Raskaaksi 2025

Täällä nyt ollut melkoista myllerystä loppuvuosi kkm jälkeen. Menetys sai itsessäni liikkeelle isosti henkistä kasvua ja se tapahtuma sai mun elämän jakaantumaan kahteen osaan. Tästä kovasta mylleryksestä ja mt puolen haasteista johtuen ollaan mietitty että onko meidän lapsiluku täynnä. Vauvakuumetta on silti edelleen olemassa vaikka jaksaminen onkin ollut hiuskarvan varassa toisinaan. Päätettiin kuitenkin että katsotaan tässä pari kuukautta mitä tapahtuu, koska kkm jälkeen olen ollut vahvasti sitä mieltä että asiat menee niinkuin on tarkoitettu. Tällä hetkellä menossa kp 13 ja oon vähän epäillyt et olisko ovis jo tulossa, normaalisti kierto on mulla pidempi mut toispuoleinen kipu sai ajattelemaan että olisko nyt jo ovis. Saas nyt siis nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan 🙏💫

Viimein alkoi uusi kierto, joten viimein pääsee taas yrittämään! Ainut valituksen aihe on se, että en ollut varautunut ja menkat päätti olla tällä kertaa täysin kivuttomat ja alkaa yöllä. Lakanapyykiksihän se meni. No mutta onneksi se ei pilaa fiilistä siitä että viikon päästä alkaa tallennelut ja jännitys että tärppääkö🤗

Päädyinpähän ostamaan ovulaatiotestejä. En tosin oo vielä päättänyt käytänkö tässä kierrossa vai seuraavassa. Tiedän että ovulaatio olisi varmaan ylihuomenna jos ei lykkäänny.

Olispa kiva jos nyt lykästäisi kun taas hirveet haaveilut päällä että miltä näyttäisi ens vuosi vauvamahalla ja vastasyntyneen kanssa… kauheaa kun iskee nää haaveet kun kuukautidet vihlaisee henkisesti kovempaa alkaessaan 😅

Muoks! Hih mun viestihistoriaa tänne katsomalla voi jo päätellä että oon ihan mahdottoman malttamaton. Joku viikko sitten vannoin etten katso päivämääriä, sit heti lankesin katsoo niitä, sit lankesin ostaa tikkuja, nyt istun oottelemassa testitulosta jo ovulaatioon… ah olispa se niin helppoa että voisi vain päättää olla stressaamatta raskautumista ja poks se tapahtuisi 😩

Muokattu viimeksi:
Päädyinpähän ostamaan ovulaatiotestejä. En tosin oo vielä päättänyt käytänkö tässä kierrossa vai seuraavassa. Tiedän että ovulaatio olisi varmaan ylihuomenna jos ei lykkäänny.

Olispa kiva jos nyt lykästäisi kun taas hirveet haaveilut päällä että miltä näyttäisi ens vuosi vauvamahalla ja vastasyntyneen kanssa… kauheaa kun iskee nää haaveet kun kuukautidet vihlaisee henkisesti kovempaa alkaessaan 😅

Muoks! Hih mun viestihistoriaa tänne katsomalla voi jo päätellä että oon ihan mahdottoman malttamaton. Joku viikko sitten vannoin etten katso päivämääriä, sit heti lankesin katsoo niitä, sit lankesin ostaa tikkuja, nyt istun oottelemassa testitulosta jo ovulaatioon… ah olispa se niin helppoa että voisi vain päättää olla stressaamatta raskautumista ja poks se tapahtuisi 😩
Sama täällä! Päätin nyt taas, että ensi kierrossa tikutan ovulaation, mutta muuten otan rennosti. Katotaanpa vaan niin taas kunnon sekoilut dpo6-dpo12.

Heips, vielä täällä tuttuja nimimerkkejä pyörii vaikka pitkään olin poissa! Pidin tuossa taukoa lapsettomuuden harrastamisesta, ryyppäsin marraskuun ja olen lihonut vähän. Tosin salilla käymisenkin olen aloittanut että jotain hyvääkin 😅 Eihän se juominen kannata, mutta olihan sitä pakko kokeilla "yrittämisen lopettamista", kun ihmiset sitä tuntuvat tuputtavan. Salilla käyminen on tuntunut vähentäneen mun kuukautiskipuja, onko muilla ilmennyt samaa?

Hieman jännittää mitä ne tuumaavat siellä IVF:än suunnittelukäynnillä, mutta omapa on vikansa. Ovulaatio missattiin, mutta tulee silti piinailua kun rintoja vihloo.

