Raskaaksi 2025

No joo totta oot aivan oikeassa! Ajattelin vain jos saisin tavallaan säästettyä niitä siihen tilanteeseen jos olisin raskaana. 😅 Toki eihän ne ovulaatiotestitkään siitä paketista riitä montaa kiertoa kai kaksi? Nyt jos ihan alkaa ajattelemaan. 🤔
Jep, mulla ne riitti vaan yhdeksi kierroksi niin piti joka tapauksessa aina ostaa lisää joka kierrossa. Vuoden ovulaatiotestauksen jälkeen mulla oli jo hirvee kasa niitä raskaustestejä kun aina kerkes menkat alkaa ennen kuin olin tehnyt edes yhtä raskaustestiä. 😅 Tein sit yleensä yhden huvikseen vaikka vuoto alkoikin mutta 3 per pakkaus silti sitten kertyi niitä varastoon 🙈

Ne monitorin testit ei tosiaan kerro mitään viikkoja tai päiviä, se on vaan plussa vai ei, eli niitä voi ihan hyvin käyttää ekana testinä! 😊 Eikä tosiaan tarvitse tihrustaa viivaa 😅 Voihan sitä sit ostaa lisää testejä jos DPO14 edelleen nega eikä vuotoa kuuluis mutta kyllä sen niin herkällä pitäis näkyä jo DPO14 viimeistään!

Oletteko käyttäneet aspiriinia tueksi kiinnittymiseen?
Itse aloitin dpo3. En usko että kovin auttaa reumakipuihin, kun ei ne siihen tarkoitetut lääkkeetkään auta tarpeeksi, mutta aina voi toivoa jos pientä apua siihenkin sais.

@Mietteissään Paljon onnea! :smiling face with heart-eyes:

@Mamiksx5 En ole aspiriinia käyttänyt, mutta itse asiassa eilen juuri lueskelin siitä. Sen mukaan mitä luin niin sen käyttöä on tutkittu lähinnä ivf:ään liittyen ja siinäkin tulokset ei ole olleet kovin suoraviivaisia. Ja mulla ei ole myöskään mitään tukostaipumusta tai keskenmenoja taustalla... Että en nyt ehkä näillä tiedoilla, mitä nyt löysin, niin lähde aloittamaan mutta mielellään kyllä kuulisin kokemuksia, jos jollain on. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Niin ja lisään vielä että auttaa ehkä ministi poistaa tulehduksia jos semmoista on. No itsellä ainakin reumaan liittyvää tulehdusta on, niin sekään ei ole kovin otollinen tilanne raskauden alkaa. No ruokavalio on muutettu ja siitä silloin heti raskaus hetkeksi kerkes alkaa ollen kemiallinen. Ja tästä ei haittaakaan ole. Silloin syyskuisesta suositeltiin aloittaa mini Asa mutta en kokenut tarpeelliseksi .

Jep, mulla ne riitti vaan yhdeksi kierroksi niin piti joka tapauksessa aina ostaa lisää joka kierrossa. Vuoden ovulaatiotestauksen jälkeen mulla oli jo hirvee kasa niitä raskaustestejä kun aina kerkes menkat alkaa ennen kuin olin tehnyt edes yhtä raskaustestiä. 😅 Tein sit yleensä yhden huvikseen vaikka vuoto alkoikin mutta 3 per pakkaus silti sitten kertyi niitä varastoon 🙈

Ne monitorin testit ei tosiaan kerro mitään viikkoja tai päiviä, se on vaan plussa vai ei, eli niitä voi ihan hyvin käyttää ekana testinä! 😊 Eikä tosiaan tarvitse tihrustaa viivaa 😅 Voihan sitä sit ostaa lisää testejä jos DPO14 edelleen nega eikä vuotoa kuuluis mutta kyllä sen niin herkällä pitäis näkyä jo DPO14 viimeistään!
Okei, mulla jos oikein muistan niin niitä jäi yli 10 eli 10 päivänä ovulaatiota testasin. 😅 No onneksi vasta dpo6 niin ei viikonloppuna "tarvitse" edes testata. Ja uskon että muutenkin saan mahdollisimman pitkään pitkitettyä tätä, kun pitää ihan tarkistaa mikä dpo on meneillään. Eli kannattaa odottaa ilmeisesti noilla testeillä vähintään dpo11?

