Raskaaksi 2012 jäsenien taustat

mame

Puuhakas puhuja
Koska malttamaton olen niin ajattelin sitten luoda tämän foorumin jo tänne. Muitakin malttamattomia näyttäisi tuolla raskaaksi 2012 yhteisssä olevan joten tämä tulee varmaan ihan hyvään kohtaan :) Kiitos Hiutale ideasta. Elikkä jokainen voi halutessaan kertoa:

1. Jotain itsestä; esim. elämäntilanne, ikä, miehen ikä?
2. Onko aiempia lapsia? Lemmikkejä?
3. Kauanko pari ollut yhdessä?
4. Kauanko raskautumista on yritetty? Keskenmenoja? Hoitoja?
5. Muuta mitä mieleen tulee. :)

 
Itse olen siis  24-vuotias geronomi pohjammaalta joka tekee lähihoitajan 3-vuoro työtä. Mieheni on 23-vuotias ja opiskelee hierojaksi. Olemme tunteneet toisemme n.5 vuotta, mutta yhdessä olemme olleet vasta 2 vuotta ja naimisiin menimme 7/2011.

Häistä asti olemme lasta yrittäneet toistaiseksi tuloksetta. Aiempia lapsia ei kummallakaan ole, mutta eläinlapsi meillä on. 18 kk vanha sekarotuinen koiruli. :)

Keskenmenoja ei ainakaan tietääkseni ole ollut. Lapsettomuustutkimukset  ja hoidot olemme aloittaneet 6/2012.

Itse olen syönyt e-pillereitä häihin mennessä n. 7 vuotta ja niiden jälkeen kierrot eivät koskaan tasaantuneet. Kierrot ovat nyt noin 22-61 päivää. Yrityskiertoja on siis tullut jo yli 12. Raskautumista olemme yrittäneet edesauttaa vitamiineilla, greippimehulla yms.

(päivitetty 3.9.2012)
 
ompa kivaa, että tää saatiin kasaan :) Voin vaikka aloittaa, kun satuin bongaan tän nyt :)

Vuononvaltiatar:

1. Minä sekä aviomieheni olemme syntyneet -87, joten tällä hetkellä olemme 24-vuotiaita. Esikoinen on molemmille toiveissa <3 Minä olen röntgenhoitaja ja mieheni metallialalla.

2. Meillä on 7-vuotias Schapendoes koira. On siis minun, mutta on pitänyt miestäni melkein koko elämänsä ajan ruoka-automaattina sekä rapsutuskoneena ;-)

3. Tapasimme yläasteen ensimmäisenä päivänä v.2000. Seurustelemaan aloitimme virallisesti v. 2007. Samana vuonna myöhemmin mentiin kohloihin ja naimisiin menimme v. 2009. Olemme asuneet nyt 3vuotta saman katon alla :)

4. Jo useampia vuosia sitten mieheni sanoi haluavansa lapsia ja suunnitelleensa meidän tulevaisuutta. Muutama kuukaisi koulusta valmistumisen jälkeen raskauduin, mutta raskaus keskeytyi rv 11+3 marraskuussa 2010. Toukokuussa aloitin työt vakityössäni ja heinäkuussa 2011 aloitimme virallisesti vauvansaamisyritykset <3 Vielä ei ole onnistanut :( Raskautumiseen asti kiertoni olivat säännöllisiä, 28-29pv. Sen jälkeen olleet väliltä 28-35. Ehkäisynä meillä aina ollut kortsut. Olen aina ollut hormoniehkäisyä vastaan.

5. Asuimme Varsinais-Suomessa aiemmin. Muutimme n. kuukausi sitten Satakunnan alueelle omakotitaloon. Pidän lukemisesta, musiikista, koirajutuista kuten näyttelyt ja tottis. Välillä soittelen poikkihuilua, nokkahuilua tai pianoa :) Eikai tässä nyt alkuun muuta :)
 
Mui!! Tässä nämä faktat :)

1. Olen 24-vuotias lähihoitaja ja teen 3-vuorotyötä mielenterveys-ja päihdekuntoutujien parissa, pidän työstäni paljon, vaikkakin vuorotyö ajoittain raskasta. Mies on 22-vuotias ja tekee 2-vuorotyötä tehtaassa.

