Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläki mielialan vaihtelut hyvin tuttuja Senna89 ja kukapa muu niistä eniten kärsis ku tuo rakas ukkoni...onneks on jo tottunu mun ailahteluihin aika hyvin tän neljän vuoden yhteiselon jälkeen emoticon

Oon tässä viime päivinä tosiaan ollu kärttynen ja sit on kauheesti tehny mieli makeeta. Nää kuulostais ihan PMS oireilta että tätiä täällä kyllä odottelen kylään jälleen ennemmin ku plussaa emoticon  Aattelin kuitenki varmistaa asian testillä tänä vkonloppuna, jossei täti ennen sitä jo päätä tulla. Ei kyllä pitäis ennen ens viikon alkua, mut ei sitä koskaan tiiä... Plussa ois tietty kiva saada, mut jos ei nyt mitään oireita ala kuulumaan ni epäilen kyllä. Haluun kuitenki varmistaa asian :DDD Kärsimätön emoticon

Ansku90: Mäki mietin samaa ku Inkivääri!! Oot saattanu olla jo raskaana, mut meni kesken, jos kierto on tosiaan ollu säännöllinen, etkä oo käyttäny hormonivalmisteita just vähän aikaa sitte. Etkö tehny testiä ku menkat oli noinki paljon myöhässä? Ei kyllä mun mielestä tarvii ottaa vielä yhteyttä mihinkään, jos vuoto loppuu jossain vaiheessa eikä ilmene kipuja?!? Kyllä yleensä luonto hoitaa hommat noin aikasessa keskenmenossa. Mut ihanaa et sulla on positiivinen asenne!! Me kyllä pystytään tähän, jos muutkin!!! Tsemppiä emoticon

Inkivääri kirjoitti:
Ansku90: Tosi kurja, että jouduit noin pitkän odotuksen jälkeen pettymään. :( Uskon, että oli mieli kyllä maassa, mutta ihanaa, että jaksat olla noin positiivinen. Mitä ehkäsyä käytittte viimeksi? Kun mä vaan mietin, että jos käytitte jotain hormonaalista niin toi epäsäännöllisys kai voi mennä sen piikkiin, mutta jos teillä on ollut kortsu käytössä pillereiden lopettamisen jälkeen, niin sitten kyllä mä suosittelisin juttelemaan gynen tai ainakin terveydenhoitajan kanssa. Ihan maallikko oon näissä asioissa, että en siis oikeasti osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei, mutta tosiaan, jos et oo mitään hormonaalista käyttänyt pariin vuoteen ja yhtäkkiä alkaa säännöllinen kierto heitellä, niin oudolta kyllä kuulostaa. Ei oo siis tarkoitus pelotella, vaan päinvastoin kannustaa selvittämään, jos tohon voisi saada jotain apua, niin ei ainakaan tarvis uudelleen pettyä noin pitkän odotuksen jälkeen. Voimia ja toivotaan, että se pieni teillekin suodaan pian! Älkää luovuttako, vaikka pettymykset ottaakin koville!

Samaa mieltä :) Tiedän itse, miten turhauttavaa on, jos kierto venyy ja venyy, jos ei ole raskaana. Pitkittyy vaan, että pääsee uudelleen yrittämään :/ Paljon voimia ja jaksuja sinne, kyllä se tärppää vielä <3

Hei! Pakko kysyä täältä tätä, jos joku osais auttaa:) Elikkäs meillä nyt yritystä raskautua.
Eilen ja tänään on ollut maha tosi arkana ja uskon, että on ovis. Tänään tullut myös pariin otteeseen vähän verta pyyhittäessä, niin mitä ihmettä tää nyt on? Ennen en ole tällaista huomannut/kokenut, vaikka jo viidettä lasta olemme yrittämässä <3 Ja aiemmista raskauksista en ole tuntenut ovista näin voimakkaasti. Tai siis yleensä olen tullut niistä kierroista raskaaksi, mistä en ole sillein edes huomannut ovista.. Olipa sekavaa, mutta jos joku tietää jotain, niin olisin kiitollinen, jos saisin vastauksen emoticon

