Raskaaksi 2025

Kiertopäivä 33 menossa. Tämä oli ihan surkuhupaisan surkea "yritys"kierto, ettei sitä voi sellaiseksi edes laskea. Lapsella ja miehellä oli ensin enterorokko ja sitten miehellä työreissu, joten onnistumisen mahdollisuudet ovat ihan pyöreät 0. Eiköhän menkat toivottavasti tässä parin päivän sisään ala, niin päästään uuteen yritykseen.

Iso kivi tippui sydämeltä kun tajusin, että palkka on tässä parin vuoden mittaan parantunut sen verran hyvin, että saisin tällä nykyisellä 80-prosenttisen työajan palkalla samat tai ehkä jopa himpun paremmat rahat kuin mitä esikoisesta 100 % työajalla. Näin ollen paine raskautua ennen kesäkuuta ja päästä samoille tuille (jos lasten ikäero alle 3 v., voi saada samat vanhempainpäivärahat kuin edellisestä lapsesta) loppui kokonaan. 🙏

Mä just varmistelin Kelasta et kun vanhempainrahaa maksetaan samojen vuositulojen perusteella kuin edellisestä lapsesta, jos seuraava syntyy ennen kuin edellinen täyttää 3v, et koskeeko muakin kun vauva syntyi kuolleena, mutta koskee. Hyvä näin, koska saan hyvää vanhempainrahaa kun paiskinut edeltävän vuoden kahta työtä ja paljon vielä satunnaisia keikkoja lisäksi 🙈😊

Onko täällä kokemusta/tietoa, että kannattaako Royal Geleetä syödä vain ovikseen asti vai koko kierron ajan? Joku tais miettiikin, et lopettaa syötyään ovikseen asti, et joillakin pitkittänyt kiertoa.. Mietin vaan jos sattuiskin raskautumaan oviksesta ni kannattaako syödä vielä 🤔 voiko siitä olla haittaa?

Perjantai-illasta alkaen korvakipua, joka voimistui vaan koko ajan ja yöllä iski kunnolla. Sain sitten työterveydestä ajan tänään, ettei tarvinnut päivystykseen lähteä. Välikorvan tulehdushan se sitten oli. Nyt antibiootit ja maitohapot siihen oheen. Kenelläkään tietoa antibiooteista yrityksen aikana, vaikuttaako johonkin kun oletettavasti ovis kuitenkin oli pari päivää sitten? Tänään on dpo 2 ja aloitin sen 7vrk Amorion-kuurin.
Itellä oli myös korvatulehdus ja sama antibioottikuuri tässä kierron alkuvaiheessa. Kysyin tällöin lääkäriltä että eihän vaikuta, niin sanoi ainakin ettei ole haitallista. Itse löysin paljon erilaista tietoa juuri siitä että saattaa siirtää ovista (itellä tässä kierrossa näyttäisi nyt siltä ettei ovista välttämättä tapahtunut) Toisaalta kun sulla jo ovis ollut niin uskoisin että ei varmaan kiertoa sekaisi! 🌈 Toivottavasti kuuri alkaa purra nopsaa, korvakipu on kyllä todella kipeä!

Itellä oli myös korvatulehdus ja sama antibioottikuuri tässä kierron alkuvaiheessa. Kysyin tällöin lääkäriltä että eihän vaikuta, niin sanoi ainakin ettei ole haitallista. Itse löysin paljon erilaista tietoa juuri siitä että saattaa siirtää ovista (itellä tässä kierrossa näyttäisi nyt siltä ettei ovista välttämättä tapahtunut) Toisaalta kun sulla jo ovis ollut niin uskoisin että ei varmaan kiertoa sekaisi! 🌈 Toivottavasti kuuri alkaa purra nopsaa, korvakipu on kyllä todella kipeä!
Kiitti hyvä tietää! Mäkin mainitsin asiasta lääkärille, joka just sanoi, ettei pitäisi haitata, jos raskautuisi. Mutta siis juu, miten voi ollakin näin kova kipu! Oon napsinut öisin Buranaa, jota toki muuten välttelen. Toki senkin ansiosta varmaan tämä kierto jo tuhoon tuomittu, vaikka muuten tallettelu osuikin. Mutta Buranakaan ei auta kuin juuri hetkeksi. Inhottava paineentunne myös kivun lisäksi. Toivottavasti tosiaan alkaisi pian purra tuo kuuri.