2. Esikoisesta haaveillaan ja lemmikkinä on kaikki metsän eläimet :) Se on sitä maalla asumisen autuutta ...:)

3.Ollaan oltu yksissä kohta 3-vuotta, kihloissa melkeimpä saman verran ja ostettiin omakotitalo joku kaksi vuotta sitten.

4. E-pillerit jätettiin poijes syksyn alussa 6 vuoden syönnin jälkeen ja muu ehkäisy sitten pari kiertoa eteenpäin, nyt menossa siis yk3. Ei keskenmenoja tietääkseni. Kierrot olleet suht epäsäännöllisiä pillereiden lopettamisen jälkeen, 26-33-30-31. Nyt tuntuu että ne voisivat alkaa asettumaan! Tässä kuluvassa kierrossa aloitin edesauttamaan raskautta vitamiinivalmisteen ja greippimehu, punaviinin litkimistä luteaalivaiheen aikana harkitsen vielä. Pupustelua sitten ahkeraan, päivittäin :)
 
Säännöllisen epäsäännölliset  harrastukset: Lukeminen, kirppareilla koluaminen ;), musiikki ja ajoittaiset lenkkeily puuskat, talvella ajellaan moottorikelkalla kesäisin moottoripyörällä :)

-Melina

 
Jei, vihdoin :)!

Jemsqq:

1. Minä 20v, mieheni 24 -vuotias. Esikoista toivotaanemoticon  Mies talonrakentaja, minä opiskelen vielä kauppiksessa, merkonomiksi(mutta haluaisin vaihtaa alaa lähihoitajaksi, koska haluaisin erikoistua lapsiin ja nuoriin, mutta en ole vielä päättänyt teenkö sen) sekä väliaikaisesti töissä.

2. Lemmikkeinä on yksi Onni kani ja tänä vuonna pitäisi ottaa koiruli :)

3. Tapailimme kauan ennenkuin aloimme seurustelemaan, mutta kohta tulee 2vuotta kun ollaan oltu virallisesti yhdessä sekä alusta saakka asuttu yhdessä. Vielä emme ole menneet kihloihin, mutta kesällä olisi tarkoitus :)

4. Yritystä on nyt n. vuosi takana.. Viimevuoden tammikuussa tuli varhainen km, sen jälkeen mentiin sillä, että tulee jos on tullakseen, nyt taas aloitettu kunnolla yrittämään, kun mitään ei ole tapahtunut. Pillerit olen jättänyt 2010 helmikuussa pois, eli siitäkin tulee nyt kohta 2vuotta ja niitä kerkesin 5 vuotta syömään(jos nyt saisi päättää, en olisi edes alkanut niitä syömäänemoticon ) Hoitoihin ei olla vielä lähdetty, mutta jos tässä puolen vuoden sisällä mitään ei tapahdu, niin kai sitä johonkin pitäisi lähteä..

5. Voisin vaikka tähän kertoa vielä ettei tuonne tule niin paljon tekstiä^ niin, kierrot on nyt vasta alkanut menemään normaalimmaksi, ainakin toivottavasti.. Sekä ovat siinä n. kp30-38 paikkeilla. Ja olemme nyt ottaneet monivitamiinit käyttöön, greippimehun ja aikeissa on ostaa vielä punkkua sekä joka toinen päivä menetelmällä mennään :)

Loppuun vielä; harrastuksiin kuuluu mm. punttisalilla käynti ja välillä kun jaksaa niin lenkkeily mieheni kanssa :) ps.mekin asumme Satakunnan alueella.
 
Iltaa ladyt !

Mietintämyssy 2011 merkin takaa löytyy 32 - vuotias tradenomi pääkaupunkiseudulta. Mieheni on 33 - vuotias ja olemme olleet 13,5 vuotta yhdessä. (yhteen muutimme n.13 vuotta sitten ja naimisissa olemme olleet kohta 9 vuotta). Minä olen siis säännöllisessä konttorityössä ja miehelläni on pieni yritys. Teemme siis molemmat pääosin päivätyötä.

Ei ole lapsia, joten esikoista yritetään. Myöskään lemmikkejä ei enää ole.

