Raskaaksi 2020

OMANAPAA: (jos jotakin kiinnostaa :hilarious:)

KP32/ arvioitu 34 päivän kierto nyt. Eilen aamulla alkoi kuukautiskivut, pyyhkiessä tuli pari vaaleanpunaista läikkää paperiin. Tiputteluvuotoa ennen kuukautisia vai kiinnittymisyritys? arvelen ensimmäistä. Odotin, että tänään ne alkaisivat holahtamalla pöksyihin mutta aika tyhjää vielä! Eilen iltapäivästä lähtien vanhaa verta tullut vain, eli hyvin rusehtavaa ja erittäin niukkaa. Kyllä kai mun toiveet ovat korkealla jo, mutta pidän itseäni maalla vielä. Olemme tosissaan yrittäneet vain kaksi kokonaista kiertoa tällä kertaa eikä se tunnu oikein mahdolliselta.

Ei ole muita oireita kuin vähän vatsajomotusta ja tämä tiputteluvuoto vai mikä tämä onkaan, eihän se pikkuhousunsuojaan asti tule edes! Yleensä tiputteluvuotoa on tullut kivuttomana 1-2 päivää ennen. Mutta tämä tosiaan pienen jomotuksen ja turvotuksen kanssa.:smiley-angelic001

Meillä esikoinen on siis jo 8v ja aina kun on flunssaa tai näkee painajaisia, tulee väliin nukkumaan johnain vaiheessa yötä. Nyt on flunssassa ja jostain syystä levottomat jalat, Varmaan jonkin verran kasvukipujakin, kävelee ihan täysin unissaan meidän huoneeseen, ei muista ikinä että olis tullut, vaan sanoo että äiti aina joskus hakee hänet sinne :grin Mut eipä tuon kokoista enää jaksa lähteä yöllä viemään omaan sänkyyn :grin onneks nää on aina ohimeneviä hetkiä kasvusyklien mukaan.

Täälä aamunen herkkä rfsu.n puikkotesti ei näyttäny mitään, kyllähän se masensi vaikka nyt onki vielä aikaa menkkoihin mut aina se kirpaisee ku näkee tyhjää.. :sad001 miksi pitää olla niin malttamaton:mad: Apteekissa kävin niin lykkäs vitamiini lisät mukaan, että hyvä syödä jo yrityksen aikana ja samalla vauvan odotus oppaan:shy: eilen koko illan oli semmosta kummaa polttelua alamahalla semmosta menkkamaista mutta jäytävää ja kun nousin tuolilta niin ai että mikä vihlasu:wideyed:mut nyt tänään ei oikee mitään.. Tänään kp 25/30-32 ja oletettavasti dpo 8.

Miten voi olla noin kamalaa kohtelua! Ota rauhassa painon kanssa reggie, sillä sun Bmi ei ole paha! Painosta et ala stressata, sillä kyse ei ole sairaalloisesta lihavuudesta. :smiley-angry016

Et kuuntele tommosta paskaa! :Heartbigred
Kiitos :Heartred sain ajan ravitsemusterapeutille, se on tosin vasta marraskuun lopussa ja liikuntalääkärille, joka on jo kahden viikon päästä. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa.

Kiitos :Heartred sain ajan ravitsemusterapeutille, se on tosin vasta marraskuun lopussa ja liikuntalääkärille, joka on jo kahden viikon päästä. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa.
Ikävä oli lukea kokemus, varmasti tuntuu pahalta. Mulla tukilääkitys lugesteron ollut mut tää ihme porskutti mukaan ilman hoitoja ja tukilääkitystä. Silti mulla oli hyvä olo kun tiesi et jos kierto venyy tms niin on se optio. Useampi km ku taustalla niin sai apuja ja mun mielestä se on peruste päästä hoitoihin. Toivomme et yksityiseltä saisit avun tai kokeilla tota progesteronia ovulaation jälkeen jne...

