Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syssymyssy kyseli mihin kirjoittaa / kertoa niitä tyhmimpiä ajatuksia nii itselle tää tuntuu kans vähän liian avoimelta paikalta kun näitä voi lukea kuka vaan.. omasta tilanteesta tietää osa kavereista mut en viitti heillekään ihan koko ajan jauhaa tätä.. tavallaan tekis mieli kertoa ihan kaikille et vois puhua aiheesta mahdollisimman paljon ja tavallaan tekis mieli olla kertomatta, sekavaa 😅 ite en oikeen osaa mitään päiväkirjaakaan pitää tai ajatuksia vaan itselle kirjoittaa, kaipaa sitä keskustelua ja vertaistukea.

Esikoista yrittäessä en kirjotellu mihinkään, jotain lueskelin kyllä mut sit melkein plussan jälkeen harmitti ettei tullu osallistuttua keskusteluihin myös yritysajalla 😅 kuulostaa ehkä vähän hassulta nyt mut kuitenkin

Täällä ovis toivottavasti lähenee, vois olla siinä sunnuntai-tiistai akselilla ehkä, tai sit myöhemmin jos onkin taas pitkä kierto 🤷🏻 vielä ei ovistestit oo lähtenyt tummentumaan, nyt on eka kierto kun testaan ennakkoon, aiemmin oon mielenkiinnosta vaan testannut oireiden kohdalla että onko ovis oikeesti sillon kun siltä tuntuu.

Myös täältä kommenttia tuohon avautumiseen.... Mulla ei oo lähipiirissä oikein ketään kenen kaa tästä vois edes jollain tasolla puhua. Mies taas ei oo niin kiinnostunut aiheesta, sillä on muutenkin niin huoleton elämänasenne ettei se jaksa stressata oikein mistään. Oon lohduttautunut sillä että vaikka nää keskustelut onkin julkisia, niin tuskin mua täältä kukaan tunnistaa 😅 ja muutenkin tuntuu et täältä löytyykin sitä ymmärrystä paljon enempi kun on muitakin piinailemassa samoja asioita.

Meidän kissat on kyllä yhtä tyhjän kanssa, mitä raskauteen tulee. Esikoisesta ei muuttunut mikään, pikemminkin pyrkivät ottamaan etäisyyttä entistä enemmän… Okei nyt kun miettii, niin varmaan aistivat, että kohta on yksi hoidettava lisää kilpailemassa rajallisista rapsutusresursseista😂

Omanapaa: Oli hassua käydä gynellä oletetun ovulaation aikoihin. Jännitin tietty ensin, onko kaikki kunnossa/palautunut km:sta ja sitten toisaalta sitä, voiko gynen sörkkiminen jotenkin kompromissata mahdollisen hedelmöittymisen🙈
Onneksi kaikki näytti hyvältä, plus pääsi todistamaan litistynyttä munarakkulaa. Että jospa ovulaatio olisi nyt tapahtunut😍 Huomenna dpo1 ja piinailu alkakoon. Tuntuu että en ole yhtään valmis testaamaan, se 9-10 päivää tulee liian nopeasti kerrankin🫣

Mulla on tänään ollut jotenkin vaikea hillitä ärsyyntynyttä oloa. Aloin aiemmin itkemään vaan kun ärsytti niin paljon ja itkin myös lukiessani kiinnittymisoireista kun olin varma että viime öinen olisi johtunut siitä. Sitten otin reilun tunnin torkut ja olisin varmaan pidempäänkin nukkunut mutta mies tuli kotiin töistä. 😴 No nyt olen varma että edellisen keskenmenon jälkeen kuukautisoireilut vaan pahentyneet kertaa tuhat. En ole saanut ennen sitä tälläisiä ärsytyt tai itku kohtauksia. Toki ärsyyntynyt olen ja itkenyt mutta ne ei ole liittyneet kuukautiskiertoon ja aina on joku syy ollut miksi ärsyynnyn tai itken. 😫

Mutta kiinnittymisoireista kun luin toki ne sopisivat todella hyvin ne millälailla niitä kuvaillaan netissä, mutta mulla ei missään 5 alkaneessa raskaudessa ole mitään sellaisia ollut. Joten en jaksa uskoa siihen sittenkään. 🤷‍♀️ Testaan vielä huomenna eli dpo11 mutta lopetan siihen ja alan odottaa kuukautisia kun sieltä se negatiivinen tulos tulee. En jaksa ajatella positiivisesti, manifestoida vai miksi sitä kutsutaan, tuntuu itselle se vaan itselleen valehtelulta ajatella että joo nyt on tärpännyt ja nyt tulee pian plussa testiin... 😒

