Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille!

Ihan ensin: Ihanaa Isabell, oon niin onnellinen sun puolesta!!<3 <3  Nyt vaan nautit raskaudesta ja pistät taka-alalle ikävät ajatukset!!

mame: Hienoa, että siellä täti tuli vihdoin paikalle ja pääset uuden kierron kimppuun!!

Tiiamaria: Onnea plussasta!

Olipas mukava tulla käymään täällä, kun plussa-aalto oli auennut!! Teeppä sinäkin ainut vielä positiivinen plussa testi huomenna niin saadaan tilastot kohdilleen!!

Täällä sairastuttiin töistä saatuun norovirukseen eilen illalla ja puhti on ihan pois! :( Kurja tauti. Huhhuh, alkaa jo pahin helpottamaan. Harmikseni jouduin perumaan tältä päivältä vyöhyketerapian, mutta onneksi sain keskiviikkoon uuden ajan. Netti toimii hieman huonosti joten jätän kommentoinnit nyt näin lyhyeen!! Plussatuulata kaikille!! +++

pikkutonttu Toivottavasti tervehdyt pian! Ei tällee keväällä kenellekään sois mitään sairauksia, kun on niin ihanan valoista ja muutenkin hyvät ilmat.

Ite en vielä tänäänkään uskaltanut tehdä testiä. Aamulla tosin meinasin jo kertaalleen pyörtää päätöksen, mutta sain pidettyä siitä kiinni ja oon tosi tyytyväinen. Josko niitä menkkoja ei kuulu, niin sitten pitänee tehdä uusi. Tosin, oon taas alkanu miettiä sitä ovulaatiopäivää ja sitä, oonkohan arvellu senki liian aikaseks. Ja varmaan oon. Tai siis, jos selitän vielä.

Testasin ovistikuilla vahingossa aamuisin ja negaa näytti. No sitten 10.4 kp17 päivä tajusin lukea ohjeet ja testasin sitten myös päivällä, vaikka aamulla oli nega. No sain kirkkaanpunaisen viivan. Seuraavana päivänä (11.4) testasin myös aamulla ihan kokeiluna, kun tiesin, että LH on noussut. Nega oli ja päivällä oli taas positiivinen, mutta ehkä aavistuksen kauemmin kesti saada se väri, kun 10.4. tummuus oli vähän edellistä päivää vaaleampi, mutta selvä punainen. Seuraavana päivänä (12.4.) samaan aikaan ei enää punasta väriä oikeen ollukaan eli LH oli laskenu. Se ongelmahan ovulaation määrittämisessä tässä onkin, että en tiedä mitä maanantain (9.4) testi olisi sanonut, kun sillon tein vain aamulla hölmö-minä.. Nyt olen laskenut niin, että ovulaatio ois ollut tuolloin maanantaina 9.4 tai tiistaina 10.4, mutta se on kyllä oikeesti varmaan aika aikasin, kun tuskin LH ihan kovin montaa päivää pysyy ylhäällä. Ehkä enemmän totuuden mukainen teoria olisi olettaa, että esim. tuo 10. päivä oli se päivä, jolloin ovulaatiotesti näytti ekan kerran ovulaation ja siitä 24-72 h ovulaatio. Eli ovulaatio olisi 11-13.4. Jos laskisin dpot mahdollisille ovulaatiopäiville 11.4 ja 12.4 niin nyt mentäisiin kp 30 dpo 11-12, eikä suinkaan dpo 14. 

Jaksaispa sitä keskittyä opiskelulaskuihin yhtä tehokkaasti ;) No mutta, tän ovulaatiopäivän väärinlaskemisen tajuaminen ei nyt oo hyvä eikä paha juttu. Toisaalta, ompahan ainakin testit tehty sitte reippaasti ajoissa, mutta toisaalta, nyt niitä menkkoja pitäiski odotella vasta tuonne viikon puoliväliin, kun muuten ois ollu ihan näillä hetkillä..

