Raskaaksi 2020

Oliko sullakin km takanapäin vai muistanko ihan väärin? Monennestako yksta tärppäsi?

Ja paljon onnea :Heartred

Ei tietääkseni ollut yhtään km takana, kun en koskaan sitä plussaa oikein saanut (one stepeillä niitä haamuja olevinaan) :scratch
Yritys siis alkoi meillä tuolloin 10/19 ja pitkiä kiertoja välissä eli olikohan Yk3 se plussakierto et nopeesti lopulta nappasi vaikka tuntui ikuisuudelta. Ja kiitos:Heartred täällä just käynnistyi 9+0 :happy:

Kyselen nyt teiltä, jotka testailette ovulaatiota. Että oletteko testanneet aamulla ensimmäisestä käynnistä vai vasta myöhemmin

Eri testeis voi olla eri ohjeet. Mä oon käyttänyt sofin liuskoja ja testannu 12 aikoihin ja välillä vielä toisen illalla 18-20 välis, iha millai on muistanu ja ollu asiaa vessaan :cool:

Muokattu viimeksi:
Mä olen testaillut ovista Sofin testeillä ja niissä lukee, että testaus 10-20 välillä, koska silloin lh-hormoni on korkeimmillaan. Yleensä olen testannut klo 14-16 maissa.

Täällä dpo9 ja alavatsalla painontunnetta. Alavatsassa myös nippailee jatkuvasti. Yritän malttaa testaamisen kanssa torstaihin.

Mä oon tehnyt ovistestit yleensä iltapäivällä/alkuillasta ennen klo 20. Joskus luin jostain että aamupissasta ei kannattaisi tehdä. Sit kun kahvia aamulla useampi kuppi menee niin en ennen iltapäivää pysty kyllä montaa tuntia pidättelemään jos kotona olen :grin Nyt tässä kierrossa tosiaan tein käytännön syistä vasta 21 jälkeen tai sit alle 2 h pidätyksellä enkä saanu plussaa.

Kyselen nyt teiltä, jotka testailette ovulaatiota. Että oletteko testanneet aamulla ensimmäisestä käynnistä vai vasta myöhemmin päivällä?

Tässä kierrossa testasin ovista CB:n kaksoishormoneilla ekaa kertaa ja niiden ohjeessa sanotaan että aamun ekasta pissasta tehdä joten niin tein. Pääsiäinen vapaata töistä, joten tekoaika vaihteli klo 8-11 välillä. Eilen aamulla tuli sitten kolmas vilkkuva hymynaama ja illalla petti hermo ja testasin siinä yhdeksän maissa tuolla "tavallisella" (ympyrä/pysyvä hymynaama) CB:n digillä, joka tosiaan antoi sitten hymynaaman. Tänään aamulla ennnen töihin lähtöä neljän jälkeen aamulla testasin vielä tuolla kaksoishormonilla ja sekin antoi sen pysyvän hymyn.

Oliko tässä nyt vastaus kysymykseen vai omanapailua? :think005 :laughing002

Kyselen nyt teiltä, jotka testailette ovulaatiota. Että oletteko testanneet aamulla ensimmäisestä käynnistä vai vasta myöhemmin päivällä?

Tiedän, että ovis tulisi testata aina samaan aikaan, mutta mitä ajankohtaa itse suositte?

Tilasin viime viikolla uusia ovistikkuja, nyt käytössä vaan one stepit, joten odottelen kuumeisesti testailua :rolleyes:

Toivottavasti tulisivat tällä viikolla, sillä nyt kp 13 ja Flo ennustaa ovulaatiota kp:lle 20 :nailbiting:

Mulla ihan sama kun Maiconiilla, ekaa kertaa testasin viime kierrossa just aamupissasta. Mulla oli kans käytössä se clearbluen normaali digi ja sain kp 16 hymynaaman. Testasin sillai just heränneenä, en edes vettä juonut. Muistaakseni niissä ohjeissakin oli ettei pitäis hirveesti juoda ennen.

Gallup: MITÄ FYYSISIÄ JA PSYYKKISIÄ OIREITA TEILLÄ ON OVULAATION TIENOILLA ELI ENNEN JA OVULOIDESSA JA SEN JÄLKEEN?