Teimme piiiitkän harkinnan jälkeen päätöksen loppukeväästä 2011, että lapssen / lapsia haluaisimme, joten lopetin pillerit reilun 10 vuoden syömisen jälkeen pois huhti - toukokuussa. Itse yrittäminen aloitettiin vasta syksyllä 2011. Meillä alkoi juuri yk 4.

Minulla on myöskin tosiaan yksi vähän huono homma, sillä n. 10 vuotta sitten minulla todettiin pienimuotoinen endometrioosi, mikä tietysti saattaa vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti. Siksi menenkin perjantaina yksityiselle tutkituttamaan minut kunnolla.
Kierto on ollut viimeiset 3 kiertoa säännöllinen, mutta turhan pitkä (39 päivää), tämän lisäksi ovulaation jälkeen on ruvennut tulemaan tuhrua, joka kestää kierron loppuun saakka, niin sekin on syy, että haluan tutkituttaa itseni. Olen lukenut että se voi olla helpostikin lääkittävissä, joten pidän silti lippua korkealla :) Haluan saada tilanteeseen selvyyden, vaikkakaan yrityskertoja ei hirveän montaa ole vielä ollut. Täytyy myöskin muistaa, että en enää ole ihan hirveän nuori esikoisen yrittäjä, joten en halua tuhlata liikaa aikaa, mikäli tilanteeseen voi jotain apua saada.

Esikoista siis yritetään ja vaikka meillä tosiaan kesti 13 vuotta että saimme päätöksen tehtyä - niin olemme kyllä nyt molemmat todella innoissamme toivomassa vauvaa. Mielenkiintoista miten asiat voi muuttua :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille !!!!
 
1. Nimimerkin takana minä itse 22v, mies 22v. Asutaan Keski-Pohjanmaalla, pienellä paikkakunnalla rivitalo osakkeessa 3h,k,kph. Muutin aikoinaan tänne Kuopiosta. Olen ammatiltani merkonomi, mies vakituisena tehtaassa. Nyt olen hoitovapaalla/ 2-10 pv/kk töissä.

2. Meillä on 11/2010 syntynyt tyttölapsi. Laiskanlötkeä kissa 3v. , ja koira 9kk.

3. Tavattiin 06/2007 juhannusfestareilla, ruvettiin seurustelemaan kuukausi myöhemmin 07/2007. Esikoiselle annettiin lupa tulla/muutettiin yhteen alkuvuodesta 2008. Mentiin naimisiin tosi kuumana päivänä 06/2009. Nyt ollaan oltu yhdessä n. 4½ vuotta.

4. Toiveissa siis toinen lapsonen, jota ruvettiin yrittämään maaliskuun alusta 2011. Ongelmana ovuloimattomuus, keltarauhashormooni hommeli, ja sitten ne justiinsa löydetyt munasarjarakkulat. Syön terolut nimistä lääkettä (nyt menossa neljäs kuuri), lisää lääkkeitä luvassa parin kk:n päästä.

5. Harrastukset? Poliisi-sarjat, lenkkeily, kuntosali (nykyisin), neulomisen opettelu, pleikkarin pelaaminen. :D:D
 
1. Itse täytän kohta 20-vuotta ja mieheni täyttää loppu vuodesta 25. Olen töissä ainakin 30.4 asti siivoojana(Olen oikealta ammatiltani maalari) ja mieheni sai juuri töitä(maarakennus puolella), toisaalta nekin ovat vai pätkä töitä vielä näillä näkymin.

2. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta miehelläni on poika jokä täyttää maaliskuussa 5 vuotta.
    Lemmikkeinä meillä on kaksi kissaa, siskokset Tiuhti& Viuhti (kisuvauvat  ovat kohta 5kk)

3. Olemme tunteneet n.7 vuotta, seurusteltu ollaan kohta 3 vuotta ja kihloissa ollaan oltu n.1,5       vuotta :)

4. Lopetin pillerit 2.1, 4 vuoden syönnin jälkeen. Joten täälä ollaan vasta aloitettu :)

5. Asumme uudellamaalla, Karjaalla. 

 
Heippa!

j3nni :n taustaa..