Onko täällä muita, jotka ovat yrittäneet pidempään raskautta? Mulla alkaa oikeasti loppua usko, miten voi olla näin vaikeaa?!
11 kiertoa takana ja eilen alkoi taas menkat :arghh:
Kohti yk 12. Meillä siis entuudestaan yhteinen lapsi (2v) ja en ajatellut, että toinen ei välttämättä tulekaan yhtä "helposti"'. Toki ekaakin "tehtiin" 9kk.. Kirjoittelin jo tuonne lapsettomuuden puolelle, että nyt halutaan lähteä jo asiaa tarkemmin tutkimaan.

Tietenkin olen tosi onnellinen meidän ainokasesta mutta kyllä tämä sekundäärinen lapsettomuus kalvaa isosti:sad001

Onko täällä kokemuksia pitkään yrityksestä ja sitten onnistumisesta? Tai vielä jotain kikkakolmosia mitä voidaan kokeilla :woot:

Onko täällä muita, jotka ovat yrittäneet pidempään raskautta? Mulla alkaa oikeasti loppua usko, miten voi olla näin vaikeaa?!
Kohti yk 12. Meillä siis entuudestaan yhteinen lapsi (2v) ja en ajatellut, että toinen ei välttämättä tulekaan yhtä "helposti"'. Toki ekaakin "tehtiin" 9kk.. Kirjoittelin jo tuonne lapsettomuuden puolelle, että nyt halutaan lähteä jo asiaa tarkemmin tutkimaan.

Tietenkin olen tosi onnellinen meidän ainokasesta mutta kyllä tämä sekundäärinen lapsettomuus kalvaa isosti:sad001

Onko täällä kokemuksia pitkään yrityksestä ja sitten onnistumisesta? Tai vielä jotain kikkakolmosia mitä voidaan kokeilla :woot:
joko on kokeiltuna gelee royalet, greippimehut ja macat? :grin

Aloitettu 2018, 2 km vuoden välein. Taukoa oli toisen km jälkeen koska a) ei ollut intoa, "suruaikaa" b) määräaikainen työpaikka (joka nyt on vakituinen) c) korona alkoi. Nyt yrityskierto 2/6, annoin siis itselleni 6 kiertoa vielä yrittää luomusti ennen kuin haen apuja tähän lääkäreiltä. Yksityisen kautta haen varmaan ensin jotain tutkimuksia ja lääkkeitä mahdollisesti, sitten jos ne eivät auta hakeudun lapsettomuusasioille. Ikää alkaa olla kohta niin paljon että tarvitsemme pikaisesti apuja jos haluamme onnistua. Miehellä yksi lapsi edellisestä suhteesta, mutta toiveissa olisi meillekin oma.

Ekaa tehtiin vuosi ennenkuin plussa pärähti. Nyt toinen tahdotaan ja menossa yk7, eli aika samassa veneessä ollaan. :)

Onhan tämä henkisesti raskasta. Esikoinen tärppäsi lopulta ilman kikka kolmosia, mutta nyt on käytössä gelee royale, maca, omegat ja mama vitskut. Kierto lyhentyi viimeksi 5 päivällä ja olen huomannut vain positiivisia vaikutuksia kun vedän näitä valmisteita. :thumright

Uskon että plussa tulee. On vaan toisilla työn takana. Kun vauva oli 4kk jätettiin ehkäisy pois, kun oli joku '' intuitio'' ettei tästä helppoa tule... Noh oikeassa olin.

Mussa ei ainakaan ennen esikoista ollut mitään hidastavia tekijöitä kuten PCOS:sää yms... Ylipaino on seurana ollut lääkityksestä johtuen. Ovulaation kun tikutan niin aina tulee vahva plussa ja suht säännöllinen kierto. Luteaali meinaa olla vähän liian lyhyt. :dontknow

Mitähän kummaa. Tänää siis dpo2, ja alamahassa kovia menkkamaisia kipuja o_O ei ikinä oo tähän aikaan kierrossa ollut tällästä. Toivottavasti ei tarkoita mitään pahaa esim. Tulehdusta tai kystaa tai muuta.
Koska kiinnittymiskivuille ihan liian aikasta.

