Raskaaksi 2025

Joo! Kyselin jo tuolta yliopiston apteekin farmaseutin chatista ja sanoi, ettei varmaksi voi sanoa, mutta tuskin tässä vaiheessa olisi haittaa. Kertoi juuri, että varotoimena monissa on tämä maininta, jonka kyllä ymmärrän. Ja tietenkin aina vähän eri asia, onko miten säännöllistä se lääkitys. Aattelin kysyä vielä sieltä teratologisesta neuvonnasta. Testailen vielä muutaman päivän ja katon ettei lähde haalenemaan viivat ja oon sitten neuvolaan muutenkin yhteydessä. Jos jotain vaikutuksia tällä olisi ollut, niin varmaan olisi mennyt jo pian kesken.
Tuossa kohtaa ei ainakaan ole vielä yhteistä verenkiertoa. Itse olin aivan paniikissa, kun esikoinen tuli yllärinä, että olen tehnyt hallaa hälle, kun olin juonut alkoholia ja käyttänyt nikotiinia yms. Lääkäri sitten toppuutteli ettei niin alussa ole vielä varmastikaan tullut mitään. Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. 🤗

Täällä alkaa hiljalleen flunssa helpottaa! Loma on jo yli puolessa välissä ja alku viikosta olisikin tän lukukauden ensimmäiset koulun lähipäivät. Hiukkasen alkuvuodesta on opinnot nyt takunnut, kun ei ole ollut lähipäiviä tuntuu että kotona niihin etätehtäviin on todella vaikea tarttua. Kuitenkin koitan nyt saada nämä kurssit kunnialla maaliin, koska tietysti jokainen kurssi vie lähemmäs sitä valmistumista.

Joku tuolla mainitsi että ei ensi kierrossa yritä, koska laskettuaika osuisi joulun ajalle. Onko muilla tästä ajatuksia? Itse aiemmin huomasin ajattelevani että toivoisin lapsen syntyvän ennemmin vuoden alku- kuin loppu puolella. Nyt kuitenkin kun yritys on kestänyt kauemmin olen huomannut, että en oikeastaan enää edes ajattele asiaa vaan ajattelen niin että jos tärppi tulee saa vauva tulla mihin aikaan vuodesta tahansa. Koska tässä on nyt huomattu ettei se vauva saa alkuaan sormia napsauttamalla..

Nyt menossa kp19 ja dpo3. Koitan tässä päiviin keksiä puuhaa ettei ehtisi liikaa miettiä mahdollisia oireita. Raskaustestiä teen varmaan sitten ensi keskiviikkona aikaisintaan. Onneksi su-ti oon varmaankin toisella paikkakunnalla koulun takia joten ei ehkä tule edes mahdollisuutta testailla liian aikaisin.

Täällä alkaa hiljalleen flunssa helpottaa! Loma on jo yli puolessa välissä ja alku viikosta olisikin tän lukukauden ensimmäiset koulun lähipäivät. Hiukkasen alkuvuodesta on opinnot nyt takunnut, kun ei ole ollut lähipäiviä tuntuu että kotona niihin etätehtäviin on todella vaikea tarttua. Kuitenkin koitan nyt saada nämä kurssit kunnialla maaliin, koska tietysti jokainen kurssi vie lähemmäs sitä valmistumista.

Joku tuolla mainitsi että ei ensi kierrossa yritä, koska laskettuaika osuisi joulun ajalle. Onko muilla tästä ajatuksia? Itse aiemmin huomasin ajattelevani että toivoisin lapsen syntyvän ennemmin vuoden alku- kuin loppu puolella. Nyt kuitenkin kun yritys on kestänyt kauemmin olen huomannut, että en oikeastaan enää edes ajattele asiaa vaan ajattelen niin että jos tärppi tulee saa vauva tulla mihin aikaan vuodesta tahansa. Koska tässä on nyt huomattu ettei se vauva saa alkuaan sormia napsauttamalla..

Nyt menossa kp19 ja dpo3. Koitan tässä päiviin keksiä puuhaa ettei ehtisi liikaa miettiä mahdollisia oireita. Raskaustestiä teen varmaan sitten ensi keskiviikkona aikaisintaan. Onneksi su-ti oon varmaankin toisella paikkakunnalla koulun takia joten ei ehkä tule edes mahdollisuutta testailla liian aikaisin.
Itse olen syntynyt 23.12. ja mun mies 24.12. ja vaikka se tällein aikuisena ei haittaa toisaalta, mutta kyllä muistan miten lapsena usein mietin, että olisipa eri syntymäpäivä ja vihasin sitä pitkään, kun aina sain vain yhden lahjan kaikilta eli synttäri+joulu eikä ollut juhlia ja kaikki muut saa erikseen nauttia näistä juhlista 🫣😂 Ja en ole kuin pari kertaa juhlinut mun syntymäpäiviä aikuisenakaan.
Ja joulu on monelle jotenkin ihanaa aikaa eikä ehkä halua siksi miettiä joutuuko viettää sen sairaalassa synnyttämässä. 🫣
Eli toisaalta ymmärrän, jos ei halua siihen kohti laskettua aikaa, mutta ehkä itse en ajattele nyt muuta, kuin, että vauva saa tulla millon vaan 🥹😍

