Raskaaksi 2025

Kp14 ja ovis kolkuttelee. Vaan samalla kolkuttelee flunssa, just niinkun pelkäsinki 😆
Oon nyt testannut ovista clearbluen digitestillä, enkä kyllä enää normi liuskoihin koske! Ihanan helppoa tulkita. Toki talletteluihin pitäis jo kovaa vauhtia ruveta, kun hymynaama vilkkunut nyt kahtena päivänä.😅
Oliks noissa digeissä niin että vilkkuu pari päivää ennen pysyvää hymynaamaa? Ilmeisesti se siis rekisteröi sen, että LH-hormoni alkanut nousta, mutta ei vielä riittävästi pysyvään plussaan tms.? En muista lukeneeni tosta ohjeesta, mutta voi kyllä olla, että oon unohtanut. Ostin siis vasta ekan digitestin niin ei aiempaa kokemusta.

Oliks noissa digeissä niin että vilkkuu pari päivää ennen pysyvää hymynaamaa? Ilmeisesti se siis rekisteröi sen, että LH-hormoni alkanut nousta, mutta ei vielä riittävästi pysyvään plussaan tms.? En muista lukeneeni tosta ohjeesta, mutta voi kyllä olla, että oon unohtanut. Ostin siis vasta ekan digitestin niin ei aiempaa kokemusta.
Juu nimenomaan näin. Itselläni esikoista yrittäessä oli ekassa kierrossa mukana nämä ja silloin vilkutti kyllä tosi monta päivää, melkein viikon verran sitä. Lopulta kuitenkin tuli sitten se pysyvä hymynaama.

Tsemppiä kaikille piinailuihin!!! Toivotaan vielä plussia tälle kuulle, ennen ku menkat alkaa, nii kaikki on mahdollista! 😍👍👍

Täällä odotellaan edelleen tapahtumia, paitsi että eilen oli aivan järkyttävä mahan turvotus ja illalla (talletteluiden jälkeen) ja tänä aamuna tullut pientä ruskeaa vuotoa, joka nyt näyttäis loppuvan 🤔 mitä tää voi olla!?! Luulin jo, että menkat alkais tässä pillereiden lopetuksen jälkeisessä odottelussa, mutta ei nyt vaikuta siltä 🙈

Optimistin ajatuksethan menis heti ovisvuotoon tai kiinnittymisvuotoon, mut raskauskeijun ovistestit näyttäneet negaa tässä kerran päivässä testaillen, ei oviskipuja tai limoja, joten en usko millään noihin kumpaankaan 🙈😅 talleteltu on silleen 2-3 päivän välein.

Eipä se auta ku odotella vaan, et jos vaikka tää tästä yltyis ees menkoiksi, niin pääsis aloittamaan ekaa kiertoa 😁

Tein nyt reilu 3h pidätyksellä pregcheckin testin, mikä oli ihan täysin puhdas nega. 😭 Tuskin siitä tulee enää posiksi muuttumaan, dpo kuitenkin jo 12 ja menkkojen kuuluisi alkaa ihan näinä päivinä (tosin taitaa alkaa vasta kun lopetan tuon cyclogestin). Toiveet oli korkealla jos hoidoilla olisikin jo heti tärpännyt. 😞

@Emri ymmärrän hyvin. Itellä heittelee fiilikset laidasta laitaan kierron aikana, välillä on uskoa ja toivoa että vois onnistua ja sit menee täysin usko. Etsimällä etsin oisko mitään oireita mutta ei niitä itellä ainakaan oo viel ollut. Voikun tää vuosi tois kaikille täällä kuumeilijoille vauvan syliin💕

Tossa eilen kirjottelin just kun oli dpo12, että puhdas nega. Aivan järkyt turvotukset ja kivut ollut sieltä noin dpo7 lähtien. Eilen mukaan kuvioihin tuli myös outo vahva metallinmaku suussa. Kurkkasin jo, että ei oo mitään haavaa tai muutakaan erikoista suussa. Aiemmin olen yhdistänyt sen raskauden ensioireisiin, mutta tosiaan ei minun kohdallani, kun nega oli niin selkeä. Sitten iltaa kohden kaikki kivut ja turvotukset hävisi kuin tuhka tuuleen ja nyt olo on normaali. Todella outoa, kun menkat toivottavasti lähestyvät vkl (nyt dpo13) ja nämä pms-oireet hävisi maagisesti.

