Raskaaksi 2025

Tein tänään dpo 11 herkän testin ja kyl mä siinä jotain viivaa nään! Laitan kuvat alle. Ihan epäuskoinen olo ja oon ku mikäki mielipuoli kuvannut tota testiä ja kattellu eri valossa ja miehellä näyttänyt varmaan 10 kertaa et onko tää nyt ihan oikeesti haamuplussa eikä viivanpaikka 😳😅 lämmötkin noussut takas ylös.

Haen pari testiä tänään lisää ja katon vahvistuuko hyvin. Cyclogestejä jatkan toistaiseksi. Miehen simppanäyte olis ens viikon keskiviikkona, tekis mieli ne silti käydä tsekkauttamassa, tosin jos plussa tästä vahvistuu, pitää mun olla ens viikolla jo yhteydessä neuvolaan et saan ne napapiikit heti. Jos täs nyt tosiaan raskaana ollaan ja pysytään, ni meen la on 11.1, mut vauva tulis joulukuussa syntymään kun käynnistetään viim rv 38, et kuulunkohan sit joulukuisiin suoriks 🙈🤩 Voi kunpa tää pysyisi matkassa ja menisi loppuun asti tällä kertaa kaikki hyvin. 🩷

View attachment 143648
View attachment 143649

Vertailuksi edellisen raskauden plussa dpo 12 ja tämän aamun dpo 11:
View attachment 143650
Paljon onnea! :Two-hearts: Sormet ja varpaat ristissä, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.:folded:

Tein tänään dpo 11 herkän testin ja kyl mä siinä jotain viivaa nään! Laitan kuvat alle. Ihan epäuskoinen olo ja oon ku mikäki mielipuoli kuvannut tota testiä ja kattellu eri valossa ja miehellä näyttänyt varmaan 10 kertaa et onko tää nyt ihan oikeesti haamuplussa eikä viivanpaikka 😳😅 lämmötkin noussut takas ylös.

Haen pari testiä tänään lisää ja katon vahvistuuko hyvin. Cyclogestejä jatkan toistaiseksi. Miehen simppanäyte olis ens viikon keskiviikkona, tekis mieli ne silti käydä tsekkauttamassa, tosin jos plussa tästä vahvistuu, pitää mun olla ens viikolla jo yhteydessä neuvolaan et saan ne napapiikit heti. Jos täs nyt tosiaan raskaana ollaan ja pysytään, ni meen la on 11.1, mut vauva tulis joulukuussa syntymään kun käynnistetään viim rv 38, et kuulunkohan sit joulukuisiin suoriks 🙈🤩 Voi kunpa tää pysyisi matkassa ja menisi loppuun asti tällä kertaa kaikki hyvin. 🩷

View attachment 143648
View attachment 143649

View attachment 143650
Ihan selvä viiva!! Onnea ja tarrasukkia💛💛

View attachment 143648
View attachment 143649

View attachment 143650

Aivan selkeähän tämä on, aivan älyttömästi onnea ❤️

Paljon onnea @marik91 Ja muut plussanneet! 😍

Olen taas lähinnä täällä taustalla lukenut teidän juttuja kiireisen arjen keskellä 🙈 Tässä kierrossa mulla ollut käytössä tuo Donaferty ja pitkästä aikaa myös geleet ja nyt ovisplussa jo tänään kp 23 kun aiemmissa kierroissa vasta kp 31 tienoilla! Jos tää kierto tästä vihdoin vähän lyhenisi, edellinen oli taas 46pv.. Näillä näkymin siis voisi jäädä "jopa" 37pv pituiseksi eli jo melkein normaalin rajoille, tätä on odotettu! Voihan tääkin olla taas tän yhden kierron juttu, mutta toivossa on hyvä elää 😂