Huomenta ihanat ihmiset! :)

Täällä kolmasosa kierrosta jo selätetty, jippii :) Pupuiluinto on meillä ainakin taas löytynyt :) Tarttee hieman ehkä hidastaa tahtia, ettei uimarit ihan lopu ennen ovulaatiota :) Tänään meikällä vyöhyketerapia, odotan kauhulla. Eilisen pidemmän lenkin jälkeen alaselkä oli juntturassa ja vasen nilkan seutu. Mulla on pituuseroa jaloissa, joten pidempi rasitus väsyttää tuon vasemman koiven ja alaselän... Siitä varmaan osin nuo minun terapian aiemmatkin kipukohdat selittyvät, siis tuon tällä hetkellä istumatyön lisäksi...

mame; On kyllä niin tylsää, ettei teille mitään enempi apuja tarjota ennen kuin vuosi on täynnä. Kyllä oon aina ollut sitä mieltä, että siinä voitaisiin mennä rajojen altakin jos vaan harkitusti aihetta on! :) Tyhmä systeemi... Saisihan tämä nyt jo olla SE kierto! <3

ainut; Sielläkin on ollut eilen kiireinen päivä :) Meillä kanssa. Mutta kiva silti :) Ei muuta kuin testailemaan plussaa! <3

pikkutonttu; suuret pahoittelut norosta : / Kuulemani mukaan todella raju tapaus... Paranehan pian! :)

Isabell; Kiitos, ja onnea teille todella paljon ! Tarrasukkia vaan iso kasa sinne ! Miten voi näin onnellinen olla ihmisen puolesta jota ei oikeastaan edes tunne :D

Vatsassa ollut nippailuja, ja rinnat tosi hellänä. menkkoja ei kuulu eikä näy ja testi näytti taas aamulla negaa kun tein.. KP30 menossa, alavatsa kyllä välillä niin hellänä että jospa ne menkat tulis niin ei tarvis stressata että mitä tässä nyt mättää..

Heipsan. Ja onnittelut kaikille plussan saaneille ja pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :/

Mun oli pakko tulla kyselemään teiltä että onko teillä ollu ennen plussaa tai ennen raskautumista valkovuoto ihan semmosta valkosta?? En itse muista vaikka 2 lasta olen tehnyt että minkälainen se v-vuoto on ollu silloin alussa. Kun mulla nyt vain mietityttää ku rinnat on ollu kipeenä jo muutaman päivän, kuvotusta on ollu myös muutaman päivän ajan ja nyt sit ku kävin joku aika sitten vessassa niin alushousuihin oli tullu ihan valkosta v-vuotoa. Ja mulla oli menkat 4.päivä tätäkuuta.

Kp 20/22

hei mitänkin tuolla ihan alussakirjottelin et toiveena olisi 2012 vauva ja nyt se on sit toteutunut la olisi 22.12 esimäinen neuvolakin jo 7.4 :)

Sanna89-; hienoa, että siellä on tärpännyt :) Onnea paljon raskauteen :)

Minnuska89; Kiva kuulla sinusta :) Itsellä tuo valkkari lisääntyy aina kierron loppua myötä. Itsellä tuon ekan raskauden yhteydessä ei ollut mitään normaalista poikkeavaa... Tsemppiä sinne! :)

Iltapäivää, leidit, ja onnittelut plussista tiiamarialle ja Sanna89-:lle! Näyttäisivät haikarat olevan vihdoin tulossa sankemmin joukoin koto-Suomeen ja joululahjoja on luvassa. Näinköhän Minnuska89 kohta plussaa myös kun on tuon sortin oireilua..?

Täällä kp 3 ja oli taas vähän omituiset menkat. Lauantaina aivan hervotonta vuotoa, sunnuntaina hyvin kevyttä ja nyt enää pelkkää tuhrua. Päätin tässä etten vielä ryhdy hormonihoitoihin koska tuo viime kierto oli yllättäen niin oppikirjamainen, ovis kp 14 ja luteaalivaihe 14 vrk eli kierto 28 vrk. Katsotaan vielä josko kierrot nyt tasaantuisivat tuohon malliin ja sitten tärppäisi. Taloudellinen tilannekaan ei just nyt oikein salli noita kalliita FSH-pistoksia.

Sen kyllä vannon että ikinä enää en käytä hormonaalista ehkäisyä ennen kuin lapsiluku on täynnä! Ei olisi pitänyt syödä pillereitä silloin 2010 - ne lopetettuani kierto lyheni tuohon 24-26 vuorokauteen ja näyttäisi siltä että vasta nyt alkaa homma kunnolla normalisoitua. Ehkä. Toivottavasti. 