1. Täällä oltaisiin 22v. mies 23, nyt reilun vuoden olen ollut maaseutuyrittäjä, 1.1.11 meillä siis oli sukupolvenvaihdos ja musta tuli isäntä tähän taloon, meillä on siis n. 50 päätä emolehmiä, 60 ha metsää ja 60 ha peltoa, kolme kerroksinen onakotitalo jossa neliöitä on yli 300 : ) tilaa siis on lapsille ja muutenkin ; ) töitähän riittää.
Mies on maatalouslomittaja, käy ohella aikuispuolella Ilmajoella koulussa, lukeee itsensä siis agrologiksi. Koulu on suunnilleen kerran kuukaudessa yhden viikon, jolloin mies on siis viikon poissa kotoa. Koska asumme Pirkanmaalla, on matka turhan pitkä kulkea jokapäivä kouluviikolla kotoa käsin.

2. Sitten meillä on yksi kissa, lisää on tulossa ja koiran hankintaa olemme miettineet : ) Ennestään meillä on 07/2010 syntynyt Niklas-poika. Aivan ihana taapero, vaikka onkin sellanen tuhoterroristi : D kaiken se hajottaa. : D Synnytyskokemuks oli positiivinen, vaikka siinä töitä tehtiinki, kaikenkaikkiaan synnytys kesti 42h 3min, josta vain ponnistusvaihe oli 5min. Eli se itse avautuminen kesti ja kesti.. mutta loppu hyvin kaikkki hyvin : )

3. Me ollaan mieheni kanssa tavattu 2007 vuonna, seurusteleen aloimme 2008, kihloihin menimme 31.7.09, yhteisen katon alle muutettiin 1.9.09, naimisiin menimme 10.09.11

4. Takana on mulla yksi km 3/09 rv 14+3. sen jälkeen söin pillereitä 6kk ja meni pari kiertoa niin aloin odottamaan Niklasta. Imetin vuoden verran. Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen alkoivat vasta 09/11, toisia ei sitten kuulunut ja menin yksityiselle ja sain terot, söin 10 päivän satsin ja 4 päivää viimesestä pilleristä alkoi menkat, seuraavat eli nää nyt viiimosemmat tulivat 12/11.. nyt odotellaan josko kierto alkaisi tasaantuu ja menkat alkaisivat tulemaan itekseen, ja se kierto pysyisi siinä 30pv tiennoilla. Eli ensimmäinen kierto oli 56pv, sitten 42 ja nyt odotellaan kuinka pitkäksi tämä venyy. Eli meillä yk 3 käynnistyyy jos näin voisi sanoa... : D

5. Harrastuksia mulla ei oikein ole muutakun nuo 50 hyvää syytä jäädä aina kotiin : D Täytyy sanoa, että on aika rankkaa puuhaa tää maatilan pitäminen tollasen pienen lapsen kanssa. Mutta mukavaa on, ikinä ei ole samanlaista päivää. Ja keväällä kun alkaa poikimakausi, on kiva katsoa, miten poikimiset sujuu ja nähdä se oman käden tulos, mitä tämä työ vaatii. : )
Minulla olis kova hinku päästä opiskelemaan lähihoitajaksi tai kätilöksi, vielä siihen ei ole mahdollisuutta, mutta jos vaikka joskus vuosien päästä.. : )
 
elenna:

1. Minä olen 29, mies 33. Asutaan kaupungissa, käyn töissä päivisin, mies on ollut välillä töissä, nyt opiskelee kotosalla. Liikuntaharrastellaan jonkin verran, vaikka itse olenkin viime vuosina vähän sohvaperunaantunut.

2. Ei ole lapsia eikä lemmikkejä. Tykkään molemmista :)

3. Ollaan oltu yhdessä 10v :) Naimisissa 8,5v.

4. Yrittäminen aloitettiin elokuun alusta 2011. Ajankohta oli päätetty melko kauan etukäteen, ja tuolloin lopetin 8v-pilleriputken.

5. Olimme monia vuosia "ehkä joskus myöhemmin"-taktiikalla lasten suhteen. Viimeisen parin vuoden aikana on ajatukset muuttuneet ja epäilykset karisseet. Nyt olisi hyvä aika.
 