En muista edes milloin olen viimeksi tänne kirjoitellut, vissiin viime kierron lopulla. Kunnon delulu tunnelmissa meni se loppukierto ja olin ihan varma tärpistä. Lopulta siis alkoi uusi kierto.

Tämän yk10 alkukierto menikin aika synkeissä tunnelmissa. Nyt kiertopäivä 16 ja FF sanoo lämpöjen perusteella että ovulaatio ois ollut jo kiertopäivä 13. Mikä ois mulle ihan superaikaisin, kun on pitkät kierrot. Nyt en enää ees jaksa uskoa tärppiin vaikka tallettelut meni nappiin. Oottelen vaan helmikuun ensikäyntiaikaa. Kyllähän se väistämättä joku pieni alakulo tulee kun 1.1. Tarkoittaa että vuosi yritystä tulee täyteen.

Onko muilla sitä että sää hämmentää ovulaation aikaan? Oon kaks päivää suorastaan vapissut kylmästä. Sisälämpötila asunnossa pitäisi olla normaali ja ovulaation pitäisi olla ihan näinä päivinä jos ei jo ollut… koetan arvuutella että mitäs kummaa on tekeillä, kun nyt taas hirvee raskaaksi tulo kuumotus 😅 en oo testannut kuin kerran ovulaatiotestillä eilen ja se oli nega.

Mietin että viittaako tää palelu siihen että ovulaatio tuli, vai ovulaatio meni, vai reagoin vain lämpötilan tippumiseen ulkona. Tai ehkä oon vain vainoharhainen.

Ehkä irtiotto teki hyvää joka tapauksessa ja on sallittua pitää tauko ja tehdä mitä haluaa @Sinertävää
Aina se ei ole mikään ihmekeino raskautua. Hyvä että pian pääsette suunnittelukäynnille. Itse en ole salilla käynyt, niin en tiedä vähentäisikö kipuja.

Hyvä, että tekin pääsette pian ensikäynnille @Noora992 . Jotenkin tuntuu nyt, että mekin varmaan päädytään sinne ensi vuonna. Vähän vaikealle alkaa tuntumaan tämä taival 🤔

Onko muilla sitä että sää hämmentää ovulaation aikaan? Oon kaks päivää suorastaan vapissut kylmästä. Sisälämpötila asunnossa pitäisi olla normaali ja ovulaation pitäisi olla ihan näinä päivinä jos ei jo ollut… koetan arvuutella että mitäs kummaa on tekeillä, kun nyt taas hirvee raskaaksi tulo kuumotus 😅 en oo testannut kuin kerran ovulaatiotestillä eilen ja se oli nega.

Mietin että viittaako tää palelu siihen että ovulaatio tuli, vai ovulaatio meni, vai reagoin vain lämpötilan tippumiseen ulkona. Tai ehkä oon vain vainoharhainen.

En kyllä nyt yhtään muista oliko itsellä palelua esim. tässä kierrossa @Suskikitten

Nyt tuntuu enemmän, että on jopa kuuma yöllä.. Oisko sit tää pieni flunssa vai alkaako jo vaihdevuodet 🙄😊Jossakin vaiheessa kiertoa taisi kyllä olla palelua.. Oisko se ollut ennen ovulaatiota sitten tai oviksen aikaan.. 🤔

Muokattu viimeksi:
@Sinertävää mulla treenaaminen vähentää kuukautis- ja ovulaatiokipuja kans

Täällä on helvetinmoinen kiukku päällä. Joko oon raskaana tai PMS iskee kovaa. Dpo 8 joten vielä pitäis malttaa mieli.
Mäkin oon muuten helvetin ärsyyntyneellä päällä ollut muutaman päivän jo. 😂 Ärsyyntynyt mm. vaan siitä kun mies syö omasta mielestä normaalia kovaäänisemmin ja helvetin ärsyttävän kuuloisesti mukamas.... En kyllä hänelle sanonut mitään, onneksi saanut hillittyä itseni.

