Raskaaksi 2025

Täällä kp taitaa olla 14. Tuntemuksia oviksesta ollut jo muutaman päivän, mutta en oo nyt jaksanut sitä testailla. Viime kierrossa tuli posi vasta kp17, niin olisin kyllä tyytyväinen jos nyt olisi aiemmin ja luteaalikin pitenisi. Eipä sillä että talletukset olisi taaskaan osuneet kohdilleen, jos ovis jo mennyt.

No enpä sit aloitakaan🥲 aiemmin työterveyslääköri olisi kirjoittanut reseptin ozempiciin, mutta halusin vielä miettiä ja sovittiin että varaan sit uutta aikaa jos päätän aloittaa sen. Nyt varasin uuden ajan mut ei ollutkaan enää se sama työterveyslääkäri ja tuo oli sitä mieltä että pyh ei missään nimessä sitä kun diabeetikoille ei riitä lääkkeitä😂. Kirjoitti sit sitä toista lääkettä joka täydellä annostuksella tulisi maksamaan vajaa 400e/kk mikä on ihan liikaa mulle.

Ihan pakko kysyä, että kertoiko lääkäri lähdettä väitteelle? Vaikea uskoa, että lääkkeiden riittämättömyys olisi kestänyt melkein kaksi vuotta. Muistan nimittäin kun 2023 uutisoitiin asiasta ja itsellä oli raskausdiabetes (johon söin tabletteja ja pistokset). Silloin itseä huoletti asia, mutta jouduin lopuksi heittämään insuliineja roskiin (apteekin kierrätys)! Kun eivät myyneet pienempinä annoksina..

Voi harmi @Blueberr että toinen lääkäri ei suostunutkaan Ozempicia kirjoittamaan 😕 Toisaalta kyllä ymmärrän miksi, saatavuustilanne kyseisen lääkkeen kohdalla on tainnut olla kokoajan huononlainen. Itse kokeilin hetken aikaa Saxendaa, mutta kun päätettiin aloittaa tämä toisen yritys niin en sit sen takia jatkanut enää lääkkeen käyttöä. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa voisin kuvitella ottavani sen uudelleen käyttöön, kun ihan hyvin tuntui vaikuttavan.

Omanapa: Täällä tänään dpo 9. Jotenkin on ollut semmoinen positiivinen olo, että olisi saattanutkin tärpätä, mutta menin tänä aamuna tekemään herkän 10miu testin joka oli tottakai nega 😅 Niin sehän sitten romutti tuon positiivisuuden, vaikka ymmärrän että harvoin tässä vaiheessa vielä näkyy mitään testissä. Esikoisesta sain selvän plussan herkkään testiin vasta dpo 12, eli aikaahan tässä vielä on 🙈 Mutta tuli kuitenkin semmoinen oli että jään odottamaan tuhruvuodon alkua, joka on alkanut mulla dpo 10-11 ennen menkkoja 🙄

Nyt dpo 11-12 ja tein raskaustestin sillä ajatuksella, että saan siitä varmistuksen, että menkat tosiaan alkavat. Nyt sitten tuli tuollaista. On tosiaan tässä ab-kuuri takana ja rajut korvatulehdukset juuri ovulaation jälkeen. En vielä hypi onnesta vaan täytyy testata seuraavina päivinä uudestaan.
1000012887.jpg

Muokattu viimeksi:
@PieceOfUs varovaiset onnittelut ja tarrasukkia matkaan 🥰

Omanapailua;
Tässä se mun eilisaamuinen testiajan jälkeen tullut viiva. Katsoin nopeesti 3min jälkeen et ei siihen mitään tullu, ja unohdin testin kaappiin, sit kun myöhemmin näin sen siellä niin huomasin tän ilmestyneen. Samasta paketista tehny aiemmin kaks näitä eikä niihin ilmestynyt testiajan jälkeenkään mitään. Täksi aamuksi mulla oli vaan 25miu/ml testejä ja sellaisessa ei mitään näkynyt. Kun nää on herkkyydeltään 10miu/ml. Jotenkin skeptinen olo ja tiedän ettei sais testiajan jälkeen vilkuilla näitä. Mulla nyt dpo9 ja vähän ollu oireita et oon miettiny oisko voinu tärpätä, mm. kovin oviksen jälkeen juilinu alavatsa, kuvottavaa oloa muutamana päivänä ja huimausta. Mut tiedostan myös et voin olla vaikka tulossa kipeeks tai jotain ja kierrot ollu muutenkin erilaisia kuin ennen synnytystä, esim oviskivut pahempia nykyään. Lämmöt pysyneet koholla lukuunottamatta dpo 6-7 pientä laskua josta pohdin onko kiinnittymisdippi 🙈

