Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille plussanneille!! :) 

Vanilj Pahoittelut keskenmenosta :/ Niin epäreilua että ensin ehtii innostua ja sitten vedetään matto jalkojen alta.. Toivotaan että teillä tärppäisi pian uudelleen!

mame & mietintämyssy Teille tsemppiä femareiden kanssa :)

kukka^^ Onnea megakierron päättymisestä :)

Täällä käyn jokapäivä teidän juttuja lukemassa mutta vähän jäänyt kommentointi vähäiseen :/

Mulla alkaa olo olemaan jo melko normaali, jos nyt niin voi sanoa.. Arki rullaa normaalisti ja jopa uskallan taas haaveilla tulevasta. Jos tästä kaikesta mitä ollaan tässä nyt koettu, pitäisi jotain positiivista löytää niin varmaankin sen että sain tilaisuuden vetäytyä pois töistä miettimään uudestaan mitä haluan tulevaisuudessa. Mulla on vakkarityöpaikka mutta olen siellä jo pitkään ollut aika ahdistunut, hommat ei toimineet ja muutenkin työajat oli aika raskaat, tuntui ettei aikaa jää juurikaan muulle kuin työlle. Olin vain tosi väsynyt koko ajan ja ahdistunut.. Nyt mulla on tätä "äitiyslomaa" marraskuuhun saakka ja tarkoitus on etsiä uusi työpaikka. Nyt jopa alkanut taas tuntemaan itseni omaksi itsekseni ja vapaaksi. Vähän oudolta tuntuu myöntää mutta tällä hetkellä olen onnellinen :)

Ollaan nyt toistaiseksi tässä uudessa yrittämisessä -tulee jos on tullakseen- asenteella liikkeellä, en oikein voi mitään kiertoakaan vielä laskea kun ei sellaista vielä ole muodostunut, ehkäpä sitten myöhemmin voisi taas alkaa leikkimään ovistikkujen yms. kanssa :) 

PePa: Kiitos tsempeistä! Hyvä kun siellä on tulevaisuus alkanut selkiytyä! Ja toi on kyllä ihana tunne kun saa ollaa oma itsensä ja vapaa. Saman tunteen koin kun siirryin tähän nykyiseen työpaikkaan.

Omaa: Kp 6 menossa. Tosi outoa, mutta musta tuntuu että noi Femarit on tasapainottaneet mun mielialaa, vaikka niitten pitäis aiheuttaa mm. masennusta :D Yhtään en edes menkkojen aikana itkenyt tai raivonnut mikä olis ollut mulle ihan täysin normaalia. Muutenkin mieliala tosi korkealla.

Tai sitten tää kaikki johtuu tästä mun lauantaina aloitetusta karppaamisesta. Tarkoitus oli vaan vähentää hiilareitten käyttöä sen Pco:n takia, mutta nyt on painoakin sitten neljässä päivässä lähtenyt jo kilon verran. Aika tehokasta!

Eilen muuten sorruin ensimmäistä kertaa ostamaan vauvanvaatteitakin netistä! Ja voi että nyt on sitten pieni morkkis et miksi ostin. Aivan varmaan tuovat vaan huonoa karmaa. :D

Heippa hei pitkästä aikaa!!! =)

Ihan ekaks Hurjan paljon onnea kaikille plussanneille! Havaitsin tilastosta et niitä on tullut hieno määrä sitten mun viimeeksi täällä käynnin jälkeen! Vuononvaltiattaren bongasinkin jo, ihanaamahtavaaupeeta!!! Ja sylin täydeltä onnea!! =)

Mulla taas tosiaan tuo kierto temppuaa oikeen urakalla! Maanantaina tein negatestin ja nyt on kp jotain 43 paikkeilla! Se ois sit vaan teroa naamaan taas! Ja syksyistä piikkihoitoa odotellessa! Tuun lueskelemaan nää sadat kirjotukset jahka aika antaa myöden, nyt on niin työntäyteistä tää aika et harvoin ehtii ja jaksaa paneutua mihinkään! =) Tsemppiä kaikille plussaa odottaville!!!! :)

Suuret pahoittelut ainut :( Halit ja voimia sinnepäin <3

Näitä keskenmenoja on tullut nyt aivan liikaa tähän heinäkuulle :( Surullinen kesä...
Tai no onhan täällä sentään iloisiakin uutisia toki paljon. Mutta silti.

