Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainut: niin samoilla mennään, tääkin hätähousu (miksei ikinä voi malttaa mieltänsä...) testas tänään liuskatestillä negan....mulla kp 27...olo on kyl ihan sellanen ollu pari päivää et menkat tulee ja lujaa...nännit arat, nyppimistä mahassa...taidanpa todeta et nokka kohti uusia pettymyksiä....hieman kyllä nyt jurppii....
Toivottavasti sulla parempi tilanne <3

mame: on kyllä niin hassu tuo sun tilanne....ekaks megakierto ja nyt tollasta....noi oireet vois olla kyl kaikkee muuta ku tädin aiheuttamia....on tää niin vaikeeta kun kroppa huijaa jatkuvasti....mut toivotaan et tuo tuhruttelu oiskin jotain ihan muuta <3

Päivää väelle!! :)

Täällä on päivä kulut ostoksilla :) Keittiöön saatiin hommattua vihdoin uusi työtaso ja vetimet <3 Nyt niitä asennellaan :)

omppuf; Onnea sinne kohta saapuviin ovistouhuihin! ;-)

Dumbo.; Hienoa, että avokkikin kokeilee savutonta elämää! :) Pahoittelut negasta!! :( :(

vanilj; onnea painonpudotuksen kunniaksi! :) Hienoa jos tuo karppaaminen sopii sinulle :)

jessica3; Pahoittelut negasta!! :( :(

j3nni; Kyllähän siellä oireen poikasta tuntuisi olevan ;-)

ainut; Pahoittelut negasta!! :( :( Onhan se useimmiten vaikeeta pidättäytyä testaamisesta liian aikaisessa vaiheessa ;-)

elenna; Hienoa, että siellä täti vihdoin lähtenyt! :) Kyllä on uskomatonta, kuinka nopeesti tää aika oikeesti kuluu tässä kuumeillessa sitten kuitenkin :)

Isabell; Aivan mahtavaa!! Onnea todella paljon!! Nyt lähti plussa-aalto käyntiin, eikös niin ;-)

Josma; Kyllä tuo kilpparikoe on hyvä katsoa, että arvot kunnossa! :)

Catriona; Eikä!!!! Niin väärin, että täti päätti poiketa teille :( Voimia teille suurien päätösten tekoon. Kyllä tuo hormonihoitoihin rupeaminen muuttaa asioita!

miuku9; Hienoa, että jaksat vielä noin pitkän yrityksen jälkeen positiivisesti odottaa uusia kiertoja! :) :) Tsemppiä!

mame; Niin no, kuulostihan tuo lukiojuttu ihan normilta sitten noiden tekijöiden kanssa. Tosin minulla on sellainen kaveri, jonka kierto normaalisti kestää 60-70pv. En tiiä, onko häntä tutkittu, että jääkö vuoto vaan joka toinen kerta välistä ? Hienoahan tuo on jos tuo täti varovasti olisi saapumassa... mutta miksi noin salamyhkäisesti?!? Harmi siitä, ettei tilanne vaan voi olla selkeä... :(

elenna: niin eihän sitä koskaan tiedä koska se kierto on just SE kierto... mut sais se olla kyllä jut nyt tämä kierto ;D Joo se ois oikein hyvä vaihtokauppa mies kotiin ja täti veks :)
Catriona: voi hitsin täti pirulainen.. :/ pahoitttelut!  kyllä olis korke aika teidän saada se plussa <3 tuu kertoileen mitä päätitte.
miuku9: hyvä että siellä alkaa ollla jo tädin vierailu voiton puolella.
mame: joo yllättävän hyvin paino lähtenyt tippumaan, mut onhan tässä tätä ylimääräistä mistä on varaa kyllä tiputtaakin :) ja se että tää on ihan mukavaa "laihdutust" kun saa syödä :D voi hitit mitä oireita sulla on.. onko aiemmin alkanu kunnolla menkat vai onko enne tullu tota rusehtavaa vuotoa alkuun? josko se ei oiskaan täti tuloillaan vaan se kauan odotettu? ootko testaillut nyt hetkeen?
vuononvaltiatar: siellähän on ollut mukavaa ajan kulua :)
ainut: pahoittelut negasta, mut joskos se vielä plussaksi muuttuis <3
jessica3: pahoittelut negasta, mut josko testailit vain ajoissa :) 
Isabell VAU onnea paljon paljon <3 :) mahottomasti tarrasukkia matkaan! <3