-Loe kp 15/30-32

Hui, muutaman päivän oon ollut pois täältä ja pari sivua uusia viestejä luettavana :D Menin jo ihan sekasin kuka oli kirjoittanut ja mitä :) Mut kaikille plussanneille oikein kovasti onnea!!! Varsinkin Santsu, ihana, et tärppäsi vuodoista huolimatta! :)
Kaikille muille tsemppiä ja voimia tähän vauvapuuhasteluun! Mielialat varmasti heittelee kaikilla sinne sun tänne, mutta yhdessä me jaksetaan eteenpäin. Jaetaan ilot ja surut. :) Haleja kaikille!

Yksisarvinen, kiitokset onnitteluista! Niin enpä uskonut silloin vuodon jäkeen että tässä kuussa onnistaisi. Ilman Idahon viestiä en ehkä olis plussannutkaan. Se sai mut uudestaan "vahtaamaan" kroppaa ja pupuilemaan tiuhemmin kuin mitä ehkä muuten olis tullut tehtyä. 
Vieläkin hengailen tälläkin palsalla ja jännittelen teidän kaikkien kanssa :-)
Loe, mulla oli viime kuussa kierron mukaan laskettuna just ovulaatio päivinä pyyhittäessä vuotoa. Mulla oli tosin KM:n jälkeen tulleet vasta yhdet menkat, joten oletin sen johtuvan siitä. Mut kuinkas kävikään, plussa tuli. Jännä sit nähdä ultrassa mihin laskettu aika menee, pysyykö kuukautisten mukaisena vai muuttuuko viikolla eteenpäin kun mun mielestä ovis oli viikon myöhässä.

Santsu: Mun oli ihan pakko tulla kertomaan, ku oirees oli ihan samat ku mulla ja itsekin olin jo silloin luovuttamassa.. Mutta onneksi ei kumpikaan näin tehty..emoticon

Pakko myöntää, että jännäsin kyllä että miten sun sitten käy ja päivittäin kävin täällä lukemassa...

Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan!! emoticon

Santsu kirjoitti:

Loe, mulla oli viime kuussa kierron mukaan laskettuna just ovulaatio päivinä pyyhittäessä vuotoa. Mulla oli tosin KM:n jälkeen tulleet vasta yhdet menkat, joten oletin sen johtuvan siitä. Mut kuinkas kävikään, plussa tuli. Jännä sit nähdä ultrassa mihin laskettu aika menee, pysyykö kuukautisten mukaisena vai muuttuuko viikolla eteenpäin kun mun mielestä ovis oli viikon myöhässä.

Hassua, nimittäin mullakin on tullut KM:n jälkeen vasta yhdet menkat. Tammikuussa nimittäin tuli ihan varhainen keskenmeno. Ja yhdet mensut ovat olleet tässä välissä ja kierto ihan sekaisin. Km:n jälkeen kierto oli jotain 34. Ja nyt kuitenkin tuntuu, että ovis on tullut normaalin kierron mukaan:) Koska muutenhan tuon oviksen ois pitänyt tulla vasta viikonloppuna... Kaipa tuo kierto kirii itsensä kiinni aika nopsaan(normisti on tullut ovis n.26.-28.pvä)... Kun se keskenmeno oli sellainen, että tavallaan menkat oli myöhässä vain sen 5päivää. Taas omat sepostukset. Mutta jospa se tästä tärppäis ;) Nyt alkaa tuo kipuilukin helpottaa... Pitää kyllä varata sit heti ultra, jos nyt sattuu, että raskaudun :) Mulla on tosi pitkä kierto ja aina ultrassa vauva ei olekaan vastannut ihan viikkoja, eli ollut sen 3-7päivää pienempi/nuorempi.
Santsu, oliko sulla muuten kivulias se ovulaatio? Mä en oo ennen raskautunut kivuliaasta ovulaatiosta, mutta kaipa johtuu siitä, että olen ollut niin kipeä, etten ole kyennyt tekeen mitään. Tai, no en mä tiedä, että raskaudunko nytkään... Parempi pitää jalat maassa, ettei sit pety...