 
Isabell :

1.
Olen 23 vuotias lähihoitaja ja teen kolmivuorotyötä vanhuksien parissa :) Mieheni on 25 vuotias ja metallialalla.

2. Lapsia ei ole, joten esikoista tässä yritetään saada aluille :) Lemmikkeinä on kaksi koiraa 3 v ja 1 v :)

3. Yhdessä olemme olleet reilut 5 vuotta ja saman katon alla olemme asuneet melkein tapaamisesta lähtien :) Kihloissa olemme nyt olleet kolmisen vuotta.

4.  Pillereitä olen syönyt monta vuotta, en muista tarkalleen kauanko. Kunnolla pillerit jätin " lopullisesti" pois 2011 kesän lopulla. Ja yllätyinkin, kun positiivisen testin tein lokakuussa.
Kkm siis rv 12, 01/12. Ja nyt toivonkin pikaista uudelleen raskautumista <3

5. Harrastuksiin kuuluu lähinnä koirien kanssa lenkkeily ja hyötyliikunta. Ja niin, nämä tietokonehetket ;)

 
En viitsi tänne kovin tarkkaan kirjoitella koska en halua että ihan kaikki puolitutut voisivat tunnistaa. Mutta perusasiat alla:

1. Täytän kohta "maagisen" 30v, mies hiukan vanhempi. Olen vakitöissä mutta työpaikalla tuulee joten jatkosta ei ole tietoa. Tärkein asia itselle on kuitenkin se että saisi vihdoin itselle sen kauan kaivatun lapsiperheen.

2. Lapsia ei ole pidempiaikaisesta vauvakuumeesta huolimatta, mutta tuoreen aviomieheni kanssa olemme päättäneet että nyt saa tulla. Kissoja meillä on pari kappaletta, joten perheestä löytyy myös niitä jotka eivät tulevasta vauvasta ehkä niin innoissaan ole. :)

3. Olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta, maailman ihanin mies enkä koskaan olisi voinut uskoa että tällaisiakin miehiä löytyy. Pitää ilmeisesti vain löytää se itselle sopiva ihmistyyppi.

4. Esikoista yritetään ja vasta yk2 menossa. Siitä huolimatta todella malttamattomana.

5. Mitään varsinaista yhtä harrastusta ei nykyään ole, mutta tykkään lukea, kutoa, tehdä ristikoita, etsiä kätköjä, käydä jumpissa, vesijumpissa, vesijuosta...vielä kun olisi aikaa tehdä näitä. Koneella istun aivan liikaa, mutta toivottavasti tämä paranisi esikoisen myötä. ;)
 
Minä kanssa ajattelin kuten Victoria, enkä aivan täysin tarkkoja kuvauksia kirjoita, jottei kaikki puolitutut tunnistaisi minua. Kerron kuitenkin itsestäni jotakin, on kiva tutustua teihin kaikkiin tämän palstan avulla! :)

1. Minä täytin viime vuoden puolella 27-vuotta ja mieheni täyttää kohta puoliin 29v.
Olen sairaanhoitaja opiskelija, mutta siitäkin huolimatta katsomme myös elämäntilanteemme olevan valmis lapsen tekoon, ottaen myös huomioon ikämme ja kovan vauvakuumeen.

2. Meillä kummallakaan ei ole lapsia, esikoista siis yritämme ja suuresti toivomme. Myöskään lemmikkejä meillä ei ole, mutta koiran olemme ajatelleet hankkivamme jossakin vaiheessa.

3. Olemme alkaneet seurustelemaan syksyllä 2010 ja yhteen muutimme vappuna 2011. Rakkaus kukoistaa ja tavoitteena on antaa kukoistaa ainiaan. Parempaa miestä en osaisi itselleni toivoa!

4. Yrittämisen aloitimme lokakuussa 2011, nyt meillä on menossa yk4. Pillereitä olen syönyt 12-13 -vuotta, en siis todellakaan osaa sanoa milloin tärppää. Kiertojen pituudet ovat hieman vaihdelleet ja kuukautiset ovat muutenkin hieman muuttuneet. Tovotaan, että pieni masuasukki olisi pian kyydissä!