Aloitan ensin... Eli ennen ovista

Uskon et Flo on oikeassa ja ovis olis nyt neljän päivän sisällä.

Mul on lämmöt sahannu mut selkeä droppi tänään lämmössä eli romahti lämmöt. Himot himot ja sit semmonen energinen olo mut silti väsyttää. Leikkasin hiuksetkin et ne on kevyemmät ku mul on tosi pitkät hiukset. Tänään myös puristi ekaa kertaa tissejä ja oikea puoli jomottaa jomottaa. Oksetus ja se kipuilu, tärinäkipu on pahin mut jomottaa niin pirusti. Limaa ei juuri ole mut on kyl liukas ja maha sekaisin vaik turvonnut.

Unettomuus ja oudot unet on mun alkuoireet. Sit iskee hirmu vietti siivoukseen ja järjestämiseen ja kaikkea touhuan ihan kunnolla!

Oviksen aikana

LHpiikki kun tulee niin mua ahdistaa hetken enkä kykene nukkuu. Huonot unet ja unettomuus. Yöhikoilu maximissaan.

Toki myös oksettaa ku se alkaa ja päätä kivistää ja mahaan sattuu ja finni ilmestyy sille puolelle miltä munasolu irtoaa.

Jälkeen....
Olo kohenee päivä pari oviksesta jolloin lämmöt nousee ja on nuhainen olo. Sit alkaa kahden viikon odottelu. Toki mul on ellotus ja rintojen arkuus yms jälkioireet. Sit ku pari päivää menny oon taas energiaa täynnä hetken kunnes PMS

Uskon et tää auttaa jotakuta, täs on kyl kierto nyt sekasin mut kyl tää on melko paikkaa pitävä ku luomuehkäisy oli monta vuotta käytössä ku oon kortsuille (myös lateksittomille allerginen) enkö kykene syömään pillereitä ku migreeni blää joten opettelin ton. Lämmöt myös on tärkeä. Mul laskee sit nousee ja raju droppi. Liitän kuvan tohon Flosta

Liitteet

• IMG_20200414_181938.jpg
    IMG_20200414_181938.jpg
    13.4 KB · Katsottu: 159

Tiedän, että ovis tulisi testata aina samaan aikaan, mutta mitä ajankohtaa itse suositte?

Tilasin viime viikolla uusia ovistikkuja, nyt käytössä vaan one stepit, joten odottelen kuumeisesti testailua :rolleyes:

Toivottavasti tulisivat tällä viikolla, sillä nyt kp 13 ja Flo ennustaa ovulaatiota kp:lle 20 :nailbiting:
Mä oon testannut aamuin illoin liuskatesteillä. Sitä suositteli gyne kans, ettei mee lh-huippu ohi. Ens kierrossa otan ehkä testiin ne digit myös, niillä ajattelin testata sitten kun liuskat alkaa näyttää vihreetä valoo. Mun on ollut hankaluuksia saada ovulaatio kiinni niin digit ei jättäis ainakaan mitään arvailujen varaan :p

Mulla on sunnuntaista asti ollut vatsa ihan sekasin, sunnuntaina oksensin ja sen jälkeen lähinnä toisesta päästä tavaraa tullut :depressed: maanantaina tein negan ja nyt ei oo enää mitään menkkaoireitakaan. Seuraavan testin teen vasta kun menkat on myöhässä, vaikka en enää plussaan jaksa uskoakaan.

Mulla ei hirveästi oireita ole, mutta yritän jotain kirjoittaa. :angelic:
Jonkinlainen ällövaroitus!

Ennen ovista:
Limaisuus lisääntyy pikkuhiljaa, hedelmällistä limaa voi olla monta päivää ennen varsinaista ovulaatiota

Oviksen aikana:
Halukkuus huipussaan, erityisesti mies huomaa kun ovuloin, sillä on kokoajan mussa kiinni. Se aina sanookin mulle, että nyt taitaa sulla olla ovulaatioaika. :happy: Yleensä tuntuu hetkellinen jomotus munasarjassa ja tulee ovulaatiovuotoa vähän.

Oviksen jälkeen:
Halut laskee molemmilla ja lämmöt kohoaa pikkuhiljaa 37 asteeseen.
Usein on etova olo. Menkat tuleekin sitten aina yllättäen...