@Suskikitten kyllähän tuo on eräänlaista henkistä treeniä varmasti molemmille, sulle ja taaperolle 😂

@Maana Mannila tuo meidän kissa on enemmän tai vähemmän rikki ollut aina, mutta yrittää kyllä olla kovasti lapsenkorvike, koska kaiken hereilläoloaikansa joko touhuaa jotain älytöntä ja saa olla jatkuvasti komentamassa, tai sitten kävelee mun perässä, valittaa ja vaatii päästä syliin (tai valittaa tylsyyttä, koska ei osaa leikkiä yksin) 😆
Kuka sitä yksin viitsii leikkiä, jos kavereitakin on. ;)

Tuli viel mieleen kirjoittelusta, että kirjoittelen kans bullet journaliin ja päiväkirjaan kans fiiliksiä. Nyt en oo pariin päivään jaksanut, kun tuntuu, että kierrosta toiseen vaan toistan itseäni niissä kuin rikkinäinen levy. Muuten mul on kans sama ajatus tästä foorumista, että tuskin kukaan tunnistaa. Hyvin samalla fiiliksellä siis kuin @Pumperoinen

@Marsku paljon plussatuulia teille! Ihanaa positiivisuutta. 😍 Olis kyllä huippua, jos saisitte samaan aikaan vauvat. Pidän teille peukkuja.

@Kali voimia piinailuun ja toivotaan (vaikket itse uskalla toivoa) vahvistuvaa plussaa testiin. Ja muista, että et ole tyhmä tai nolo, jos toivot ja innostut. Sehän on suurimpia asioita koko lapsihaaveessa, että saa odottaa, toivoa ja haaveilla. Ilman niitä kukaan tuskin lapsia haluaisi, koska ei toivottomuus saa toivomaan ja yrittämään lasta. ❤️

Peukut pystyssä tellekin @Evannu (tägi ei nyt onnistu puhelimella jostain syystä), että ovulaatio olis tapahtunu ja saisitte hommaan vauhtia. 🤩

Tikutan nyt tokaa kertaa ovista CB:n violetilla ja tällä kertaa aloitin tarpeeksi aikaisin, kun antoi vilkkuvan hymynaaman jo kp 8. Onko teillä jotka olette tikuttaneet ovista yleensä tullut plussa kierrosta toiseen samana kiertopäivänä, vai onko siinä heittoa?

Itseäni jotenkin stressaa tämä testailu, mutta pakotin nyt itseni ainakin muutaman kierron ajan testaamaan, että tiedän tapahtuuko ovis ylipäätään.

Tikutan nyt tokaa kertaa ovista CB:n violetilla ja tällä kertaa aloitin tarpeeksi aikaisin, kun antoi vilkkuvan hymynaaman jo kp 8. Onko teillä jotka olette tikuttaneet ovista yleensä tullut plussa kierrosta toiseen samana kiertopäivänä, vai onko siinä heittoa?

Itseäni jotenkin stressaa tämä testailu, mutta pakotin nyt itseni ainakin muutaman kierron ajan testaamaan, että tiedän tapahtuuko ovis ylipäätään.
Mä tuskailin tän testin kanssa, kun aloitin varmaan sit liian aikaisin tai jotain. Aloitinkohan kp 3 vai 4. Ei tullut vilkkuvaa, vaan heti pysyvä hymy kp 8. Siitä asti odoteltu ovulaatiota, koska muut oireet kertoivat muuta. Jos tuohon testiin olisin luottanu, olis oltu ihan liian aikaisin hommissa. Nyt mul kp 15 ja lämmöt alhaalla edelleen, mutta muut oireet kertoo ovulaation olleen eilen tai maanantaina. En tiedä tarkemmin, joten piinaillaan tässä ny pari viikkoa. Oura-sormus vahvistanee oman arvauksensa ovulaation ajankohdasta parin päivän sisään.