Kierto voi venyä, mutta luulen että menkat kuitenkin lähiaikoina alkaisi. Katselin vaan tuolta omalta hyvinvointialueelta, että täällä jos kuukautiset ei ala 3kk sisään ehkäisyn lopettamisesta, tulisi olla yhteydessä terveysasemalle. Muistelisin, että esikoisen kohdalla olisi käytäntö ollut 6kk, vaikka toki alkoivat itsestään itselläni. Onko teillä muilla ajatusta, kauanko menkkoja täytyy odotella?

Ärsyttää kun oon pitkästä aikaa saavuttanut sellaisen rennon tulee jos on tullakseen-asenteen enkä oo miettinyt yhtään raskausasioita niin eiköhän just tässä kierrossa oo kaikki oireet mitä positiivisissa kierroissa on ollu mm.päänsärky, tosi arat rinnat, väsymys. Eli kohta alkaa sama testipakkomielle mitä aiemminkin on ollu😂

Raskauskeijulla oli digitaaliset ovis testit alennuksella. Laitoin tilaukseen.

Täällä tänään miehen 28v syntymäpäivä. Leivon sen kunniaksi pullia ja huomenna lähdetään anoppilaan missä sitten annetaan jo alkuvuodesta ostettu lahja. Samalla juhlitaan anopin synttäreitä ja miehen veljen tytön synttäreitä.

Onneksi nyt viikonloppuna on ohjelmaa niin ei ehdi liikaa vellomaan harmituksessa. Varmaan vielä huomenna yhden raskaustestin teen, koska haluan hyvillä mielin voida ottaa saunajuoman miettimättä. Toki jos menkat alkaa on peli selvä eikä testiä tarvita. Flo ennustaa sunnuntaille menkkojen alkua..

Tossa eilen kirjottelin just kun oli dpo12, että puhdas nega. Aivan järkyt turvotukset ja kivut ollut sieltä noin dpo7 lähtien. Eilen mukaan kuvioihin tuli myös outo vahva metallinmaku suussa. Kurkkasin jo, että ei oo mitään haavaa tai muutakaan erikoista suussa. Aiemmin olen yhdistänyt sen raskauden ensioireisiin, mutta tosiaan ei minun kohdallani, kun nega oli niin selkeä. Sitten iltaa kohden kaikki kivut ja turvotukset hävisi kuin tuhka tuuleen ja nyt olo on normaali. Todella outoa, kun menkat toivottavasti lähestyvät vkl (nyt dpo13) ja nämä pms-oireet hävisi maagisesti.

Kierto voi venyä, mutta luulen että menkat kuitenkin lähiaikoina alkaisi. Katselin vaan tuolta omalta hyvinvointialueelta, että täällä jos kuukautiset ei ala 3kk sisään ehkäisyn lopettamisesta, tulisi olla yhteydessä terveysasemalle. Muistelisin, että esikoisen kohdalla olisi käytäntö ollut 6kk, vaikka toki alkoivat itsestään itselläni. Onko teillä muilla ajatusta, kauanko menkkoja täytyy odotella?
Oon kans kuullut ton 3 kk jossain mainittavan! Tuntuu ihan järkkypitkältä ajalta se kyllä 🙈

Ite oon ajatellut nyt, että annan ovikselle kuukauden mahista tulla ja jos ei tuu, niin sit aloitan Terolutit ja toivon niillä saavani kierrot käyntiin. Varmaan sit odottelen jonnekin kp 20 asti terojen jälkeen ja aloitan uudet, jos ei ovista tuu ja sit yksityiselle hakee letrot 🙈

Pistin tässä myös raskauskeijulle tilaukseen ovistestejä ja muutaman raskaustestin. Ovista en vielä ala etsimään, vasta ensimmäisten menkkojen jälkeen. Toki synnytyksen jälkeen yleensä aika selkeät oireet, mutta onhan se kiva tietää miten kroppa oikeesti toimii. Raskaustestejä ostin joku 6kpl, en yleensä testaile ellei menkat oo myöhässä. Nyt myös päätettiin, että jos ja kun tulee uusi tärppi, niin rv 10 meen ultraan. Ehkä voi yrittää saada julkiselta, tai sit yksityiselle.