Itse aloitin dpo3. En usko että kovin auttaa reumakipuihin, kun ei ne siihen tarkoitetut lääkkeetkään auta tarpeeksi, mutta aina voi toivoa jos pientä apua siihenkin sais.
En ole käyttänyt, no siis en aspiriinia voi syödä edes kun sille allerginen. Muuten olisi varmaan voinutkin testata. 🤔

Mäkin olen lukenut, että on käytetty jollain tukena alkion siirroissa. Mutta en ole löytänyt infoa muuten onko apua kiinnittymiseen tai tuntui olevan vähän vaihtelevia infoja, kun osassa lukee, että ei auta ja osassa lukee, että voisi auttaa. 🤔 Mutta toki jos siitä voisi saada esim apua reumakipuihin/tulehduksiin, niin ei kai siitä haittaakaan ole, toivottavasti. 😅
Itse olen syönyt raskausviikolta 12 asti primaspania istukan tueksi ja raskausmyrkytyksen ehkäisyyn, mutta lääkärin määräyksestä toki.😊

Okei, mulla jos oikein muistan niin niitä jäi yli 10 eli 10 päivänä ovulaatiota testasin. 😅 No onneksi vasta dpo6 niin ei viikonloppuna "tarvitse" edes testata. Ja uskon että muutenkin saan mahdollisimman pitkään pitkitettyä tätä, kun pitää ihan tarkistaa mikä dpo on meneillään. Eli kannattaa odottaa ilmeisesti noilla testeillä vähintään dpo11?

En ole käyttänyt, no siis en aspiriinia voi syödä edes kun sille allerginen. Muuten olisi varmaan voinutkin testata. 🤔
Jos monitorin avaa aamulla, sinne monitorin nurkkaan ilmestyy "3" silloin kun on 3 päivää menkkoihin, "2" kun 2 päivää, "1" kun 1 päivä ja sitten pelkkä rinkula kun on menkkojen alkamispäivä eli se taitaa ehkä olla DPO14. Noina päivinä voi jo periaatteessa testata ja manuaalissa lukee että kun numerona on 3 niin se tarkkuus on 74%, 2 on 91%, ja 1 on 96% ja siitä eteenpäin yli 99% jos malttaa odottaa siihen "tyhjään" rinkulaan.

Eli jos haluat raskaustestejä säästää seuraavaan kiertoon, voithan sitten testata vasta sitten kun numerot vaihtuu renkaaksi ja pitäisi olla yli 99% tarkkuus! 😊 Eipähän tarvitse arpoa. Tai testaa vain puolena päivistä, esim 2 päivän kohdalla ja uudestaan 0 päivän kohdalla, niin sittenkin jää kaksi seuraavaan kiertoon!

Mäkin olen lukenut, että on käytetty jollain tukena alkion siirroissa. Mutta en ole löytänyt infoa muuten onko apua kiinnittymiseen tai tuntui olevan vähän vaihtelevia infoja, kun osassa lukee, että ei auta ja osassa lukee, että voisi auttaa. 🤔 Mutta toki jos siitä voisi saada esim apua reumakipuihin/tulehduksiin, niin ei kai siitä haittaakaan ole, toivottavasti. 😅
Itse olen syönyt raskausviikolta 12 asti primaspania istukan tueksi ja raskausmyrkytyksen ehkäisyyn, mutta lääkärin määräyksestä toki.😊
Joo, nyt kun katselin tähän liittyviä tutkimuksia, niin osassa tutkimuksista pienellä annoksella se on ollut yhteydessä onnistuneeseen raskauteen ja vähempiin keskenmenoihin ja toisissa tutkimuksissa sillä ei ole ollut vaikutusta. Ja yhden tutkimuksen löysin, missä oli tutkittu pienemmän ja isomman annoksen vaikutusta, niin siinä isommalla annoksella oli ollut jopa negatiivisia vaikutuksia (esim. enemmän keskenmenoja).

Mutta nää raskautumiseen liittyvät tutkimuksethan on tosi haastavia toteuttaa, kun on niin monta asiaa, mitkä siihen raskautumiseen vaikuttaa. Kyllähän noissa tutkimuksissa hyvin pitkälti tultiin siihen tulokseen, että asiaa pitäisi tutkia enemmän, jotta voitaisiin saada varmuus asiaan.