Heippa kaikille, täällä yksi paluumuuttaja aiemmin plussanneista. Joulukuun alussa todettiin toinen kkm tälle syksylle, sikiö oli menehtynyt rv 10+0. Tyhjennys hoidettiin klinikalla tasan 3 vkoa sitten. Nyt tänään kroppa ilmoittaa, että olisi valmis uuteen yritykseen💫 Henkinen puoli on sitten toinen, mutta tiedän, että lääke tähän on loppuviimein se onnistunut raskaus🫶🏻

IMG_2513.jpeg

Alun perin miehen kanssa oli ajatus, että odotetaan yhdet menkat. Mutta nyt on olo, että pitäisikö kuitenkin yrittää? Ovulaatio uv tietämillä, you know, uusi vuosi uudet tuulet ja sitä rataa🤞🏻😌 Ei meillä kai ole mitään menetettävää (paitsi aikaa, täytän ensi vuonna 35, mies 36.)

Hirveä vauvakuume kyllä päällä, niin mulla ja miehellä ja suuri toive pikkusisaruksesta tytöllemme.

Joten summa summarum: kai tässä pian saa taas piinailla muiden mukana.😄

Täällä sain tietää eilen, että päästäisiin jatkotutkimuksiin, mutta tänään omakannassa kirjaus jo, että lähete palautetaan koska vaikka vuosi yritetty niin koska olen raskaana vuoden aikana monta kertaa ollut että ennuste spontaanin raskauden suhteen mukamas hyvä. Ja onhan se varmaan totta, kyllähän mä raskaaksi todistetusti tulen mutta ne menee kesken. Niin palauttivat lähetteen.. 😡 Ei siis mitään apua vieläkään, helvetti soikoon. Nyt siis pitäisi vielä 1 keskenmeno kokea ennen kuin suostuvat tutkimaan, vaikka vuosi täynnä..... 😬 Tämä keusoten alue on kyllä ihan vitun huono.

//Kyllä täysin luottamus mennyt julkista terveydenhuoltoa kohtaan. Jos olisi varaa en ikinä käyttäisi mitään julkisen terveydenhuollon palveluita koskaan. Todella "hyvä" päätös tälle jo valmiiksi paskalle vuodelle...

Muokattu viimeksi:
Täällä sain tietää eilen, että päästäisiin jatkotutkimuksiin, mutta tänään omakannassa kirjaus jo, että lähete palautetaan koska vaikka vuosi yritetty niin koska olen raskaana vuoden aikana monta kertaa ollut että ennuste spontaanin raskauden suhteen mukamas hyvä. Ja onhan se varmaan totta, kyllähän mä raskaaksi todistetusti tulen mutta ne menee kesken. Niin palauttivat lähetteen.. 😡 Ei siis mitään apua vieläkään, helvetti soikoon. Nyt siis pitäisi vielä 1 keskenmeno kokea ennen kuin suostuvat tutkimaan, vaikka vuosi täynnä..... 😬 Tämä keusoten alue on kyllä ihan vitun huono.

//Kyllä täysin luottamus mennyt julkista terveydenhuoltoa kohtaan. Jos olisi varaa en ikinä käyttäisi mitään julkisen terveydenhuollon palveluita koskaan. Todella "hyvä" päätös tälle jo valmiiksi paskalle vuodelle...
No onpas kyllä erikoista… Itsellä ei siis mitään hajua näistä asioista niin en tiedä onko tämä ihan normi käytäntö näissä, mutta itsekin luottanut siihen että jos tämä nykyinen raskaus kesken menee niin ainakin tulisi jo vuosi yritystä täyteen ja päästäisiin saamaan jotain apuja. Mutta tällä logiikalla ei meillekään apuja tulisi. 🤔

Luulisi, että edes jotain tukilääkitystä saisi seuraavan raskauden tueksi? Pitäisikö sinun soittaa sinne vielä ja kysellä vähän, että onko tosiaan näin? Ja että mitäs jos ei uutta raskautta kuulukaan…

No onpas kyllä erikoista… Itsellä ei siis mitään hajua näistä asioista niin en tiedä onko tämä ihan normi käytäntö näissä, mutta itsekin luottanut siihen että jos tämä nykyinen raskaus kesken menee niin ainakin tulisi jo vuosi yritystä täyteen ja päästäisiin saamaan jotain apuja. Mutta tällä logiikalla ei meillekään apuja tulisi. 🤔