Ennen ovista:
Pieniä kasvukipuja saattaa olla munasarjoissa ennen ovista ja si ovis päivänä. Välillä kivut tosi kovia, limailu lisääntyy ja halukkuus,vois vaan kokoajan heilutella peittoo.

Oviksen jälkeen:
Pierettää :D halut ei selvästi vähenny. Nännit on arat oviksen aikana ja hetken vielä sen jälkeen. Myös rintojen särkyä saattaa olla. Jossain kohtaa olo täysin normi ja menkat alkaa yllättäen. Muoks. Yleensä myös oviksen jälkeen on jotain outoa kohdun vihlontaa.

Muokattu viimeksi:
Täällä kans piinailut menossa. Kp23/30 ja päätin etten kyllä testaa ennen kun menkat on myöhässä. Tästä kierrosta en usko raskautuneeni, kun tallettelut oli vähä niin ja näin. Jos kierto olis yhtä lyhyt kun viimeksi (28 päivää), niin sitten olis osunu tallettelut paremmin kohdilleen. Kaiken maailman oireita kuitenkin on.. iltaisin on tullut jäätävä väsy ja palelu, rinnat on kipeät ja niitä vähän niinku vihloo. Sitten on sellasta päänsärkyä mitä on normaalisti menkkojen aikana, vähän migreenityyppistä. Lisäksi tänään oon ollu hajuherkempi ja olo on ollut etova. Alaselkää myös särkee ja välillä alavatsaa. Ja sitten se linja negra. Se vähän haalistui, mutta näkyy kyllä edelleen. Saapa nähdä siis.

Gallup: MITÄ FYYSISIÄ JA PSYYKKISIÄ OIREITA TEILLÄ ON OVULAATION TIENOILLA ELI ENNEN JA OVULOIDESSA JA SEN JÄLKEEN?

Aloitan ensin... Eli ennen ovista

Uskon et Flo on oikeassa ja ovis olis nyt neljän päivän sisällä.

Mul on lämmöt sahannu mut selkeä droppi tänään lämmössä eli romahti lämmöt. Himot himot ja sit semmonen energinen olo mut silti väsyttää. Leikkasin hiuksetkin et ne on kevyemmät ku mul on tosi pitkät hiukset. Tänään myös puristi ekaa kertaa tissejä ja oikea puoli jomottaa jomottaa. Oksetus ja se kipuilu, tärinäkipu on pahin mut jomottaa niin pirusti. Limaa ei juuri ole mut on kyl liukas ja maha sekaisin vaik turvonnut.

Unettomuus ja oudot unet on mun alkuoireet. Sit iskee hirmu vietti siivoukseen ja järjestämiseen ja kaikkea touhuan ihan kunnolla!

Oviksen aikana

LHpiikki kun tulee niin mua ahdistaa hetken enkä kykene nukkuu. Huonot unet ja unettomuus. Yöhikoilu maximissaan.

Toki myös oksettaa ku se alkaa ja päätä kivistää ja mahaan sattuu ja finni ilmestyy sille puolelle miltä munasolu irtoaa.

Jälkeen....
Olo kohenee päivä pari oviksesta jolloin lämmöt nousee ja on nuhainen olo. Sit alkaa kahden viikon odottelu. Toki mul on ellotus ja rintojen arkuus yms jälkioireet. Sit ku pari päivää menny oon taas energiaa täynnä hetken kunnes PMS

Uskon et tää auttaa jotakuta, täs on kyl kierto nyt sekasin mut kyl tää on melko paikkaa pitävä ku luomuehkäisy oli monta vuotta käytössä ku oon kortsuille (myös lateksittomille allerginen) enkö kykene syömään pillereitä ku migreeni blää joten opettelin ton. Lämmöt myös on tärkeä. Mul laskee sit nousee ja raju droppi. Liitän kuvan tohon Flosta

En oo läheskään noin paljon oireita huomannu mutta... Mulla alkaa suunnilleen päivä ennen ovulaatiota sattumaan sille puolelle alavatsaa mistä ovulaatio on tulossa. Siinä kohtaa (tai vähän aijemmin) alkaa kans limat ja halut. Tässä kierrossa kans mittailin lämpöjä ovis+ jälkeen joku 1000 kertaa päivässä, niin sillon ku testin mukaan oli dpo0 niin yhen tunnin aikana laski lämpö 36.5 asteesta 35.9 asteeseen (tässä kohtaa kivut oli kamalimmat), pysy siinä jonkun aikaa ja sit nousi taas n. tunnin sisällä siitä 35.9 asteesta 36.9 asteeseen.