En oikein tiedä kuinka paljon on motiivia yritykseen, kun en enään haluais alkuraskautta kärsiä. Noo katotaan miten käy, on niin paljon kaikkea arjessa, että ei kauheasti kerkeä raskautumista ajatella. Toki kkm jälkeinen jälkivuoto on enään minimaalista. Vielä pitää odotella pari viikkoa (negatiivisen) raskaustestin tekoon.

Tänään kp 24 / dpo 11 ja aamupäivällä veristä vuotoa tuli pyyhkiessä paperiin sekä ihan pönttöön asti. Sen jälkeen vaan ruskeaa tuhruvuotoa. Eli eiköhän ne menkat ala tuossa ensi viikon alkupuolella 🙄

Ja sehän sattui sopivasti, sillä tänään hain postista Saksan Amazonista tilaamani paketin eli 100kpl ovistestejä + 20kpl raskaustestejä 😅🙈 On taas repertuaaria päivitetty jatkoa varten, oishan se ollut harmi jos testit ois jääneet nyt suoraan käyttämättä 🤣

Täällä alkoi kp1. Oon kyllä iloinen, että alkoi ihan ajallaan. Eilen oli siis dpo13. Hämmentävästi kyllä ei ollut eilen eikä nytkään kipuja, joita muistaakseni aina ollut menkkojen aikana. Nyt sit jännätään pysyykö kierto heti järkevänä vai lähteekö venymään. Muistan esikoista yrittäessä, että silloinkin tuli suoraan ekan ovis ja sen jälkeen menkkoja sai odottaa pidempään, mutta ainakin alku vaikuttaa siihen verrattuna lupaavalta.

Tsemppiä uusiin kiertoihin @PieceOfUs ja @salainensydän
Toivotaan, että kierrot pysyy tosiaan hyvän pituisina ja ens kierrossa tulis kans ovikset ja hyvän pituiset luteaalit 👍👍 kyllä se sit ennen pitkää tärppää, jos tulee hyviä kiertoja, onhan se tutkimusten mukaan 20-25% mahis per kierto aika pien kuitenki, vaikka kaikki ois kunnossa molemmilla 🤔

Miulla saattais olla ovis tulossa! Eilen alko kunnon valkuaislimat, mahaa vähän myös nippaillut! Tulispa!! Ovistestiä teen tänään päivällä, eilen oli vielä nega, mut vähän tummempi ku aiemmat kuitenki 😊

Mulla dpo9 tai 10 (FF:n mukaan ovis olis saattanut olla jo päivää aiemmin) ja tuhruvuoto ja tiputtelu alkoi. 😔 Taidan olla pois pelistä tässä kierrossa. Herättää epäuskoa, miten nopeasti kaiken pitäisi tapahtua ja kaikkien elimistön toimintojen koordinoitua, jotta voisi ylipäänsä raskautua, varsinkin kun luteaali on suht lyhkäinen. Tuntuu pieneltä ihmeeltä, että se voisi koskaan tapahtua mulle.

No, lyhyiden kiertojen etu on se, että kohta pääsee yrittämään uudestaan. 😁 Annan kuitenkin ittelleni aikaa surra nyt kun surettaa.

Tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin!

Täällä menkkajomot jatkuu mutta ei näy sen enempää positiivista testiä kuin menkkojakaan. Menkat todennäköisesti alkaa sunnuntaina tai maanantaina. Mun vauvakuume saa varmaan viikonloppuna ihan uuden ulottuvuuden kun pääsen hoivaamaan kaverin viikon ikäistä pikkuista. :red-heart:

Voimia vielä @Tulalle! Kyllä sitä tosiaan saa ihan rauhassa surra ennen kuin lähtee taas uuteen yritykseen. Onko sulla ollut mitään apukeinoja tohon luteaaliin?

Takaisin