Raskaaksi 2025

1000011774.jpg

Täällä taas 👋 Ovistesti hetki sitten, eka testi tässä kierrossa. Onkohan huomenna jo liian myöhäistä kellistää mies? 😁

Täällä ollut vähän kanssa taukoa kuumeilusta ja lisää tiedossa. Otan nyt muutaman kuukauden huilin minipillereiden kera ja palataan asiaan sitten joskus. Kp2 menossa ja vuodon alkaminen ei varsinaisesti tuntunut miltään, joten epäilen olevani vähän uupunut. Pillerit käytössä ei ainakaan tarvitse miettiä mitään "mitä jos" -ajatuksia.

View attachment 148881

Täällä taas 👋 Ovistesti hetki sitten, eka testi tässä kierrossa. Onkohan huomenna jo liian myöhäistä kellistää mies? 😁

Hieno plussa on! Mahdollisuudet olisi paremmat jos jo tänään kellistäisi.. Tärppionnea! 😊

@Mamiksx5 olen pahoillani oviskaima. Toivottavasti tärppää seuraavasta kierrosta. Sitä vaan toivoisi kaikille.

@Kali kuulostaa siltä että lisäselvitykset ovat tarpeen vaikka kemialliset raskaudet ovatkin hyvin yleisiä, itselläkin on voinut olla, mutten ole vain tietoinen ollut. Ja muutenkin jos on jo pidempään yrittänyt, tulee saada tutkimuksia ja hoitoa. Jos ei hedelmöittymisessä ole vikaa, niin kiinnittymisessä on.

Luin tuolta siitä kun istukka kiinnittyy liian hyvin ja tunkeutuu lihakseen ja jopa siitä ulos, niin voiko sitten päinvastaisesti joillakin olla jotain puutteellisuutta noissa mekanismeissa jotka vaikuttavat kiinnittymiseen?

"Joskus istukan kiinnittymishäiriön taustalla on liiallinen trofoblasti-invaasio, joka johtuu monitekijäisen säätelymekanismin pettämisestä eikä liity lainkaan puutteelliseen desidualisaatioon. Trofoblasti-invaasiota säätelevät adheesiomolekyylit, immunologiset tekijät, kasvutekijät, sytokiinit, fibronektiini ja monet muut tekijät."

Muokattu viimeksi:
View attachment 148881

Oho! No nyt heti hommiin! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Riippuu kuinka nopea sun LH-huippu on, voithan huomenna myös tehdä ovistestin. Jos se on jo haalistunut, sit huomenna saattais olla ovispäivä, jolloin voi olla vielä 12-24h aikaa. Mut siltä varalta että on nopee ovulaatio ja osuu enemmän tohon 12h ikkunaan, ei kannata huomenna ainakaan iltamyöhään jättää! 🤔 Paras aika todennäköisesti tänään!

Oho! No nyt heti hommiin! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Riippuu kuinka nopea sun LH-huippu on, voithan huomenna myös tehdä ovistestin. Jos se on jo haalistunut, sit huomenna saattais olla ovispäivä, jolloin voi olla vielä 12-24h aikaa. Mut siltä varalta että on nopee ovulaatio ja osuu enemmän tohon 12h ikkunaan, ei kannata huomenna ainakaan iltamyöhään jättää! 🤔 Paras aika todennäköisesti tänään!
Mies palaa työmatkalta vasta huomenna eikä viitsi pyytää naapuriltakaan apua, joten täytyy odottaa 😅 Taidan testata vielä huomenna, miltä viivat näyttää ja kellistää miehen kaikesta huolimatta 😆 Ei tässä enää kovin suuria odotuksia ole, kun yli vuosi mennyt yrittäessä.

Mies palaa työmatkalta vasta huomenna eikä viitsi pyytää naapuriltakaan apua, joten täytyy odottaa 😅 Taidan testata vielä huomenna, miltä viivat näyttää ja kellistää miehen kaikesta huolimatta 😆 Ei tässä enää kovin suuria odotuksia ole, kun yli vuosi mennyt yrittäessä.
Apua, olisikin avulias naapuri 🤣🤣🤣

Kiva herätä jo valmiiksi ärsyyntyneenä päivään. 🙃 Mutta nyt kaksi päivää testannut tuolla clearbluen monitorilla. Ainakin vie epäselvyyden tästä oviksen testailusta. Vielä näyttää että low, tosin kp7 vasta.

Eiliset lueskelut jäi tosi pahasti mielen päälle että onnistutaankohan tässä edes jos mahdollisuudet todella korkeat että viideskin raskaus menee kesken. Jos tässä viidettä kertaa tuun raskaaksi.

Täälläkin vähän laiskottaa vitamiinien otto. Olen yrittänyt ajatella että q10 on hyötyä sitten ehkä siellä IVF:ssä, mutta me junnataan insseissä vieläkin. Olen alkanut käymään salilla ja siitä on saanut kivasti energiaa.

Mulla tuli yöllä jokin outo palelukohtaus (mies oli hikinen ja ilman peittoa, eli ei ollut kylmä!). Pyöriskelin sängyssä ja kummallakin kyljellä kuului kauhea humina korvissa, viime treenissä treenatut lihakset tuntuivat turrilta. Lopulta tajusin nousta syömään leipää ja meni sillä ohi. Yritin googletella olisiko verenpaine tai verensokeri syynä, mutten saanut selvyyttä. 😬

Täälläkin vähän laiskottaa vitamiinien otto. Olen yrittänyt ajatella että q10 on hyötyä sitten ehkä siellä IVF:ssä, mutta me junnataan insseissä vieläkin. Olen alkanut käymään salilla ja siitä on saanut kivasti energiaa.