Hyviä päiviä kaikille! Paaaaaaaljon onnnnnea plussanneille <3 

Kilpirauhaset kunnossa! Nyt pitää odottaa tilipäivää et saa haettua ne terot. 
Kamalaa tää odottelu, kisut on nyt tohtorin pöydällä :( Kohta saa käydä ne hakemassa.

Työsopimusta jatkettiin toukokuun loppuun ja todennäkösesti vielä heinäkuun loppuun, saas nyt nähdä!

Kp 61 :S 

Päivää!

Onnea plussanneille! :)

Minnuska89: edellisessä keskeytyneessä raskaudessa mulla oli aika runsasta valkovuotoa, mutta viikkoja tais olla ainaka 5.. ekasta raskaudesta en kyllä muista.. muuten ei valkovuotoa kauheesti olekaan..

Josma: hyvä että kilpparit on kunnossa :)

Dumbo.: harmittelut negasta :(

vuononvaltiatar: mukavaa että pääsette kohta ovistouhuihin :) kierron alkupäivät on aina niin tylsiä..

ainut: plussatuulia sinne! :)

jessica3: Mikäs siellä on tilanne? ;)

Omaa: en tiedä, kuvittelenko vaan mutta mielialat vaihtelee kyllä niin reippaasti.. kiihtyvyys 0-100 on vain muutama sekuntti.. ihan pienistä asioista hermostun.. :( mut eihän se voi tarkoittaa vielä mitään kun vasta menossa kp 22 ja dpo 6.. :D alavatsa tuntuu turvonneelta ja ihan ku tänään olis ollu vähän etova olo.. ihan tylsää tämmönen oireiden mietiskely tai kuvittelu.. Kuvittelenko? tuskin se mahdollinen hedelmöittynyt munasolukaan olis vielä kiinnittynyt? kunnon piinaviikot menossa.. :D

ainut: Hyvä kun oot jaksanu malttaa sen testailun kanssa ku kuitenki se dpo 14 on kans kuitenkin aika varhainen aika testata.
pikkutonttu: Oh no, noro....Toivottavasti pian paranet. Toi on kyllä niin rankka tauti :S
vuononvaltiatar: Joo on kyllä niin puosta tää systeemi täällä pohjanmaalla ainakin. Mut kohtahan se vuosikin on jo mennyt. Teillä alkaa kohta taas jännät paikat siellä :)
Dumbo.:Pahoittelut negasta. Toi menkkojen ressaaminen on kyllä niin ärsyttävää. Sulla nyt ei kuitenkaan onneks oo vielä mikään mahrottoman pitkä kierto toi ollu et eiköhän ne nyt sieltä vielä tuu. :)
Sanna89-: Onnittelut plussasta!
Catriona: Moneskos yk sulla onkaan menossa? Ku mulla kans noi e-pillerit vieläkin jyllää jotenki elimistössä ainaki vyöhyketerapeutin mukaan ja sentään jo yk 8 menossa. Huoh.
Josma: Onnea työsopparin jatkosta :)
kukka^^: No onhan se kiinnittyminen voinut juuri tapahtua, mutta ei nyt varmaan vielä mitään raskausoireita nuo kiihtymiset taida olla. Tai no toisaalta mistäs sitä koskaan tietää.... :)

Omaa: Yk 8 ja Kp 4 menossa. Täti edelleen vierailulla täällä. Ihanaa kun on ollut lämmintä ja aurinko paistanut. Haravoin tänään koko pihan ja sain jo hyvän rusketuksenkin. Toivottavasti nyt ei enää tulis mitään pakkasia tai lunta.

Tilastoa
: Plussia tullut tammikuussa 6, helmikuussa 7, maaliskuussa 4, huhtikuussa 3

mame, meillä tärppäsi viime vuonna yk 8 pillerien lopetuksen jälkeen ja se raskaus meni kesken. Nyt on jo yk 15 keskenmenon jälkeen. Km:n jälkeenkin kierrot vaihteli pitkään 24-26 vrk:n välillä kunnes tuossa talvella tasaantuivat 26 vuorokauteen. Viime kierto oli tosiaan ihan yllättäen pitempi. Ennen tuota vuoden 2010 pillerikuuria mulla oli juurikin oppikirjamaiset 28 vuorokauden kierrot ja sikäli uskaltaudun varovaisesti pitämään tuota viime kiertoa hyvänä merkkinä.

kukka^^, mulla tapahtui tuossa kesken menneessä raskaudessa kiinnittyminen juurikin 6 dpo.