5. Harrastuksia minulla ei tällä hetkellä paljoakaan ole; pääasiassa lukeminen, satunnainen lenkkeily ja tämä netteily. Opiskelu ja keikkatyö vie kaiken ajan, joten aiemmin harrastamani liikuntaryhmätkin ovat nyt poissa kuvioista, valitettavasti. :(
 
Voisin minäkin tänne jotain kirjoitella :) Ihan kiva idea, saa vähän paremman kuvan siitä kenen kanssa tuolla sitten keskustelee :D

1. Minä 25, kohta 26v(-86) mies 27v(-84). Viitisen vuotta ollaan oltu yhdessä ja Helsingissä asustellaan. Itse työskentelen kokkina, mies on työtön putkimies/koti-isä :)

2. Lapsia on poika 4v(-07), kovin eloisa, vilkas mielikuvitus, aina pahanteossa, hassuja tarinoita kertoilee ja hyvin tulee juttuun kaikkien vanhusten ja muidenkin ihmisten kanssa jotka vaan jaksavat hänen juttujaan kuunnella :D Ja tyttö 1v6kk(-10), dramaqueen, prinsessa, äidin vauva ja aina pitäisi saada tahtonsa läpi joka asiassa. Kolmatta kuitenkin vielä kaivattaisiin, vaikka välillä on sellaisiakin päiviä jolloin tuntuu että kyllä ihmisen pitää olla tyhmä kun on jo kädet niin täynnä näiden kahden kanssa mutta silti vaan vauvakuumetta pukkaa.. :)
Lemmikkejä ei tällä hetkellä ole, kaneja on ollut. Meillä mies allerginen joten ei ainakaan suunnitelmissa tällä hetkellä mitään elukoita, tosin joku lisko tai käärme vois olla kiva ;)

3. Eli siis viisi vuotta ollaan oltu yhdessä. Syksyllä 2006 tavattiin, jouluna 2006 muutettiin yhteen. Tammikuun lopulla 2007 tein positiivisen raskaustestin, kesäkuussa 2007 mentiin kihloihin, lokakuussa 2007 syntyi pieni poika. Huhtikuussa 2008 aloitettiin kakkosen kuumeilu ja yritys. Syys-lokakuun vaihteessa 2009 tuli vihdoin positiivinen testi ja sitten kesäkuun lopulla 2010 syntyi pieni tyttö <3 Häitä ollaan kovasti suunniteltu mutta aina on ollut jotain muuta :D Ehkä joskus tulevaisuudessa :)

4. Nyt on menossa yk 6, eli on tässä kolmosta kuumeiltu jo muutaman kuukauden..
Keskenmenoja ei ole ollut *koputtaa puuta* eikä mitään hoitojakaan. Tosin jos ei nämä minun kierrot ala itsestään parin kuukauden sisällä tasoittumaan niin sitten varmaan kyllä pitää hakeutua lääkärille..

5. Mitään harrastuksia ei tällä hetkellä juurikaan ole, työ ja lapset vie kaiken ylimääräisen ajan ja energian. Kirjoja tykkään lukea ja joskus jotain käsityöjuttuja, neulomista ym.. mutta en ole niissä kovin lahjakas joten se on lähinnä sellaista säätämistä ja kiroomista :DD Ennen piirtelin ja maalasin paljon, nykyään vähemmän.. Ammatin puolesta pitäisi kai sanoa että ruuan laitto, mutta oon aika laiska laittamaan kotona ruokaa :) Leipomisesta tykkään ja kakkujen väsäämisestä, kaipa senkin voi harrastukseksi laskea.
 
Noniin, pitänee sitä itsekkin täällä "esittäytyä". :)
Eli olen 21-vuotias, ja mieheni on 22-vuotias, asustamme rivitalossa kahden karvaisen vauvan kanssa, ja itse olen sairaankuljetuksessa töissä, ja mieheni on töissä sairaalassa, päivystyksessä.

Aiempia lapsia kummallakaan ei ole, ja lemmikkejä tosiaan kaksi karvavauvvaa. :)

Olemme olleet yhdessä reilut 2 vuotta, ja olemme yrittäneet lasta 7 kk, tuloksetta, ja keskenmenoja ei ole ollut, eikä hoitojakaan vielä. Kai sinne on kohta hakeuduttava, jos ei ala puolen vuoden sisään pikkuista kuulumaan..