Mulla tuli yöllä jokin outo palelukohtaus (mies oli hikinen ja ilman peittoa, eli ei ollut kylmä!). Pyöriskelin sängyssä ja kummallakin kyljellä kuului kauhea humina korvissa, viime treenissä treenatut lihakset tuntuivat turrilta. Lopulta tajusin nousta syömään leipää ja meni sillä ohi. Yritin googletella olisiko verenpaine tai verensokeri syynä, mutten saanut selvyyttä. 😬

Voisi kuulostaa tosiaan verensokeriin ja/tai verenpaineeseen liittyvältä jutulta, kun meni syömisellä ohi. Söitkö tai joitko edellisenä päivänä jotenkin kevyemmin kuin yleensä?

Dpo 10 ja nega testattu. Onhan tässä teoriassa vielä mahdollisuus plussaan, mutta kaikissa kolmessa raskaudessa on tässä vaiheessa jo näkynyt selvä plussa, joten kyllä tämä vaan itselle on sellainen että ei tärppiä tässäkään kierrossa. Nyt jotenkin iski yllättävän lujaa, joten taidanpa vetää tänään kunnon herkkuöverit ja itkeä itseni uneen. 😂 Välillä sekin on puhdistavaa. Illalla vielä treeneihin puristamaan ketutukset kehosta pois ennen kuin menkat ja se aina yhtä inhottava vuoto alkaa.

Plussa-onnea muille ✨

Täällä vaihtui eilen kp 1. Luulen, että kemiallinen oli kyseessä kun tuli sitä vuotoa dpo 7 ja oireet alko heti siitä. Olin jo oikeesti aika varma että oon raskaana kun oli niin selkeät merkit ilmassa. Innostuin, että saataisiin kesävauva meille.

Uskon, että tällä on varmasti tarkoitus, kun muutettiin just vuokralle entiseen rempattuun päiväkotiin ja meän pihassa oma puisto missä vauvakeinuja, tunneleita, liukumäkiä yms. Meän nuorin sen verran iso eikä oo niin innostunut nuista enää. Toivottavasti kohta saadaan tänne pieni leikkijä ❤️

Muokattu viimeksi:
@Zebra
Kiitos, arvelinkin että täällä joku tietää. 🤔 En kyllä ole varma tuliko syötyä vähemmäm, ehkä?

Tää on tietty vaan arvailua, jos toistuu useamman kerran niin sit ehkä kannattaa käydä lääkärissä tsekkaamassa. Ehkä siinä on lisänä ollut tuo edeltävä rasitus ja mahdollisesti immuunipuolustuskin taistellu jotain pöpöä vastaan samalla? Verensokeri alhaalla ja sit iski kylmyys.

Omaanapaa.. Dpo14, näin ainakin vahvasti luulen. Entä jos on mennyt arvio ihan metsään ja kuvittelen kaiken.

Tänään kai sitä sitten se raskaustesti pitäisi tehdä. Pelottaa ja jännittää tosi paljon, ja kusettaa 🤣 Entä jos sinne onkin jäänyt joku istukanpala, kun suoraan tyhjennyskiertoon tellättiin uusi yritys? Vuodon alkamisesta on 32 päivää ja ovistesti oli plus kp17 ja sit ovulaatio kp18. Silloin kp18 oli tummin plussa, mutta kivut loppuivat kp18 joten olen varma että se irtosi silloin jos irtosi. Siksi lasken näin enkä siten että ovis olisi ollut kp19

Mutta ajattelin odottaa miehen tuloa ja testattaisiin sitten yhdessä. Mutta jos pissaan vaikka purkkiin, niin säilyiskö se siinä 2h? 😅

Muokattu viimeksi:
Täällä uus kierto alkokin kuten epäilin ja nyt jo kp3 meneillään. Jotenkin yllättävän rauhallinen olo vaikka ainahan sitä tärppiä toivoo. Selkeästi pääkoppa alkaa jotenkin osata asennoitua tähän nyt hieman rennommin ja ollaankin puolison kanssa ihanasti keskusteltu kotona, että kyllä meillä joskus vauva on ja koitetaan nauttia nyt tästä vaiheestakin vaikkei aina siltä tuntuiskaan ❤️ Jotenkin tämä ajatus antanut rauhaa.

Kyllä tää nyt vaan negojen nega on, oon aivan murtunut jotenkin kun mulla oli oikeasti raskauteen viittaavia oireita. En ymmärrä 😪

Ehkä joku kemiallinen voi selittää oireet sit.. Tai sit vaan niin kovasti toivoin että onnistuin kroppaakin huijaamaan. Ei pms-oireita ei mitään normaaleja juttuja kuten huonoa nukkumista.. No ei sit kroppa ollut valmis heti tyhjennyskierrossa..

Itkettää.

Vaikkei mulla oo vara sanoa. Odotin vaan liikoja nyt.

Liitteet

• 20251010_213137.jpg
    20251010_213137.jpg
    506.8 KB · Katsottu: 95
Muokattu viimeksi:
Takaisin