on.. kp 4 ja täti läks.. olipas tädillä lyhyt vierailu, vai olikahan viimeksi vain pitempi vierailu.. no mut aattelin että tästä kierrosta en testaa yhtään mitään.. :) en ovista ja en edes r-testiä ellei se täti nyt yhtäkkiä päätäiski jättäis tulematta.. :) Ärsyttää ku ei tää flunssa meinaa antaa ollenkaa periksi, on aivan voimatoon oloo.. Josko nyt ne säät ihan oikiasti alkaa olemahan paremmat että pääsis ulos enempi liikuskelemaan ja sais tota mielialaaki paremmaksi.
Saas nähä mihin mäkin oon pääni laittanut, kun alan tekeen sijaisuuksia semmoses haastavassa paikassa mistä mulla ei oo mitään kokemusta..hiukkasen voi ihmistä jännittää :)

täytyy sanoa että hiukan alko ärsyttää tuo miehen sisko kun se tietää että me ollaan jo hyvä tovi yritetty lasta niin silti se kyselee että no mikä kestää ku en joo oo raskaana! (ehkä se ei vain tajua miltä tommoset kommentit tuntuu, kun sen ei oo ikinä tarvinnut yrittää lasta, niillä siis jo viis lasta, jotka on tullu heti kun ne on edes vähä ajatellu asiaa...) mut että voi sapettaa..

vanilj Ompa tylsää tollainen kommentointi, mitä miehen siskolta tulee. Toivottavasti on ihan tahatonta kuitenkin, ettei tarkoituksella yritä näljäillä, semmoisiakin ihmisiä valitettavasti on. Joskus pari vuotta sitten eksyin blogiin http://maailmamustavalkoinen.blogspot.com, jossa on tosi koskettavia sarjakuvia lapsettomuudesta. Sillon ei ollut lapsia mitenkään ees suunnitelmissa, mutta jotenki avas silmät hyvin niistä tunteista, kun jos ei lasta saa vaikka tahtookin. Ja just niistä muiden kommenteista.. Toivottavasti saisit pian ilmoittaa hänellekin, että vauva olisi tulossa! Eli tsemppiä ja peukutuksia seuraavaan kiertoon!

Jessica3 Toivotaan, että meidät hätähousut palkitaan vielä plussilla tästä kierrosta! :) Voitaisiin sitten yhdessä siirtyä tuonne Laskettu aika 2013-osioon :D

vanilj; oli kyllä tosi kivaa saada erilaiset vetimet. Työtason vaiht onkin sitten vaikeampi, kun täytyy joku erilainen saha hankkia lainaan, että saadaan kaunista jälkeä :D Onnea sijaisuuspaikkaan! Kyllä se työ siitä lähtee käyntiin varmasti! :) Aion itse kanssa tämänkin kierron mennä ilman ovistikkuja :) Ja tosi tylsää tuo kommentointi!!! :( Sanoitko, ettei se ole yrittäjistä ja yrittämisestä aina kiinni tuo raskautuminen?

ainut; kävin kurkkaamassa tuota blogia... täytynee huomenna tutustua paremmalla ajalla :)

vuononvaltiatar Siellä oli ennen tuota kirjan julkasemista paaaljon paaaljon enemmän kuvia kun nyt, tulivat niinku blogin tapaan sinne, mutta kirjan myötä suurin osa karsittu pois :( On siellä onneks jotain vielä näytillä.

Pakko sanoa näin pikaseen että... ISABELL ONNEA!  Ihanata emoticon Paljon ihmisliimaa mukaan teille koko matkalle !! Varmasti uskomaton tunne :) Onko kierto mitenkään poikennut edellisistä, paitsi plussalla tietty :)

Heippa!