@suvie96 ihan samoja ajatuksia, että kunhan tulisi niin ihan sama milloin. Ja yhden joulukuisen saaneena ajattelee vain, että joulukuu on yhtä festivaalia, kun järkkäilee joulua ja muksun synttäreitä. 😁 Mutta itsekin olin aina ajatellut, että mieluummin alkuvuoden lapsi niin saisi kasvaa rauhassa ennen kouluun menoa yms, mutta elämä päätti toisin ja täälläkin tuo kakkosen teko on ollut niin vaikeaa, että tulkoot vaikka jouluaattona. 😁 Kyllä minä toisenkin parhaan joululahjan elämääni otan ilomielin. 🥰

Tuossa kohtaa ei ainakaan ole vielä yhteistä verenkiertoa. Itse olin aivan paniikissa, kun esikoinen tuli yllärinä, että olen tehnyt hallaa hälle, kun olin juonut alkoholia ja käyttänyt nikotiinia yms. Lääkäri sitten toppuutteli ettei niin alussa ole vielä varmastikaan tullut mitään. Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. 🤗
Hei kiitos tästä tiedosta! Siis apua kun järjellä ajattelee niin näinhän se menee. Ei vaan pysty ajattelemaan selkeästi 😂 me oltiin miehen kanssa viime vkl kahdestaan kaksi yötä hotellimatkalla. Syötiin pitkän kaavan mukaan ja kumpanakin iltana otettiin ravintolassa menun kanssa viinipaketit. Kertoo jotain siitä, että olin lyönyt hanskat tiskiin todellakin tämän kierron osalta 😂

Hei kiitos tästä tiedosta! Siis apua kun järjellä ajattelee niin näinhän se menee. Ei vaan pysty ajattelemaan selkeästi 😂 me oltiin miehen kanssa viime vkl kahdestaan kaksi yötä hotellimatkalla. Syötiin pitkän kaavan mukaan ja kumpanakin iltana otettiin ravintolassa menun kanssa viinipaketit. Kertoo jotain siitä, että olin lyönyt hanskat tiskiin todellakin tämän kierron osalta 😂
No siis ennen plussaa (jonka olin tuurilla tehnyt jo joskus 4-5viikolla) oltiin vedetty jäätävät lärvit🙈, syöty kaikkea mitä ei raskaana saa syödä (raakaa lihaa yms), käytetty nuuskaa ja mitä nyt vaan voi tehdä, jos uskoo minipillereiden huikeaan tehoon. Luonnollisesti kuvittelin, että olen jo tuominnut syntymättömän lapseni tuhoon, mutta lääkäri tosiaan toppuutteli, kun aloitin katastrofiajatteluketjuni. 🙈 Alkoholia yms ei suositella alussakaan, kun ei voida olla 100% varmoja ja varmasti eniten siksi ettei ajatella, että voisi venyttää rajoja sen suhteen.

Onnea plussanneille :red-heart::red-heart:

Me ei laiteta yritystä paussille, vaikka tulisikin jouluvauva. ollaan miehen kanssa synnytty loppuvuodesta molemmat eikä oo pidetty sitä yhtään sen huonompana.

Täällä menossa kp37 eli kierrot lähtenyt taas sekoilemaan. Kattelin jo että minnekkäs ottaisi yhteyttä että saisi taas metformiinireseptin. Tuntuu että muutkin pcos oireet hyökkii päälle: krooninen väsymys, ahdistus, paino nousee.

Jep, esikoista yritettiin 1,5v ja nyt uus yritys käynnissä yk3 kohtukuoleman jälkeen niin ei tässä itellä kyllä käy mielessä jättää kiertoa väliin mistään syystä enää, kun on näin kauan yritystä takana. Ja oon toki ite syntynyt joulukuussa, eikä oo koskaan harmittanut, ni siksikään ei. Päinvastoin nyt aattelen et tää kierto on vika mahku saada vauva vuodelle 2025 🥹 tai itse asiassa jos viel ens kierrossa tärppäis ni meillä taustan vuoksi käynnistetään synnytys viim rv 38 eli taitaisi ehtiä syntymään joulukuun puolella. 🩷