Paljon onnea @marik91 Ja muut plussanneet! 😍

Olen taas lähinnä täällä taustalla lukenut teidän juttuja kiireisen arjen keskellä 🙈 Tässä kierrossa mulla ollut käytössä tuo Donaferty ja pitkästä aikaa myös geleet ja nyt ovisplussa jo tänään kp 23 kun aiemmissa kierroissa vasta kp 31 tienoilla! Jos tää kierto tästä vihdoin vähän lyhenisi, edellinen oli taas 46pv.. Näillä näkymin siis voisi jäädä "jopa" 37pv pituiseksi eli jo melkein normaalin rajoille, tätä on odotettu! Voihan tääkin olla taas tän yhden kierron juttu, mutta toivossa on hyvä elää 😂
Mä oon pohtinut että pitäisikö seuraavaan kiertoon kokeilla kans näitä geleitä! Luin eilen tuon gelee royale ketjun kokonaan, mutta vielä pitää etsiä jotain tieteellisiä tutkimuksia aiheesta, jotta mies kaipasi ennen kuin suostuu alkaa niitä syömään :Smiling Face With Open Mouth Jos on jollain suosituksia niin saa laittaa :Grinning Face: Mietin siis jos sekä itse söisi, että mies. Mulla on kans pitkä kierto, niin se jännittää jos ennestään pitenisi tai menisi sekaisin. Mutta monella näytti siltä että ovis on tullutkin aiemmin näillä ja kierto lyhentynyt, niin sehän olisi plussaa! Sulla ainakin Toiveikas24 todella lupaavan oloista :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Ekaa kertaa clear bluen digi ovistestit käytössä. Kp11 ei hymynaamaa, mutta onko tossa viivan paikka vai haalea viiva?😅 viimeks ovis kp12-13 paikkeilla.

Liitteet

• 20250502_101124.jpg
    20250502_101124.jpg
    879.8 KB · Katsottu: 136
Mä oon pohtinut että pitäisikö seuraavaan kiertoon kokeilla kans näitä geleitä! Luin eilen tuon gelee royale ketjun kokonaan, mutta vielä pitää etsiä jotain tieteellisiä tutkimuksia aiheesta, jotta mies kaipasi ennen kuin suostuu alkaa niitä syömään :Smiling Face With Open Mouth Jos on jollain suosituksia niin saa laittaa :Grinning Face: Mietin siis jos sekä itse söisi, että mies. Mulla on kans pitkä kierto, niin se jännittää jos ennestään pitenisi tai menisi sekaisin. Mutta monella näytti siltä että ovis on tullutkin aiemmin näillä ja kierto lyhentynyt, niin sehän olisi plussaa! Sulla ainakin Toiveikas24 todella lupaavan oloista :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
En tiedä onko niillä geleeillä vai inositolilla ollut vaikutus, mutta niissä kierroissa missä niitä olen käyttänyt, on luteaalivaihe ollu 1-2päivää pidempi.

Tänään kyllä tuli sen verran hirveitä uutisia omasta perheestä, että en tiedä jaksanko enään jatkaa hetkeen ovulaation testailua, ainakaan tässä kierrossa. Voi olla kun muutenkin huoli ollut että siitä tämä kaikenlaiset oudot olot myös johtuneet. Ja se että kuukautiset olivat epämääräiset.

Mutta ei nähtävästi näytä nyt ovista edes apteekin testeillä. Kerkesin aamulla testata ennen kuin kuulin nuo uutiset. Kun vain haaleaa toista viivaa siinäkin. Nyt tosin kun testeistä kuvia laittanut tonne premom sovellukseen niin ennustaakin että ovulaatio onkin vasta ensi viikolla kun niin alhaisia lukemia näyttää noi testit siellä. Joka varmaan pitää paikkaansa enemmän kuin se alkuperäinen ennustus sunnuntaista. 😅

Muokattu viimeksi:
Aloin juuri miettimään kun katsoin tuota premom sovellusta että testi oli vahvoin tuossa toissa päivänä tähän mennessä mutta silti todella alhaiset lukemat. Ja nyt näyttänyt vielä alhaisempaa lukemaa siellä. Ja eilen vatsa oli todella kipeä mietin vain että missasinko ovulaation? Kun tein nyt kumminkin äsken vielä testin jossa näkyy toisesta viivasta vain häivähdys. 😱 Että oisko mennyt mahdollisuus tässä kuussa ohi. 😭 Ei siis olla yritettykkään vielä tässä kierrossa. Niin aloin pelkäämään olisko mahdollisuus mennyt kokonaan ohi...

