Raskaaksi 2025

Kiitos sympatiasta kaikille! 🩷

Tulin nyt takaisin tänne mietteitä kirjottelemaan. Kun eilen juttelin kumppanini kanssa ja sain vähän mielenrauhaa, mutta en viitsinyt koko loppu iltaa hänelle jauhaa asiasta. 😆Kun samoja asioita toistelin loppuen lopuksi. Sainpahan kumminkin puhuttua tunteistani ja ajatuksistani.

Yöllä sitten ajatukset lähti juoksuun ja mietin että jos tämä nyt ei ollutkaan vain kiinnittymisyritys jota epäilin aluksi kun vuoto alkoi vaan toinen kesken mennyt. Tosin sitten luin ja sain kauhukuvia kiinnittymisyrityksistä että jospa kohtu onkin viallinen, siis niin että raskautuminen onnistuu mutta ei se raskaana pysyminen. Ajatusten kuitenkin tapana itsellä mennä siihen pahimpaan vaihtoehtoon heti.

No pitäisi varmaan opetella tuosta pois tuosta tavasta että ajatukset menee heti siihen pahimpaan vaihtoehtoon joka aiheuttaa sitten taas turhaa stressiä.

Tulin nyt takaisin tänne mietteitä kirjottelemaan. Kun eilen juttelin kumppanini kanssa ja sain vähän mielenrauhaa, mutta en viitsinyt koko loppu iltaa hänelle jauhaa asiasta. 😆Kun samoja asioita toistelin loppuen lopuksi. Sainpahan kumminkin puhuttua tunteistani ja ajatuksistani.

Yöllä sitten ajatukset lähti juoksuun ja mietin että jos tämä nyt ei ollutkaan vain kiinnittymisyritys jota epäilin aluksi kun vuoto alkoi vaan toinen kesken mennyt. Tosin sitten luin ja sain kauhukuvia kiinnittymisyrityksistä että jospa kohtu onkin viallinen, siis niin että raskautuminen onnistuu mutta ei se raskaana pysyminen. Ajatusten kuitenkin tapana itsellä mennä siihen pahimpaan vaihtoehtoon heti.

No pitäisi varmaan opetella tuosta pois tuosta tavasta että ajatukset menee heti siihen pahimpaan vaihtoehtoon joka aiheuttaa sitten taas turhaa stressiä.
Se on kyl pahinta ku ajatus lähtee laukalle kaikkein pahimpaan. Sitä pitää vaan jollain konstilla kääntää ajatukset muualle.

Itellä menossa dpo9 eikä mitään oireita mihinkään suuntaan. Viime piinailu oli ihmeellinen ku kaikkia klassisia oireita oli olevinaan, mut negaa negaa. Eli ei ainakaan voi sanoa et kierrot ois toistensa kopioita tuntemusten kanssa.

Täällä pyörähti käyntiin juuri kp1 🩸 Yllättävän paljon nyt jotenkin harmittaa se, ettei meille tullut 2025 vauvaa 😅 Ensi kiertoa varten laitoin jo uudet testipaketit tilaukseen, sekä lämpömittarin sillä ajattelin kokeilla BBT-mittausta, ei siitä nyt haittaakaan voi olla. Toisaalta jotenkin tuntuu, että tää testaaminen ja oman kropan tarkkailu kuukausi toisensa perään on alkanut aiheuttaa sellaista kisaväsymystä mutta sitten taas toisaalta en pysty vaan heittämään ns. 'vapaalle' asian suhteen ainakaan vielä. Ollaan nyt oltu ilman ehkäisyä puoli vuotta, että sinänsä ei tässä vielä mitenkään tavattoman pitkään ole edes mennyt, tuntuu vain siltä..

Vähän jännittää se, kun miehen spermasta on lähipäivinä tarkoitus määrittää SP-10 proteiinin pitoisuus joka ilmeisesti mittaa siittiöiden määrää. Toivon niin kovin, että kaikki olisi kunnossa 🤞 Myönnän kyllä, että olen jo monta päivää etukäteen murehtinut asiaa ja melkein jo saanut itselleni uskoteltua, että sieltä tulee huonoja uutisia 😓 Voin samaistua siis @aamusade siihen mielen laukkaamiseen ja turhaan stressaamiseen. Oon niin kateellinen mun miehelle joka tuntuu olevan immuuni kaikelle murehtimiselle ja stressaamiselle 😄

Jutteleminen kumppanille tekee hyvää, mutta täällä on myös hyvä purkaa, kun monet varmasti tietävät tuon tunteen ja stressin ja pystyy jakaa kokemuksia sillä! 🥹💕 Ja itse tiedän hyvinkin tuon, kun ajatus lähtee laukkaa ja aina pahimpaan, kun mulla on adhd ja ajatus rallattaa 24/7 ja oikeista asioista kuvitteellisiin tilanteisiin. 🫣😂
Toivottavasti pystyisit edes jollain keinoin saada ajatuksia hallintaa, että stressi ei ainakaan haittaisi raskautumista (kuten itsellä aikoinaan) vaan pystyisi paremmilla mielin jatkaa yritystä! 🤗

Vaikea ajatella positiivisesti, itse asiassa useinkin mutta pakko kai se on yrittää. 😅 No positiivisena on että nyt sain ainakin poistettua värin hiuksista ja värjättyy normaaliin väriin. Oli sen verran järjetön juurikasvu, että häiritsi itseäni. Niin tarkoitin vain mainitsemalla tuon, että ei tarvitse ainakaan miettiä juurikasvua jos pian tulisin raskaaksi. Pieni stressi, mutta ainakin se on poissa nyt ja sitä ei tarvitse miettiä.

