Raskaaksi 2025

Onnea plussanneille! Ihanaa nähdä varsinkin että pitkän yrityksen jälkeen on tullut plussa, antaa toivoa. ✨

Täällä on käyty lueskelemassa palstaa, mutta muuten pidetty vähän hiljaiseloa kun tuntuu ettei mitään tapahdu. Tässä kierrossa ei ole nyt raskaus mahdollisuuttakaan. Onneksi ensi viikolla on lähtö ulkomaille. 🏝️

Joku mainosti noita apteekin herkkiä testejä. Kun ovat niin herkkiä, niin voiko vielä esim oletettuna menkkojen alkamispäivänä antaa väärää plussaa, tai jos onkin vaikka kemiallinen tms? Jotenkin pelottaisi tehdä jos antaa väärää toivoa, mutta oli kyllä hyvä ale tuossa linkissä niin vähän tekisi mieli kuitenkin tilata. 🤔
Väärät positiiviset on kyllä tosi harvinaisia, yleensä on enemminkin kyse siitä, et testataan liian aikaisin ja tulkitaan näkevänsä toinen viiva tai sit testissä näkyy ns. viivanpaikka, joka tulkitaan positiiviseksi. Oletettuna menkkojen alkamispäivänä ei-herkkä testikin antaa jo plussan, ja yleensä suositellaan ettei kauheasti ennen sitä testailtaisi ihan oman mielenrauhan takia (tulosten arvailu). Kemiallisen näkyminen ei oo testin herkkyydestä sinänsä kiinni, se näkyy ”tavallisessakin” testissä, koska menkat voi olla parista päivästä viikkoon (en muista, onko kemiallisessa jokin raja, milloin se muuttuu keskenmenoksi) myöhässä. Toki jos herkällä testillä testaa jo ennen menkkojen oletettua alkamista, saattaa saada kiinni sellaisen kemiallisen, jota ei olisi ollenkaan havainnut, jos olisi odottanut menkkoja - joskus kemiallinen ei myöhästytä menkkoja ollenkaan, mutta näkyy testissä.

Outo tunne tänään aamusta asti ollut kun rintoja vähän niin kuin jomottaa. Koskeminen tietty vähän sattuu ja tuntuu silloin aroilta ja kävellessä myös tuntuu että ovat arat. Mutta paikoilla ollessaankin sattuu ja tuntuu sellaiselta oudolta, sellaista että kyllä niihin sattuu mutta johtuneeko kuukautisista vai tärpistä sitä en tiedä. 😳

Outo tunne tänään aamusta asti ollut kun rintoja vähän niin kuin jomottaa. Koskeminen tietty vähän sattuu ja tuntuu silloin aroilta ja kävellessä myös tuntuu että ovat arat. Mutta paikoilla ollessaankin sattuu ja tuntuu sellaiselta oudolta, sellaista että kyllä niihin sattuu mutta johtuneeko kuukautisista vai tärpistä sitä en tiedä. 😳
Mulla oli nyt kans paaaaaljon kipeämmät rinnat, kun perus kuukautisten alkamisten takia. Sellaset että sattuu ja kiristää vaikka ihan paikallaan on ja mitkään liivit ei tunnu hyvältä, että ilman on menty ja paksuja paitoja vaan päälle 🫣😂
Ja menkkajomotuksia oli kans pidemmän aikaan ja ihan koko ajan tuntuu tuolla alamahalla jotain.

Voi siis hyvinkin olla tärppi siellä! 😍🥳

Lisäystä omaan oloon. Tuli ihan hirveä itkukohtaus kun jouduin tekemään vaikean päätöksen isän kissasta jota hän ei siis enään pysty pitämään. Piti etsiä uusi koti kissalle ja tänään se löytyi. Niin vaikka isän kissa niin tuntui vaikealta. Kun siihen kumminkin kiintynyt myös. Mutta nyt sitten itkukohtauksen jälkeen vielä tosin itkuinen olo niin tuli päälle myös huono olo. Oksettava olo siis. 😔 Voiskohan olla että johtuisi jostain muusta kuin itkemisestä? Ei mua koskaan pelkkä itkeminen ole saanut kyllä oksentamaan. 🤔 No saanpahan tästä oloista muuta ajateltavaa kuin kissa.

