Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
On kyllä niin jännä… kaippa se lämpötilan muutos olisi vaikuttanut. En rehellisesti usko että LH päättäisi tipahtaa tuolleen yhdeksi vuorokaudeksi noustakseen uudestaanEi mitään tavallisesta poikkeavaa. Olen joka päivä testannut kahden eri merkin testeillä, yhteensä neljä testiä päivässä (), sama pidätysaika aina ennen kutakin testiä, jotka teen aina samaan aikaan. Oli ihan normaali työpäivä, normaalit unet, normaali aktiivisuus, ei alkoholia, ei poikkeavaa määrää nesteitä nautittuna. Yksittäisen testin muutos ei ihmetyttäisi, mutta kaikkien kyllä.
Toivottavasti olisi tärpännytOn kyllä niin jännä… kaippa se lämpötilan muutos olisi vaikuttanut. En rehellisesti usko että LH päättäisi tipahtaa tuolleen yhdeksi vuorokaudeksi noustakseen uudestaan
Omanapa: Ite just vessassa pyyhin ja totesin että verta ei oo lainkaan, ei tipan tippaa. Tähän aikaan olisi kyllä pitänyt, kun mun kuukautiset olleet miltein minuutin tarkkoja viimeiset 4 kiertoa. Alkaa jännittää niin että joko vapisen aikaisesta herätyksestä+kahvista tai sit siitä että mulla on viimein kierto, jossa jotain järkeä jo tehdä raskaustesti. Oli alkanut jo pölyyntyy mun raskaustesti pakkaus kun niin monta kierto olleet sellaisia etten oo ehtinyt ees testata ennen kuukautisiaraskaustesti on pakattu.
…pakkasin mukaan kans viis suklaalevyä että pääsen vetää niitä ja vollottaa öisin tyynyyn jos tulee nega testi… ei kyllä mitään raskausoireita ja oli niin epäilyttävä ovulaatiokin niin eniten epäilen anovulaatiokiertoa.
Joo, jos siinä about 14 alkaisin tosiaan tekemään. Näin itsekin olen ymmärtänyt.Ovistesteille kait on iltapäivä parempi mitä aamu tai kovin myöhäinen ilta... Toki tässäkin yksilöllisiä eroja...
Mut ei kai se haittaa jos kesken kaiken muuttaa vähän ajoitusta...
Clearbluen digiovistestit pitää tehdä aina aamulla pakkauksen ohjeen mukaan. Ne toimii jotenkin eri tavalla kuin liuskatestit.Joo, jos siinä about 14 alkaisin tosiaan tekemään. Näin itsekin olen ymmärtänyt.
Teitkö viikkodigin vai sen earlyn missä vaan teksti raskaana tai ei raskaana? Niissähän on eri herkkyydet.Minulla nyt rfsu:n earlyt on näyttäneet haaleaa viivaa dpo 11-14. Eilen (dpo 13) clearbluen digi näytti Ei raskaana. Tänään siis dpo 14 ja menkkojen alkamispäivä, edelleen vaan haalea mutta kuitenkin punertava viiva.
Oonko mä ihan liian aikaisessa nyt tän testaamisen kanssa ja huolehdin turhaan? Lähinnä tuo eilinen digi huolettaa ja tämän aamun haalea viiva, ei vahvistumista eiliseen verrattuna. Kierto suht säännöllinen 28 päivää, joitakin pieniä heittoja saattanut olla.
Muoks, laitan vielä kuvan tän aamun testistä.View attachment 150334
En kyllä osaa sanoa sen kummemmin kuin että tässä kuvassa nään valkoisen viivan ja väriä levinneenä taustaan. Ehkä joku toinen testi kannattaa kokeilla?Minulla nyt rfsu:n earlyt on näyttäneet haaleaa viivaa dpo 11-14. Eilen (dpo 13) clearbluen digi näytti Ei raskaana. Tänään siis dpo 14 ja menkkojen alkamispäivä, edelleen vaan haalea mutta kuitenkin punertava viiva.
Oonko mä ihan liian aikaisessa nyt tän testaamisen kanssa ja huolehdin turhaan? Lähinnä tuo eilinen digi huolettaa ja tämän aamun haalea viiva, ei vahvistumista eiliseen verrattuna. Kierto suht säännöllinen 28 päivää, joitakin pieniä heittoja saattanut olla.
Muoks, laitan vielä kuvan tän aamun testistä.View attachment 150334
En kyllä osaa sanoa sen kummemmin kuin että tässä kuvassa nään valkoisen viivan ja väriä levinneenä taustaan. Ehkä joku toinen testi kannattaa kokeilla?nää testit on mullekin näyttäneet vaikka ja mitä vaikkei muissa olekaan näkynyt.
Kiitos vastauksistaTeitkö viikkodigin vai sen earlyn missä vaan teksti raskaana tai ei raskaana? Niissähän on eri herkkyydet.