Muuta, hmm.. Harrastuksia ei oikein tällä hetkellä ole, liikunta joo, silloin kun sitä ehtii tässä ammatissa harrastamaan.. ja tietysti noiden karvaisten kamujen kanssa olemista (leikkimistä). :)
 
1. Jotain itsestä; esim. elämäntilanne, ikä, miehen ikä?
2. Onko aiempia lapsia? Lemmikkejä?
3. Kauanko pari ollut yhdessä?
4. Kauanko raskautumista on yritetty? Keskenmenoja? Hoitoja?
5. Muuta mitä mieleen tulee. :)

Kiitos vielä mame, että ketjun perustit. Itselläni kirjoittamisväli saattaa venyä välillä pidemmäksikin, kun kotihommat verottavat koneellaoloaikaa.

Mutta nyt siis itsekin ehdin toivottavasti muutaman rivin raapustaa, ettei tyttö ala vaatia äitiä koneelta pois.

1. Olemme eteläisestä Lapista kotoisin oleva 30vee pariskunta. Itse olen tällä hetkellä kotiäiti/opiskelija ja mieheni on fysioterapeutti.

2. Aiempia lapsia on 11/2010 syntynyt tyttö <3 Lisäksi laumaamme kuuluu erinäinen määrä karvaisia kavereita. Mainittakoot lauma (6kpl) harraste/kisakoiria.

3. Yhdessä olemme olleet jo viime vuosituhannelta lähtien eli 1998 alkoi seurustelu ja siitä sitten -99 kihlat. Vierähtikin yli 10 vuotta, kunnes sanoimme tahdon 2010 ja tyttö syntyi reilun kuukauden kuluttua tästä. Yhteistä taivalta takana siis yli 13 vuotta.

4. Esikoista emme varsinaisesti edes yrittäneet, raskauduin noin 3-4 kierrosta. Söin yli 10 vuotta yhdistelmä e-pillereitä, lopetin maaliskuussa 2009. Ehkäsyn jätimme osittain pois marraskuussa 2009 (kumi silloin tällöin) ja kokonaan joulukuussa 2009. Kierto vaihdellut pillereiden jälkeen 28-61 vrk. Nyt lapsen jälkeen ollut aika tasaisesti 36vrk. Nyt toinen lapsi olisi haaveissa yk2 menossa. Ovista koittanut tikutella tästä kierrosta. Mitään tulosta en ole saanut :( Kuukausi sitten gyne totesi endometrioosin, mitään tarkempia tutkimuksia ei ole tehty. Lisäksi lokakuussa 2011 aloitettu kokeellisesti Thyroxin lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan.

5. Eikoisen ja kotihommien ohella harrastellaan monimuotoisesti koirien kanssa. Tykkään tehdä lisäksi käsitöitä, mutta aikaa niille ei juuri nyt ole ollut.

 
Tervehdys!

Eli Virkkulin takana:

1. Olen vähän päälle 30v. liikunta ja opetusalalta ja uudet opiskelut yliopistossa juuri alkaneet. Mies hieman nuorempi. Yhdessä ollaan oltu kohta 10v, mutta naimisiin ei olla vielä menty, mutta suunnitelmissa on.

2. Ihmislapsia ei vielä ole, mutta pieni tottelematon koirapoikanen löytyy:)

4. Me olemme ajatelleet, että lapsi saa tulla, kun on tullakseen, mutta nyt kuume on noussut aika kovaksi. Pillerit jätin pois 5/2011 ja ei ole ollut mitään selkeää strategiaa yrityksessä. Ovulaatiota olen kyllä seuraillut. Kierto ollut yllättävän tasainen 25-27pvä, samoin ovulaatio ja sen tuntemukset. Minulla todettiin endometrioosi v.2007 ja se on leikattu pari kertaa onnistuneesti.Viimeksi vähän yli kuukausi sitten. Silloin tehtiin myös aukiolotutkimus ja kaikki oli kunnossa. Nyt olisi siis aivan ihanaa alkaa odottaa esikoista.

