Raskaaksi 2025

Mulla on ollut niin paljon kaikenlaista tekemistä ja miettimistä että en edes muista missä mennään kierron suhteen. Loppupuolella joo, mutta muusta en ole varma. Piina ei vaivaa kun ei tiedä milloin se päättyy. Olettaisin että tämän viikon aikana olisi menkkojen aika. En aio tarkistaakaan, ettei piinat edes alkaisikaan. Olo on kevyt edes tämän asian osalta.

Mä luovutan tän ”joitain päiviä” odottamisen suhteen. Oon varmaan tunnin istunut märisten ja vetäen pullaa ilman mitään syytä, niin teen sen raskaustestin huomenna aamulla vaikka todetakseni etten oo raskaana ja loppuisi nää oireet. Tai ehkä ne saisi selityksen mutta harvinaisen ”ei raskaana” olot kyllä. Eniten koen olevani super väsynyt ja itkuisa, mutta ne voi olla vain väsymyksestäkin. Tai ehkä ne kuukautiset on tulossa huomenna ja siks kaikki tuntuu vaikealta.

Anteeksi tää kiukuttelunapailu 😅

Kuinka kauan LH huippu kestää? On ollut tänään koko päivän plussaa testit, oikeastaan eilisestä illasta asti kaikki paitsi tuo onestep, joka on tänään aamusta asti ollut plussa. Oviskivut alkoi iltapäivällä ja mietin, irtoaako munasolu LH:n ollessa korkealla ja täten se lähtisi laskuun kun munasolu on irronnut, vai lähteekö laskuun ennen munasolun irtoamista? En löytänyt netistä mitään muuta kuin että testi näyttää plussaa n. 24-36h ennen munasolun irtoamista, mutta kauanko tämä plussa siis voi kestää ja häviääkö ennen ovista... 🤔
Jossain lukee, että lähtisi laskuun kun munasolu irtoaa, jossain taas ihan epäselvää, monissa pylväs+käyräkuvaajissa näyttää että lähtisi laskuun ennen ovista. Koita näistä nyt sitten ottaa selvää. 😅
No, toivon että nyt on ovis ja LH siksi huipussaan, ja tämän hetkiset oviskivut tarkoittaisi, että munasolu on aloittanut matkansa. Ei nimittäin enää tänään tai huomenna ehdi talletella, eilen myöhään illalla viimeksi. 😅
Tänään oli jo kaikki testit negatiivisia. Ei ole ollut yhtään mitään oireita, joten ehkä ovulaatio oli eilen. Sitten vain piinailemaan, aloitan varmaan raskaustestit jo parin päivän päästä ihan vain hulluuttani. 😁

@Suskikitten onpa jännää! Hyvin oot malttanut olla testaamatta, mutta tiedän kyllä sen turhautumisen kun ei raskaustestejä kulu kun kuukautiset koputtelee niin selkeästi. Eiköhän tarvittaessa uusia testejä löydy joka maailman kolkan kaupasta 😊

Pahoittelut @Qwerty 😔

Minä hehkutan tähän väliin omaa asiaani.. Ensin ovulaation piti mennä taas ohi miehen työn takia, mutta sitten suunnitelmat muuttui ja lisäksi ovulaatio siirtyi parilla päivällä ennustuksesta. Testit näytti pari päivää lähes tyhjää (0,13) vaikka alkoi olla ovislimat päällä niin ehdin taas jo panikoida, mutta sitten pärähti 1,13 ihan tyhjästä. Sillä mennään ja tallettelut osuikin täydellisesti dpo-4, -2 ja -1. 🥳

@Arie, ihailen sun testausintoa 😂 Oliskohan joku dpo7 ihan maksimi miten aikaisin vois jossain erikoistapauksessa näkyä positiivinen. Mutta ehkä sillä ei ole väliä 😅 Itsellä ainakin odotettu negatiivinen testaus vie pohjaa pois liialliselta piinalta.

Olen pitänyt jälleen taukoa täältä, mutta nähtävästi nyt mieli (ja kierto) alkaa olla taas siinä vaiheessa, että pakko päästä jonnekin purkamaan omia ajatuksia. Törkeästi siis omanapailen.