Ihanaa Isabell!! Ihan hirmuisesti onnea teille! :) <3

Catriona: Pahoittelut tädin tulosta.. :( miksei se täti osaa pysyä poissa.. Tsemppiä!

vanilj: Hienoa tuo painonpudotus :) Onnea tähän kiertoon :)

jessica3 & ainut: Toivotaan että se nega vielä plussaksi muuttuu! :)

mame: outo tuo sun kierto.. mulla oli ennen esikoista säännöllsen epäsäännölliset menkat.. kierto oli aina tasan 60päivää.. esikoista yrittäessäkin meni se vuosi ennen kuin tärppäsi, varmaan tuo kierto silloinkin hankaloitti raskautumis haaveitani.. ja silloin ku plussasin esikoisesta niin ekassa ultrassa laskettu aika siirtyi kahdella viikolla taaksepäin koska ilmeisesti ovulaatiokin oli myöhemmin kuin normaalisti..

Omaa: eilen oli niin paska päivä.. tai aika monta päivää tässä on ollu paskoja..  jotenkin niin turhautunut tähän kun ei millään tärppää.. sit ku aatteli että kun jossain vaiheessa pääsee tutkimuksiin niin se olis vähän rentouttanu niin ei.. eikös se pidä kaikkia oireita niin tarkkaa taas kuunnella ja kuvitella että olis muka raskaana vaikka vastahan se ovulaatiokin ilmeisesti oli.. :D miehen kanssa tullu pientä riitaa ihan pienistä asioistakin.. :/ oon ollu niin kiukkunen ja väsynyt.. varmaankin johtuu vaan siitä kun on niin turhautunut.. :( mulla on vielä nännit tosi arat ja alavatsalla on vaikka minkälaisia tuntemuksia.. :/ sit mua eilenkin ärsytti yks tuttu kauheesti, hän on siis raskaana, valitteli vaikka mitä kun kahvi närästää, väsyttää jne. mä olisin ainakin itse niiiiin onnellinen vaikka olisin väsynyt, mua närästäis, oksentaisin, kunhan vaan olisin raskaana!!! nyt alkaa tuntuu tää 1,5 vuotta.. on meinaan niiiiiin pitkä aika odotella sitä haikaraa..   anteeksi tää mun purkautuminen.. mut jotenkin se helpottaa ku saa jonnekin avautua..
 Jos sitä kohta lähti ulos, niin ihanan näköinen ilma ulkona, aurinko paistaa pilvettömällä taivaalla! :) Jos se sais mielen vähän paremmalle :)

Paljon plussatuulia kaikille! Niitä nyt tarvitaan, tulis hyvälle mielelle! :)

Täällä kp 21 ja dpo5.

Sunnuntaita kaikille!
Isabell innolla jo ootetaan sun kirjotuksia kaikki :)

Hieman avautumista.....: on tää kroppa vaan niin ihmeellinen kapistus....ei oo koko kierron aikana ollu mitää oireita ja nyt sellasta ruskeeta tuhrua tullu parina päivänä (sen verran vähän et voi juuri ja juuri sanoo et on tullu...) yleensä menkat alkaa kertarysäyksellä ja kunnolla.... ja nännit ollu pari päivää arat mut nyt ekaa kertaa ikinä eilen/tänään myös koko rinnat arat. tuleekoha mulle vaan näitten luomukiertojen myötä aina vaan uusia oireita menkoista vai mitäköhän tääkin taas on.....no seuraavaksi varmaan arvannettekin et aattelee et mitäs jos oiski muuta oiretta....APUAAAA....tuun taas kerran hulluks :) no onneks alkaa tänään yövuorot ja siellähän ei ookkaan aikaa miettiä näitä asioita :D pystyin siis eiliseen asti oleen miettimättä ja stressaamatta....hyvä minä....nyt sitäki enemmän...

Kivaa päivää kaikille...!! nautitaan sunnuntaista ja keväästä täysin siemauksin!

Kiitos kaikille onnitteluista emoticon  otan ne varovasti vastaan :) Pelko varmasti jollain tavalla varjostaa raskautta, mutta en anna sille valtaa, toivon tosiaan, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin <3 Kunhan sinne alkuraskauden ultraan pääsisi, niin saisi varmuuden. Tällä kertaa ei kerrota kun vasta np ultran jälkeen uutisista muille, toivottavasti sinne asti päästään :)
No, päivä kerrallaan! Toivon, että plussaaalto avautu nyt ja kohta teille muillekkin niitä plussia satelee ropisemalla <3 

Tulen kyllä jatkossakin seuraamaan teidän kuulumisia ja plussauutisia tietysti <3 Nythän eletään vuoden hedelmällisintä aikaa!