Muokattu viimeksi:
Olihan se eilinen sitten jokin haamu✨❤️ Voi että mä olen onnellinen🥰🥹 Toivon sydämeni pohjasta että muillakin onnistaisi🫶🏻
Onnea plussasta :smiling face with heart-eyes: :Two-hearts:

Täällä kp27 enkä ole vieläkään testannut. Viime kierto oli 28 päivää pitkä ja tänään tuntui jo alavatsalla menkkamaisia kipuja, ehkä testaan huomenna kun tuolla kaapissa kuitenkin olisi yksi testi. Jos siis ei vuoto ala tänään. Fiksu jos olisi niin malttaisi vielä odotella ja testaisi kun menkat on myöhässä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.

Olihan se eilinen sitten jokin haamu✨❤️ Voi että mä olen onnellinen🥰🥹 Toivon sydämeni pohjasta että muillakin onnistaisi🫶🏻
Paljon onnea! 😍 Onko sulla nyt jo jotain oireita ollut?

Musta tuntuu että mulla on ollut pms-oireita nyt jo parin viikon ajan. Vähän väliä menkkajomotusta, turvotusta ja varsinkin viikonloppuna olin välillä ihan ärsyyntynyt kaikkeen mahdolliseen ja sitten toisena hetkenä itkeskelin miehelle kun tuli joku ihmeen masennuskohtaus... En muista että menkat olisi venynyt koskaan näin pitkään ellen ole imettänyt. Nyt kp45 ja otan kaikki vinkit vastaan millä saisin kierron käyntiin. 🙄

Täällä ois KP 7 ja vuoto onneks loppunut! 🙏🥳 Mä otin ekaa kertaa nyt kans ovistestit käyttöön ja saa nähä onko niistä hyötyä vai haittaa, ku oon vähän stressaaja 🫣😂
Ollaan alkuviikko lasten kanssa toki reissussa ja vasta perjantaina kotona, että pääsee talletteluja harrastaa. 😁Mutta toivottavasti ei oo myöhästä ja ovulaatio osuisi vasta ensi viikkoon, kun mulla on yleensä 30pv kierto. Ja toki en usko omalla kohalla, että heti tärppäisi vaikka ois kuu ja tähdetki kuinka oikeessa asennossa. 😑🤣

Musta tuntuu että mulla on ollut pms-oireita nyt jo parin viikon ajan. Vähän väliä menkkajomotusta, turvotusta ja varsinkin viikonloppuna olin välillä ihan ärsyyntynyt kaikkeen mahdolliseen ja sitten toisena hetkenä itkeskelin miehelle kun tuli joku ihmeen masennuskohtaus... En muista että menkat olisi venynyt koskaan näin pitkään ellen ole imettänyt. Nyt kp45 ja otan kaikki vinkit vastaan millä saisin kierron käyntiin. 🙄
Mullahan oli jo useempi päivä ennen haamu testiä (en nyt muista montako päivää siitä on😆) semmonen öllö olo ei missään tapauksessa oksettanut mutta semmonen vähän palakurkussa. Alavatsassa oli kans nipistelyä, semmosta viiltämistä ja ajattelinkin alkuun että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.
Nyt on ollu kanssa semmonen öllö olo, tuntuu et kokoajan pitäis syyä vähäsen että se pysyis poissa. Rinnat myös kipeytynyt ja on semmoset turvonneen tuntuset 😅 Oon kyllä myös pissalla ravannu mut en tiiä onko sekin ollu vaan sen takia että alavatsassa on tuntemuksia eikä ehkä niinkään sen ite pissan määrän takia 😆Tää kaikki on mulle uutta ja oon sillain oon vähän yllättyny miten selkeet oireet oli vaikka olikin niin vähäiset. Yritän siis sanoo et jotenkin tiesin että hitto nytkö onnistuttiin🥹✨
Mulla ollut kierto aina 24-28pvä eli en osaa valitettavasti antaa vinkkejä kierron lopettamiseen🥺