Musta olisi ihana saada vauva joulukuussa, ei parempaa joululahjaa voisi olla😍 Tästä kierrosta vika mahku saada vauva tälle vuodelle, uskoa ei hirveästi ole, mutta jos oltaisiin niin onnekkaita että tärppää, se olisi unelmien täyttymys🥰

Pirkaleen flunssa ei jätä täällä vieläkään rauhaan! 🤧 Viikko jo kärvistelty ja nukuttu huonosti, mutta ehkä tää tästä kohta helpottaa. 😮‍💨
Mutta tikutteluja oon silti jatkanu ja tänään kp17 ja jokohan tän vois laskea plussaksi?! 🤔🥳 Eli sit tää ois dpo -1? Tää ovulaation tikutus on niin uutta itelle, että oon vähän hukassa vielä 😅
Mä en kyllä tulkitsis tätä vielä posina 🤔 En tiiä onko näissä merkkieroja, mutta yleensä kai plussa on sitten kun testiviiva on joko yhtä tumma tai tummempi, kun kontrolliviiva. Tässä kontrolliviiva näyttää mun silmään edelleen tummemmalta? Ainakin tälleen kuivuneena.

Mä käytän Pregcheckin ovistestejä ja tässä nyt esimerkkinä mun viime kierron ovisplussa. Tässä viivat on yhtä paksut + toinen reuna viel tummempi tossa testiviivassa. Sulla on vähän samantyylinen tossa sun testissä, mutta mietityttää kun toi testiviiva on kuitenki kokonaisuudessaan aika haalea? Voihan se toki olla plussa, mutta mulla tää kuvan kaltanen on vahvin mitä oon ite saanut testattua ja tulkitsen tän itellä plussaksi. 😊
IMG_0132.jpeg

Mä en kyllä tulkitsis tätä vielä posina 🤔 En tiiä onko näissä merkkieroja, mutta yleensä kai plussa on sitten kun testiviiva on joko yhtä tumma tai tummempi, kun kontrolliviiva. Tässä kontrolliviiva näyttää mun silmään edelleen tummemmalta? Ainakin tälleen kuivuneena.

Mä käytän Pregcheckin ovistestejä ja tässä nyt esimerkkinä mun viime kierron ovisplussa. Tässä viivat on yhtä paksut + toinen reuna viel tummempi tossa testiviivassa. Sulla on vähän samantyylinen tossa sun testissä, mutta mietityttää kun toi testiviiva on kuitenki kokonaisuudessaan aika haalea? Voihan se toki olla plussa, mutta mulla tää kuvan kaltanen on vahvin mitä oon ite saanut testattua ja tulkitsen tän itellä plussaksi. 😊View attachment 142083
Joo mä sain itseasiassa myöhemmin tänään, kun testasin vielä selvästi tummemman viivan eli vahvistui aamuisesta mikä oli kuitenki vielä haaleampi, mutta en tiiä oliko laimea näyte ekassa vai näkyykö muuten vaan vahvempana myöhemmin. 🤔😅 Ja illalla alkoi myös kipuja mitkä liittyy varmasti ovulaatioon ja on aika voimakkaita jopa (kivaa tää naisena olo) 🫣😄

Ja nää on tosiaan raskauskeijulta tilattuja ja en oo muita merkkejä ees kokeillu, mutta kyllä näissäkin siis selvästi näkyy, kun on plussa eikä tarvitse jatkossa arpoa. 🤗

Liitteet

• IMG_20250306_144839.jpg
    IMG_20250306_144839.jpg
    494.5 KB · Katsottu: 64
Pitäisi kai alkaa metsästämään ovista, mutta ei taaskaan huvita. 🙄 Ihan superkyllästynyt tähän yritykseen eikä oikein uskoa ole tähänkään kiertoon. Muutoin olen ihan hyvillä mielin, mutta tämä homma kyllä tökkii.
Oiskohan sulle iskenyt ns itsehoitoväsymys oviksen metsästyksen maistuessa puulta tai pakkopullalta yhtyy 6.
En vaan muista millä siitä oikeasti helpoiten eroon pääsee...
Tsemppiä

Pitäisi kai alkaa metsästämään ovista, mutta ei taaskaan huvita. 🙄 Ihan superkyllästynyt tähän yritykseen eikä oikein uskoa ole tähänkään kiertoon. Muutoin olen ihan hyvillä mielin, mutta tämä homma kyllä tökkii.
Täällä oli samat fiilikset. Tikutin sit kuitenkin ja kahesti talleteltii, enempää ei nyt jaksa eikä huvita. Vituttaa ku tuntuu et turhaa tää yrittäminen, mut ei osaa täysin lopettaakkaa ku aina se jokin mahis on........🥹🥹🤯 Kävitkö sä siellä verikokeissa?

