Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei @Syssymyssy kuulostaa aikamoiselta hulabaloolta teillä. Toivottavasti asiat selkenee ja selviää ja auton ylläripylläriremppa menisi tosiaan myyjän piikkiin, kuten @rrro kirjoittaa! Voin paljolti samastua hässäkkään, sillä mä kans viime viikonlopun jälkeen lupasin, että palautan gradun ohjaajalle esitarkastukseen tän viikonlopun jälkeen, mutta nyt en olekaan saanut sitä oikein yhtään eteenpäin. Mä myös täyspäivätyössä, joten aikaa on vain viikonloppuisin. Kävi vielä niin, että luulin kadottaneeni viime vkl tekemäni jättimäisen työn neljästä varmuuskopiosta huolimatta. Onneksi sain tiedoston lopulta palautetuksi, mutta reilun tunnin se otti. Eli Wordin kanssa voi tapahtua ihan mitä tahansa!

Väsymys vaivaa täälläkin ja samaa epävarmuutta ja arvailua ovulaation kanssa kuin joka kierrossa. Kuvittelin, että CB:n dual hormone -testi olisi ollut hopealuoti ovulaation löytämiseen, mutta ei se näköjään olekaan. Eli täällä yritetään motivoida miestä talletteluun, jos vaikka joskus saatais oikea päivä kiinni. Väsymys painaa, kuten monella muullakin.

@Kali toivon sulle kärsivällisyyttä testailun kanssa. Pitkiä päivät ovulaation ja oletetun kuukautisvuodon alkamisen välissä. Varsinkin, kun teillä on ollut monia mutkia matkassa ja olet kokenut paljon surua ja huolta raskauksiin liittyen. <3 Yritän itsekin muistaa nyt, että vaikka miten olisi mahdollisuus, niin pidän pään kylmänä ja testaan vasta, jos menkat myöhästyy. Ei se helppoa ole, kun testit polttelee kaapissa, mutta yritän malttaa.

@Suskikitten toivottavasti ovulaatio löytyy sulla ja teillä tärppäisi! Mikä testi sulla on nyt kokeilussa?

@Rouva W sulle kans toivon pitkää pinnaa odottelun kans ja että maltat sinne asti, että menkat on myöhässä. Ite yritän muistuttaa itselleni, että menkat sen sit viimeistään kertoo, jos ei tärpänny. Viime kierros kun talleteltiin huolella, lopulta päädyin testaamaan taas ennen kuin vuodon olis pitänyt alkaa, ja negahan se oli. Selitin itselleni, että tein siksi, kun olin jo ehtinyt avata testipaketin aiemmassa kierrossa ja en halunnut, että menee pilalle tai mitään. Nyt ei ole avattuja testejä kotona, mutta yksi itse ostamani odottelee kaapissa.

Mä sitä vastoin sorruin testaamaan ja nega tuli. 🙈😞 dpo12 herkällä testillä. Tiesin kyllä että mahdollisuudet tässä kierrossa oli aika heikot, mutta pieni tiputtelu muutama päivä sitten herätti kuitenkin toiveita. Positiivinen testi tuntuu ihan joltain myytiltä just nyt. Seuraavaksi meille on sitten vuorossa ivf-hoidot. Tai jonotusta ensin, mut täytyy kyllä jonotellessa olla tosi kiitollinen siitä että Suomessa meille tarjotaan noita hoitoja puoli-ilmaiseksi.💛

@Maana Mannila @rrro sen tiedän ettei täysin mene myyjäliikkeen piikkiin, tähän autoon on ennenkin tehty korjauksia ja niistä liike maksoi 60%. Oli miten oli, saatiin laskettua jutut onneksi silleen, ettei talous tiukkene, vaikka tässä vähän järjestelemistä onkin. Ollaan tietysti varauduttu siihen, että joudutaan maksamaan itse, mutta saattaa olla, että päästäänkin hieman halvemmalla, mies selvittelee asioita.

Meinasin kyllä että vaikka mahdollisimman pitkään yritän pitkittää etten testaile. Mutta en kyllä kuukautisiin ihan viitsi odottaa, joiden pitäisi eka tai toka päivä helmikuuta alkaa, en ole varma koska edellinen kierto niin pitkä keskenmenon takia ja se sekoitti sitä että onko vieläkään normaali 27-29 päivän kierto. Jos sillä mentäisiin kuukautiset aikaisintaan ensi viikon sunnuntaina alkaisivat jos siis lyhimmän 27 päivän kierron mukaan menisi. Syynä siis että kun eka tai toka päivä todennäköisesti alkaa kuukautiset jos on alkaakseen, että haluan tammikuussa saada tietää jos en ole raskaana. 🤔 Kun teen mieluummin negatiivisen testin tammikuussa kuin helmikuun alussa heti. Kumminkin jos ensi viikon loppuun saan maltettua olisi lauantaina jo dpo13. En siis halua että helmikuu alkaa negatiivisellä testillä. 🫣 Vähän sinänsä tyhmä syy ehkä... Mutta mun syntymäpäivät helmikuussa niin en halua sitä kuukautta aloittaa huonosti niin sanotusti. Koska kyllä se positiivisen näyttää jos on näyttääkseen jo ensi viikon lauantaina kuun vika päivä kun silloin dpo13 kumminkin.... Mutta toki en sitä osaa sanoa pystynkö sinne asti olemaan testaamatta.

Niin ja lisää verrattavissa olevia juttuja viime vuoden tammikuulle/helmikuulle jolloin ekan kerran raskaaksi tulin. Pelataan taas peliä, eri osaa mutta samaa pelisarjaa kuin viime vuoden helmikuussa jolloin ekan plussan sain elämässäni. Ei sinänsä ollut tarkoituksella, mutta mies ehdotti että aletaan sitä pelaamaan sitä toista osaa nyt. 😂 Jotenkin vaan huvittava sattuma ei muuta siis...

Onkohan mitään mahdollisuutta että olisi tärpännyt, kun kp13 "talleteltiin" ja kipujen perusteella ovis oli todennäköisesti kp15 🤔

Onkohan mitään mahdollisuutta että olisi tärpännyt, kun kp13 "talleteltiin" ja kipujen perusteella ovis oli todennäköisesti kp15 🤔
Oikein hyvä mahdollisuus. Näitä kaavioita löytyy paljon ja kaikki näyttää suunnilleen samaa, eli dpo -2 on toisiksi paras päivä tallettelulle. Samaisella päivällä täälläkin tärppäsi 😄
1000084073.jpg

Huomenna pitäis alkaa menkat ja oon pyhästi luvannut itselleni että testiä en osta ennenkuin on menkat myöhässä. No kävin äsken kaupassa ja ostin testin valmiiksi. Nyt on kaiken tämän muun lisäksi vaivannut muutamana päivänä ihan ihmeellinen ”päänsärky”. Ei siis varsinaisesti pää kipeä, mutta ei kyllä ihan tunnotonkaan. Ennen en oo tämmöstä kokenut. En aio liottaa testiä ennenkuin menkat myöhässä pari päivää, mutta eipähän tarvi kaupasta hakea sit ku tulee tunne tehdä.

Ihailtavaa mielenlujuutta! Haaveilen salaa tilaavani raskauskeijulta jälleen sellaisen miljoonapussin liuskatestejä, mutta ehkä jätetään se keväämmälle. 😄 Kaikista järkevintähän se oikeasti olisi testata silloin kun menkat on myöhässä, mutta ei mun malttamattomuudella kyetä sellaiseen. 🤫

Takaisin