Tuskin on muita keinoja kierron katkaisemiseksi kuin lääkkeillä 🤷‍♀️🤔

Gynekologin luo vain, jos kierto venyy... Toki mulle ainakin sanovat, että 2 viikkoa on vielä ihan jees ja melkein vaikka tupla pituuskin kierrolle, jos ei ole oireita/kipuja, että häiriöt ovat lopulta todella yleisiä. Toki odottavan aika on pitkä. Ja taas jos ei ole tietoa tapahtuiko ovista niin sekin voi venyttää kiertoa.. ja stressi... 🤔

Gynekologin luo vain, jos kierto venyy... Toki mulle ainakin sanovat, että 2 viikkoa on vielä ihan jees ja melkein vaikka tupla pituuskin kierrolle, jos ei ole oireita/kipuja, että häiriöt ovat lopulta todella yleisiä. Toki odottavan aika on pitkä. Ja taas jos ei ole tietoa tapahtuiko ovista niin sekin voi venyttää kiertoa.. ja stressi... 🤔
Joo, stressiä on tässä ollut jonkin verran ja mullahan diagnosoitiin hiljattain myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja sekin voi kiertohäiriöitä aiheuttaa. Mutta kyllä jossain kohtaa otan lääkäriin yhteyttä mikäli ei mitään tapahdu. Ensi viikolla mulla on kilpparilabrat, niin silloin pitää lääkäriä konsultoida joka tapauksessa niin viimeistään sillon. Mutta on tää kyllä turhauttavaa.

Meillä täällä ovisviikko käynnissä ja mies ilmoitti just että on kipeä olo eikä mee töihin 😒😅 Saatiin hyviä uutisia viime viikolla gynen ultrasta endon osalta, joten mieli keveämpi yrittämään siltä osin 😊 keltarauhashormonin määräsi vuotohäiriöihin, saapa nähdä miten vaikuttaa.

@Pilkki24 mitähän kokeita sulta otetaan kun niin tarkkaa se ajankohta? Oon kans menossa tänään verikokeisiin lapsettomuushoitajan lähettämänä, nyt kp9 eikä ollut puhetta et pitäisi olla joku tietty päivä. 🤔

Täällä on itellä nyt ihmeellisen "välinpitämätön" fiilis tähän kohtaa kiertoa 😅 alkuun oli jotenkin kauhea höyry ja stressi päällä tässä projektissa ja vauvahommat mielessä kovasti, mut nyt oon jotenki rauhoittunut. Tänään taitaa olla DPO11 ja ei oo vielä ollut testaaminen juuri mielessä 🙈 ehkä huomenna teen aamusta testin, niin voi sitten alkaa odottaa menkkoja ja toivoa, ettei kierto nyt enää pitkittyisi vaan ois sopiva hyvä luteaalivaihe 👍 en oikein hyvin muista aiemmista raskauksista mitä oireita oli ennen plussaa, mut muistaakseni nyt ees tissien kipeyttä oli. Nyt ei oo kyllä mitään oireita, mitä nyt ehkä vähän PMS-ärsytystä ilmassa 😅
Muutenki vaikka nyt tallettelut saatiin joten kuten tehtyä, niin tärpin todennäköisyyttä pidän tosi pienenä sairastelun, buranansyönnin ja antibiootin takia.
Et ei paljon odotuksia huomista testiä kohtaan 🙈

Täällä kai dpo4 ja ei kyllä mitään toiveikkuutta piinailuun, vaikka tallettelut menikin nappiin. Sunnuntaina tosiaan sain antibiootit tablettina siihen korvatulehdukseen (välikorva). Sen jälkeen paineentunne ja kipu on ollut potenssiin tuhat. Sitten tänään uudestaan lääkärissä ja selvisi, että myös korvakäytävä tulehtunut ja siihe ab-tipat. On jo synnytyskin supistuksineen laimeeta tähän verrattuna, kun mistään ei apua. Burana auttaa sen muutaman tunnin. Korva on totaalisen lukossa enkä ole sillä kuullut pariin päivään mitään. Nyt sitten menen korvahuuhteluun, josko sillä saisi ees pientä helpotusta.

Takaisin