Nyt menossa dpo 5. Ovisplussa tuli taas ajoissa (kp 12) toista kertaa peräkkäin, eli uskon tämän nyt olevan normi kiertoni. Mukavaa vaihtelua, kun aiemmat plussat tämän vuoden aikana tulleet ”vasta” kp 15-17. 😁 Samoin luteaali oli ennätyspitkä viime kierrossa: toivotaan, että se olisi myös vakinaistunut siihen 12 päivän mittaan.

Olen yrittänyt olla rauhallisin mielin, sillä mitä enemmän analysoin tuntemuksia ja oireita niin sitä pahemmin petyn, kun menkat alkaa. Kuitenkin tänään on ollut niin ikävää, repivää pistelyä kohdun seudulla/alavatsalla, että sitä ei ole voinut olla huomaamatta. Aiemmissakin kierroissa on ollut kaikenlaisia nippailuja, mutta tämä on kyllä ollut niihin verrattuna erilaista ja jopa kivuliasta. Jospa siellä joku vihdoin yrittäisi tarrata kiinni…🤞🏻 Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Dpo13 Kp25

Piti testata vasta huomenna mutta jokin sisälläni sanoi testaa tänään. Ja minä testasin 🥹❤️ On ollut hyvin iloinen ja rakkauden täytteinen aamu miehen kanssa ❤️
1000101808.jpg

Itse vääntäydyin vessaan testin kanssa. Juuri ennen testin avaamista pyyhkäisin vielä paperilla testiksi ja kuukautiset ovat täällä. Se eilinen vollotus ja ärsytys oli sit siitä johtuvaa ja vain matkustus uuvuttanut mua. Noh… ens kiertoon sit, oli syystä tai toisesta kuukautiset kaks päivää myöhässä, mutta eihän se haittaa niin kauan kuin ei ollut anovulaatiosta kiinni. Normaalisti mun kierto ollut 24 päivää ja liian myöhäinen ovulaatio.

Eli testi takaisin nurkkaan odottaa 😅 on tää kyllä kun oon hautonut tuota testiä kohta puoli vuotta kun aina kuukautiset ehtii ennen testausta.

Itse vääntäydyin vessaan testin kanssa. Juuri ennen testin avaamista pyyhkäisin vielä paperilla testiksi ja kuukautiset ovat täällä. Se eilinen vollotus ja ärsytys oli sit siitä johtuvaa ja vain matkustus uuvuttanut mua. Noh… ens kiertoon sit, oli syystä tai toisesta kuukautiset kaks päivää myöhässä, mutta eihän se haittaa niin kauan kuin ei ollut anovulaatiosta kiinni. Normaalisti mun kierto ollut 24 päivää ja liian myöhäinen ovulaatio.

Eli testi takaisin nurkkaan odottaa 😅 on tää kyllä kun oon hautonut tuota testiä kohta puoli vuotta kun aina kuukautiset ehtii ennen testausta.
Halauksia täältä❤️ ehkä seuraava kierto olisi sun kierto

...
@Arie, ihailen sun testausintoa 😂 Oliskohan joku dpo7 ihan maksimi miten aikaisin vois jossain erikoistapauksessa näkyä positiivinen. Mutta ehkä sillä ei ole väliä 😅 Itsellä ainakin odotettu negatiivinen testaus vie pohjaa pois liialliselta piinalta.
Jos aloittaa ihan liian aikaisin, ehkä se tosiaan vähentää piinaa ja itsensä tarkkailua kun testit on negaa. 😁 Tilasin viime kierron lopussa niin paljon r-testejä, että voi kuluttaa testi-intonsa loppuun huoletta.

Tänään luulisin olevan dpo 2 ja kivasti flunssa painaa päälle, joka toivottavasti edes peittäisi alleen kaikki muka-oireet, joita alan olla tuntevinani noin dpo 4-5 paikkeilla. 😅

Moikka kaikille! :Slightly Smiling Face: Olen jonkin aikaa jo seuraillut keskustelua ja nyt uuden kierron alettua päätin hypätä itsekin mukaan. Yritys alkoi heinäkuussa, mutta kierto haki jonkin aikaa muotoaan minipillereiden lopetuksen jälkeen ja yksi ovulaatio jäi kokonaan välistä miehen reissun takia. Tänään yk 6 kp 1. Olin aivan varma oireiden perusteella, että nyt olisi tärpännyt, mutta sain jälleen huomata olleeni aivan väärässä.