1000149419.jpg

Tuun vähän päivittämään, koska tosiaan tämä ei ollu viivanpaikka vaa ihan eka haamu! Tän tein siis keskiviikkona päivällä ja nämä tein lauantaina, tiiän et oon hullu ku rykäsin viis kerralla mut sellast se elämä on 😆 parempi överit ku vajarit.. lauantai oli kp24/dpo11 ja nyt meneillään kp27/dpo14 vai pitäiskö sanoa jo että 3+5, hui 🤭 joka päivä oon testaillu kuitenki raskauskeijun liuskoilla niin kyllä siellä viiva vahvistuu joka aamu enemmän 😭❤️
Hei ihanaa, että se ei ollu mikään huijausviiva testissä vaan oikea haamulainen ja nyt oot saanu monella testillä vahvistuksen raskaudesta! 🥹😍Kovasti onnea sinne odotukseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka! 🤗

@PieceOfUs varovaiset onnittelut ja tarrasukkia matkaan 🥰

Omanapailua;
Tässä se mun eilisaamuinen testiajan jälkeen tullut viiva. Katsoin nopeesti 3min jälkeen et ei siihen mitään tullu, ja unohdin testin kaappiin, sit kun myöhemmin näin sen siellä niin huomasin tän ilmestyneen. Samasta paketista tehny aiemmin kaks näitä eikä niihin ilmestynyt testiajan jälkeenkään mitään. Täksi aamuksi mulla oli vaan 25miu/ml testejä ja sellaisessa ei mitään näkynyt. Kun nää on herkkyydeltään 10miu/ml. Jotenkin skeptinen olo ja tiedän ettei sais testiajan jälkeen vilkuilla näitä. Mulla nyt dpo9 ja vähän ollu oireita et oon miettiny oisko voinu tärpätä, mm. kovin oviksen jälkeen juilinu alavatsa, kuvottavaa oloa muutamana päivänä ja huimausta. Mut tiedostan myös et voin olla vaikka tulossa kipeeks tai jotain ja kierrot ollu muutenkin erilaisia kuin ennen synnytystä, esim oviskivut pahempia nykyään. Lämmöt pysyneet koholla lukuunottamatta dpo 6-7 pientä laskua josta pohdin onko kiinnittymisdippi 🙈

View attachment 142035
Mulle tuli kerran vastaavassa tilanteessa eli testiajan jälkeen tällä samalla merkillä samannäköinen ohut viiva ja sama tuli ku tein toisenkin testin. Mutta oli siis nega ja sen jälkeen en oo tähän merkkiin luottanut ja tosiaan ku tein sillon toisen merkkisen testin ni ei tullu ees haamua. Toivotaan silti nyt kovasti että sulla tää ois oikee plussa eikä niinku mulla ❤️

Mulle tuli kerran vastaavassa tilanteessa eli testiajan jälkeen tällä samalla merkillä samannäköinen ohut viiva ja sama tuli ku tein toisenkin testin. Mutta oli siis nega ja sen jälkeen en oo tähän merkkiin luottanut ja tosiaan ku tein sillon toisen merkkisen testin ni ei tullu ees haamua. Toivotaan silti nyt kovasti että sulla tää ois oikee plussa eikä niinku mulla ❤️

Joo kyllä tais olla nyt vaan sama homma täällä, hain uusia testejä ja ei niihin mitään tullut. Höh! Jää hyllyyn jatkossa nämä testit. Samoin en enää käytä RFSUn kun mulla niin usein tullu niin räikeitä "haamuja" eli viivanpaikkoja niihin! Jännä nähä kyl merkkikohtaisia eroja noissa @Jennatroll tekemisissä testeissä vaik siel monessa sama herkkyyskin, esim kuin haalea toi RFSU viiva on muihin verrattuna!

Onnea 🩷 mikä dpo kun teit tän testin? 🥰 Mulla viime raskaudessa dpo 12 just samanvahvuinen plussa ja sama testi, dpo 17 oli jo leffaviivat😁🩷
Mikäli laskelmat osui oikeaan, niin piti olla dpo10 tai maks 11. Pitää vielä tänään kokeilla, olisiko viiva vielä vahvistunut. 😊

Täällä oon nyt viimekuunlopusta lueskellut teidän muiden viestejä sivusta. Joten jos vihdoin jo uskaltautuisin itsekin mukaan.

Meillä tehtiin jouluna päätös että esikoinen saisi tulla.
Mulla on endometrioosi jonka kanssa oon pystynyt onneksi elämään suht normaalia elämää viimeiset vuodet ja siihen päälle vielä pcos, niin pientä stressiä hän nää itselle aiheuttaa.
En saa testeillä kiinni ovulaatioo, mutta tuntemuksilla pitkälti menty.