Mä Tuun vaan päivän jäljessä susta. Yritän venyttää dpo10 mutta itseni tuntien uittelen viimeistään dpo8😅

Mä Tuun vaan päivän jäljessä susta. Yritän venyttää dpo10 mutta itseni tuntien uittelen viimeistään dpo8😅
Mulla sama 🫣 Mietin kanssa järjellä, et pitäis nyt oottaa ja malttaa vaan, ettei tulis turhia pettymyksiä, kemiallisia liian ajoissa tai pakonomaista testikierrettä 🤪

No mulla se hyvä tilanne etten ole vielä ainakaan sortunut muita raskaustestejä hommaamaan kuin noita clearbluen monitoriin sopivia. Oli kyllä eilen vähän siinä ja siinä etten tilannut netistä jostain jotain muita testejä. 😂 Ja niitä siihen laitteeseen sopivia testejä en haluaisi tuhlata. En nyt ainakaan vielä hetkeen...

Sori tuplaviestistä..

Ihanaa kun eilen vihdoin tehtiin lähete erikoissairaanhoitoon ja kerkesin jo iloita että pääsen lisätutkimuksiin. No tänään luin omakannasta että lähete palauttu eli erikoissairaanhoito käsitellyt lähetteen ja ei näe jatkotutkimuksia tarpeellisiksi. 🥴 Huoh... Mun mielestä olkoon vaan kemiallisia ne kolme neljästä keskenmenneestä niin olisi hyvä ollut tutkia koska voi se olla huonoa tuuria mutta voi myös johtua jostain ja kun mulle kerran sanottiin ja luvattiin että pääsen lisätutkimuksiin. 😔 Nyt alkoi vituttaa ihan helvetisti. Ja oli muuten tosi alentavasti kirjoitettu että "potilaalle on hyvä kertoa, että hyvin varhaisiin keskenmenoihin ei ole löydettävissä nykyisellä tiedolla selittäviä syitä, ja että onnistuneen raskauden todennäköisyys jatkossa on hyvä." Just joo..

Sori tuplaviestistä..

Ihanaa kun eilen vihdoin tehtiin lähete erikoissairaanhoitoon ja kerkesin jo iloita että pääsen lisätutkimuksiin. No tänään luin omakannasta että lähete palauttu eli erikoissairaanhoito käsitellyt lähetteen ja ei näe jatkotutkimuksia tarpeellisiksi. 🥴 Huoh... Mun mielestä olkoon vaan kemiallisia ne kolme neljästä keskenmenneestä niin olisi hyvä ollut tutkia koska voi se olla huonoa tuuria mutta voi myös johtua jostain ja kun mulle kerran sanottiin ja luvattiin että pääsen lisätutkimuksiin. 😔 Nyt alkoi vituttaa ihan helvetisti. Ja oli muuten tosi alentavasti kirjoitettu että "potilaalle on hyvä kertoa, että hyvin varhaisiin keskenmenoihin ei ole löydettävissä nykyisellä tiedolla selittäviä syitä, ja että onnistuneen raskauden todennäköisyys jatkossa on hyvä." Just joo..

Pahoittelut huonoista uutisista, on kyllä ymmärrettävää että toistuvat menetykset ja epävarmuus rassaa , toivotaan parempaa onnea jatkoon 🩷 ihan aidosta mielenkiinnosta mietin että minkä tuossa kommentissa varhaisista keskenmenoista koet alentuvaksi?

@Kali ymmärrän että harmittaa ettei lähete mennyt läpi. Valitettavasti siinä on tiukka raja, tarvitaan kolme kliinisesti todettuna ollutta raskautta (eli on edenneet siihen asti että ovat olleet ultralla todettavissa) tai yksi toisen kolmanneksen keskenmeno ja yksi alle 13 viikon keskenmeno. Tietysti harmi, että sulla on luvattu tutkimukset todennäköisesti siksi että ei ehkä oo ollut sitten tarkkaa tietoa erikoissairaanhoidon toimintatavoista. Hurjasti tsemppiä yritystaipaleelle!🧡

Pahoittelut huonoista uutisista, on kyllä ymmärrettävää että toistuvat menetykset ja epävarmuus rassaa , toivotaan parempaa onnea jatkoon 🩷 ihan aidosta mielenkiinnosta mietin että minkä tuossa kommentissa varhaisista keskenmenoista koet alentuvaksi?
Tarkoitin sitä että mulle on kyllä siitä sanottu ja tuli semmoinen olo kuin en tietäisi siitä. Ja just toi alku "potilaalle on hyvä kertoa". Kun tiedän sen ja mulle on monesti lääkäritkin sanoneet sen. Ei siis se varhaisista keskenmenoista juttu sinänsä. 😅

Onnittelut kaikille plussanneille! 😍 Teitä olikin jo tämän mun foorumitauon aikana kertynyt ihan mukava määrä.