Josma, hieno juttu että kilpirauhasarvot on kunnossa! Tsemppiä kisuille ja onnittelut työsopimuksen jatkumisesta. =)

Täällä on tällä erää vimppa vyöhyketerapia takana.. kahden viikon tauon jälkeen teki kyllä hyvää... Suurin osa viime kertaisista kipupaikoista olivat oireettomia, mutta alaselkä sitäkin pahempi... Nyt on taas pidemmän tauon jälkeen niin kipee, että.... Onneksi yön aikana laskee tuo tuntemus :) Ja täähän vaan kertoo siitä, että terapia sai jotain aikaan :)

Catriona; Itsellä oli viime vuoto samanlainen kuin sinulle.. outoa... Mutta eteenpäin vain :) Toivottavasti teillä luomuyritykset auttavat kiertoa palaantumaan ja saavat siten haikaran eksymään teillekin <3

Josma; joku muukin muistaakseni totesi jossain, että nuo lääkkeet; clomit ja terot ym. ei olisi havimmasta päästä lääkkeitä... Hienoa, että siellä kilpparioli kunnossa! :) Toivottavasti kisut pääsevät hyvinvoivina kotiin :) Onnea työsopparin pidennyksestä! :)

kukka^^; sinne jäitä hattuuna :) Odottelu on hanurista! :)

mame; mekin ollaan yritetty miltein päivälleen yhtä kauan. Ehkä meitäkin joskus onnistaa :) Sieltäkin täti kohta lähtee poies :) Jippii! :)

Iltaa kaikille! :) täällä yövuoron ratoks kirjoittelen, aamulla alkaakin taas vapaat.....voi kun toi keväinen kelikin pysyis tollasena kun nää pari hienoo päivää menny nukkuessa...

Ainut: jännäilykaverini :) noi on kyllä jotenkin hankala laskee aina milloin pitäis olla mitäkin kun vaikka on selkeet kaavat niin mulla menee silti usein sekasin päivät...ja ite kun en oo ovulaatioo tikuttanut niin luotan vaan tuntemuksiin/kalenteriin....hankalaa kyllä. on siis hyvin todennäköistä että sulla ollu oletettua myöhemmin jos noi testit paikkaansa pitää...paljo sulla olikaan kierron pituus normaalisti?

Vuononvaltiatar: Nyt jarruttelette hieman että riittää vielä h-hetkeenkin ;) hih, ei vais ihanaa että intoa löytyy....ja ite ainakin miettinyt että hyvä että muutenkin tekee mieli kun vaan sillon kun on se aika ettei mee vaan vauvasuorittamiseks koko touhu..ja vyöhyketerapia toivottavasti toiminut ja kroppa vastaanottavainen :)

Dumbo: sullakin siellä jännät paikat...vähän samaa vikaa...kp 30 kolkuttelee tiistain puolella ja mitään ei oo vielä kuulunu eikä tuntunut....jonkun meistä jännittäjistä ois nyt pakko plussaillakin...

Minnuska89: en osaa tohon sanoo kun kerran ollu raskautunut ja siitä on niiiiiiin kauan aikaa mut sen muistan et mulla ei ollut yhtään minkäänlaisia oireita/tuntemuksia eikä vuotoja missään vaiheessa muutakun menkkojen poisjäänti. (eteni vkolle 7) mut oon kyllä kuullut että joillain on valkovuotoo tullu enemmän ja muuttanu koostumustaankin....

Sanna89: Hirmuisesti onnea! olikos teillä mikä tilanne kun en muista aikasemmin että kauanko yritystä ym.? ja millaisia oireita? koska plussasit? :)'

catriona: mullakin nykyään noi menkat ihmeelliset, kestää sen max.3 päivää ja yleensä vaan jonku päivän tai kaks ihan kunnolliset...hassua...mä en ois ikinä uskonu et palautuminen pillereitten jälkeen kestää näin kauan kun nyt vasta oikeestaan kans tasottunu! tsiisus mikä hormonihirviö sitä on ennen ollutkaan......toivottavasti nyt todellakin teillä tärppäis ettei tarvis kalliita hoitoja alottaa <3

Josma: kiva että sulla monta hyvää uutista! toivottavasti terot sitten auttaisi tuohon megakiertoon....höh

Kukka^^ : niin tuskin vielä raskausoireet tuossa vaiheessa tulee mutta mullakin on kyllä ollu millon missäkin vaiheessa kiertoja varmaan kaikki maholliset oireet jossain välissä mitä voi olla...tää on niin kauheeta piinaa ja itsetutkiskelua ettei mitään järkee :D ja musta ainakin tuntuu et kun luen jonkun oireita niin menee joku sekunti niin on tarttunu itteenkin.....

