Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
. Tämmöset on nyt eli kyllä se ovis oli! Tänään siis kp14/29-30ja vissii dpo2-3? Voiko ns heti menkkojen jälkeinen ovis vaikeuttaa raskaaksi tulemista?
Mulla ei ole asiantuntemusta, mutta pakko välikommentoida, kun muistelen, että mulla taisi olla ovis kovin aikaisin siinä kierrossa, jossa tuulimuna sai alkunsa. Eli ei kovin hyvä munasolu ollut se.Kyllähän jos se munarakkulavaihe (no jaa mikähän se virallinen termi on ajalle kuukautiset-ovulaatuo) on liian lyhyt nii ei munasolu/-t ehdi kypsyä tarpeeksi ennen ovista. Ja sitten ne ei mielestäni voi hedelmöittyä. Mutta mikä on se liian lyhyt aika vaiheelle nii sitä en muista tarkalleen. Olisinkohan lukenut joskus et alle 10 pv? Osaisiko joku tarkentaa.
Silloin kun elämä on hyvä niin varmasti rentoutuu ja tapahtuu lisää hyviä asioita! Ja aina kun et odota mitään niin se vain tulee :) Näin yritän ajatella...Onnea Heitsu ja Makkara ihan tuhannesti :)
Mä oon ihan ihmeissäni siitä, että menkkojen alkaminen ei tuntunut pahalta, lähinnä hyvältä. Okei, nyt käynnistyi yk3 vasta, mutta toisaalta ajattelen paljonkin 3vko päästä olevien häiden aiheuttamaa stressiä ja sitä, että vasta äsken lopetin hormonaalisen ehkäisyn, joka selkeästi on laittanut kropan sekaisin. Edellinen kierto kesti 44 päivää ja tämä 23 päivää. Oon alkanut nauttia mun uudesta työstä enkä hingukaan enää hulluna mammalomalle. Enkä malta odottaa, että kohta saan olla mun täydellisen mieheni vaimo ja juhlia tätä mun ystävien ja läheisten kanssa.
Mutta hyvä juttuhan se vaan on, että tuntuu hyvältä :)
Mulla oli myöhäinen ovis myn varhaisessa km, eli en tiedä onko sillä väliä milloin....Joskus eivät vain ole kypsiä/valmiita tähän maailmaan! *tsemppiä* (2viikkoa sitten km saanut)Mulla ei ole asiantuntemusta, mutta pakko välikommentoida, kun muistelen, että mulla taisi olla ovis kovin aikaisin siinä kierrossa, jossa tuulimuna sai alkunsa. Eli ei kovin hyvä munasolu ollut se.
Sitä kun pyörittelee näitä asioita päässänsä niin keksii josminkäläisia teorioita. Esim. että sehän oli eka kierto jossa käytin vehnänalkioöljyä+greippimehua. Avustinko niillä vaan turhaan huonon alkion kiinnittymistä.
Joo..mun aivot toimii tunteella, eikä järjellä.:angelic:
Kyllähän jos se munarakkulavaihe (no jaa mikähän se virallinen termi on ajalle kuukautiset-ovulaatuo) on liian lyhyt nii ei munasolu/-t ehdi kypsyä tarpeeksi ennen ovista. Ja sitten ne ei mielestäni voi hedelmöittyä. Mutta mikä on se liian lyhyt aika vaiheelle nii sitä en muista tarkalleen. Olisinkohan lukenut joskus et alle 10 pv? Osaisiko joku tarkentaa.
Mulla oli myöhäinen ovis myn varhaisessa km, eli en tiedä onko sillä väliä milloin....Joskus eivät vain ole kypsiä/valmiita tähän maailmaan! *tsemppiä* (2viikkoa sitten km saanut)
En osaa sanoa miten se vaikuttaa, mutta olen aina uskonut että mulla olisi ovis tuolla kp 14-16 ja viimeksi se taisi sitten olla kp 18-20 vasta. Ehkä kierukalla oli vaikutusta ovikseen myös koska ennen oli 27-28 säännöllinen kierto, nyt ei ole.Mulla on aina myöhäinen ovis. Ovis on ollut joka kerta kp 27-28 ja kolme lasta olen saanut aikaseksi. Tai no kaksi on maailmassa ja kolmas tulossa rv 23+0 tänään. Mulla on kyllä muutenkin pitkät ja epäsäännölliset kierrot, jotain kp 30-40 tms.
Käsittääkseni enemmän juurikin sillä liian aikaisella oviksella on huonommat mahdollisuudet.
Tsemppiä yritykseen, ensimmäistä täälläkin yritetään :) minä 32 ja mies 35 (hänelle toinen lapsi) ja km takana että ainakin jotain sieltä ovuloi ja hedelmöityi!Täältä liittyy mukaan vielä 29-vuotias ensimmäistä lasta toivova. Mies 30v. :)
Olen seuraillut tätä jo pitkään, ja nyt kun yritystä vuosi takana, ajattelin hypätä mukaan vihdoin. odotellaan lähetettä lapsettomuushoitoihin kunnallisen kautta, mulla todettiin lievästi rakkulaiset munasarjat ja miehen simppanäytettä odotellaan vielä.
Kp5 meneillään, menkat ohi, mutta en jaksa enää mitään testejä tehdä, kun en ovuloi kun harvoin gynen mukaan. tälläinen pieni avautuminen heti alkuun :D
Tsemppiä kaikille yritykseen!
Mulla oli samanlainen "hyvä fiilis" mun plussa kierrossa mutta mä taas olin varma ettei ollut tärpännyt! tsemppiä testailuihin!Siis kohta täytyy kyllä testata! Nyt kp 26, ihmeen hyvä fiilis jotenkin että olis tärpänny, vaikka ei oo mitään oireita :D Ei oo tosin myöskään hirveetä menkka-angstia, joka yleensä iskis tässä vaiheessa!
Täällä plussanneet antaa toivoo muillekin :)
https://aijaa.com/eIPjN2 En saanut ladattua kuvaa mutta tuossa tän aamun ovistesti kerkee sopivasti talletukset ennen huomista lähtöä ja sitten saakin ottaa rauhassa ensi viikon ja vaan lomailla kp16 ja itseasiassa sama kuin esikoisen plussakierrolla niin nyt saa tosissaan jännittää miehen onneksi sain eilen ylipuhuttua ja tänään saa myös laittaa kortensa kekoon
Mites muiden aurinkoinen perjantai? :)