Dpo9 tänään ei päänsärkyä. Pientä paineen tunnetta alavatsalla ja valkovuotoa havaittavissa. Rinnat hieman arat vielä. Huomenna testailen 🙈 Toisaalta olo on toiveikas, mutta koitan ajatella että oireet voi yhtä hyvin viitata raskauteen kuin menkkoihin 🙈 Koska sitten jos ne toiveet nousee kovin korkealle niin tullaan kovaa ja korkealta alas..

Paljon onnea plussanneille!🥰

Täällä ei vieläkään menkkoja kuulu ja synnytyksestä nyt 6,5kk, tietysti imetän edelleen aika paljon joten se varmasti vaikuttaa. Nyt kuitenkin mahassa jatkuvaa nippailua ja jauheliha haisi aivan hirveältä ja lämmötkin normaalia korkeampia, ihan vähän kyllä vaan, testi kuitenki negatiivinen. Mietin vaan, onko ne kuukautiset sieltä nyt vihdoin tulossa vai oonko uudelleen raskaana🫣 pitää ehkä tehdä vielä joku testi vähän myöhemmin. Mitään yritystä ei tosiaan vielä ole ja ihan hirveästi ei ehditä miehen kanssa pelehtimään tuon vauvan ja töiden takia.
Tänään ihan hirveetä turvotusta vatsassa, ettei mene housut edes kunnolla kiinni🙈

Nukuin juuri "pienet" päiväunet. 😂 Nimittäin lähes kolme tuntia tuli nukuttua eikä ollut edes hirveän väsynyt olo tai niin ainakin luulin. Että ajattelin nukkuvani vain pienen hetken. Vähän ihmettelin kun heräsin ja katsoin kelloa että oho melkein kolme oli kun heräsin. 😅 Pakko myöntää pieni toivo heräsi jospa väsymys johtuisi sittenkin tärpistä ja etenkin tämä outo tissikipu olisi myös sittenkin siitä johtuvaa. 🤔 No kaipa se muutamassa päivässä selviää.

Kun edellinen kierto oli lyhyt niin en tiedä alkaako kuukautiset sunnuntaina vai keskiviikkona. Sunnuntaina olisi lyhyimmän kierron mukaan ja keskiviikko normikierron mukaan. Toivo kyllä herännyt vähän tänään vaikka nega testi olikin taas aamulla.🤞Mietin myös että silloin keskenmenneessähän sain kyllä plussan vasta kun kuukautiset oli myöhässä. Että voihan olla et mun keho toimii jotenkin että se hidasta sen hormonin nousu.

Mulla on kyllä vuosisadan menkat. Vuodan kuin seula, joka paikkaa koskee ja kramppaa niin että oksettaa. Päänsärky on niin kova, että ei meinaa pystyä pitämään silmiä auki. Särkylääkkeitäkään ei oikein voi enempää ottaa.

Sain kyllä kuulla huonoja uutisia eilen, että voi johtua kyllä huono olo osittain siitäkin. Kovasti oon itkenyt ja itkettää edelleen. Hieman pelottaa jopa kun on näin huono olo fyysisesti ja henkisesti. Jospa tässä piakkoin helpottaisi kuitenkin.

Mulla on kyllä vuosisadan menkat. Vuodan kuin seula, joka paikkaa koskee ja kramppaa niin että oksettaa. Päänsärky on niin kova, että ei meinaa pystyä pitämään silmiä auki. Särkylääkkeitäkään ei oikein voi enempää ottaa.