Mame: nyt täti hus pois ja uuteen ja toivottavasti tuottoisaan kiertoon mars <3

vaikka nyt viime päivinä tullutkin rytinällä plussia niin silti jotenkin toi tilasto näyttää viä vähän huonolta.....syytä että tilanne ennen kuun vaihdetta vielä korjaantuu vähän paremmaks :) ja nyt jonku meistä ainaisista palstankuluttajistakin sais pikkuhiljaa potkasta tonne odottajiin! ja mieluiten tietenkin useempikin.....tehään uusille kuumeilijoille tilaa.

Täällä kp 30 alkamassa yövuoron merkeissä juurikin....nyt siis kierrot ollu sitä 28-29 luokkaa....nega tehty kp 27.
tuntemuksia:
-kp 23 alkaen tullu sellasta rusehtavaa tuhrua/valkovuotoo jonkinverran
-ei minkäänlaisia mahakipuja/menkkatuntemuksia vielä ainakaan ollut (nykyään tulee täti kivuliaasti ja rytinällä aina...) paitsi muutamia vihlasuja tuolla jossain alhaalla puolin ja toisin sillon tällön...
-ekaa kertaa koko rinnat kipeet ollu nyt joku 4 päivää. (aiemmin vaan nännit vähäisesti ennen menkkoja).
taitaa tää luomuilu vaan tehdä tehtävänsä ja korppa palautunu hormooneista...toivottavasti täti ei anna kauaa odotuttaa kun nyt kierto vihdoin tasaantunu ettei mee taas sit kaikki sekasin ja tuu sellasta megakiertoo mikä oli sillon pari kuukautta sit kun veny kp.32 asti tai jotain...hmmmm...

-Jessica kp 30/28-29 yk6-

Onnea plusanneet ! Täällä yk 5 seuraavaksi ja taustoista sen verran että toisella vakkarityö yhteistä taivalta takana pian 12v ja ikää 27 ja 28

Jessica3; Noniin plussataan jysäytetään molemmat nyt samalla rytinällä ! :)

Epätietoisuudessa vielä eletään, eilenki olin ihan varma että nyt alko menkat maha tuli niin kipeeksi no sitte se vaan meni ohi eikä menkkoja näkyny O_o
Yökin oli tosi outo en saanu oikeen nukuttua ja heräsin monta kertaa ihan hiestä märkänä :o

Plussanneille Hurrrrrjan Paljon Onnea!!! Ihanaa että alkaa niitä plussiakin tuleemaan..vihdoinkin. Toivottavasti niitä tuliskin nyt sitten oikein rytinällä!!

Ainut - Oviksen lasku on kyllä toisinaan varsinaista hommaa..menen itsekkin usein sekasin ja nyt vielä tässä kierrossa eri ovis testi näytti plussan kaksi päivää sen jälkeen kun toinen oli jo ekat vahvat viivat antanut.emoticon  Toivottavasti sieltä plussa tulisi!!

vuonovaltiatar - Himmaas vähän..pitäkeehän nyt muutama päivä paussia nii riittää tosiaan simpat oikeille päiville saakka. emoticon

Dumbo. - Voi kökkö mikä nega. Noh,älä virlä heitä kirvestä kaivoon kuitenkaan. Plussakin voi sieltä vielä tulla!!

Catriona - Toivotaan että kierrot olisi tosiaan tasaantuneet. :)) Jospa nyt olisi teidänkin vuoro!!