Iissa, heippa :)

mame, hieno juttu että oot ollut hyvillä mielin :) Noista mielialajutuista ei ikinä voi tietää, miten ne menee. Ehkä sinulla femareista on hyötyä siihenkin :) Tai sitten niiden tuoma uusi toivo tekee sen, samapa tuo :)

PePa, hieno kuulla, että sielläkin elämä jatkuu ja oot toipunut noinkin hyvin. Toivotaan, että tuo hyvä mieliala jatkuu koko loman ajan, ja kaikki hyvät päivät on jo toki plussaa :)

jama, tervetuloa!

mimsu, nopeesti se viimeinen kuukausi menee :) Tsemppiä!

Soitin aamulla polille ja sielläkin arvelivat, että pelkkää vatsatautia tää mulla on. Käskivät seurailla tilannetta ja soittaa sitten terveyskeskukseen, jos ei mene ohi. Tänään ei ookaan enää ollut sitä oksettavaa oloa, mutta nyt sitten on alavatsa kipeä. Ei nyt pahasti kipeä, mutta kumminkin jatkuvasti kipeä jo tässä jonkin aikaa. Mitähän tässäkin nyt taas tekis...mihinköhän soittais, vai seurailisko vaan tilannetta vielä. En jaksaisi enää, kun pitää koko ajan pelätä jotain tulehduksia ja muuta... :(

Heipähei,

En vain pysty olemaan poissa täältä palstalta. Pakko käydä joka päivä katsomassa, että josko niitä plussauutisia olisi tullut lisää :)<3

Unelma-Anelma - niin uskon itsekin, että koira voi aistia raskauden :) 
Toivotaan, että teillä tämä kierros tuottaisi toivotun tuloksen! :)

elenna - hyvä, että testi näytti enään vain haaleaa viivaa. Toivotaan, että nopeasti tippuisi tuo hcg, jotta pääsisitte uuteen yritykseen :)

mame - pakko kyllä sanoa, että siellä on niin positiivinen asenne!!! Ihme jos tuolla ei tule plussaa :) Ihanaa, että pidät tuota tilastoa ajantasalla!! :) Mun mielestä tossa ei oo mitään väärää, että oot sortunut ostamaan vauvanvaatteita. Sehän saa vain hyvälle mielelle :)

mimsu - kolmas kertahan se toden sanoo! :) Toivotaan siis, että ensi kerralla pikkuinen pitäisi lujasti kiinni!

jama - Onnittelut naimisiin menon johdosta! 

PePa - Aivan ensiksi on pakko pahoitella myöhäisestä keskenmenosta<3 :( kenenkään ei pitäisi kokea menetystä noin myöhäisillä viikoilla! Tsemppiä sinne paljon! Toivottavasti raskautuisit uudelleen ja pääsisit loppuun asti :)

ainut - voi eii :( ajattelinki ja elättelin toiveitakin, että se sinun vuotosi olisi vain alkuraskauden normaalia vuotoa. Suuren suuret pahoittelut!

Viipsukka, onnea valmistumisen johdosta! Nauti lomastasi!

elenna, tehtiin sovinto kyllä, mutta pupuilut jätettiin sikseen yhteistuumin kun oltiin molemmat niin väsyneitä ja kello paljon. Ensi kierrossa sitten koitan olla pitkäpinnaisempi näinä päivinä :) Harmi että joudut olemaan kokoajan vähän varpaillaan. Jospa menisi pian ohi kivut ettei tartteisi enää jännittää ja pääsisit vähän rentoutumaankin.

jama, tervetuloa! Toivottavasti sairastelukierteesi loppuu pian. Täällä mennään samaan tapaan. Ensin oltiin niin että saa tulla kun on tullakseen (meillä kun tuo pieni herra 9kk konttailee jaloissa), mutta nyt on ruvennut tuntumaan siltä että sais se plussa jo tulla. Meillä alkoi vasta yk1 nyt kun imetyksestä johtuen kierto ei meinannut lähteä käyntiin. Maaliskuusta saakka ollaan kyllä oltu ehkäisyttä.

mame, ompa kesällä ollut hyvä plussa-aalto :) Harmi että noita keskenmenojakin mahtuu mukaan noin monta :(

