Raskaaksi 2025

Heippa! Liityn mukaan keskusteluun lueskeltuani aikani tätä ”ulkopuolelta”. Meillä toivotaan kovasti uutta perheenjäsentä ja olemmekin olleet omakustanteisissa hedelmöityshoidoissa kohta vuoden. Mentiin suoraan syvään päätyyn koska tiedossa oli, ettei luomusti olla saamassa koska miulle on jouduttu aikanaan tehdä sterilisaatio kaikkien muiden ehkäisymenetelmien oltua miulle sopimattomia. Silloin, vasta eronneena reilu kolmekymppisenä, olin varma että lapset on tehty ja sterkka oli ainoa vaihtoehto. Mieli kuitenkin muuttui uuden, lapsettoman aviomiehen myötä ja täällä ollaan.
Hoitoja on takana joulukuinen munasolujen keräys, josta ei päästy lopulta tuoresiirtoon mutta saatiin pakkaseen 3 kpl 3 päiväisiä alkiota ja 5 kpl 5 päiväisiä blastoja. Tammikuun ensimmäinen pakastesiirto tuotti raskauden, joka kuitenkin päättyi varhaiseen keskenmenoon. Huhtikuussa oli toinen pas, josta ei seurannut raskautta. Pidettiin vähän taukoa niin henkisen kuin taloudellisenkin puolen takia. Tässä kierrossa uusi siirto, kp 14 menossa ja keskiviikkona onkin 5 päiväisen blaston siirto. Tämä siirto on todennäköisesti viimeinen tuloksesta riippumatta, talous ei meinaa kestää enää enempää. Jostain syystä fiilis on kuitenkin tosi rauhallinen ja luottavainen, ihan eri kuin edellisillä kerroilla. Toivottavasti tunne pitää paikkaansa ja nyt olisi meidän vuoro onnistua ❤️

Heipsan!

Tuli pidettyä tästä ryhmästä melkoinen tauko, kun ovulaation tulo vain pitkittyi pitkittymistään ja oli pakko ottaa kaikista raskausjutuista etäisyyttä. Edelliset menkat itellä oli heti kesäkuun alussa, mutta ovulaatio bbt:n mukaan vasta heinäkuun puolessa välin.

No.. siis, edelleen ei miehen kaa tätä kyllä uskota, mutta tein positiivisen raskaustesti tän viikon alussa ❤ Liitteenä kuva tältä aamulta. Hassua, että tuo sininen ja herkempi testi (10 mlU) on haalempi kuin ylempi (25 mlU) 🤨

Soitin perjantaina neuvolaan, ja sain ajan ensikäynnillä jo seuraavalle viikolle, kun heidän laskennan (viimeisten kuukautisten alkamispvä) mukaan olisin rv 9 😅 Omien laskujen ja ovulaation mukaan enemmänkin viikko 4 menossa tällä hetkellä. Katsotaan mitä ne siellä neuvolassa tähän sanoo :D Toivotaan, että tämä nyt lähtee tästä kehittymään oikeasti🥺
Onnea😍💝

Heipsan!

Tuli pidettyä tästä ryhmästä melkoinen tauko, kun ovulaation tulo vain pitkittyi pitkittymistään ja oli pakko ottaa kaikista raskausjutuista etäisyyttä. Edelliset menkat itellä oli heti kesäkuun alussa, mutta ovulaatio bbt:n mukaan vasta heinäkuun puolessa välin.

No.. siis, edelleen ei miehen kaa tätä kyllä uskota, mutta tein positiivisen raskaustesti tän viikon alussa ❤ Liitteenä kuva tältä aamulta. Hassua, että tuo sininen ja herkempi testi (10 mlU) on haalempi kuin ylempi (25 mlU) 🤨

Soitin perjantaina neuvolaan, ja sain ajan ensikäynnillä jo seuraavalle viikolle, kun heidän laskennan (viimeisten kuukautisten alkamispvä) mukaan olisin rv 9 😅 Omien laskujen ja ovulaation mukaan enemmänkin viikko 4 menossa tällä hetkellä. Katsotaan mitä ne siellä neuvolassa tähän sanoo :D Toivotaan, että tämä nyt lähtee tästä kehittymään oikeasti🥺

Paljon onnea, ihanaa ☺️

Onnea @Tanpopo :red-heart:

Dpo12, negaa tänäänkin, päätin lopettaa testaamisen. Testaan sitten, jos kuukautiset ei alakaan torstaina.