Toivotaan, LoE<3, että sulla käy samallalailla kun Santsulla. :) Mä oon täällä miettinyt omaa elämääni, ja tullut siihen tulokseen, että oikeastaan olis ihan hyväkin, jos pienokainen lähtis kasvamaan vasta parin-kolmen kuukauden päästä. Saisin opiskelut tämän kevään osalta pois alta, ilman, että koko ajan menisi keskittyminen sen miettimiseen, joko on tärpännyt ja sitten ehtisin opiskelemaan vielä koko ensi syksyn täysipäiväisesti. Eikä olis toinen sitten aina se porukan nuorin, joka pääsee vikana baariinkiin kun 18 täyttää. :D Mä luulen, että työnnän siis koko homman taka-alalle nyt pariksi kuukaudeksi ja lopetan päivien laskemisen. Ehkäsyä en tietenkään aio alottaa uudelleen, toki vaavi on tervetullut edelleen hetikin ja tilatut ovistikut voisin käyttää, niin saan varmistuksen, että sen osalta homma on ainakin kunnossa. Mutta muuten koitan siirtää ajatuksen siihen, että myöhemmin keväällä olis parempi kuin nyt. Saa nähä onnistuuko tää yhtään näin, mutta tällä hetkellä tuntuu hyvältä ajatukselta. Tätä palstaa en kyllä varmaan silti raaski jättää, joten hengessä oon mukana kyllä. :)

Idaho, hyvä etten tuottanut pettystä ;-) Ja ihmiset sanoo että netissä/palstoilla roikkumisesta ei ole hyötyö :o)
Loe, ei ollut kivulia ovis. Olin bongaavinani sen ovisliman n.viikkoa vuodon jälkeen. Mulla tosiaan oli vuotoa kahtena päivänä pyyhkiessä, ei sen suurempaa. Silloinkaan ei ollut mitään kipuja. Mulla KM todettiin rv10 ja tyhjenys yritysten jälkeen jouduin kaavintaan, joten se saattoi vielä vähän enemmän sekoitta kroppaa.
Olen muutenkin aika noviisi tuossa Oviksen bongaamisessa. Olen aina raskautunut (3:sti) toisella kierrolla. Jännä sattuma sekin. No toivottavasti tämä vaavi pysyy kyydissä täydet ajat, niin ei tartte oviksia bongaillakkaan. Olin ajatellut että mun lapsiluku olis sit tässä...

Kiitos kaikille vastanneille =)

Inkivääri: Tiedän, miltä susta tuntuu. Me yritettiin esikoista aika kauan. Ja aina pettymys pettymyksen jälkeen. Mä sit lopetin "yrittämällä yrittämisen". Eli turha stressaus loppui ja aloin puuhaan muita juttuja. Ja sittenhän se tärppäs heti=) SE kauhea stressi ja pettymykset tekivät mulle ainakin sen, että aloin jo epäillä, että voinko ikinä tulla raskaaksi tai saada vauvaa. Nimittäin aiemmin olin saanut keskeytyneen keskenmenon. Ja sen jälkeen yritettiin reilu vuosi. En jaksanut enää sitä epätoivoa, joten lopetin yrittämisen. Varmaan jo jotenkin sekoitin mun kropankin luulemaan, etten voi tulla raskaaksi. Huh.. Onneksi nuo pienemmät ovat saaneet alkunsa tosi helposti, aina eka kierrosta:) Mutta varmaan sekin on auttanut, kun ei ole sillein stressannut ja epäillyt omaa "luontoaan" ja kykyään tulla raskaaksi <3 Toivon, että tulet raskaaksi :)

Santsu
: Toivon, että vaavi pysyy mukana loppuun asti :) Tuliko sulle silloin se keskeytynyt keskenmeno? 2002 mä sain sellaisen. Oli kauheaa, kun olin kerennyt jo melkein sen 12viikkoa olla raskaana. Iloita, totutella ajatukseen. Niin sitten selvis ultrassa, että vaavi oli kuollut jo rv7.. hyi.. Olin kuukauden haaveillut turhaan ja kantanut kuollutta "vauvaa" sisällä..