Ja onhan se mahdollista kumminkin aina yrittää uudelleen. Ja nyt jos tällä kierrolla tulisin raskaaksi, niin laskettu aika olisi tammikuussa. Tosin niin alussa kuin 3 päivä että mahdollista myös joulukuun vauva. 🩷Ja nyt tiedän myös että kuukautiset ainakin kesken menneen jälkeen täysin tuossa 28 päivän aikataululla ettei sekään sekoittanut niitä. 😆

Se on kyl pahinta ku ajatus lähtee laukalle kaikkein pahimpaan. Sitä pitää vaan jollain konstilla kääntää ajatukset muualle.

Itellä menossa dpo9 eikä mitään oireita mihinkään suuntaan. Viime piinailu oli ihmeellinen ku kaikkia klassisia oireita oli olevinaan, mut negaa negaa. Eli ei ainakaan voi sanoa et kierrot ois toistensa kopioita tuntemusten kanssa.
Tää on niin tätä. Sit yli viikon tauon jälkee kirjoittaa tämmösen tänne niin 3 tunnin kuluttua tulee pyyhittäessä hieman veristä limaa... Eiks dpo9 oon ihan validi kiinnittymispäivä vielä? 🤣🤣 Ja vähän taas toivetta ylös 🥴

Heippa tänne! Täällä kohta 7kk ikäisen ihanan neidin mamma ja toiveena olis vielä yks pieni meidän perheeseen🩷 Meille se olis sitten viides nuppunen 😍 Mulla on pumppauksia vielä 2-3x päivässä ja kierto alkaa olla semmoinen että voisi olla mahdollisuuskin raskauteen. Pumppaamisen lopetan kun saan 9l pakkaseen. Enää pari litraa ja sit oon done. Imetys loppui noin viikko sitten kun ei vaan suostu enää. Sitäkin oli pitkään vain aamuisin ja iltaisin kunnes hammasjutut kai lopetti senkin vähän. Nyt menossa kp 8/27-29.

Täällä silloin kun tätä neljättä tehtiin niin tuli vietettyä aikaa foorumilla. Nyt menee aika niin nopeasti että ei onneksi kerkee miettiä koko ajan. Ovista alan testaa vasta ehkä loppuviikosta kun se on hieman myöhempään nyt mitä ennen raskautta, testien mukaan ainakin.

Kovasti plussatuulia tänne kaikille 🥰

Kopsailen vähän tekstiä tännekin jonka kirjoitin tonne BBT-ketjuun, sori jos joku lukee samat jutut täältä 🙈😁 ei viitti kirjoittaa uusiksi. Lähinnä kiinnostaa onko kellään kokemusta asiasta.

Täällä ei oo yhtään tärppiolo, tosin ei ollu silloinkaan kun vihdoin viime vuonna tärppäs, kaikissa negakierroissa kyllä kuvitteli PMS-oireita raskausoireiksi jne 😁 tärppikierrossa ei juur mitään poikkeavia oireita ollutkaan ennen ku tyyliin dpo 17-18 alko tulla. Nyt meneillään dpo 8, lähinnä jännään kuinka lyhyeksi luteaali nyt jää, synnytyksen jälkeisissä kierroissa ollut 8 päivää eli jos taas jää siihen ni huomenna alkais vuoto. Ovis tuli vähän aiemmin eli toivon et luteaalikin sieltä pitenee. Positiivisin mielin kohti ens kuun lapsettomuuspolin aikaa.

Tällaista tosin tänään miettinyt, kun multa otettiin kaiken maailman testit kun vauva kuoli kohtuun, niin sinä päivänä mulla oli fosfolipidivasta-aineissa se toinen, kardiolipiini, koholla ja se kontrolloitiin 3 kk kuluttua. Nyt äitipolin lääkäri soitti et se oli yhä koholla, mut ei tarpeeksi et täyttäisi sen fosfolipidivasta-aineoireyhtymän kriteerit, kuitenkin kohtukuolemataustan vuoksi kuulemma nyt hoidetaan niin, kuin mulla se olisi. Lääkäri sanoi että tämä ei välttämättä ole aiheuttanut kohtukuolemaa, mutta heti kun uusi raskaus alkaa, yhteys sinne ja aloitetaan verenohennuslääke napapiikein. Jotenkin heräsi huoli, kun oon lukenu että tää liittyy naisilla verisuonitukoksiin ja toistuviin raskauskomplikaatioihin.. Onko kellään tietoa tai kokemusta tällaisista?

Mulla oli kp10 kunnon ovulaatiokipuväännöt oikealla muniksessa. Sitten huomasin kp13 eggiksiä, vihlontaa vasemmalla kp14 ja nyt kp15 yövuoron aikana tuntui tuttuja sukkapuikkovääntöjä lievempänä vasemmalla puolella. 😱 Luulen että ovuloin tässä kierrossa molemmista munasarjoista. Vähän rintoja kivistellyt tavallista enemmän ja mulla on ollut vähän ylivireä meno alkukierrossa. Toivotaan että tää tarkoittaa että meillä on tuplasti mahdollisuuksia raskautua ja saataisiin toisesta yksi pikkuinen ensiplussa. 🤞Valitettavasti tallettelut eivät kyllä onnistuneet tämän jälkimmäisen munasolun kanssa ollenkaan. Ja jännittää myös miten tää vaikuttaa menkkoihin, tulevatkohan aiemman vai myöhemmän ovulaation mukaan. 🤔 Harmi etten ovulaatiotestannut tässä kierrossa!

@marik91
Ei ole kieltämättä kyllä tuttua, mutta kuulostaa että on epävarmaa että onko sinulla vai ei noita vasta-aineita. Luulen että oikealla hoidolla saadaan raskaus turvallisesti maaliin. Tsemppiä ❤️

Takaisin