5. Harrastuksiin kuuluu koiran kanssa ulkoilu ja lukeminen. Nyt voisi myös sanoa, että tämä kuumeilu ja oireiden tutkiskelu menee jo harrastukseksi:)  

 
Virkkuli: Saako kysyä, missä päin olet leikkauksissa käynyt? Jos et tarkemmin halua sairaalaa mainita, niin pohjoinen, etelä, itä, länsi-suomi? tai jotain. Itselläni pelko endoa kohtaan kamala. Todettiin juuri gynella, että endo on. Itse sen jo oireista arvasinkin. Mietin vain, että kuinka helpolla täällä pohjosessa pääsisi hoitoon asian kanssa. Heti itsellä epäilyt, että kunnon hoitoa vaikea saada. Mulla alkaa oireet olla aika pahoja. Pikkukakkonen olisi kovasti toiveissa, mutta nyt tää endo jyrää.
 
Jenni84

1. Minä ja avomieheni asumme Keski-Suomessa Muuramessa, mieheni on kotoisin täältä ja itse olen kotoisin Lappeenrannasta.  Itse työskentelen tällä hetkellä päiväkodissa ja mieheni on työttömänä.

2. Ei ole aiempia lapsia, esikoista toivomme kovasti.  Meiltä löytyy 2 ranskanbulldoggia, sellaisia pikku muruja :)

3. Yhdessä olemme olleet kohta 8 vuotta ja saman katon alla n. 6-7 vuotta. Kihloihin menimme vuosi siitä kun alettiin seurustelemaan.

4. Meillä on nyt esikoisen yritys meneillää. Pillerit lopetin pari kuukautta sitten, pillereitä kerkesin syömää 6-7 vuotta.

- Jenni -

 
1. Jotain itsestä; esim. elämäntilanne, ikä, miehen ikä? 
2. Onko aiempia lapsia? Lemmikkejä? 
3. Kauanko pari ollut yhdessä? 
4. Kauanko raskautumista on yritetty? Keskenmenoja? Hoitoja?
5. Muuta mitä mieleen tulee. :)

Heisku

Elikkäs olen 22v ( toukokuussa 23v) Avomieheni on saman ikäinen kun minä. Olen Ammatiltani Parturi-Kampaaja, mutta tällä hetkellä olen kotiäitinä. Mieheni työskentelee turvallisuus alalla

Meillä on tuommoinen aivan mahottoman ihana ja suloinen kohta 1,5 vuotias esikoispoika ja 4-vuotias saksanpaimenkoira. =)

Nuoresta iästä huolimatta olemme olleet yhdessä avomieheni kanssa yli 7,5vuotta. Tutustuimme 2004 tammikuussa ja aloimme seurustelemaan toukokuussa 2004. Olimme kaukosuhteessa (välimatkaa oli 500km) tammikuuhun 2008 asti jolloin minä valmistuin ja muutin avomieheni koti paikkakunnalle asumaan. Tällä hetkellä asumme pirkanmaalla!

Ensimmäistä raskautta aloimme yrittää kesällä 2008. Neljännestä yrityskierrosta tärppäsi. Tämä raskaus kuitenkin päätyi kohtukuolemaan joulukuussa 2008 rv 18! Asiaa tutkittiin ja diagnoosiks tuli osittainen rypäleraskaus (harvinainen vakava istukka sairaus) tästä seurasi sitten 6kk karenssin ja 2 viikon välein verikokeissa juokseminen. Heinäkuussa 2009 saimme lääkäriltä luvan alottaa yrittämään uutta pienokaista jätin pillerit sillon pois, elokuun lopussa tuli ekat kuukautiset ja joulukuun 1pv 2009 tein positiivisen testin ja sillon oli myös yk 4. Elokuun 10pv 2010 sitten syntyi tämä meidän ihana esikoispoika =) Vuosi sitten keväällä olin tullut raskaaksi vahingossa (ehkäsy petti) joka kuitenki päätyi keskenmenoon. Viime kierrosta päätimme miehen kanssa että en ala enään pillereitä syömään vaan toinen saa tulla sitku tulee, päätimme myös avokin kanssa että emme ota mitään ressiä yrittämisestä joten emme mitenkää varsinaisesti edes yritä menemme vaan. =) Tietenki pistän päivän ylös millon edellinen täti on ollut että pystyy kierto päiviä laskee yms..

Mitäs tässä muuta vielä, joku täällä taisi kirjoittaa että kihloja odotellessa nii täälä samahomma :D kihloja odotellessa, kovasti miehelle  vihjailen että eikö jo olisi aika =) Harrastan tanssia, olen tanssinut 7-vuotiaasta asti.
 
Takaisin
Top