Katotaanpa tulisko tää nyt perille :D

Loe, oli keskeytynyt KM. Olin ravannyt lääkärissä jo pariin otteeseen viikoilla 7-9 pienen verenvuodon vuoksi, mutta aina oli vauva ollut ok. Sit viikolla 10 todettiin että se olikin kuollut viikolla 9. Pahempaa siitä teki vielä että tyhjennyslääkkeetkään ei auttaneet ja jouduin kaavintaan n. 3 viikkoa tapahtuman jälkeen. Oli aika rankka joulun alus ja vasta ekat menkat toi jotenkin tapahtuneen päätökseen. Mutta nyt on onneksi uusi elämä kasvamassa masussa. Paljon apua toi myös ihana pirteä esikoinen, joten en liiaksi päässyt vellomaan surussa. Rankkaa tuollainen aina on, mutta täytyy nyt uskoa että tällä kertaa menee paremmin. Vaikka kyllä sitä tietysti vähän jännittyneemmin suhtautuu kaikkiin nipistyksiin ja muihin tuntemuksiin.
Sorry muille tämä masentava aihe täällä plussaa odottavien palstalla.

Senna89 kirjoitti:
Wau Vau! Huomasitteko, että eri ketjujen järjestys vaihtelee sen mukaan kun niihin tulee uusia viestejä! (pieni off topic huomio)

Sitä oonki jo odotellut. Ollut jotenkin niin pöljä kun ei viimeksi päivittynyt siirry ensimmäiseksi.

Heippa!

Ihan mielenkiinnosta olisi hauska kuulla, oletteko te muut kertoneet vauvahaaveistanne tutuille? Me päätettiin pitää tää omana tietonamme, niin pitkään, että tärppää ja jonkun verran sen jälkeen myös. Mutta taisin aikasemmin jo kertoakin, kun jouduin tiukoille asian kanssa, kun kaveri (joka syö samoja pillereitä kun ite söin) kysyi, jos olisin voinut lainata yhden kiekon, kun reseptin umpeutuminen pääsi yllättämään. Mä luulin pelastaneeni tilanteen, kun keksin, että onhan mun resepti vielä voimassa ja hain niitä sille, mutta tää kaveri osasi silti laskea 1 + 1. Heti kun nähtiin, niin kysyi sitten suoraan, että onko siihen joku syy, ettei mulla ollut pillereitä. Enhän mä nyt siinä sitten osannut tai edes nähnyt tarpeelliseksi valehdella, joten tää yksi kaveri on vihitty salaisuuteen mukaan, mutta muuten yritetään olla kuin ennekin eikä puhuta aiheesta mitään. :)

Paha kyllä meidän häiden jälkeen ihmisiä on alkanut kiinnostaa tää lisääntymispuoli ja keskustelut menee aika usein siihen suuntaan, että koskahan meille tulee vauva. Oon sitten yrittänyt olla ympäripyöreä ja olla antamatta mitään merkkiä mihinkään suuntaan. Välillä utelut ärsyttää, erityisesti, kun menkat on just alkaneet, mutta välillä kyllä hymyilyttäkin, kun ajattelee, että eipä kysyjä tiedäkään, miten ajankohtaisesta asiasta on puhe. :) Yksi tilanne, jotan vähän oon pelännyt liittyy ensi kesänä oleviin kaverin häihin, joissa oon kaasona. Kun oltiin katsomassa morsiamelle alkuvuodesta pukua, olin ihan varma, että morsian ja toinen kaaso keksii, että ostetaan meille puvut samalla. Yritin jo valmiiksi miettiä syitä, miksei niitä kannattaisi vielä ostaa, esim. että aikosin laihtua pari kiloa kesään mennessä yms. Mutta onneksi tätä nyt ei ainakaan vielä ole tullut kohdalle, ja kohtahan se heinäkuun loppukin on jo niin lähellä, että vaikka sitä ennen tärppäisi, niin ei ehtisi kovin iso maha enää kasvaakaan.