vanilj - Harmittelut tädin vierailusta, onneksi oli lyhyt ja pääsette uuteen yritykseen! Toivotaan, että tämä kierto tuo teille sen toivotun tuloksen <3

Catriona - Onnea vielä synttäreiden johdosta :) Toivotaan nyt sinnekkin sitä plussaa <3

Dumbo - Onnittelut tupakoimattomuudesta ja perheenlisäyksestä :)

kukka ^^ - Hienoa, kun sait gynegologille lähetteen, ehkä se plussa kuitenkin ehtii ennen sitä jo tulla <3 toivotaan!! :) ++

mame - Hyvä, kun ne menkat alkaa tekemään tuloaan :) Pääset uuden yrityksen kimppuun ja kohti sitä plussaa <3 Toivottavasti nyt tärppää!! täällä siis se kkm rv 12 tammikuussa ja sen jälkeen laskettuna yk 2 tärppäsi.

vuononvaltiatar - Hyvä, kun alkukierto mennyt nopeasti :) Päivät menevät nyt paljon nopeammin, kun on kevät ja ilmat alkavat lämmetä :) Sitten kun ovis koittaa, niin oikein paljon plussatuulia sinne!! <3 nyt saisi sinnekkin se plussa tulla! :)

elenna - Hyvä, kun lomamatka meni hyvin :) Harmi, vaan tuo täti.. toivotaan nyt, että se ei enää luoksesi löydä!! Plussaonnea kovasti <3

Sli - Oireethan kuullostaa siellä lupaavilta <3 olispa siellä nyt tärpännyt!!

MarinaMelina - Voi että, sä olet kyllä aina niin ihanan valoisa ja positiivinen <3 Onneksi siellä nyt stressi poistunut, kyllä se plussa sinne varmasti pian tulee <3 Ja painonpudotushan on kuulemma hyväksi havaittua hedelmöittymisen kannalta :) Peukut kuntopyörälle ja savuttomuudelle! Itsekkin tilasin viime syksynä Crosstrainerin ja hyväksi on havaittu :) Plussaonnea!!

jessica3 - Oi, kuullostaa lupaavalta tuo sinun tuhruvuoto! Jospa se on kiinnittymisvuotoa ?? <3 Plussatuulia oikein paljon!!! :)  Oireina tosiaan vatsan nippailua ja pieniä repäisykipuja esim. nopeasti noustessa. Pientä rintojen arkuutta, alaselän jomottelua ja sitten noi hormooninäpyt! Ei oikeestaan muuta vielä :) Tai tietenkin , menkat myöhässä! Tikutin tässä kierrossa ovulaatiota noilla cb n tikuilla ja join joka aamu lasillisen Tropicana pure breakfast mehua, mikä sisältää vähän greippiä ;) Tiedä sitten oliko mitään vaikutusta, ei varmaan.. mutta kuitenkin päätin kokeilla minäkin tota greippijuttua ja nyt kuitenkin tärppäsi :)

miuku9 -  Harmittelut tädin saapumisesta :( Onnea uuteen kiertoon <3 uusi kierto on aina uusi mahdollisuus :)

ainut - Harmittelut negasta :( ehtiihän se toki vielä plussaksi muuttua <3 Plussaonnea!!

omppuf - Toivottavasti siellä nyt tapahtuu!! <3 Ja plussaat pian :)