Luulisi, että edes jotain tukilääkitystä saisi seuraavan raskauden tueksi? Pitäisikö sinun soittaa sinne vielä ja kysellä vähän, että onko tosiaan näin? Ja että mitäs jos ei uutta raskautta kuulukaan…
Niin mullekkin on kyllä ihan sanottu että vuosi yritystä riittää, tutkin myös asiaa ja tämä ei tosiaan ole normaali käytäntö. Lääkäri joka lähetteen teki soitti hetki sitten ja selitti tilanteen. Kysyin eikö ole mitään mitä voi tehdä ja kuulemma he eivät voi tehdä juuri nyt yhtään mitään siellä kun erikoissairaanhoito hylkäsi lähetteen ja eivät voi myöskään mitään määrätä kun ei ole tutkittu. Paitsi että vaihtoehdot ovat joko uusi yli 6 viikon keskenmeno tai puolenvuoden päästä jos ei uutta raskautta kuulu voi yrittää siis yrittää tehdä uuden lähetteen. Ja sekään ei siis varmaa ole että hyväksytäänkö siltikään. Eli meille ei vuosi yritystä riitä vaan se on tosiasiassa puolitoista vuotta. 🥴 Ja siltikään ei ole varma hyväksytäänkö.

@Kali
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta te ette todennäköisesti edes hyötyisi ovulaatioinduktiosta tai inseminaatioista koska selvästi ovuloit ja siittiöt löytävät maaliinsa. 😟

Ehkä voisi yrittää hoitaa talletteluita mahdollisimman tuoreella spermalla (siittiöt huononee säilytyksessä). Toinen olisi sitten hoidattaa perussairaudet mahdollisimman hyvälle mallille ja pitää huolta mielenterveydestä. Minäkin pelkäsin lapsettomuushoitoja, mutta ei tämä niin kammottavaa ole vaikkakin perseestä.

@Kali
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta te ette todennäköisesti edes hyötyisi ovulaatioinduktiosta tai inseminaatioista koska selvästi ovuloit ja siittiöt löytävät maaliinsa. 😟

Ehkä voisi yrittää hoitaa talletteluita mahdollisimman tuoreella spermalla (siittiöt huononee säilytyksessä). Toinen olisi sitten hoidattaa perussairaudet mahdollisimman hyvälle mallille ja pitää huolta mielenterveydestä. Minäkin pelkäsin lapsettomuushoitoja, mutta ei tämä niin kammottavaa ole vaikkakin perseestä.

Niin onhan tuokin totta. Olisin vaan toivonut kun luvattiin että päästään, että vaikka mitään ei löytyisi niin olisi ainakin tiennyt että kaikki kunnossa ja voinut uskaltaa enemmän luottaa että jos kaikki kunnossa niin yrittääkin ja uskoa että ehkä jos vielä raskaaksi tulee niin se voisi onnistua. Koska nyt jos tulenkin uudestaan raskaaksi jos tulen niin en usko yhtään että kestää se mahdollinen raskaus kauan ennen kuin menisi kesken. 😔

Ärsyttää kun mies vielä toiveikkaalla päällä että ei mun kannatta juoda edes kuohuviiniä, kun ajattelee että saatan olla raskaana kun sanoin että kuukautisten piti tänään alkaa jos ovulaatio oli ekan arvion mukaisesti, kun menin vielä mainitsemaan että saattoi olla myöhemminkin. 😕 Luulen kyllä että juon kumminkin ainakin lasillisen tai 2 kuohuviiniä. Kun ei ainakaan mitään viitteitä että raskaana olisin, kun aamun testi digitesti herkkä sellainen negatiivinen. Mutta ei myöskään mitään oireita siihen suuntaan että positiivinen testi olisi edes myöhemmin tulossa. Toki ekan tulkinnan mukaan nyt dpo13 toisen tulkinnan mukaan vasta dpo9. Niin tiedä sitten... 🤷‍♀️ Tosin ei kyllä myöskään mitään kuukautisiin liittyviä oireita myöskään.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Ehkä 2026 on se meidän vuosi? ❤️

Miten juhlitte uutta vuotta? Itse vietin melko rauhallisen illan, mutta join kyllä kaksi lasillista kuohuviiniä, kun eilen oli vasta Dpo 6. Varmistin ChatGPT:ltä, ettei se ole vaarallista. 😅 Tänään siis dpo 7!

Täällä miehen kanssa kahdestaan vietettiin ilta/yö. Join sitä kuohuviiniä pari lasia ja mies myös. Oli kyllä huono ostos kun oli niin pahaa maultaan. Ja oltiin myös ostettu pari rakettia jotka ammuttiin 7 aikoihin. 🫣

Pitäisiköhän luoda uusi ketju kun nyt vuosi 2026 eikä enään 2025 niin tämä vähän väärän niminen nyt?? 🤣

Takaisin