Mä tikuttelin niillä ja toimi mulla.Mä olen saanut ovulaation tikutettua todella selvästi RFSU:n testeillä, mutta kun ketjuja lukee, tuntuu että juuri kukaan ei käytä niitä? Onko ne jotenkin kökköjä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä tikuttelin niillä ja toimi mulla.Mä olen saanut ovulaation tikutettua todella selvästi RFSU:n testeillä, mutta kun ketjuja lukee, tuntuu että juuri kukaan ei käytä niitä? Onko ne jotenkin kökköjä?
Mulla oli tässä kierrossa käytössä nuo rfsu testit ja ne anto koko ajan tosi haaleaa viivaa! Vaikka oireiden perusteella ovis oli päällä. Ennen kuopusta muistelisin käyttäneeni noita pregcheckin testejä ja silloin näytti tosi vahvaa viivaa pitkän aikaa samoilla oireilla.Itse yhdessä kierrossa testasin ovulaatiota niillä, en saanut vahvoja viivoja, samaan aikaan tein sitten pregcheckin ovulaatiotestin ihan mielenkiinnosta johon tuli lähes positiivinen samaan aikaan kun rfsu testi oli haalea viiva. Että ainakaan itsellä ei toimi parhaiten... Sen jälkeen en niitä ole ostanut.Toki sama juttu mulla niillä halvoilla one stepin ovulaatiotesteillä, ei missään vaiheessa näytä muuta kuin haaleaa viivaa. Toki vahvuuksissa eroa mutta ei positiivisen lähelläkään. Huomannut vaan että itsellä kaikki ovulaatiotestit ei toimi.
![]()
Mä oon miettiny että jos oon raskaana niin ehdin siitä varmasti tiedon saada. Ei se raskaus sen kummemmaksi muutu tiesinkö siitä muutamia päiviä aiemmin vai en. Toki tällä myös suojelen itseäni siltä että en tiedä kemiallisista.Ihailtavaa mielenlujuutta! Haaveilen salaa tilaavani raskauskeijulta jälleen sellaisen miljoonapussin liuskatestejä, mutta ehkä jätetään se keväämmälle.Kaikista järkevintähän se oikeasti olisi testata silloin kun menkat on myöhässä, mutta ei mun malttamattomuudella kyetä sellaiseen.
![]()
Mä testasin ekoissa yrityskierrossa jo ennen menkkojen alkua ja se negatestien tiirailu oli jotenkin sen verran masentavaa, että sen jälkeen päätin testata vaan jos on menkat myöhässä. Ja sen verran säännölliset kierrot on ollut, että ei ole tarvinnut testejä tuhlailla.. Mutta on ainakin säästynyt monta päivää kestävältä mielipahalta. Vaikka tuleehan se mielipaha sitten menkkojen alkaessa joka tapauksessa mutta itselle ehkä paremmin sopii tämä tapa.Mä oon miettiny että jos oon raskaana niin ehdin siitä varmasti tiedon saada. Ei se raskaus sen kummemmaksi muutu tiesinkö siitä muutamia päiviä aiemmin vai en. Toki tällä myös suojelen itseäni siltä että en tiedä kemiallisista.
Voi sua ja teitä, kovasti haluaisin sua rutistaa, mutta voin vain virtuaalihalin täältä lähettää. <3Tänään miehen kanssa juttelin ovulaatiosta, kuinka en ole varma onko se ollut. Hän totesi että kannattaako sitä enään edes testata, no sanoin että en olekkaan enään. En siis olekkaan lopetin toissapäivänä. Puhe sitten kääntyi asuntoihin että minkä kokoinen sitten asunto olisi hyvä kun tai korjasin miestä jos lapsia tai edes lapsi saadaan. Huomasin että mies ei tainnut tykätä tosta "jos" kommentista asian suhteen kun alkoi vitsailemaan että eihän sitä tiedä jos saadaankin neloset suoraan. Jotenkin itse taas ahdistuin tuosta, vaikka ihan hyvällä ja vitsillä sen sanoi, en miehelle sanonut, että ahdisti se vähän. Ahdistuin siksi koska jotenkin kovat paineet olisi onnistua saamaan lapsi, kun mies toivoa täynnä vielä kaiken jälkeenkin.En kyllä ymmärrä miten... Miten hän siis voi velä uskoa että saadaan joskus lapsi?
Taas jotenkin allapäin ja masentunut olo itsellä... Eilen melkein aloin toivomaan että kun kipuja kylkien ja alavatsan suunnilleen ehkä kohdun kohdalla että olisiko kiinnittyminen. No sitten sain itseni takaisin ajattelemaan realistisesti, että vaikka olisi miksi olen innoissani? En voi olla, en saa olla ei ole mitään syytä!Tuntuu kyllä että ei ole mulla oikeutta innostua edes vaikka saisin plussan. Koska miksi innostua kun menee kumminkin kesken?
Mulla kyllä terapia jossa käyn mutta en toki kovin usein, onkohan aina väliä tapaamisten välillä siis jotain 3 viikkoa, toki muusta syystä alunperin käyn terapiassa.Voi sua ja teitä, kovasti haluaisin sua rutistaa, mutta voin vain virtuaalihalin täältä lähettää. <3
Mies ei tietenkään koe ja tunne kaikkia oireita, kuten sinä, joten hän varmaan siksi on helpommin optimistinen.