Dpo2 täällä siis nyt ja fiilis on, että leuka rintaan ja kohti uusia (vanhoja tuttuja) pettymyksiä 🤪

Onnea plussanneille! 🩷

Täällä oli samat fiilikset. Tikutin sit kuitenkin ja kahesti talleteltii, enempää ei nyt jaksa eikä huvita. Vituttaa ku tuntuu et turhaa tää yrittäminen, mut ei osaa täysin lopettaakkaa ku aina se jokin mahis on........🥹🥹🤯 Kävitkö sä siellä verikokeissa?

Dpo2 täällä siis nyt ja fiilis on, että leuka rintaan ja kohti uusia (vanhoja tuttuja) pettymyksiä 🤪

Onnea plussanneille! 🩷
Kaivoin mie ne vietävän ovistikut kaapista. Toisaalta en tiedä missä välissä tässä edes ehtisi tallettelemaan, jos plussa pärähtäisi. Ja @Aaltokukka tekee kyllä mieli itse tekopuuhaa, mutta ilman sitä itse vauvantekoagendaa. 😅😂 Tekisi mieli työntää tikut roskiin ja olla normaalisti. 🙈

Kävin joo verikokeissa ja saatiin jo ensikäyntiaikakin! Kilppariarvot taas vähän seilaavat eikä AMH ole vielä tullut, muuten kaikki normaalia. Se kilppari on aika vajaatoiminnan rajoilla. Ei mitenkään hyvät arvot. Huonon tyroksiinin (11 eli ihan alarajalla) takia varmaan kyllä puuttuvat ja kun tsh jtn 3 kieppeillä. Eli ei kovin hyvät etenkään lapsentekoa ajatellen.

Voi tätä ilon päivää!! Sain tosiaan alle kuukausi sitten letrot käyttöön terolutin kanssa, koska mulla ei ole ollut ovulaatiota kuin kerran (ollaan yritetty 11kk). Nyt sitten ensimmäisessä kierrossa letrojen kanssa sain positiivisen ovulaatiotestin!! Hitsi oon niin innoissani, kun luulin jo, että mun ei olisi mahdollista saada ovulaatiota😭😍
IMG_3311.jpeg

Täällä on pidetty hiljaiseloa, kun kierto vaan venyy ja venyy. Paljon onnea plussanneille! :Heavy Black Heart:
Alkuviikosta oli toisaalta taas tosi selkeitä ovisoireita mutta en tiedä onko mitenkään mahdollista ovuloida näin myöhään?? Nyt siis jo kp56. Koitin testatakin ovulaatiota ja melko vahvat viivat sain mutta en selkeää plussaa. Voi toki olla vaan, että kroppa epätoivoisesti yrittää tehdä jotain mutta ei vaan onnistu... Varuiksi kyllä talleteltiin ettei siitä sitten ainakaan jää kiinni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitään menkkoihin viittaavaa ei oo tapahtunut, niin nyt vaan odotellaan. Kilpparikokeissa kävin tällä viikolla ja siellä oli hyvin lähtenyt Tsh laskuun, oli tasan 1, mietin että onko laskenut jo liikaakin... Tänään saan kuullä lääkäriltä ohjeet jatkoon.

Kaivoin mie ne vietävän ovistikut kaapista. Toisaalta en tiedä missä välissä tässä edes ehtisi tallettelemaan, jos plussa pärähtäisi. Ja @Aaltokukka tekee kyllä mieli itse tekopuuhaa, mutta ilman sitä itse vauvantekoagendaa. 😅😂 Tekisi mieli työntää tikut roskiin ja olla normaalisti. 🙈

Kävin joo verikokeissa ja saatiin jo ensikäyntiaikakin! Kilppariarvot taas vähän seilaavat eikä AMH ole vielä tullut, muuten kaikki normaalia. Se kilppari on aika vajaatoiminnan rajoilla. Ei mitenkään hyvät arvot. Huonon tyroksiinin (11 eli ihan alarajalla) takia varmaan kyllä puuttuvat ja kun tsh jtn 3 kieppeillä. Eli ei kovin hyvät etenkään lapsentekoa ajatellen.
Juuri tuota se itsehoitoväsymys on: diabeetikon tekee mieli kyllä syödä, vaan ne mittaukset😡,
naisen tekee mieli petipuuhaa😻 vaan ne mittaukset😡...

Mitattiinko sulta FSH, mitä se oli? Mulla näkyi eiliset labrat nyt Omakannassa, pvk, kilpparikokeet ja FSH olivat valmiina. AMH ei vielä ollut valmistunut. FSH oli 3.4, käsittääkseni ihan hyvä arvo (kp2).

Takaisin