Josma - Hyvä että kilpparit oli kunnossa..tulihan sekin tsekattua. :)

Kukka^^ - Voihan se alkaa nopsaankin oireilemaan..eiköhän se tossa vaiheessa ainakii perille oo päässyt, vai muistanko väärin. Hmm..no mut se selvinnee pian. :)

mame - Toivottavasti täti lähtee jo pois ja pääsette uuden kierron alkuun. :)

Omaa: Vika Primolut otettu kolme päivää sitten eikä menkkoja näy eikä kuulu. Menkkatuntemuksia on kyllä vatsassa -ollut kyllä jo toista viikkoa, mikä on kyllä vähän outoa. Oikeestaan siitä lähtien ku oot ottanut Primoja niin kummallisia vihlaisuja ja turvotusta ollut alavatsalla.
Sunnuntaina tuli tilkka vanhaa verta mutta siinäpä se oli...tein lauantaina hölmö testin joka oli roskishaamu -enempikin viivanpaikka.  Nyt menossa siis kp:28/26-28 yk:5 ja DPO:  13 (Pregcheck) 11 (David)

Testailen tossa Torstaina tai Perjantaina jos nyt näyttää ettei menkat ala tulla. Voi ku tulisiki kaksi viivaa testiin..huoh.emoticon

Huomenta! :)

Tänne ei mitään uutta. Hieman pientä tuntemusta alavatsalla, ehkä siellä muniksia on kypsymässä ;-) Saattaa olla, että tikutankin tässä kierrossa... Mulla oli kolmea eri sorttia tikkuja nyt. Viime kesänä tilasin kaksia erilaisia ja löysin ne viikonloppuja laatikosta :) Wondfo, OneStep ja tuo David -merkkisiä :) Täällä on oikeen varaa, mistä valita. Davideilla en tässä kuussa tikuta, se on varma :) Saa vähän perspektiiviä :) Kp 10 tänään. Aikaisintaan kp 13 ajattelin aloittaa, ehkä vasta kp 14.

Eilen oli tällä erää vimppa vyöhyketerapia... Tällä kertaa kipukohta löytyi vain alaselästä. Huomasin myös, että voihan nuo minun kipualueet (reidet, pakarat, alaselkä) johtua myös minulla olevasta raajojen pituuserosta... Vasen jalka väsyy pidemmässä rasituksessa ja myös alaselkä... Siitä ja istumatyön määrästä nuo oireet johtunevat siis...

jessica3; yövuorot olivat tuosta kivoja, kun ehti lueskella netistä artikkeleita ja kaikkea. Tai omassa työpaikassani ainakin yöt olivat pääsääntöisesti rauhallisia ja selkeät rutiinit oli kaikelle ja aikaa jäi omiin touhuihin myös :) Itsellä ottaa aina vähän aikaa uudessa kierrossa, että halut heräilevät, mutta sitten ne jatkuvatkin hulluna kaksi viikkoa emoticon niin kuin tulessa olisi koko keho! Hih :) Täällä niin jännäillään sinun tilannetta!! :) :)

butterfly85; Tervetuloa mukaan! :) Teilläkin jo pitkä taival takana :) Toivottavasti teille pian pikkuinen suodaan <3

Dumbo.; toivottavasti sinne vielä plussa saadaan! :) Oireita kuitenkin siihen malliin löytyy! :)

Sli; onneksi eilen sitten jäivät pupuilu poies. Meillä oli kodissa niin lämmin, ettei tehnyt mieli edes nukkua : / Parempi kyllä olisi kahden päivän välein pupuilla ;-) Täällä jännäillään tein tilannetta :) Kumpa menkat pysyisivät poissa! :)

Jessica3, Mulla on ollu 28-30 päivän kierrot ennen minipillereitä, tää on nyt ensimmäinen kokonainen sen jälkeen. Toivon niin paljon, että nuo sun "merkit" ois merkki raskausdesta! 

Sli, miksei tätä oviksen laskua oo koskaan missään matikankirjoissa oo ollu esimerkkinä :D Hyvä tietää, että sulla oli noinkin pitkä aika ku näytti plussaa ovistesti.

Nyt on niin monella jännät paikat, että täältä toivotellaan tosi paljon onnea kaikille. Toivottavasti tulis kunnon plussarysäys tähän loppukuuhun!

Ite en sitten enää tänää malttanutkaan. Tänään on kp31 ja 12-13 dpo tms.. Tein davidin ja clearpluen sen halvemman ja molemmat negaa. Nyt tuli sellanen fiilis, että okei, antaa olla, ei oo mitää asukkia, nyt ne menkat tänne sit vähä äkkiä, että pääsee uuteen kiertoon.

Takaisin