Sain kyllä kuulla huonoja uutisia eilen, että voi johtua kyllä huono olo osittain siitäkin. Kovasti oon itkenyt ja itkettää edelleen. Hieman pelottaa jopa kun on näin huono olo fyysisesti ja henkisesti. Jospa tässä piakkoin helpottaisi kuitenkin.
Kyllä se mielen mustuus aina pahentaa niitä fyysisiäkin oireita. Toisinaan menee todella kivuliaatkin menkat "helpolla" ohi, jos on elämässä muutoin meneillään positiiviset fibat. Tsemppiä ankeisiin päiviin.❤️

Täällä ei vielä menkkoja mutta pelottavan kovia menkkajomoja kyllä 😞🙈 Voiko oikeasti kunnon menkkajomot olla raskausoire vai saako tässä heittää kirveen kaivoon?

Voi kurjuutta! 😩 Sama oli täällä viime kierrossa, eka menkkapäivä oli niin jäätävät kivut ja ripuli niin ei kyllä voinut erehtyä siitä että nyt ei tärpännyt. Kiitos keho jälkikäteen tästä todella hienovaraisesta ilmoituksesta 🫠 Voisko ens kerralla vähän vähempi riittää...
Tsemppiä ja jaksamista menkkapäiviin, kyllä se aurinko vielä risukasaan paistaa! ☀️

Täällä ei vielä menkkoja mutta pelottavan kovia menkkajomoja kyllä 😞🙈 Voiko oikeasti kunnon menkkajomot olla raskausoire vai saako tässä heittää kirveen kaivoon?
Mulla on ollut monta päivää kovia menkkajomoja ja koko ajan jomottaa ja siitä aloin miettiä raskautta alunperin, kun niin aikasin alko, mutta ei vuotoa. Ja oli myös edellisissä raskauksissa. Eli kyllä voi olla raskausoire! 🤗

Kuulostaa todella inhottavalta! 😕 Voimia ja tsemppiä sinne kovasti! 💕

Kyllä on jännittävä vkoloppu edessä, kun tulin porukoille yökylään, mutta en halua vielä kertoa raskaudesta, kun haluan olla vähän pidemmällä eli saa varoa, että ei paljasta mitään vahingossa. 🫣😂 Varasin varhaisultra ajan 9.6. niin jos sinne selvitään ja siellä kaikki hyvin, niin sitten voi alkaa kertoa läheisille! 🤗💕

Mua jomotteli vähän väliä raskaana ollessa ihan alusta asti, kohtu kun kasvaa niin aiheuttaa myös niitä menkkajomotteluja. Joten voi hyvin olla raskauttakin🤞🏼

Onnea kaikille plussanneille, ihania plussatuulia! Ja tsemppiä kaikille piinaileville, ja sympatiaa niille keillä ei tässä(kään) kierrossa tärpännyt :red-heart:

Kiitos hei tuosta raskaustestialevinkistä! Mä laitoin heti viisi tilaukseen, tosi hyvä ale. Oon ite usein niillä rfsu:n herkillä testannut, kun aloittanut monesti testailun joskus dpo 8 aikaan. Noita apteekin omia herkkiä mulla ei oo ollutkaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä on ollut nyt eka kierto gelee royaleilla menossa! Mies ei oo vieläkään näistä vakuuttunut ja sitä en oo saanut kyllä syömään... Muita eroja en oo huomannut itsellä, paitsi että nyt on muutaman päivän ollut alavatsalla aika voimakkaitakin kipuja, niin mietin jos ne mullakin tekee ovista aika kivuliaasti? Normaalisti mulla ei oviskipuja juurikaan ole. Oviksen pitäisi olla vasta ensi viikolla, mutta vähän oon toiveikas jos se tulisikin nyt geleillä aiemmin, kun alavatsaakin on jo useamman päivän korvennellut. Nyt menossa kp 15.

On se varmaan vain uskottava, että raskaus on vihdoin alkanut😭
1000003138.jpg

Takaisin