Onnea selkeästä plussasta @marik91 ☺️ Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee loppuun asti hyvin!

ON: täällä menossa dpo7 ja jotain pientä paineentunnetta on alavatsalla. Mut jotenkin oon niin epäileväinen nykyään noista tuntemuksista, kun joka kierrossa kuvitellut oireita ja sit alkaakin menkat. Toisaalta kuumottaisi ihan hirveästi testailla mut maltan mieleni. Onneks just ennen vappua tuli tieto et miehen siemennestenäyte oli normaali! Eli mitään esteitä ei pitäisi olla kummallakaan luomuraskauteen. Jotenkin toiveikas olo kun mullakin ferritiini noussut hyvälle tasolle rautakuurin ansiosta.

Onnea @marik91! Käytitkö jotain lisäravinteita tai vitamiineja plussakierrossa? Toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin <3

Ja miten muut käytättekö mitä lisäravinteita ja vitamiineja? Mä oon pitkään miettiny etten tiiä uskallanko ottaa lisäravinteita (ubikinoli tai gelee royale ym.) kun niistä ei ole vastaavaa tieteellistä tutkimusnäyttöä kuin vitamiineista, mutta nyt mietin olisiko ne nyt kuitenkin hyvästä vai ei.

Mä käytän vehnänalkioöljyä, viime viikolla aloitin sen tosin vasta. Ja pidemmän aikaan jo käyttäny tota foolihappoa. 😁 Ja mies syönyt gelee royalea hetken aikaa. Vielä ei ainakaan mitään hyviä merkkejä ole suuntaan tai toiseen. Melkeinpä tekisi mieli lopettaa noiden syöminen.

Onnea selkeästä plussasta @marik91 ☺️ Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee loppuun asti hyvin!

ON: täällä menossa dpo7 ja jotain pientä paineentunnetta on alavatsalla. Mut jotenkin oon niin epäileväinen nykyään noista tuntemuksista, kun joka kierrossa kuvitellut oireita ja sit alkaakin menkat. Toisaalta kuumottaisi ihan hirveästi testailla mut maltan mieleni. Onneks just ennen vappua tuli tieto et miehen siemennestenäyte oli normaali! Eli mitään esteitä ei pitäisi olla kummallakaan luomuraskauteen. Jotenkin toiveikas olo kun mullakin ferritiini noussut hyvälle tasolle rautakuurin ansiosta.
Mulla dpo6 ja alavatsalla painetta/nipistelyä 🥹 Sormet ristissä, että meille tärpit! 🥹🥹

Kävin akryylikaadossa ja sotkin tummalla maalilla jotain kiekuroita vaalealle taustalle. Tehtyäni niitä muutaman tajusin tummien kiekuroiden näyttävän siittiöiltä. Yritin lisätä yhteen jatkokiekuraa toiseen suuntaan ja lopputulos oli kaksihäntöinen siittiö. 🤣🙈 Näkee kyllä että nää vauvahommat ovat imaisseet mukaansa.

Meillä onnistuttiin tallettelemaan vain kerran kaksi päivää ennen ovulaatiota. Periaatteessa kai on ihan ok mahdollisuudet. Toivottavasti taulu oli enne.

@Pikkutytöt mä kävin nyt just hakee purkin noita Gelee Royaleita. Luulen, että menkat alkaa tänään tai viimeistään huomenna, niin otan heti käyttöön! Meillä alkamassa yk 6, niin nyt tuntuu että haluaa kokeilla jotain uutta tähän touhuun. Ja äitiysvitamiinit on lisäksi. Katotaan saanko miehen syömään geleitä myös :Smiling Face With Open Mouth Mun luteaali on ymmärtääkseni ihan hyvä, 13-14 päivää, joten siihen en kaiketi pidennystä tarttisi. Mutta ovulaatio saisi tulla aiemmin kierroissa.