Täällä elellään nyt kp 13, joka suureksi yllätykseksi kääntyikin dpo -1! Oon aivan ihmeissäni, koska koko tämän vuoden ajan, kun olen ovulaatiota tikutellut on se osunut aina joko kp 16 tai 17. Ja nyt se piru vie tulikin ajoissa 😂 Onneksi meillä oli yksi tallettelu jo sopivasti alla ja tänään saatiin jatkettua, eli ajoitus ei mennyt pieleen, vaikka en tosiaan odottanut ovista vielä. Toivon myös ettei tämä nyt enteile jostain huonosta, kun yhtäkkiä niin säännöllinen kiertoni ei menekään sen saman säännön mukaisesti 😅 Noh, innolla odotan mitä tämä yllätyskierto tuo tullessaan. 🤞🏻

Tarkoitin sitä että mulle on kyllä siitä sanottu ja tuli semmoinen olo kuin en tietäisi siitä. Ja just toi alku "potilaalle on hyvä kertoa". Kun tiedän sen ja mulle on monesti lääkäritkin sanoneet sen. Ei siis se varhaisista keskenmenoista juttu sinänsä. 😅
Aa niin okei. ☺️ Tuskinpa lähetteen käsitellyt lääkäri on sitä sillä tavalla ajatellut, ja varmasti on monia, jotka eivät sitä tiedä. Vaikka ymmärrän kyllä jos ärsyttää!

Piinailija ilmoittautuu! 🙋‍♀️

Tuolla piinailuketjussa onkin tarkemmat tiedot tästä kierrosta, huomenna olisi tarkoitus ekan kerran testailla ja kyllähän tämä jännittää ihan hurjan paljon.

Tuossa sanoin miehelle, että jos tässä iässä haluaa ajan menevän hitaasti niin kannattaa yrittää raskautua, nimittäin nämä piinapäivät ovat menneet HI-TAAS-TI. 😅😅

Aa niin okei. ☺️ Tuskinpa lähetteen käsitellyt lääkäri on sitä sillä tavalla ajatellut, ja varmasti on monia, jotka eivät sitä tiedä. Vaikka ymmärrän kyllä jos ärsyttää!
Niin totta tuo voi olla. Vähän naurettavaa vaan kun mun tiedoissakin se lukee että kolme kemiallista ja yksi keskenmeno niin luulen että kyllä tuo lääkäri sen tietää. Josta syystä enemmän alentavan kuuloista. 🥴 Kun lähetteen tehnyt lääkärikin sen kirjannut ylös lähetteeseen.

Mutta samapa tuo, meni kyllä luotto taas julkista terveydenhuoltoa kohtaan entistä enemmän. Lähinnä siis siksi kun sanotaan toisesta paikkaa toista ja toisesta toista. 😖

Huomenta täältä, ajoissa ollaan herätty jälleen. Tänään pääsen hemmottelun kampaajalle, ihanaa.

Kurkkasin aamulla vaakalukemaa taas, viimeksi olin näköjään 17.10. Pikkuinen pudotus ja nyt keton aloituksesta semmonen -6,8kg saanut pois. Mulla oli useamman viikon painojumi, voi johtua reumalääkityksistö joita lisättiin. Uusi läääke ja kortisonin nosto. Tai sit vaan johtui jostain muusta. No sinnikkäästi jatkan tällä, ei ole cravingseja. Joskus saattaa olla vähän kun muulle perheelle jotain teen, mut sit saatan tehdä itselle jotain ketoversiota niin en jää ilman.ja mulla sokerin ja hiilarin syöminen vaikuttaa niveliin kipuilevana niin on siinäkin motivaatiota pysyä tässä. Eikä ole turvotuksia tai muuta. En kuorsaa enää, se loppui melko nopeasti kyllä. 2,5 kk tätä nyt takana .

Nyt hieman aamutoimia ja lisää kahvia ☺️ Oikein ihanaa viikonloppua!

Takaisin