Pepa, ihana että siellä osataan jo nauttiakin olosta! Kyllä se hyvää tekee jos voi joskus pysähtyä miettimään maailman menoa ja sitä mitä itse haluaa :) Onnea työn etsintään ja uuteen yritykseen!

mame, ei kai niiden vauvanvaatteiden ostaminen voi kamalan huonoa onnea tuoda. Onhan mullakin tuo pikkanen tuolla pinniksessä nukkumassa vaikka muutamat vaatekappaleet ostin jo vuos ennen raskaaksi tuloa :)

ainut, oon tosi pahoillaan teidän puolesta, voimia! *hali*

Sazu91, kiitos, toivotaan näin :)

Itellä nyt kp 20 ja ovulaation pitäis olla ohi jo. Empä tiiä onko, kun tänään jomotteli taas mahaa samaan tapaan kuin maanantaina. Sunnuntaina ainoastaan tuntu sellanen nippasu toiselta puolen. Toivotaan ettei tulis taas jumbokiertoa tähän osoitteeseen... paitsi tietenkin jos testit näyttäis plussaa :D Mut kovin suuria en odottele ainakaan vielä tästä kierrosta. 

Huomenta kaikille !

Taas.....todella ikäviä uutisia.... Olen pahoillani ja toivon kovasti jaksamista ! Näitä huonoja uutisia on kyllä tullut aivan liikaa, joskin hyviäkin uutisia on viime aikoina mielestäni tullut paljon.

Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti !

Mame: sinulla rupeaa vissiin olemaan femar kuuri loppunut? Miten olet voinut? Tulethan sitten kertomaan tämänpäiväisen ultran tuloksia? Täällä jännään puolestasi ja pidän peukkuja ! Minä olen siis nyt syönyt neljä femaria, ja muuten olo on täysin normaali, ei mitään sen suurempia oireita, joskin pari kertaa on ollut pieni päänsärky ja aamuisin tuntuu että olen todella väsynyt. Mutta nämä saattavat olla myös ihan muista asioista johtuvia... Huomenna sitten vielä viimeinen femari tällä erää...

Ps. ei niissä vauvanvaatteiden ostamisissa mielestäni ole mitään pahaa - ne ovat kyllä niin suloisia ! Itse tosin olen yrittänyt pitää itselleni sellaisen linjan, että pyrin välttämään vauvanvaateosastoja vielä tässä vaiheessa.

Eilen kävimme taas ystäviemme luona - heillä on vuoden ikäinen temmeltäjä. Kyllä on niin upeaa nähdä miten poika kasvaa ja kuinka hän kehittyy jatkuvasti. Ja niiiiiiin positiivinen yksilö :) Voi tätä minun vauvakuumetta............... !!!

Kaikille kaikkea hyvää tähän päivään !

-Mietintämyssy 2011- kp 6 / 30 ? yritys alkanut syyskuussa 2011

uusi liittyy mukaan :)

Niin säännöllinen kierto ollu 26-27 ja ovis ollu viime kierrossa kp 13. Niin nyt kun kp on 16 niin ovis vasta meneillään tai tuloillaan ehkä paremminki. yk1 menossa virallisesti ja tietenki heti kroppa sekoilee ja ovista saa metsästää.
Kuumeillaan siis kolmatta lasta :)

Hei, pahoittelut surun kohdanneille. Itse yhdyn tuohon että on luonnon omatapa hoitaa nämä asiat. Luulisin että tuskallisempaa olisi miettiä sitten np-ultrassa tai kenties rakenne ultrassa jos vauvalla olisi jotain poikkeavuutta, mutta menetys on aina menetys ja se sattuu...voimia ja toivoa sitten uuteen yritykseen!!!

Ja kiva että täällä on myös plussia tullut  Onnittelut kaikille! Hyvä huomata että pidempään yrittäneitäkin on onnistanut kuten vuononvaltiatar. ONNEA!!!

Tervetulotoivotukset kaikille uusille yrittäjille!! 