Kaikki tunteet on sallittuja ja kuuluu asiaan. Vaikka lopulta teitäkin onnistaisi, niin silti voi olla vaikea iloita edes silloin, jos oma lapsi lopulta on sylissä. Mulla on muutamia ystäviä, joilla on saman kaltaista taustaa, että on kemiallisia raskauksia ja keskenmenoja ollut useampia ennen kuin lopulta ovat lapsen saaneet (kaikki tosin eivät ole olleet niin onnekkaita). Yhden kanssa juteltiin, hänen lapsi jo 3-vuotias, ja sanoi, että koko raskaus meni peläten sitä, että menettää vauvan. Sitten, kun vauva oli syntynyt, häneen oli vaikea kiintyä, koska oma identiteetti oli edelleen niin vahvasti lapseton. Synnytyksen jälkeistä masennusta oli hänellä myös, ja on terapiassa käynyt myös vuosia. Sanoi, että edelleen on vaikea luottaa siihen, että lapsi tuossa pysyy, vaikka on jo 3-vuotias toimelias ja oppivainen pieni ihminen. Keskenmenot ja kemialliset raskaudet varjostaa edelleen hänen vanhemmuutta, vaikka lastaan rakastaa ja on onnellinen hänestä.
Jos vain voit, niin yritä olla ainakin potematta syyllisyyttä ajatuksistasi ja tunteistasi, olivatpa ne millaisia tahansa. Jos tuntuu siltä, että siitä voisi olla apua, yritä etsiä vaikka keskusteluapua, että saisit välineitä käsitellä vaikeita tunteita ja synkkiä ajatuksia, ettet vallan hautautuisi niiden alle. <3
Tähän täytyy kommentoida, että lähetettä ei välttämättä saa tai sitä ei hyväksytä ennen kuin on se vuosi täynnä. Vaikka ensikäynnille on jonoa ja se osuisikin vasta sinne, kun vuosi tulee täyteen. Paitsi jos jommasta kummasta on jo löytynyt jotain syytä tärppäämättömyydelle. Ja tähän on hyvä keino tuo @Pikkuviikuna mainitsema polku yksityisen kautta, jos vaan siihen on varaa.Samoin varmaan nyt sitten, jos ei toukokuuhun mennessä tärppää, käydään pyytämässä lähetteet tutkimuksiin, mutta ei sitä ennen. Ajattelin, että menee varmaan kuitenkin sen pari kolme kuukautta, että kutsua tulee HUSilta plus voi olla kesällä hitaampaa sekä sulkuja ja muuta, niin syksyn tullen voidaan sit rehellisesti sanoa yrittäneemme vuoden. Toivottavasti meillä sitä ennen tärppää. <3 Mullahan OmaKannassa näkyy merkintä kierukanpoistosta elokuussa 2025, joten ei voida juksata ajankohdan kanssa sekä en halua viedä paikkaa joltain, jolla olisi siihen kipeämpi tarve ja on yrittänyt pidempään. Itsepä tätä venytettiin näin pitkälle.
Hyvä, että sulla on keskusteluapua, ja terapiassahan ei kait ole aiheita, joista ei saisi puhua. <3Mulla kyllä terapia jossa käyn mutta en toki kovin usein, onkohan aina väliä tapaamisten välillä siis jotain 3 viikkoa, toki muusta syystä alunperin käyn terapiassa.Toki voin kyllä tästäkin asiasta puhua ja olen puhunutkin...
Tuntuu myös että jokaisen keskenmenon myötä petän miehen, kun tuotan pettymyksen hänellekkin kun menee kesken.
Haluaisin myös olla optimistinen, että ehkä tärppää, mutta jotenkin tuntuu että kaiken jälkeen en saa olla. Ja varsinkaan jos plussa tulisi, en saisi olla innoissani siitäkään. Että pitäisi olla vaan että "joo tässä nyt plussa katsotaan kauan kestää". Josta syystä en usko että saisin edes (tai tämä nyt omassa päässä toki) mennä siihen kuun minkä laskettu aika ryhmä olisi kun seuraavan kerran raskaaksi tulen. Toki varmaan vaan omia ajatuksia joita toitottanut että näin on itselleni kohta 2 kuukautta viimeisimmän keskenmenon jälkeen.
Voiko kofeiini vaikuttaa hedelmällisyyteen?Yleinen kysymys: ootteko vähentäneet kahvinjuontia jo raskautta yrittäessä? Etenkin jos normaali kulutus on suht suurta
Olet itsellesi tosi ankara, voi kun pystyisit olla syyttämättä itseäsi, sinä et ole tehnyt mitään väärinMulla kyllä terapia jossa käyn mutta en toki kovin usein, onkohan aina väliä tapaamisten välillä siis jotain 3 viikkoa, toki muusta syystä alunperin käyn terapiassa.Toki voin kyllä tästäkin asiasta puhua ja olen puhunutkin...
Tuntuu myös että jokaisen keskenmenon myötä petän miehen, kun tuotan pettymyksen hänellekkin kun menee kesken.
Haluaisin myös olla optimistinen, että ehkä tärppää, mutta jotenkin tuntuu että kaiken jälkeen en saa olla. Ja varsinkaan jos plussa tulisi, en saisi olla innoissani siitäkään. Että pitäisi olla vaan että "joo tässä nyt plussa katsotaan kauan kestää". Josta syystä en usko että saisin edes (tai tämä nyt omassa päässä toki) mennä siihen kuun minkä laskettu aika ryhmä olisi kun seuraavan kerran raskaaksi tulen. Toki varmaan vaan omia ajatuksia joita toitottanut että näin on itselleni kohta 2 kuukautta viimeisimmän keskenmenon jälkeen.