Olen samaa mielt, että testailu on stressaavaa ja pohdin tarkasti, teenkö sitä enää (luultavasti kyllä heh), jos tarve on vielä. Toivon tietty, ettei olis vaan että nyt onnistuttais. ❤️

Mulla olis huomenna gynekologi käynti missä ajattelin pyytää jo valmiiksi reseptin joihinkin e-pillereihin jotka lopettaisi vuodot ja tasaisi pms oireita. Toki jätän käyttämättä jos tästä kierrosta tärppi tulisi. Tauko tässä vaiheessa tuntuu hyvältä ajatuksesta enkä halua menettää mun rautavarastoja, joten mietin että pillerit saattais olla hyvä tähän väliin esim 6 kk ajaksi, niin sais lisää miettimisaikaa et halutaanko vielä yrittää kolmosta. Saas nyt nähä mitä mieltä gyne on tällaisesta. Dpo 3 menossa ja aika matelee 😴

Oon ehkä huono esimerkki ovulaatio-ongelmineni, mutta: On heittoa, vaikka kierron pituus pysynyt tosi kauniin tarkkana 24 päivää. Onneksi ollut hitaasti aikaistumaan päin omallaa kohdalla.

@Anni123 mulla ainakin vaihtelee! Ovisplussaa ollut kp10-15 välillä. On aika kellontarkka kierto joka saattaa venyä lähinnä kovasta stressistä. Silloinkin se seuraava kierto on sitten vastaavasti lyhempi eli kolmas kierto alkaa kuitenkin ajallaan, mikä on must jotenkin hämmästyttävää.

@Anni123 mulla ainakin vaihtelee! Ovisplussaa ollut kp10-15 välillä. On aika kellontarkka kierto joka saattaa venyä lähinnä kovasta stressistä. Silloinkin se seuraava kierto on sitten vastaavasti lyhempi eli kolmas kierto alkaa kuitenkin ajallaan, mikä on must jotenkin hämmästyttävää.
Hei mulla muuten kävi just noin just ennen joulua! Oli jostain syystä poikkeuksellinen kierto 26 päivää ja sitä seuraava oli 23 päivää ennen kuin palasi takaisin 24 päivään 🤔

Oon ollut tosi pahoilla mielin siitä että tuo yks kierto oli 23 päivää kun valmiiksi ovulaatiot tulee liian myöhässä ja sais olla pidempi. Ehkä sitä ennen ollut pidempi kierto vain vaikutti siihen ja kyse ei ookkaan että kierrot menossa huonompaan suuntaan. Toivotaan että mun keho teki saman sukuiset temput mitä sulla tapahtuu.

@Suskikitten Onpa kyllä tosi harmi jos ovulaatio tulee liian myöhään ja loppukierto jää niin lyhyeksi et ei tunnu et ois edes mahiksia 😕 jos se on jatkuvaa ja huolettaa ni sit varmaan kannattaa mennä lääkärin pakeille 👍 Yleisesti kyllä muutaman päivän heitot kierrossa ei meinanne mittään 😊 sit on eri juttu kun on niitä 50 päivän kiertoja joista moni on kirjoitellut.

Kiitos vastauksista! Ehkä se sit kuitenkin on hyvä vielä muutama kierto ainakin tikuttaa, että näkee onko siinä kuinka paljon heittoa omalla kohdalla.

Olen aiemmin luottanut iPhonen Terveys-apin ennustukseen ovulaatioikkunastani, ja huomasinkin ovista testatessa, että se on ollut ihan päin honkia. 🫣 Siinä mielessä vähän lohduttaa, että muutama negakierto menee ehkä sen piikkiin, että tallettelut on tehty liian aikaisin.

Tänne on tullu ihan hirveesti viestejä! 🥰 Ittellä tän ketjun seuraaminen vähän jäi negatesteihin, jotka tein dpo9 ja dpo11. Dpo12 tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa ja oli alamahakramppeja, jonka jälkeen ei menkkoja kuulunut. Eilen dpo14 uskaltauduin tekemään testin ja positiivinenhan se 🙈

Isosti tsemppiä tänne kaikille, pidän sormia ristissä raskautumisen suhteen 💕 Mä siirryn lokakuisten puolelle kirjottelemaan