Ennen ovista:
Koskaa mahaan jommalle kummalle puolelle, kävellessä sattuu pistävästi. Myös mulla koskee haaroväliin :happy8 kovat päänsäryt. Halut kans kasvaa.

Oviksen jälkeen:
Liukkaus, kipu alkaa helpottaa. Etova olo. Ja turvotus!!

Täällä kans piinailut menossa. Kp23/30 ja päätin etten kyllä testaa ennen kun menkat on myöhässä. Tästä kierrosta en usko raskautuneeni, kun tallettelut oli vähä niin ja näin. Jos kierto olis yhtä lyhyt kun viimeksi (28 päivää), niin sitten olis osunu tallettelut paremmin kohdilleen. Kaiken maailman oireita kuitenkin on.. iltaisin on tullut jäätävä väsy ja palelu, rinnat on kipeät ja niitä vähän niinku vihloo. Sitten on sellasta päänsärkyä mitä on normaalisti menkkojen aikana, vähän migreenityyppistä. Lisäksi tänään oon ollu hajuherkempi ja olo on ollut etova. Alaselkää myös särkee ja välillä alavatsaa. Ja sitten se linja negra. Se vähän haalistui, mutta näkyy kyllä edelleen. Saapa nähdä siis.
Täällä ollu tänää kyllä myös alavatsan kipuilua ja alaselkäkin kipeä (otin nyt panadoliakin kun jo sen verta häiritsevää). Tosi väsy olo ja tuntuu et pissallakin saa ravata. Inhottavaa vaan kun sopii niin hyvin pms oireisiinkin paitsi tuo vessassa ravailu?

Kiva kun vastailitte, mulla on aika paljon sanoja, ei vaan hoksinut tohon laittaa mut nyt illalla mä siivosin olkkarin ja koko yläkerran ku TV rikki niin vietiin pois ja sitten TV tasosta tuli kengille teline ja koristeille ja muuta.. järjestys vaihtu ihan täysin. Sit en millää malta unille ja pierettää. Ovis olo. Himoja vielä, intoa mut kivut ja pierettää.. huoh. Nyt on nännit arat muttei niin paljon.. tuntuu että itse ovispäivä on se vaikein mut en yhtään ihmettele vaikka ovis olisi jo nyt tänään tai huomenna ku unettomuus ilmassa.

Piinailiut loppu tähän. Kp1, en kerenny testata onneksi ei siltä kantilta tarvinnu pettyä. No uutta kiertoa kohti.. :angelic:

Täällä ollu tänää kyllä myös alavatsan kipuilua ja alaselkäkin kipeä (otin nyt panadoliakin kun jo sen verta häiritsevää). Tosi väsy olo ja tuntuu et pissallakin saa ravata. Inhottavaa vaan kun sopii niin hyvin pms oireisiinkin paitsi tuo vessassa ravailu?

Mä ravaan kyllä ennen menkkojakin vessassa :( muistaakseni siihenkin oli järkevä syy, en osaa selittää, mutta kohtu on silloinkin "painava", verenvirtausta tmv. joka pissattaa..:(
Mut toivotaan et sulla plussan takia!

Edellisellä sivulla kyseltiin ovulaatio tikuista, itse oon testaillut aamulla-päivällä-illalla, että saisin sen varmasti kiinni. Yleensä ohjeistus taitaa olla että päivällä tai illalla olisi paras testausaika kun LH on korkeimmillaan silloin, oonkin saanut ovis+ aina päivällä.

Ja oviksen oireita: mulla ei itse ovulaatio tunnu kuin pienenä kipuna alavatsalla ja halut on huipussaan. Oviksen jälkeen nännit kipeytyy (?) :hilarious: ja virtsaamistarve lisääntyy.

ON: dpo1 tänään. Tässä kierrossa ovis tuli hyödynnettyä niin hyvin, ettei oo ainakaan mun käsissä tää raskautuminen:joyful: tuli pupuiltua dpo-3 ja 0 väli, joka päivä. Nyt alkoi ne kuuluisat nännikivut:dance008

Takaisin