Kaikilla nousee niin eri tahtia hcg, että sinäänsä ei välttämättä ole huolta ja voi tulla vielä digiin raskaana ja olla kaikki hyvin
Mutta sit toki itsellä kävi näin viime vuoden vaiheessa, että sain viivaa rfsu earlyyn, mutta digi ei näyttänyt missään vaiheessa positiivista ja se meni kesken/oli kemiallinen
Että jatkaisin testailua ja katsoisin miten kehittyy vai haalistuuko viivat vain ja toki jos vuotoja alkaa, niin sitten voi olla kemiallinen.![]()
Mutta toisaalta Clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit suositellaan tekemään yleensä aamupissasta. "Tee testi vain kerran päivässä, kunnes havaitset korkean hedelmällisyyden. Käytä testiin pisimmän unijaksosi jälkeistä ensimmäistä virtsaa, jotta korkeasta hedelmällisyydestä kertova tulos olisi luotettava."Joo, jos siinä about 14 alkaisin tosiaan tekemään. Näin itsekin olen ymmärtänyt.
Tuossa paketissa lukee "voit tehdä testin mihin kellonaikaan tahansa, mutta se pitää tehdä joka päivä samaan aikaan".Clearbluen digiovistestit pitää tehdä aina aamulla pakkauksen ohjeen mukaan. Ne toimii jotenkin eri tavalla kuin liuskatestit.
Mä luin että joillakin se LH-huippu voi näkyä todella lyhyenkin aikaa, ettei sitä välttämättä saa edes testillä kiinni, vaikka testailisikin säännöllisesti, mutta todella yksilöllistä.Kuinka kauan LH huippu kestää? On ollut tänään koko päivän plussaa testit, oikeastaan eilisestä illasta asti kaikki paitsi tuo onestep, joka on tänään aamusta asti ollut plussa. Oviskivut alkoi iltapäivällä ja mietin, irtoaako munasolu LH:n ollessa korkealla ja täten se lähtisi laskuun kun munasolu on irronnut, vai lähteekö laskuun ennen munasolun irtoamista? En löytänyt netistä mitään muuta kuin että testi näyttää plussaa n. 24-36h ennen munasolun irtoamista, mutta kauanko tämä plussa siis voi kestää ja häviääkö ennen ovista...
Jossain lukee, että lähtisi laskuun kun munasolu irtoaa, jossain taas ihan epäselvää, monissa pylväs+käyräkuvaajissa näyttää että lähtisi laskuun ennen ovista. Koita näistä nyt sitten ottaa selvää.
No, toivon että nyt on ovis ja LH siksi huipussaan, ja tämän hetkiset oviskivut tarkoittaisi, että munasolu on aloittanut matkansa. Ei nimittäin enää tänään tai huomenna ehdi talletella, eilen myöhään illalla viimeksi.![]()
LH huippu triggeröi ovulaation, mikä sit tapahtuu joitain tunteja tai päiviä LH huipun jälkeen. Tai voi olla että munasolu ei irtoa LH huipusta huolimatta myöskään, mutta jos on tasainen kuukautiskierto, joka ei ole tosi lyhyt tai tosi pitkä, niin se munasolu todennäköisesti irtoaa. Joskus oon kuullut väitteen että LH näyttänyt monia päiviä plussaa, koska munasolun irtoaminen ei meinaa onnistua (keskustelupalstoilta poimittua, ei luotettava väite). @Syssymyssy kuten mainitsikin että ovulaatiohuipun kesto on yksilöllistä, se testihän vastaa vain kyllä tai ei ollaanko tietty määrä ylitetty. Jos se LH huippu on tosi korkea niin se LH testi näyttää sit positiivista pidempään kuin tilanteessa, missä LH huippu on tosi matala. Mulla esim se LH huippu vaikuttaisi olevan hieman alle 12 tuntia ja paras hetki testata klo 16.Kuinka kauan LH huippu kestää? On ollut tänään koko päivän plussaa testit, oikeastaan eilisestä illasta asti kaikki paitsi tuo onestep, joka on tänään aamusta asti ollut plussa. Oviskivut alkoi iltapäivällä ja mietin, irtoaako munasolu LH:n ollessa korkealla ja täten se lähtisi laskuun kun munasolu on irronnut, vai lähteekö laskuun ennen munasolun irtoamista? En löytänyt netistä mitään muuta kuin että testi näyttää plussaa n. 24-36h ennen munasolun irtoamista, mutta kauanko tämä plussa siis voi kestää ja häviääkö ennen ovista...
Jossain lukee, että lähtisi laskuun kun munasolu irtoaa, jossain taas ihan epäselvää, monissa pylväs+käyräkuvaajissa näyttää että lähtisi laskuun ennen ovista. Koita näistä nyt sitten ottaa selvää.
No, toivon että nyt on ovis ja LH siksi huipussaan, ja tämän hetkiset oviskivut tarkoittaisi, että munasolu on aloittanut matkansa. Ei nimittäin enää tänään tai huomenna ehdi talletella, eilen myöhään illalla viimeksi.![]()