(.) Täällä lähti yk1 ja kp2. Imetyksen jälkeen kerkesi olla neljä kiertoa ja nyt viidennellä aletaan yrittämään. Pidin kirjaa tuntemuksista ja selkeästi ovis on kyllä huomattavissa. Kierto 27-30.Eli toukokuisiin olisi ensimmäiset mahikset, olen kuitenkin kova jännäämään joten uskon että tämä menee vatuiks ihan sen takia jo. Mutta jäädään odottelemaan. Mamma vitamiinit foolihapolla aloitettu ja särkylääkkeet vaihdettu panadoliin ja ovis aikaan jokatoinen päivä tyylillä mennään.
Toive3 yk1 kp2/27-30

Iissa: Heippati, kiva kuulla sinustakin. Näyttäisi siltä, että olen kirinyt aikalailla samalle viivalle sinun kanssasi noiden hoitojen suhteen. Jos ei nyt tästä kierrosta tärppää niin pistelyt mullakin edessä :/
elenna: Kyllä lääkäri oli sitä mieltä että noi hormonit on tasapainottaneet mun mielialaakin :D Ei siis johdu positiivisuuteni pelkästään mun hullusta hypetyksestä. Nyt muuten on ollut tosi paljon vatsatautia liikenteessä. Toivotaan nyt että sullakin olis ollut vaan se. :/
Sazu91: Juu kyllä niistä vaatteista ainakin hyvän mielen saa. :) Oon välillä vaan vähän taikauskoinen :D
Unelma-Anelma: En tiiä sitten voisko nuo helteet vaikuttaa siihen että tulee keskenmenoja...Kummasti vaan heinäkuulle nekin kaikki tällä palstalla sijoittuneet :/
mietintämyssy: Lue tuo mun omaa kohta niin siinä oon selostanut koko tän päiväsen reissun :)
Sarah81: Tervetuloa!

Omaa: Olen nyt syönyt sitten tuon Femar kuurin jonka tarkoituksena oli tehostaa elimistön omaa hormonitoimintaa ja auttaa minua ovuloimaan. Jotain pieniä tuntemuksia on tuolla munasarjoissa ollut ja mieli on ollut jotenkin paljon parempi.

Tänään kävin sitten tosiaan tuolla seurantaultrassa, jossa lääkäri katsoi ovatko nuo lääkkeet vaikuttaneet mitenkään. Vasemmalla puolella oli edelleen Pco ja ja jotain 16 rakkulaa. Oikealla puolella puolestaan oli yksi 19mm follikkeli, mutta se oli kuulemma huono koska sen sisällä oli joku rakkula(?). Oli siellä oikealla puolella myös sitten yksi oikein hyvä 11mm follikkeli jonka avulla nyt toivottavasti onnistun raskautumaan! 

Lääkäri oli sitä mieltä, että jos emme nyt onnistu niin sitten täytyy aloittaa jokin aivolisäkehormoni pistoshoito eli varmaan sitten jotain Puregonia tai muuta vastaavaa. Siispä pitäkäähän peukkuja sillä en todellakaan haluaisi tämän neulakammoni kanssa alkaa piikittämään itseäni. Sitten jos (toivottavasti ei) menkat alkaa niin pitää varata uutta aikaa tuonne gynekologiseen ultraan.

Sitten lääkäri vielä tiedusteli jotta kuinka usein olemme yhdynnässä. Sanoin että no suurinpiirtein joka toinen päivä. Lääkäri sanoi että se on ihan liian usein ja piirsi sitten minulle kaavion siitä minä päivinä saa ja pitää olla yhdynnässä ja minäpäivinä ei. Minun miehelläni tulee ainakin olemaan aika vaikeaa...Tässä alla olisi nyt sitten tämä meidän yhdyntäkalenteri :D

Ei saa olla yhdynnässä Kp 8-12,14,16,18,20

Pitää olla yhdynnässä Kp 13,15,17,19,21

Muina päivinä saa pupustella vapaavalintaisesti... :D

-Yk 11, Kp 7-

Moi,

mame, hei kiitos yhdyntäkalenterista :) Tuo antaa kyllä vähän lisäselkoa omiinkin mietteisiin, eli kannattaa siis olla tuollainen pieni tauko ennen ovispäiviä/viikkoa... Oletetaanko tuossa, että ovis on suunnilleen kp15, vai ehkä kp17? Ja hei parempi niin päin, että miehelläsi intoa riittää ;) Tuohan ei tosin nyt oo ajankohtaista meillä vielä, mutta toivottavasti taas joskus syyskuussa sitten. Huh, toivottavasti et joudu noihin piikityshoitoihin. Tosin kaveri jolla on diabetes ja joutuu piikittämään itseään aina syödessä, sanoi just tällä viikolla, että neula on niin ohut ettei se satu yhtään. Ehkäpä yrittäjätkin saa sellasia neuloja :O

