Raskaaksi 2020

Hello! Täällä nyt kovasti mietinnässä poistaa kierukka vaikka painonpudotus ei ole kovin hyvin edennyt. Mietin vaan todennäköisyyttä tulla raskaaksi kuitenkin imetän kuopusta päälle 2v ja ei ole menkkoja ollut, tosin en tiedä miten suuressa roolissa kierukka on. Joku oli 4kk joutunut odottaa menkkoja ja vasta sitten saanut plussan tosin ennen sitä söi pillereitä.

Joten kaipaan hieman tsemppiä, poistaako kierukka jo nyt? Jos joudun odottaa että menkat tulee ja en tiedä estääkö imetys kuinka paljon raskautumista kun joillakin ei estä.
 
Millaisia ikäeroja teillä on, joilla useampi lapsi? Meillä 1v11kk ja nyt ollaan pitkään pähkäilty oisiko seuraavaksi hyvä 3v, 3,5v, 4v, vai mikä..yli 4v ei mielellään ainakaan haluttaisi jos vaan mahdollista, toki sitä ei koskaan tiiä jos ei tärppääkkään helposti kuten edelliset.
Meillä on kahden lapsen ikäero 2v 3kk 2pv
Jos meille tulisi 2020 vauva niin olisi varmaan 5.5v ja yli 3v ikäerot
 
Isken itseni tänne,koska vauva kuume on kova. Eilen tuli keskenmeno ja mietinkin,koska keskenmenon jälkeen sopii yrittää ja koska sitten mahdollisesti tulisi uusi plussa :)

Mulle sanottiin, että vähintään siihen asti pitää odottaa että raskaustesti on negatiivinen, osa suosittelee että yhdet menkat tulisi välissä mutta se ei kai oikein perustu mihinkään. Jos alkaa yrittää ennen negaa, ei voi olla varma johtuuko plussa uudesta raskaudesta vai tyhjennyksen epäonnistumisesta.
 
Hello! Täällä nyt kovasti mietinnässä poistaa kierukka vaikka painonpudotus ei ole kovin hyvin edennyt. Mietin vaan todennäköisyyttä tulla raskaaksi kuitenkin imetän kuopusta päälle 2v ja ei ole menkkoja ollut, tosin en tiedä miten suuressa roolissa kierukka on. Joku oli 4kk joutunut odottaa menkkoja ja vasta sitten saanut plussan tosin ennen sitä söi pillereitä.

Joten kaipaan hieman tsemppiä, poistaako kierukka jo nyt? Jos joudun odottaa että menkat tulee ja en tiedä estääkö imetys kuinka paljon raskautumista kun joillakin ei estä.
meillä tärppäsi esikoinen heti seuraavasta kierrosta kierukan poiston jälkeen.
itsekin imetän vielä, mutta menkat alkoivat edellisen raskauden jäljiltä jo lähes vuosi sitten (lapsi nyt 1v5kk). meillä ei meinaa nyt tärpätä, mutta imetyskertoja kertynyt taas kun yöimetys tuli takaisin kuvioihin pari kk sitten ni uskon ettei sinun imetyskerroilla (varmaan 2-3/pv?) kyllä kauaa tarvii odottaa että kierto käynnistyy.
toki kaikki ollaan yksilöitä ja paino/ikä/stressi/univaje/ym.kaikki vaikuttaa miten mahdollisesti tärppää.
poistattaisin sinuna ja rupeaisin yrittämään kun kierto jossain vaiheessa alkaa. ellei toki ole jotain syytä miksei tärppi sais vielä tulla
 
Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Nostellaan tätä..mitä muille kuuluu? Tänne seesteistä, odotellaan elokuuta ihan kaikessa rauhassa, ei siihenkää oo enää ko 10kk..
 
Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19
 
Tiuhtimus, Ihana asenne sulla! :) Ja ihan totta, noin kun asiaa katsoo ei ole pitkä aika lainkaan. :happy: Ja tietyllä tapaa se odotuksen odotus on myös ihanaa ja kutkuttavaa.

Me pohditaan juuri käytetäänkö hyväksi nämä pari mahdollista kiertoa raskautua (vaikka kaikki merkit edes onnistumisesta puhuu sitä vastaan) vai suosiolla alamme pohtia sitäkin vaihtoehtoa ettei kolmatta tuu. :sad001
Toinen tsäänssi olisi järkeillen jossain tulevaisuudessa muutaman vuoden päästä ja ainenkin nyt se tuntuu siltä että ei. :sorry: Ei pitäisi tietysti olla näin ehdotonkaan näissä asioissa ja en tietenkään sano, että ei koskaan enää mutta kyllä se vähän nyt on joko tai.
 
Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19


Lisäilin nyt itsenikin ketjun jatkoksi. Kierukka poistettu syyskuussa ja nyt odotellaan "normikiertoa". Ei mitään hajua tämän hetken tilanteesta. Enkä oikein tiedä sitäkään, että lasketaanko tyhjennysvuoto menkoiksi vai ei. Ekaa kertaa yritin myös tikutella, mutta en saanut minkäänlaista kaveria testiviivalle. Oli niin turhauttavaa, että päätin lopettaa :grinRaskautuminen voi olla hidasta/mahdotonta erinäisten aiemmin tehtyjen leikkausten vuoksi. 24.10 lääkäriaika ja vielä toiveet korkeella.

Osaisinpa suhtautua kuten Tiuhtimus, mutta musta kaksi viikkoakin tuntuu hurjan pitkältä!! Heh.

Miitu: Mun esimiehellä on aina tapana sanoa, että nopea päätös joissain tilanteissa on se paras. Eli ei mieti sen enempää, vaan menee sen hetkisen intuition mukaan. Kokeilin itsekin (tosin liittyi työasiaan), mutta lopputulokseen pääsy helpotti omaa stressiä. Toivottavasti löydätte hyvän ratkaisun :) ja jos päätätte yrittää, niin kovasti plussatuulia.
 
Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Nostellaan tätä..mitä muille kuuluu? Tänne seesteistä, odotellaan elokuuta ihan kaikessa rauhassa, ei siihenkää oo enää ko 10kk..

Ei mitää sen kummempia,varsinaista yritystä ei olla vielä aloitettu :dummy::dummy1: mutta keskeytetyllä ollaan nyt menty (jota en kutsu ehkäisyksi) joku kuitenkin haluaa takertua siihen :angelic:
 
Hentta, Tuo voipi olla totta joissain asioissa. Että sisällä on se oma intuitio, kun vaan kuuntelisi sitä. Itse tuppaan olemaan juurikin sellainen, että pohdin asioita pitkään ja hartaasti, ihan kaikilta mahdollisilta vinkkeleiltä, ja usein myös liikaa.
Ja kiitos! :)

En tiedä oliko merkki, mutta sain ovistestejä juuri sen verran paljon, että riittäisivät ainenkin seuraavat 3 kiertoa, joten jos tästä haluaisi saada tsäänssit irti, niin ainenkin jotain mahkuja saattaisi olla. :p
Jos eivät tuu meillä käyttöön, täytyy laittaa hyvä kiertämään ja toivottaa jollekkin toiselle onnea. :grin
 
Hei kaikille!:greet025
Lueskelin tätä ketjua ja ajattelin liittyä tähänkin foorumille kuumeilemaan ja jakamaan tuntemuksia tulevasta.

Eli olen 25-vuotias ja mieheni joka minua 6 vuotta vanhempi päätimme aloittaa vauvahaaveiden toteutuksen ja yrittää esikoistamme. Minulla on hormonikierukka, joka lähtee 24.10.! Molempien elämäntavat kunnossa, työt ja asunto sekä syömme jo valmiiksi säännöllisesti myös monivitamiineja sekä lisäksi tilasin foolihappolisää.
Olen itse varmaan jo syntynyt äidiksi, vauvakuume ollut läsnä nuoresta asti ja kuumeilu pahentunut iän tullessa. Nyt on sitten vahvistunut, että tämä hetki olisi sopiva ja mieheni oli heti innoissaan halukas myös, joten mikä sen ihanampaa.

Joten kohta lähtee yk1!:love7
Olemme tosin jo paljon harjoitelleet ja perheneuvolan hoitaja kertoi että kuulema viikkoa ennen poistoa kannattaa aloittaa aktiivisesti yritys jos vauvatoive

Kaikille muille paljon tsemppiä yrittämiseen, onnea plussanneille. Mukavaa syksyn alkua!
 
Muokattu viimeksi:
Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Ajattelin tulla tähänkin ketjuun mukaan. Olen kirjoitellut tuolla ---45+++ ketjussa. Taustaa sen verran, että minulla on edellisestä liitosta 10-vuotias tyttö ja nyt "uuden" miehen kanssa haluttaisiin yhteinen lapsi. Ollaan oltu yhdessä reilut 3 vuotta ja on vakityöt ja asunto jne kaikki perusasiat kunnossa. Minä olen siis 40-vuotias ja mies 36.
Meillä menossa yk6 ja nyt dpo3.
Tässä kierrossa minulle tehtiin munatorvien aukiolotutkimus ja mies tutkittiin myös. Molemmilla näytti olevan kaikki kunnossa. Tutkimuksiin mentiin, kun yritystä tuli jo 5 kk täyteen ja minun ikä on kuitenkin jo mikä on :yuck:

Nyt on ollut kovaa stressiä, kun äitini joutui sairaalaan tehohoitoon ja se tietysti aiheuttaa huolta. Sain kuitenkin tikutettua ovisplussan kp14 ja talletukset saatiin tehtyä dpo-1 ja dpo0, joten sormet ja varpaat ristiin, että jo tärppää :dummy::dummy1:
 
Lisäilen itsenikin tähän listalle jo valmiiksi:
Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Elliephant, toivotaan pikaista plussaa sitten kun sen aika koittaa! :happy:

Tervetuloa myös Piitula! Olisipa tämä se teidän kierto, tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan kahta viivaa. :)
Äitisi saa varmasti parasta mahdollista hoitoa!
 