@Hedi88 mä oon miettinyt noita Clearblue digitestien viivoja, että onko ne verrattavissa muiden ovistestien viivoihin :Face Without Mouth: En oo sitten ite lopulta lähtenyt niitä tulkitsemaan, vaan oon luottanut vaan hymynaamaan, ja siihen että dual hormone vilkuttaa hymynaamaa kun ovis lähestyy. Nyt mulla on enää yksi lilojen testitikku jäljellä, mutta pinkkejä sen sijaan on. Taidan mennä siis pinkeillä pääosin seuraavassa kierrossa kun testailen.

Onnea @marik91! Käytitkö jotain lisäravinteita tai vitamiineja plussakierrossa? Toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin <3

Ja miten muut käytättekö mitä lisäravinteita ja vitamiineja? Mä oon pitkään miettiny etten tiiä uskallanko ottaa lisäravinteita (ubikinoli tai gelee royale ym.) kun niistä ei ole vastaavaa tieteellistä tutkimusnäyttöä kuin vitamiineista, mutta nyt mietin olisiko ne nyt kuitenkin hyvästä vai ei.
Kiitos! Kokeilin aiemmin pari kiertoa geleitä, lopetin helmikuun kierron aikoihin. Vehnänalkioöljy kerkes olla toista kiertoo käytössä ja ekaa kertaa tässä kierrossa myo-inositoli sekä keltarauhashormonituki luteaalissa. Lisäksi uskon, kun mulla niitä tukostaipumusarvoja koholla kohtukuoleman jälkeen, et napapiikit aloitetaan heti täksi raskauden ajaksi, et sillä oli suotuisa vaikutus kun söin tän kierron 100mg aspiriinia päivässä verenkiertoa parantamaan (myös kohdussa tietty vaikuttaa ja olennainen osa kiinnittymistä). Lisäks rehellisesti sanottuna täs kierrossa vedin viel kunnon liiskat ovulaation jälkeen joskus dpo 7 (suru-uutisia lähipiirissä) ja parina iltana sitä ennen muutaman lasin "kiinnittymispunkkua" 😅🙈 et olin yllättynyt plussasta kyl eilen.

Ubikinonia oon syöny jo kauan ja foolihappoa ja d-vitamiinia ja ne kaks olikin ainoat mitä ohjeistettiin lapsettomuuspolilta. Toki söin jo niitä entuudestaan. Ja rauta-arvot koittanu pitää rautaa syömällä kuureittain korkealla kun tuppaa laskemaan.

@Pikkutytöt mä kävin nyt just hakee purkin noita Gelee Royaleita. Luulen, että menkat alkaa tänään tai viimeistään huomenna, niin otan heti käyttöön! Meillä alkamassa yk 6, niin nyt tuntuu että haluaa kokeilla jotain uutta tähän touhuun. Ja äitiysvitamiinit on lisäksi. Katotaan saanko miehen syömään geleitä myös :Smiling Face With Open Mouth Mun luteaali on ymmärtääkseni ihan hyvä, 13-14 päivää, joten siihen en kaiketi pidennystä tarttisi. Mutta ovulaatio saisi tulla aiemmin kierroissa.

@Hedi88 mä oon miettinyt noita Clearblue digitestien viivoja, että onko ne verrattavissa muiden ovistestien viivoihin :Face Without Mouth: En oo sitten ite lopulta lähtenyt niitä tulkitsemaan, vaan oon luottanut vaan hymynaamaan, ja siihen että dual hormone vilkuttaa hymynaamaa kun ovis lähestyy. Nyt mulla on enää yksi lilojen testitikku jäljellä, mutta pinkkejä sen sijaan on. Taidan mennä siis pinkeillä pääosin seuraavassa kierrossa kun testailen.
Joo ja jos noi on nimenomaan @Hedi88 noita dualeja, niin eka testi näyttää aina tyhjän (vertaa sitten omaan hormonitasoon seuraavissa) ja vasen viiva on lutenisoiva hormoni ja oikea estrogeeni viiva. Et nois ei ehkä kannata viivoja tähyillä 😊

Takaisin