Toive3, tsemppiä yritykseen :) Rennosti vaan :)

sarah81, tervetuloa ja toivottavasti sinne kolmas pienokainen tulee jo pian :)

mietintämyssy, on kyllä niin ihania nuo taaperoikäiset :) On kiva, kun sellaisten kanssa pääsee tekemiseen, vaikka sitten tuleekin vauvakuume...

Unelma-Anelma, mukavaa loppukiertoa sinne! Nopeesti se aika rientää ja jos ei nyt tärpännyt, niin toivottavasti ensi kerralla sitten.

Sazu91, kivahan se on, että käyt täällä vielä katselemassa :) Hyvää alkuraskautta :)

Itsekään en oikein osaa pysyä poissa, vaikkei ees yritetä juuri nyt. Eilen oli tosiaan aika huolestunut päivä täällä, mut tänään pääsin lääkärille ja verikokeeseen ja pissatestiin. Verikokeista sitten näkyy, onko tulehdusta, mutta ei se kuulemma siltä ainakaan näyttänyt. Ultralla ei katsottu, että en toki tiiä mitä kohdussa on. Mutta oon kyllä helpottunut, kun pääsin taas hoitoon. Enitenhän tuossa stressaa aina se kun pitää miettiä, että pitäisikö taas soittaa ja millon ja mitä pitäis sanoa, että pääsee hoitoon. Onneks tää mun tilanne ei nyt näytä erityisen pahalta. Tänään on ollut ihan hyvä olo, tosin nyt illalla tuli taas huonoa oloa. Ja onneks ne mahakivut ei ollu mitään kovia, eikä niitä oo tänään ollut niin paljon enää. Varmaankin ne on ihan normaaleja. Mutta huomenna selviää sitten ne näytteiden tulokset. Eiköhän tässä olla jo voiton puolella koko prosessista... :)

elenna: pahoittelut murheesta.. :/ mut hyvä että pääsit lääkäriin ja kokeisiin.
mame: hienoa kun tuntuu että femarista ois apua :) täälläkin pitäis jatkaa karppausta ku sais itteään niskasta kiinni.
toive: toivottavasti siellä tärppäisi nopeasti! :)
sarah: tervetuloa mukaan :)
unelma-anelma: toivttavasti siellä on tärpännyt ja pääsisit testailemaan plussaa :)
Iissa: voi hitsit kun siellä kierto temppuilee.. sais asettua aloilleen.
ainut: voi ei, isot pahoittelut ! <3 voimia! <3
PePa: toivottavasti siellä löytyis uusi työpaikka, ja hyvä sellainen! :)
jama: tervetuloa mukaan :) toivottavasti siellä parannuttaisiin ja yritys tuottaisi positiivisen tuloksen :)
mimsu: tsemppiä yritykseen ja tarrasukkia jo valmiiksi <3

on vähän riistiriitaiset tunteet yrityksen kanssa, tai no ei yrittämällä enään yritetä mutta..
mulla vois olla tosi hyvät mahikset saada työmaan vaihdos, mut se tietenkin edellyttäis sen että en aivan heti ois raskaana.. Joten sekin mietityttää että pistäisikö yrityksen siksi aikaa tauolle, mutta toisaalta on vauvaa toivottu niin kauan ettei haluaisi yhtäään kierto heittää hukkaan. ja jos sit ei saisikkaan sitä työpaikkaa..

Täällä ilmiottaudutaan mukaan kuumeilijoihin :) Yk 1 takana ja tänään tuli valitettavasti täti visiitille, joten menossa Kp1 taas. Noo, muutama viikko niin pääsee taas yrittämään :)

Kyllä nostan hattua teille ketkä pitkää yrittävät, että miten jaksattekaan! Itsellä pettymys oli jo varsin kova, kun vuoto tänään alkoi. No, pidetään peukkuja että seuraavalla tärppää! :)

Heippa kaikille :) Ei oo taas vähään aikaan tullu käytyä ja niin paljon tekstiä!
Paaaaljon onnea plussanneille<3 ja pahoittelut tädin kohdanneille :(
Ja tervetuloa uusille :) Olkoon vierailunne lyhyt!