Tänne on tullu ihan hirveesti viestejä! 🥰 Ittellä tän ketjun seuraaminen vähän jäi negatesteihin, jotka tein dpo9 ja dpo11. Dpo12 tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa ja oli alamahakramppeja, jonka jälkeen ei menkkoja kuulunut. Eilen dpo14 uskaltauduin tekemään testin ja positiivinenhan se 🙈

Isosti tsemppiä tänne kaikille, pidän sormia ristissä raskautumisen suhteen 💕 Mä siirryn lokakuisten puolelle kirjottelemaan
Onnea ja tarrasukkia 😍 toivottavasti lokakuisissa nähdään 🙏🤞

Onnea! 😍

Onnea! 💜

Itse testasin vikan negatiivisen tälle kiertoa tai siis vikan testin myös. 😮‍💨 Negatiivinenhan se tänäänkin dpo11 oli plus lämmöt lähti laskuun joten eiköhän tämä ollut tässä kuten arvelinkin jo eilen. Jos tai lähinnä kun sama lasku huomenna jatkuu niin en taida enään edes aivan turhaan testata... Kun suurimassa osassa kemiallisiakin jo tässä vaiheessa näkynyt joku hailura. 🤷‍♀️ Ehkä yhdessä näkyi dpo12 eka, mutta koska se oli kemiallinen en sen varaan muutenkaan halua laskea. Ja valehdella itselleni lisää että joo plussa voi vielä tulla vaikka jo dpo11...🥴

Niin ja näin jo untakin että vuodan verta että eiköhän se ihan aito ja oikea enne uni ollut!

Heipä hei, taidan tulla tänne taustalta jo esittäytymään 😄

2022 vuoden ketjussa olinkin aika aktiivinen, kunnes aloitettiin odottamaan meidän heinäkuista -23.

Ollaan vähän alta kolmekymppinen pariskunta, ja yhteistä taivalta on takana vuosikymmen. Haaveissa olisi piakkoin toinen ja todennäköisesti viimoinen lapsi. Ollaan menossa ensi kuussa naimisiin, joten vielä muutama viikko koitetaan varoa ovulaatiota, jotta en olisi raskaana hääpäivänä :D Hormonaalisen ehkäisyn kuitenkin lopetin jo hetki sitten.

Esikoisen raskaus oli haastava, ja jätti syvät arvet. Sairastuin hyperemeesiin heti alkumetreillä ja rumppasin puoleen väliin asti sairaalassa / osastolla tiputuksessa vähän väliä. Viimeisen kerran oksensin synnärillä.

On vaatinut aikamoista rohkeutta siis tehdä tämä päätös, varsinkin kun kotona on jo yksi lapsi. En kuitenkaan halua antaa pelon olla esteenä meidän haaveelle. Tällä kertaa tiedän onneksi mitä vaatia omalta hoidoltani, mikäli raskaaksi vielä tulisin.

Tämä meidän kissa kyllä kiehnänny mussa koko aamun. 🤣 Alkaa epäilyttää jo että miksi?? Kun normaalisti vähän aamulla hetken kiehnää vieressä ja on lähellä ja annan ruokaa jolloin menee yleensä joko nukkumanan siihen asti kunnes mies tulee töistä tai riehuu tunnin ihan päättömästi. Toki jos mies kotona nukkuu muutaman tunnin ja iltapäivällä nousee jossain vaiheessa hetkeksi ylös. Nyt sain jopa kuvia (eilen myös) kun makoilee mun toisen käsivarren päällä kun istuskelin sängyllä. 🙊 Jos ei olisi lämmöt laskenu niin voisin kuvitella ehkä, että kissa aistii jotain.

Tein tosin viikonloppu suunnitelmia jo! Meinasin jotain alkoholillista juotavaa hakea huomenna. 😂 Toki sitten varmaan olisi hyvä varmistukseksi testi vielä huomenna tehdä. Tai odottaa lauantaihin ja silloin tehdä testi aamulla ja jos tai kun negatiivinen niin sitten uskaltaisi juoda koska dpo13 jo silloin. Joten sen jälkeen ei kyllä enään ainakaan plussaan mahdollisuuksia. Tosin olen sitä mieltä jo tänään dpo11.

Niin ja yllättävän rauhallinen olo vaikka luulin että taas raivoinen päivä tulossa. Etenkin kun olin varma kyllä negatiivisesta ja ajattelin sen saavan mun pinnan kireälle. Joten ärsytys olot ainakin poissa!

Takaisin