Ei ehkä masentaisi niin paljoa, mutta oon alkanut vasta viimeisen vuoden aikana huomaamaan itselläni PCOS:n oireita. Jotenkin ajattelen, että se "etenee", ja et jos en nyt äkkiä tuu raskaaksi, niin en saa koskaan lasta. Tämä siksi, että julkisen puolen hoitoihin mulla ei painoindeksini vuoksi ole mitään asiaa, ja yksityiseen ei varaa.

Sellanen turhautumispurkaus tähän aamuun, kiitos ja anteeksi 🙄

Mun koe jääkin tekemättä kun luulin et ois ollut enempi tikkuja jäljellä joten jäökin ovistikuilla testit toiseen kertaan jos mennään seuraavaan kiertoon.
Nyt saatiin ihan mukavasti tallettelut kohilleen. Toinen normi Dpo-1 ja ovispäivön aamuna vielä kuppitalletus 🙂

Tänään alkaakin osittain arki, esikoinen lähtee amikseen 😌 Ensi viikolle loput menee kouluun.
Minä ja 11kk jäädään vielä täksi kuuksi kotiin ja ensi kuussa alkaa molemmilla työ ja hoito tai päiväkoti.

Eilen illalla nousi pieni lämpö, 37. Epäilen nyt että enemmän se et olen kipeä kuin että raskausoireita. 🫠 Toki voihan se olla raskaudestakin johtuvaa ja pian saan positiivisen testin. 🙈 Tänään sorruin tekee testin aamulla aikasin ja negahan se oli.

1000008476.jpg

En varma dposta ole mutta epäilen jotain dpo8 luokkaa. Voi olla kyllä vähemmänkin. Mutta yritän pitää toivoa yllä joten toivo ei ole menetetty täällä ainakaan vielä! 🙊

Onnea @Tanpopo :red-heart:

Dpo12, negaa tänäänkin, päätin lopettaa testaamisen. Testaan sitten, jos kuukautiset ei alakaan torstaina.

Ei ehkä masentaisi niin paljoa, mutta oon alkanut vasta viimeisen vuoden aikana huomaamaan itselläni PCOS:n oireita. Jotenkin ajattelen, että se "etenee", ja et jos en nyt äkkiä tuu raskaaksi, niin en saa koskaan lasta. Tämä siksi, että julkisen puolen hoitoihin mulla ei painoindeksini vuoksi ole mitään asiaa, ja yksityiseen ei varaa.

Sellanen turhautumispurkaus tähän aamuun, kiitos ja anteeksi 🙄
PCOSia on suhteellisen helppoa hoitaa ovulaatiota tukevilla lääkkeillä, kannattaa kokeilla vaikka letroreseptin saamista 😊 Monet ovat tuolla lapsettomuuspuolella puhuneet metformiinista ja että ovat saaneet siitä apua. Kannattaa ehkä käydä tuolta lapsettomuusalueelta rohkeasti huhuilemassa, jos joku siellä osaisi antaa vinkkejä.

Minullakin omien vibojen mukaan pitäisi alkaa torstaina menkat, Flo ennustaa paria päivää myöhemmäksi joten saa nähdä!

PCOSia on suhteellisen helppoa hoitaa ovulaatiota tukevilla lääkkeillä, kannattaa kokeilla vaikka letroreseptin saamista 😊 Monet ovat tuolla lapsettomuuspuolella puhuneet metformiinista ja että ovat saaneet siitä apua. Kannattaa ehkä käydä tuolta lapsettomuusalueelta rohkeasti huhuilemassa, jos joku siellä osaisi antaa vinkkejä.

Minullakin omien vibojen mukaan pitäisi alkaa torstaina menkat, Flo ennustaa paria päivää myöhemmäksi joten saa nähdä!
Otin yhteyttä työterveyteen ja koitan saada metformiinin hieman koholla olevien sokereiden varjolla, sain ajan onneksi jo 30 minuutin päähän :folded: en tosiaan ole varma, ovuloinko, ainakin oletan oireiden perusteella

Toki meidän kohdalla ei mistään lapsettomuudesta voida vielä edes puhua, kun todellakin yk1 menossa, haluan vaan ennakoivasti hoitaa asiaa, kun tiedossa on, ettei tie tule välttämättä olemaan helppo. Suvussa on sekä PCOS (tosin diagnosoimaton mutta ns. selkeä tapaus) ja kakkostyypin diabetesta.