Tässä kierrossa en ole teroluteja ottanut. Meinasin ensi viikolla testata, neljänä viime päivänä kaameaa oksettavaa oloa aamusta, n. puoleen päivään ja tänään olen saanut kaveriksi närästyksen :(  Mutta jos nega tulee, niin haen ne terot ja popsin ne.

Kp. 25

Yk. 5

elenna: Siinä oletetaan oviksen tulevan välillä kp 14-17 (ultran mukaan tehty tuo arvio.) Joka tapauksessa tuo toimii niin että ennen sitä ovista pitää pidättäytyä ja sit sen aikana ja jälkeen pitää humpata joka toinen pvä. Kannattaa teidänkin kokeilla :) Niin ja oli neulanen millanen hyvänsä niin taju lähtee, mut kaippa sitä kaikkeen tottuukin. Kiva kun sulla on olo parantunut ja pääsit tutkimuksiin :)
vanilj: On tää elämä kyllä monimutkaista. Joutuu aina niin montaa asiaa miettiin yhtäaikaa. Onneks asioilla on kuitenkin tapana suttaantua. :) Kovasti tsemppiä!
Zaraah: Tervetuloa joukkoon!
Josma: Kurjaa kun sielläkään ei ole tärppi vielä käynyt :/

Kiitti mimsu.

Mulla on ollut nyt illalla taas aika huono olo, ja alavatsa kipuilee...ei kovaa mut kuitenkin. Nyt sitä polttelee...samanlaista kuin eilenkin. Ei tää kyllä taida mikään vatsatauti olla, ainakaan enää. Että huomista odotellessa. Kaipa mä siihen asti selviän... Täytyy vaan toivoa, että mua ei jätetä mihinkään epätietoisuuteen...viikonloppukin ikävästi tulossa. Ja että jos tulehdus on, niin se kanssa jo näkyi siinä tänään. On se kumma, jos täytyy käydä läpi kaikki mahdolliset pitkitykset tähän keskenmenoon liittyen....onneks se ees huomattiin aika ajoissa.

mame, joo tollaseen viiden kerran systeemiin meilläkin saattais riittää virtaa ;) jos nyt ikinä päästään taas takas yrityksiin asti...pelottaa että tulee vielä jotain viivästyksiä...

Josma, lupaavia oireita. Jospa sinne tulis nyt se plussa... :)

Zaraah, tervetuloa. Oli minullakin heti siinä ekassa kierrossa aikamoinen pettymys, mutta sitten seuraavilla kerroilla siitä selvisi aika helposti yli :) Toivottavasti teidän ei tarvisi kovin kauaa odotella.

vanilj, tsemppiä päätöksentekoon... mut älä liikaa stressaa, yleensä kaikki aina järjestyy! Mutta eikös sinulla tulisi tuossa win-win-tilanne, jos jatkatte yritystä ja haet työpaikkaa. Jos vaikka jompi kumpi tärppäis :) Mutta mietihän rauhassa...

Heippa!

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! :)

mame; mielenkiintoinen toi kalenteri :) muistan ite kun olin harjoittelus gynen polilla, jossa oli lapsettomuus asioita, niin silloin lääkäri painotti asiakkaille että 2-3 päivän välein on hyvä olla yhdynnässä, ei useammin.. mut saas nähä ku pääsee ite tutkimuksiin niin mitäs siellä sit sanotaan :)

Josma; siellä alkaakin olee jännät päivät :) plussatuulia!

elenna; toivottavasti siellä vointi kohentuu :)

Omaa; kp 6 meneillään ja tätikin poistui :) ja arvatkaa mitä, nää pääsee tutkimuksiin, vihdoin ja viimein :) kerkesin jo iloitsemaan kun tuli kirje postissa ja aika olis ollu tän kuun lopussa.. mutta kappas, tuli seuraavana päivänä uus kirje ja uus aika.. se siirtyikin sitten kahdella viikolla eteenpäin.. elikkä syyskuun puolessa välissä päästäis vastaanotolle saakka :) tuntuu tuokin kaukaiselta asialta mutta ei niin kaukaiselta ajatukselta kuin raskaus..

Takaisin