Raskaaksi 2025

En saanut ovista kiinni testeillä joten nyt ei tarkkaa tietä mikä dpo menossa. Aiemmin ovis on ollut kp 18-19 ja kierron pituus sen 28-31pv eli katsotaan. Talletteluja tuli tehtyä kolmeen kertaan flon antaman "hedelmälliset päivät" akselilla kp 14,17 ja 18. Jos nyt ajatellaan että ovis olisi ollut kp 19 nyt olisi dpo4. Ensi perjantaina on varmaan pakko testailla, koska ollaan lähdössä viikonloppuna sukulaisille niin tietää sitten uskaltaako saunalonkeron ottaa vai pysytäänkö limulinjalla 😅

Salilla käynnistä olen nyt innostunut. Viime viikolla kävin kaksi kertaa ja tällä viikolla kolme kertaa. Pitää katsoa jaksaisko vielä sunnuntaina käydä treenin tekemässä. Tavoitteena tosiaan olisi painoa saada alaspäin ja muutenkin ehkä löytää se liikunnan ilo 😊

Mä olen toistaiseksi malttanut aivan hyvin eikä vauva-asia pyöri tällä kierroksella mitenkään jatkuvasti mielessä. Pikemminkin ongelmana on, että en muista testailla ovulaatiota. 😅 Ainoa mikä on vähän hankala on se, jos Vintedissä tulee jostain syystä vastaan jotain ihania vauvanvaatteita, joita tekisi mieli ostaa. 🙈 Mutta toistaiseksi en ole ostanut mitään, enkä varmaan aiokaan. Ja no meidän yhdistelmävaunut ajattelin laittaa myyntiin ihan sillä ajatuksella, että saisi mahdolliselle vauvalle ostaa sitten jotkut toiset, mutta nyt taapero on ruvennut taas nukkumaan vaunupäikkäreitä, niin ei noita voikaan myydä.

Tänään kp11 ja ovistesti oli nega. Ovulaatio osunee johonkin kp16 tuntumaan.

Miten muut käsittelette malttamattomuutta? Mulla liikkuu kotona ollessa mielessä vain tää vauva-asia. Jos pysyn liikkeellä, oon kaupoilla, salilla, töissä tai muissa harrastuksissa niin pää pysyy kasassa. Enkä malta odottaa että pääsen tikuttwlemaan ovista ja tallettelemaan menkkojen jälkeen..
En osaa oikein käsitellä tätä. Ollaan nyt yritetty 10 kuukautta ja ei mitään tapahdu. Mulla oli alkuun tosi epäsäännöllinen kierto ja oon saanu koko 10kk aikana vain kerran tikutettua ovulaation.. sain joulukuussa terolutin, jotta saisin säännöllisen kierron. Nyt olen 5 kiertoa syönyt terolutia eikä vieläkään ole kertaakaan ollut ovulaatiota 😭😭 seuraavan kierron jälkeen saan ilmeisesti Letrozolin auttamaan ovulaation tulemiseen. Alkaa vain jo usko loppua kun ympärillä ihmiset raskautuvat ja itse ei..

En osaa oikein käsitellä tätä. Ollaan nyt yritetty 10 kuukautta ja ei mitään tapahdu. Mulla oli alkuun tosi epäsäännöllinen kierto ja oon saanu koko 10kk aikana vain kerran tikutettua ovulaation.. sain joulukuussa terolutin, jotta saisin säännöllisen kierron. Nyt olen 5 kiertoa syönyt terolutia eikä vieläkään ole kertaakaan ollut ovulaatiota 😭😭 seuraavan kierron jälkeen saan ilmeisesti Letrozolin auttamaan ovulaation tulemiseen. Alkaa vain jo usko loppua kun ympärillä ihmiset raskautuvat ja itse ei..
Hei! Toivoa on rutkasti vielä❤️ mun ystävällä oli ihan sama ongelma ja juuri kun soitteli lääkäriin jatko hommia niin tikutti samana iltana plussan! Uskon että Letro auttaa 😇

Enhän mä malttanut olla testaamatta kun hain lisää testejä kaupasta. Hyvin on vahvistunut!😭❤️❤️

Liitteet

• 20250131_203427.jpg
    20250131_203427.jpg
    521.5 KB · Katsottu: 261
Hei! Toivoa on rutkasti vielä❤️ mun ystävällä oli ihan sama ongelma ja juuri kun soitteli lääkäriin jatko hommia niin tikutti samana iltana plussan! Uskon että Letro auttaa 😇
Toivon niin! Olen tunnetusti sellainen ”kaikki tänne heti” tyyppi, joten tämä on ollut vaikeaa, kun ei asiat tapahdukaan sormia napsauttamalla. Toivotaan että saan letrot kuukauden päästä. Helpottaisi mieltä jos saisi edes yhden uuden ovulaation tikutettua😁 kiitos tsempeistä!🩷

Toivon niin! Olen tunnetusti sellainen ”kaikki tänne heti” tyyppi, joten tämä on ollut vaikeaa, kun ei asiat tapahdukaan sormia napsauttamalla. Toivotaan että saan letrot kuukauden päästä. Helpottaisi mieltä jos saisi edes yhden uuden ovulaation tikutettua😁 kiitos tsempeistä!🩷
Miulla teki letrot heti ekassa käyttökierrossa hyvän oviksen, joka johti meidän kuopukseen. Sitä ennen takana 10 kk ajan megakiertoja ja pari ovuloimatonta terolut-kiertoa, joten Letroihin kyllä kova luotto! ❤️ tsemppiä!