Lisää omanapailua kun ei oo ketään muutakaan jolle sanoa. Täytyi siis hakea lisää testejä. Aamulla tosiaan testasin herkällä onestepillä. Nyt ylempänä joku rfsu testaa varhain ja alempana pregcheck. Nyt ainakin näytti vahvemmalta ja väriäkin varmuudella mukana. En ole vielä miehellekään kertonut kun aamulla ajattelin, etten tuollaisesta haamusta vielä viitti hehkuttaa 🙈

1000012904.jpg

Lisää omanapailua kun ei oo ketään muutakaan jolle sanoa. Täytyi siis hakea lisää testejä. Aamulla tosiaan testasin herkällä onestepillä. Nyt ylempänä joku rfsu testaa varhain ja alempana pregcheck. Nyt ainakin näytti vahvemmalta ja väriäkin varmuudella mukana. En ole vielä miehellekään kertonut kun aamulla ajattelin, etten tuollaisesta haamusta vielä viitti hehkuttaa 🙈

View attachment 142051
¨Täähän on ihan selvä jo! :Two-hearts:

Onpa mielenkiintosta nähdä kuinka eri vahvuisia nuo eri testit ovat. Kiitos kun jaoit tän! Mikä noista oli minkäkin merkkinen testi? Ja suuresti onnea myös tietysti! :Two-hearts:
Punainen on RFSU:n normiliuska, ei erityisen herkkä. Sininen on one-step ja pinkki on Medi-Goo, molemmat on erityisen herkkiä ja tilattu raskauskeijulta. Just tuo pinkki oli sellanen et lupailtiin laboratoriotestin laatuista testiä, ja se oli kylläki noista se kaikkein vahvin!

Täällä alkoikin sitten dpo9 tänään vuoto, eli uuteen kiertoon. No nyt varasin huomiselle ne labrat AMH, FSH ym ku pitää ottaa kp 2-5 ja huomenna oli ainoa vapaa aika tällä viikolla. Taas jäi luteaali lyhyeksi kyllä. Nyt sentään kierto lyheni viime kierrosta joka 38 päivää ni 33 päivään 😊

Nyt stressaan vaan sitä, kun eilen otin sen flukonatsolin siihen hiivaan. Näin jälkikäteen voi todeta, että tyhmä ratkaisu kun olisi voinut ottaa jonkun paikallisvalmisteen. Ei vaan tullut mitenkään mieleen, että näiden antibioottien ja kipulääkkeiden jälkeen raskaus olisi mahdollinen varsinkin kun näytti vielä negaa eilen vai toissa päivänä. Mitään varmaa tietoa en tuosta löytänyt muuta kuin, ettei suositella raskaana tai raskautta yrittäessä.

Pirkaleen flunssa ei jätä täällä vieläkään rauhaan! 🤧 Viikko jo kärvistelty ja nukuttu huonosti, mutta ehkä tää tästä kohta helpottaa. 😮‍💨
Mutta tikutteluja oon silti jatkanu ja tänään kp17 ja jokohan tän vois laskea plussaksi?! 🤔🥳 Eli sit tää ois dpo -1? Tää ovulaation tikutus on niin uutta itelle, että oon vähän hukassa vielä 😅

Liitteet

• IMG_20250306_091249.jpg
    IMG_20250306_091249.jpg
    610.8 KB · Katsottu: 97
Nyt stressaan vaan sitä, kun eilen otin sen flukonatsolin siihen hiivaan. Näin jälkikäteen voi todeta, että tyhmä ratkaisu kun olisi voinut ottaa jonkun paikallisvalmisteen. Ei vaan tullut mitenkään mieleen, että näiden antibioottien ja kipulääkkeiden jälkeen raskaus olisi mahdollinen varsinkin kun näytti vielä negaa eilen vai toissa päivänä. Mitään varmaa tietoa en tuosta löytänyt muuta kuin, ettei suositella raskaana tai raskautta yrittäessä.
Nää on jotenki inhottavia tilanteita, ku aattelee, että ei oo raskaana ja ottaa jotain lääkettä tms mitä ei suositella raskaus aikana ja sit jääkin sellanen ahistus, että noh miksi otin, kun nyt oonki raskaana. 🫣🥺 Mutta toki sullakin oli se nega testi ollu, että ymmärrän miks ajattelee, ettei voi olla raskaana siis ja ottaa kyseisen lääkkeen. Helpottaisko oloa jos ottaa yhteyttä neuvolaan/lääkäriin ja mainitsee tämän tilanteen ja kysyy neuvoja? 🤔

Joo! Kyselin jo tuolta yliopiston apteekin farmaseutin chatista ja sanoi, ettei varmaksi voi sanoa, mutta tuskin tässä vaiheessa olisi haittaa. Kertoi juuri, että varotoimena monissa on tämä maininta, jonka kyllä ymmärrän. Ja tietenkin aina vähän eri asia, onko miten säännöllistä se lääkitys. Aattelin kysyä vielä sieltä teratologisesta neuvonnasta. Testailen vielä muutaman päivän ja katon ettei lähde haalenemaan viivat ja oon sitten neuvolaan muutenkin yhteydessä. Jos jotain vaikutuksia tällä olisi ollut, niin varmaan olisi mennyt jo pian kesken.

Takaisin