tsemppiä! :Heartred itsellä ei vielä pitkää yritystä takana (yk7 menossa tämän kakkosen osalta), mutta taustalla käytännössä tjottailemalla viidennestä kierrosta saatu esikoinen joten jotenkin sitä odotti nopeampaa raskautumista kun tätä alettiin heti ihan tosissaan yrittää. itse olen menossa yksityiselle gynelle jo nyt, haluan tietää ettei mitään ole vialla ja ehkä apuja luteaaliin (ollut 12pv, mutta tiputtelu alkanut useimmiten jo paria päivää aiemmin). myös ferritiinit ajattelin että olis hyvä mitata. toivottavasti julkisella pääsette heti eteenpäin tai jospa tärppäisi jo ennen sitä :hug013

Täälä menossa Yk10. Esikoinen 4v ja tuli pillereiden läpi. Kierukka poistettiin viime joulukuussa ja ei vaan onnistu. Et siis ole yksin :Heartred Mä meinasin jo luovuttaa ja edelleen tuntuu, ettei tähän kiertoon riitä yritystä. Aattelin nyt kuiteski väkisin ne ovistestit hakea, joskos sitä sit innostuu :confused004 Tajusin muutenkin vasta 5 min sitten, että mennään jo kp9 :hilarious: Outoa, ettei oo yhtää kartalla tästä kierrosta.

No mä aloitin yrityksen vuonna 2014 ja monet itkut ja pettymykset. Lopulta pco ja kilppariongelmat ja progea ei tarpeeksi jne enkä edes ovuloinut usein. Nyt kuitenkin kun päätettiin pitää pieni välikierto eli lääkkeetön ja hormoniton niin tulin luomusti raskaaksi ja kliseisesti kun vähiten yritti eli jätin itse asiassa pois liki kaikki paitsi b vitamiinit. En osannut odottaa plussaa mut niin se vain tuli.

Toki suosittelen että käy esim aukkarissa, tutkii et ovuloiko jne. Myös minä suosittelen kokeilemaan greippimehu ja muut, ite lähinnä huomasin sen et mulla oli helpommin havaittavissa otolliset päivät.

Kyselyä kiinnittymiskivuista teille jotka olette sellaisia paikallistaneet!

Dpo?
Missä tuntui?
Miltä tuntui?
Kauanko kesti?
Montako päivää myöhemmin testi plussaa?

Itse en ole ikinä tällaisia tuntenut, nyt vain tietysti jokaista tuntemusta arpoo ja yrittää yhdistää johonkin :D Minulla nyt dpo6, ja tänään ollut pari huomiotaherättävää juttua. Ensin tuntui oikealla puolella (ovulaatio siltä puolelta) kevyttä "tuikkimista". Vähän myöhemmin alaselän/lantion alueella oikealla hetken aikaa aaltomaisesti ilmestynyt kuumottavan puristava tunne. En jaksa uskoa että tuo mitään olisi ollut, mutta ainakin ajoitus olisi sopiva:computer005

Kyselyä kiinnittymiskivuista teille jotka olette sellaisia paikallistaneet!

Dpo?
Missä tuntui?
Miltä tuntui?
Kauanko kesti?
Montako päivää myöhemmin testi plussaa?

Itse en ole ikinä tällaisia tuntenut, nyt vain tietysti jokaista tuntemusta arpoo ja yrittää yhdistää johonkin :D Minulla nyt dpo6, ja tänään ollut pari huomiotaherättävää juttua. Ensin tuntui oikealla puolella (ovulaatio siltä puolelta) kevyttä "tuikkimista". Vähän myöhemmin alaselän/lantion alueella oikealla hetken aikaa aaltomaisesti ilmestynyt kuumottavan puristava tunne. En jaksa uskoa että tuo mitään olisi ollut, mutta ainakin ajoitus olisi sopiva:computer005
Itse en oo kokenut mut mulla oli eilen just samanlaisia tuntemuksia, aivan kuin olis ollu menkkakipuja ja alamaha ja alaselkä tulessa ja semmosta jäytävää ja mulla oli eilen oletettavasti dpo 7 ja sitä edellisenä päivänä tuikki vasemmalla:smiley-angelic006

Takaisin