Samaistun tähän malttamattomuuteen ja siihen miten vaikeaa on myös kun ei asiat ole omissa käsissä. Koski sitten raskautta tai lääkärikäynnit varaamista 😅 Oon ollut kuin kuumilla hiilillä siitä saakka kun mieheni sairastui ja meille sanottiin ettei luomuraskautuminen ole suositeltavaa, ja sitä kautta jouduttiin täysin systeemin käsiin etkä mitään voi tehdä asiaa edistääksesi 😅 mutta ehkä tämäkin täytyy ottaa jonkinlaisena kasvattavana kokemuksena!

Mulla oli tää kierto ensimmäinen letro+cyclogest -kombolla ja tein äsken positiivisen raskaustestin, joten tän perusteella voin suositella letroja myös!
Ooh, onnea! Onpa kiva kuulla että on toimineet. Mulla myös nyt ekaa kertaa sama kombo + inseminaatio. Vielä kuitenkin liian aikaista tehdä testiä, mutta ensi viikon lopuilla ehkä sitten näkee miten käy. Progesteronikin multa tarkistettiin muutama päivä sitten ja se oli hurjat 160!

Paljon onnea plussanneille! :smiling face with heart-eyes:

Täällä on pahimmat piinapäivät menossa. Nyt dpo 5/6 ja kaiken maailman nippailuja tuntuu mutta ei mitään kovin selkeää oiretta kuitenkaan. Testejä ostin eilen niin ensi viikolla pääsee sitten testailemaan, ellei menkat sitten ala ennen.

Täälläkin piinaillaan, tänään dpo3 oletettavasti. Vähän jännittää, onko luteaali tässä kierrossa normaalin pituinen, vai alkaako menkat etuajassa niihin aikoihin, kuin normaalisti pitäisi alkaa, eli jossain kp26 tienoilla, jolloin luteaali jäisi vain noin viikon pituiseksi. 😕 Jos jää, niin olen varmaan terveydenhoitoon jo nyt yhteydessä ja pyydän päästä tutkimuksiin (ikään kuin sinne niin helpolla pääsisi, mutta ainakin yritän).

Mekin yritettiin esikoista 1,5v ilman yhtään positiivista raskaustestiä. Mulla oli joitakin pitkiä ja ovuloimattomia kiertoja. Terolutit oli myös käytössä. Lopulta letro avusteisesta kierrosta tuli plussa 🥰 Joten suositus täältäkin 😊 Ja todella vahvat viivat tuli kyllä ovistestiin + kivut oli sen mukaiset, ettei epäilystäkään ovulaatiosta ollut 😂

Mulla on aina ollut enemmän lyhyet menkat kuin pitkät, mikä on todella ärsyttävää ollut kun ne on myös ollu yleensä aika runsaat ja kivuliaat (endo) niin sit kun kierto on 23-25 päivää niin tuntunut että koko ajan joku hormoonitila päällä.

Se ei myöskään kai edistää hedelmällisyyttä jos jää liian lyhyeksi, mutta varmaan se vaikuttaa eniten milloin ovis on kierrossa?

Täällä dpo10 ja siinä dpo7 kohdilla välillä kovaakin alavatsakipua ja runsasta valkovuotoa. Aiemmat päivät ollut vaan pientä nippailua ja jomotusta, niin ero oli selkeä. Tänään oli sitten pakko tehdä testi ja niin blanko kun olla voi. Todennäköisesti ei siis tästä ekasta kierrosta tulosta tullut eli menkkoja odotettavissa luultavasti joskus ensi vkl. Ja noi voimistuneet oireet vaan kuuluvat sitten kiertoihin eikä niistä voi päätellä mitään.

Muokattu viimeksi:
Mulla on aina ollut enemmän lyhyet menkat kuin pitkät, mikä on todella ärsyttävää ollut kun ne on myös ollu yleensä aika runsaat ja kivuliaat (endo) niin sit kun kierto on 23-25 päivää niin tuntunut että koko ajan joku hormoonitila päällä.

Se ei myöskään kai edistää hedelmällisyyttä jos jää liian lyhyeksi, mutta varmaan se vaikuttaa eniten milloin ovis on kierrossa?
Mitä olen palstoilta oppinut, niin lyhyt kierto voi haitata siinä mielessä ettei munasolu välttämättä kypsy tarpeeksi ennen ovulaatiota tai luteaali on liian lyhyt (alkio ei ehdi kiinnittyä). Ymmärtääkseni alkiot lyllertävät erilaista tahtia kiinnittymään, joten voi olla että lyhytkin luteaali voi riittää osalle alkioista. Joten ei tässä kannata kirvestä vielä kaivoon heittää. ☺️

Sullahan on tiedossa noita hankaloittavia tekijöitä (endo, lyhyet kierrot) nii voit jo 6 kk yrityksen jälkeen olla tk:hon yhteydessä.

Täällä on kp13 ja yritän olla testaamatta ovista, kun ei me kuitenkaan voida talletella seuraavaan pariin päivään. 😅

Takaisin