j3nni - Toivottavsti nippailut johtuu siitä mukavasta asiasta :) ++

ainut ja jessica3 : Kyllä kun tarpeeks kauan yrittää niin tuo testailuintokin laantuu. :D Ite olin kans vielä muutaama kuukausi sitten ihan intopinkeenä raskaustestien kanssa, mutta en enää. Päätin että testaan vasta sitten kun oikeasti on menkat myöhässä ja tulee jotakin kunnon oireita. Se negan näkeminen kun kuitenkin aina vähän masentaa.
vuononvaltiatar: Mäkin ensin epäilin et jos multa jääkin aina joka toinen vuoto tulematta, mut kun kierrot on olleet 35,35,61,32,37,46,59 niin ei oo sellastakaan säännönmukaisuutta. ääh. Nyt onneks täti tuli kunnon rytinällä kylään. Hyh.
vanilj: Toi on kyllä hyvä laihdutusmenetelmä :) Kieltämättä miehes siskolta tuli aika ajattelematonta kommenttia. Just tollaset saa kyllä niin mielen matalaks. :/
Mulla on joskus ollu tuhrua alkuun mut saman päivän aikana on kyllä sitte alkanu aina kunnon vuotokin.. Kp 37 tein viimeks r-testin, mut nyt tuo täti tuli kunnon rytinällä niin ei oo tarvetta tehä sitä uudestaan. Ollut kylä todella sekava tämä kierto.
kukka^^: Tää mun kierto on kyllä ollut niin omituinen ettei toista. Mut ehkäpä tämä tästä, kun nyt menkat vihdoin alkoi. Pahoitteluni muuten sinulle pitkästä yrittämisajasta ja tuttavan ärsyttävyydestä! Oon kans miettiny et jos joskus raskaudun niin en taatusti valita mistään. Näistä yrittämisajan vaivoista taas saan valittaa just niin paljon kun haluan :D
jessica3: Voi olla että nuo on luomukierron mukana tuomia uusia tuntemuksia. Itellä niitä kans melkein joka kierrossa tullut jotakin. Tai sitten se on sitä itteensä :)

Omaa: Kp 3 aluillaan ja nyt ne menkat alko sitten oikeen toden teolla. Tosi ihanaa et pääsee uuteen kiertoon. Kahvi maistuu taas ja enää ei närästä. Nuo terolutit vissiin tekee mulle huonoaoloa kun katselin päiväkirjasta viime kierronki loppua niin sillonki oli närästystä, niin ja nännit kipeet.

Onnea Isabell! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti <3
Muut jännäilijät vaan perässä joulu-tammikuisiin ;)
kukka: jaksamisia huonoihin päiviin! Nuo tunteet tuli sillon niin tutuksi kun yritettiin esikoista (yritettiin 2 vuotta ja pari kuukautta). Olinkin sitten niin onnellinen kaikesta oksentelusta ja kivuista :) Sukulaiset piti mua varmaan ihan pimeänä :o Toivotaan että teillä pian tärppäisi ettei epätoivo kerkeäisi voittaa :)

On:Kiitos kaikille tsemppailuista! Täällä ollaan "talletettu" jokatoinen, ja toivottavasti tulis jonkunlaista tulosta. Huominen jännittää melkolailla vaikka se on ihan perusvilkasu. Pitää varmaan yrittää kirjottaa jotain kysymyslistaa kun meen aina ihan lukkoon kun pitää olla housut kintuissa. :D Viimeksi ois ollu vaikka mitä kysyttävää, mutta sitten kun se lääkäri kysyi "onko mitään kysyttävää tai huolia" niin sanoin vaan että "ei ole" :D:D
kp10/23-52 yk 13

mame: pahoittelut menkoista! vaikka se oli varmaan sulle suuri helpotus kun viimein tajusivat tulla. :o Ootteko suunnitellu lääkärissä muita apulääkkeitä? mietin vaan kun teilläkin alkaa olla jo noita kiertoja sen verran alla ja terot kuitenkin käytössä valmiiks :o

ISABELLLL!!!!!!!!!!!!!!!!! JÄTTIISOTONNITTELUT PLUSSASTA!!! IHAN MAHTAVIA UUTISIA VIHDOINKIN! emoticon 

Ei jääny onneks tää kuukaus plussattomaks tällä palstalla! Jesss!!! :D 

Tää on oikeestaan aika melkosen ärsyttävää ku kp:t menee päivämäärän kanssa tasan samassa! Kokoaja on kartalla missä mennään! :D Vaik kuin yrittäs irrottaa kokonaa ajatukset tästä lapsen tekemisestä edes hetkeks, ni jo se tulee mielee ku näkee jossai päivämäärän.....jaaha, vasta kp22! Hmph! :D

Onnea Isabell! Tarrasukkia paljon mukaan <3

Harmittelut kaikille tädin kohdanneille <3

Huh, mä tein tänään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin... :D Nythän on siis kp 33/28 ja ajattelin että menkat on vaan kunnolla myöhässä jostain kumman syystä. Ovulaatio oli just ajallaan, ja kivut olivat ennen käsittämättömät. Maha mulla on ollut turvonnut jo yli kuukauden ja outoja tuntemuksia aina silloin tällöin (huimausta, rytmihäiriöitä ja alamahassa semmonen tunne ku ois elohiiri siellä). Jotenkin oon onnistunut pitämään näppini erossa raskaustesteistä - tähän päivään asti. Ja sieltähän ne tuli samantien Davidin testipuikkoon, KAKSI VIIVAA! Oon vieläki ihmeissäni ja tietysti samalla peloissani. Toivon että kaikki menis hyvin loppuun asti. Ja nyt oli tosiaan yk4.. ja LA on tietysti joulun tietämillä, niinkuin äitilläänkin. :)