Mulle ei kuulu mitään ihmeempiä. Yk10 menossa, kp21. Ovista en saanut tikkuun varmistettua tässä kierrossa, mutta koitettiin nyt muutaman kerran talletella.

Töissä ollut kiirettä, joten oli kiva, että syysloma rikkoi kiireen. Meidän esikoinen täyttää ensi kuussa 11v :nailbiting: Ja keskimmäinen tammikuussa 9v. Ikää alkaa meillä olemaan, molemmat ensi vuonna 40 :eek:
 
Meillä päästään aloittamaankin yrittäminen jo huomenna :love7
Tuli soitto kierukan poistoon liittyen, että huomenna kello 8 olisikin aika torstain sijaan sairaustapauksen vuoksi.
Tänään tosin oloni flunssainen, töissä paljon tätä liikkeellä ja pientä lämpöä meinaa tehdä.
Onko kellään tietoa voiko flunssa ja pieni kuumeilu vaikuttaa jotenkin hedelmällisyyteen? Kaikki vitamiinilisät edelleen menee ja elämäntavat terveelliset.
Olen vain niin kauan tätä hetkeä odottanut, että pienokainen pääsisi aluille ja saisi tervetulleeksi toivottaa elämäämme :Heartred
 
Meillä päästään aloittamaankin yrittäminen jo huomenna :love7
Tuli soitto kierukan poistoon liittyen, että huomenna kello 8 olisikin aika torstain sijaan sairaustapauksen vuoksi.
Tänään tosin oloni flunssainen, töissä paljon tätä liikkeellä ja pientä lämpöä meinaa tehdä.
Onko kellään tietoa voiko flunssa ja pieni kuumeilu vaikuttaa jotenkin hedelmällisyyteen? Kaikki vitamiinilisät edelleen menee ja elämäntavat terveelliset.
Olen vain niin kauan tätä hetkeä odottanut, että pienokainen pääsisi aluille ja saisi tervetulleeksi toivottaa elämäämme :Heartred
Onnea yritykseen :) toisilla flunssa saattaa siirtää ovulaatiota tai jättää kokonaan tulematta mutta on kovin ihmiskohtaista. Kannattaa vain välttää jos mahdollista niin ibuprofeenin käyttöä jos tarvetta lääkkeelle.
 
Onnea yritykseen :) toisilla flunssa saattaa siirtää ovulaatiota tai jättää kokonaan tulematta mutta on kovin ihmiskohtaista. Kannattaa vain välttää jos mahdollista niin ibuprofeenin käyttöä jos tarvetta lääkkeelle.

Näin luinkin monesta paikasta, kiitos vastauksestasi! :thumleft
Onneksi tuo tauti taisikin olla ohimenevää sorttia, kun lämmöt laskivat ja tänäänkin aamulla vointi jo ihan entisellään. Särkylääkkeitä kyllä hyvin hyvin harvoin tarvitsee edes ottaa.
 
Meillä päästään aloittamaankin yrittäminen jo huomenna :love7
Tuli soitto kierukan poistoon liittyen, että huomenna kello 8 olisikin aika torstain sijaan sairaustapauksen vuoksi.
Tänään tosin oloni flunssainen, töissä paljon tätä liikkeellä ja pientä lämpöä meinaa tehdä.
Onko kellään tietoa voiko flunssa ja pieni kuumeilu vaikuttaa jotenkin hedelmällisyyteen? Kaikki vitamiinilisät edelleen menee ja elämäntavat terveelliset.
Olen vain niin kauan tätä hetkeä odottanut, että pienokainen pääsisi aluille ja saisi tervetulleeksi toivottaa elämäämme :Heartred

Tsemppiä poistoon! Toivottavasti lähtee kivuttomasti ja helposti. Mulla poistettiin noin kuukausi takaperin.

Piitula79 millainen aukiolotutkimus oli? Vaatiiko tietyn kierron vaiheen? Mulla itsellä jäljellä vain toinen munanjohdin ja epäily, että sekin on tukossa. Huomenna menossa jatkotutkimuksiin.
 
Kierukan poisto oli tosi kivuton ja nopea, terveydenhoitaja osasi hyvin hommansa. Kiitos tsempeistä! :greet015

Hentta88 voimia sinulle tuleviin tutkimuksiin ja kaikille muille myös omiin arjen hetkiinsä:thumright

Täällä nyt on vain odotusta mitä tuleva tuo tullessaan. Toivottavasti ei tarvitsisi kauan odottaa plussaa, mutta olen varautunut myös siihen vaihtoehtoon.

Leppoisia syyspäiviä kaikille :love017
 
Takaisin
Top