Nyt on tehty tähän kiertoon se mitä pystytään. Paremmin kuin edelliseen kiertoon. Toki kuppitalletuksia myös koska ei tässä teiniperheessä vaan kykene muutoin .

Ja nyt sit pitäisi saada aika kulumaan 🤣
Mä opin joka hetki paljon uutta täältä… ”kuppitalletus”

En ees tiiä mitä se tarkoittaa mutta laitan mun parhaan arvauksen kokeiluun 🤣

Kesälomareissulta palattu ja menossa kp 16. Ovis todennäköisesti tällä viikolla. En aio tehdä tässä kierrossa ovistestejäkään, vaan fiiliksen mukaan mennään. Aloitellaan varmaan tänään tallettelemaan ja katsotaan miten käy. Toiveet ei kyllä oo korkealla tämänkään kierron suhteen 😅🙈

Miehelle varattu aika 15.8. Siemennestenäytteeseen ja 29.8. mennään sitten felicitakseen gynelle. Eli näillä suunnitelmilla eteenpäin 😊

Omaa napaa heti perään: Kp1 ja yk ties kuinka mones.. Toiveikkuutta ylläpitää kuitenkin tulevat hoidot 🙏🏻🌈🌟

Ilmoitin tänään aamulla kuukautisten alkaneen ja sieltä tulikin tosi pian ohjeet miten toimia (lääkityksen aloitus, ovulaation testausajankohdat) ja ultraäänitutkimus, joka on elokuun puolessa välissä. Sitten kun päästään siihen vaiheeseen, että positiivinen ovistesti on tehty (ja se osuis vieläpä toivon mukaan niin että on arkipäivä) niin onkin jännät paikat! Sitten päästäänkin inseminaatioon.

Mä oon tällä hetkellä aika innoissani tästä ja mulla on kova luotto siihen, että hoidot tuottaisi toivotun tuloksen. Sitten taas.. jos ei, niin mitäs sitten? Kuinka monta kertaa hoito toistetaan ja mites ivf.. Ehkei kannata mennä asioiden edelle. Sen oon oppinut lukuisien muiden ihmisten kokemuksien perusteella, että inseminaatioihin ei kannata tukeutua kovin montaa kertaa. Eivätkä vissiin sitä suosittelekaan..

On tää elämä niin outoa. Nimenomaan uuden elämän aikaansaaminen. Alkaa tuntua siltä, että raskaus meille on yhtä todennäköistä kuin miljoonan voittaminen lotossa.

Muoks* nyt lähti sushia tilaukseen ja viimeistään viikonloppuna taidan korkata viinipullon tai pari siideriä. Tässä vaiheessa vois jo ruveta nauttimaan elämästä sillä aikaa kun odottaa raskauden alkamista 🤔

Muokattu viimeksi:
Mä oon ollut niin asennoitunut jo noihin ivf-hoitoihin että oon ihan unohtanut oviksen tikuttelut. Tosiaan tässähän ehtii nyt vielä yksi ovulaatio tulla. Tosin viikon päästä aloitan synarelan, joten mitenköhän jos tässä nyt jollain ihmeellä tärppäisikin. 🤔

Paitsi että nyt on kp 11 ja useimmiten olen saanut ovisplussan kp 10. Tänään vasta sitten testasin ja oli haalea, joten vaikea sanoa oliko huippu jo eilen vai vasta tulossa, kun ei ole oireitakaan ollut. Lisäksi fiilikset on enemmänkin kuin menkat olisi alkamassa ja pms oireet päällä. Onko muilla tällaista ennen/jälkeen ovulaation?

@Forumo voi kuinka hyvin tiedän tunteen, päätin jo aamulla et testailu päättyy tähän tän kierron osalta (dpo 12)

...ja lisäsin sitten ne herkät testit kuitenkin kauppalistaan, et jos nyt vielä pari, kun ei PMS-oireitakaan näy (pl. mieliala) 😂

muoks: Sain työterveyden kautta verikoelähetteen sokereiden osalta, ja laitoin kans julkiselle puolelle viestiä, et olisko mahdollisuus tutkituttaa tää PCOS.

Takaisin