En usko tätä kunnolla ennenku pääsen kuuleen sydänääniä yms. En ees tiedä mitä mun pitäis oikeesti tehä.. Jännittää! 

Päivää! :) Täällä on jatkettu kotona pikku rempan tekemistä :) Aika mennyt nopiaan :)

ainut; On tosiaan tylsää, ettei noita kuvia enempi ollut näytillä äkkiseltään katseltuna...

kukka^^; Me teimme kunnon lenkin koiran kanssa päivemmällä ulkona, teki kyllä hyvää! :) Se on yksi parhaimmista keinoista saada mielen paremmaksi ;-)

jessica3; Harmittelut vielä hätänegoista! Ensi viikolla sitten plussia kehiin <3

Isabell; uskon, että varsinkin kaikilla niillä, joilla keskenmeno on takana, tulee oltua enempi vielä huolissaan ja peloissaankin jopa raskauden pysyvyyden vuoksi.. Ei sille vaan voi mitään :) Mutta on niin hienoa, ettei teidän tarvinnut odotella uudelleen raskautumista kauempaa! <3

mame; Hyvä, että täti vihdoin kunnolla tuli. Eipä tarvi arpoa asiaa enempää :) Vaikkakin parempi aina olisi ollut jäädä kokonaan tulematta :) Noh, ensi kerralla sitten ;-)

omppuf; Onnea huomiselle ja teepä varmuudeksi kysymyslista mukaan! :P

Iissa; Taitaa tosiaan olla hankalampi olla ajattelematta omaa kiertoa, kun sen näkee joka hetki kalenteriin kurkkaamalla!! :) :) Vielä on siis jännäiltävää ja oottamista  siellä! :)

tiiamaria; Paljon paljon onnea raskaustestin kunniaksi!!! :) Ompas ollut plussa viikonloppu <3

omppuf: No tässähän kävi alunperin niin, että yritin selittää hoitsulle tilannetta puhelimessa. Siis ennen ku mulla oli noita terojakaan. Mut se hoitaja oli niin tympiä et sano vaan et mitään ei tehdä ennen ku on se vuosi menny oli menkat millaset hyvänsä. No sitte ku marssin valittaan tonne perhesuunnitteluneuvolaan niin sain vaan noi terot ja ohjeet että nyt vaan ovista tikutella ja syödä teroja sinne heinäkuulle kun tulee vuosi täyteen. Varmaan olis samat sävelet jos taas yrittäis soitella et mitään ei tehdä ennenku on se tasan vuosi menny. Oli sitte menkat kuinka runsaat ja sekaset hyvänsä. Ja miestäkään eivät suostuneet tutkimaan vaikka monessa eri lähteessä lukee että jos miehelle on tehty alapäähän leikkauksia niin kannattaa hakeutua jo ennen puolta vuottakin tutkimuksiin. Perhesuunnitteluneuvolan hoitajan mukaan miehelle tehdyt leikkaukset eivät millään lailla vaikuta lapsettomuuteen. HUOH sanon minä.
tiiamaria: Lämpimät onnittelut sinullekin! :)
vuononvaltiatar: Nyt nää kierrot on pakko olla sun ja mun NE kierrot että ne plussat saadaan! Pakko olla! :)

tiiamaria Isosti onnea plussasta! Nythän alkaa näyttää hyvältä tämä plussailu, ehkä se kaivattu aalto, nyt tuleekin!

Täällä on tänään ollu superkiireinen, mutta kiva päivä. Vähän hulluja päiviä ja sitten loppupäivä menikin pihahommissa ja ihana kun tarvittavat hommat tuli valmiiksi! Täällä pohdiskelen, että pitäiskö huomenna testata vaiko eikö vaiko mitä häh :D

Tänään täällä kp29 ja dpo12-13 (tms.)

Takaisin