Omat fiilikset testailun ja kuukautisten odottamisen välillä vaihtelee kierrosta toiseen. Toisinaan tuntuu kivalta se ajatus, ettei tarvitse menkkoihin asti odotella tietoa siitä onko raskautunut vai ei, mutta toisaalta oon huomannut, että negatiiviset testit herättävät heti toiveen siitä, että ehkä testasinkin liian aikaisin tai ovis olikin odotettua myöhemmin ja testi saattaa muuttua vielä positiiviseksi. Tilasin black friday -alesta Lykolta ison kasan ovis- ja raskaustestejä, etteivät vaan lopu ensi kierrossa kesken. :rolling:

Onneksi tällainen foorumi on olemassa. Ollaan miehen kanssa sovittu, ettei kerrota yrityksestä kenellekään ja olo on ollut toisinaan varsin yksinäinen. Mahtavaa, että vertaistukea on tarjolla. :red-heart:

Olen pähkäillyt, mitä kaikkea voisin tehdä ennen kuin raskaustesti edes teoriassa voisi näyttää mitään. Remontti ja joulun valmistelu voisi viedä kivasti ajatukset muualle, joten niiden kimppuun siis! Viime kierrossa en osannut tehdä yhtään mitään muuta kuin ajatella piinaa.

Olen pähkäillyt, mitä kaikkea voisin tehdä ennen kuin raskaustesti edes teoriassa voisi näyttää mitään. Remontti ja joulun valmistelu voisi viedä kivasti ajatukset muualle, joten niiden kimppuun siis! Viime kierrossa en osannut tehdä yhtään mitään muuta kuin ajatella piinaa.
Mä taas varasin kaikkea kivaa hemmottelua piinaviikolle. Jalkahoito ja sitten akupunktio sekä hieronta oli yhdelle päivälle. Ensi piinailuun pitäö keksiä taas jotain .

Ala katsomaan jotain loputonta sarjaa, kuten La Promesa Areenasta, tai lataa tosi koukuttava kännykkäpeli. Niin että kaikki vapaa-aika menee noihin etkä ehdi googletella ja miettiä oireita ja mahdollista raskautta. Ainakin voi kokeilla, vaarana toki on että vapaa-ajan kulutus näihin jatkuu myös muutaman piinaavan päivän jälkeen 😬

Dpo 0 (yk on varmaan 7) ja tässä pohdin TAAS miten olisi täydellinen aika vauvalle. Tulisi niin hyvä ikäero (2,5v) ja nyt ei enää olisi se kesäkään vaivana kun se on tässä yrittämisessä ehtinyt mennä ohi. Toisaalta salaa onnellinen että just nyt ei vielä ole vastasyntynyttä käsissä. Taapero tarvii niin paljon tukea tunnesäätelyyn ja jatkuvaan uuden oppimisen prosessointiin. Yöunet on just nyt tärkeät, että jaksan pitää hermot kasassa.

Apua tätä pääkoppaa taas 🙈 Kyllä mä kävin jo lasketunajan katsomassa. Se siitä neuvosta käyttää vapaa-aikaansa muuhun. Aloin heti pohtia ja pyöritellä tätä, ja googletella ikäeroa 😂

Hei kaikki 💛

Täällä mennään nyt kolmannella IUI-kierrolla ja ajattelin tulla jakamaan missä vaiheessa ollaan 🙈

Tällä viikolla oli HSSG ja onneksi molemmat putket oli ihan nätisti auki 🙏 Se toi kyllä ison helpotuksen ja vähän lisätoivoakin.

Tänään kävin folliultrassa ja sieltä löytyi 18–19 mm johtofollikkeli vasemmalta. Ovitrelle pistetetään tänään illalla ja huomenna on sitten inseminaatio! 🩷

Eli aikataulut meni tällä kertaa ihan nappiin ja kaikki mahdolliset sormet, varpaat ja ripset ristissä… josko se kolmas kerta vihdoin toden sanoo? 🙈❤️

Tänään ois pitäny alkaa menkat, ei vielä näy. Olo on toiveikas, mutta en uskalla testata vielä. En halua tuhota hyvää fiilistä kun huomenna työhaastattelun toinen kierros ja työpaikka on tosi kiinnostunut musta! Ihana fiilis, kävi miten kävi molempien kans🤗

Takaisin