Mites muilla? Ootteko joutuneet vastaaviin tilanteisiin vai ootteko suoraan kertoneet ihmiselle missä mennään? Vai ootteko ehkä sellasessa tilanteessa, että kukaan ei odota teiän miettivän jälkikasvua vielä?

Inkiväärille vastaus: Meillä ykkösen tulosta ei hiiskuttu kenellekkää. Alettiin vaan yrittää ja katottiin mitkä oli reaktiot kasvavalle masulle emoticon No, tuleville isovanhemmille kyllä kerrottiin, jo ku 15 viikkoa tuli täyteen, että olisivat sitte ensimmäisiä, jotka tietää. Kavereille ei kerrottu ennenku rupesivat kyselemään. Oli siitä hyvä raskaus et ei ollu pahemmin mitään alkuraskauden vaivojakaa, et hyvin saatto pitää salaisuuden. Eikä me juoda alkoholia, ni siitäkää ei mitään ongelmia tullu.

Nyt ku ollaan alettu toista yrittämään, ni oon kyl kertonu kavereille et yritetään kakkosta. Katotaan sitte ku saan plussan, että kerrotaanko sit heti vai sit ku on kriittiset viikot menny/maha alkaa näkyä. Toi et kerroin johtu siitä et mulla on kaks kaveria raskaana ja jostain syystä keskustelut menee aina siihen, ni sit mäki osallistuin  keskusteluun tällä paljastuksella emoticon

Huomenna ois testin paikka, vaikka vahvasti epäilen et nega sieltä tulee...mut pitää saada varmistus!! Aika hyvin oon saanu pidäteltyä etten oo tehny testiä jo emoticon Mutta huomenna oon sit viisaampi.

Plussia plussia kaikille!
+++++++++++++

Huomenna ois testin paikka, vaikka vahvasti epäilen et nega sieltä tulee...mut pitää saada varmistus!! Aika hyvin oon saanu pidäteltyä etten oo tehny testiä jo emoticon Mutta huomenna oon sit viisaampi.

Plussia plussia kaikille!
+++++++++++++

Marika82: Miten kävi? Toivottavasti sait plussan :)

Meillä on silleen, että mahdollisista tulevista lapsista on kyllä puhuttu useampien ihmisten kanssa, eli mun porukoiden, parhaan ystäväpariskunnan ja minä itse tärkeimpien kavereiden kanssa, ja ajankohtaakin on tullut hieman vihjailtua. Lähinnä se on sitä, että minä kuumeissani välillä höpöttelen jos aihe jotenkin yleisessä keskustelussa tulee ilmi.

Veikkaan kuitenkin, että sitten kun itse yrittäminen aloitetaan, niin siitä ei välttämättä puhuta kenellekään. Plussatuloksen jälkeen olisi kiva pitää tieto itsellään johonkin tiettyyn hetkeen saakka, että on varmempaa että kaikki menee ok, mutta voi olla että mä tulen olemaan silloin niin lörppö ja onnellinen että niille tärkeimmille ihmiselle kerrotaan aiemmin. Loput ympärillä olevat ihmiset, esim. mun etäisemmät luokkatoverit huomaa sitten kun huomaa.

Meillä on puhuttu koko ajan lähimmille ihmisille ihan avoimesti yrityksestä, raskaudesta, keskenmenosta ja uudesta yrityksestä. Lähimpiin lukeutuvat minun vanhemmat ja muutama luottoystävä, sekä pari miehen hyvää ystävää. Keskenmenosta jouduin töissäkin kertomaan, koska jouduin olemaan paljon poissa sen vuoksi. Onneksi meillä on vain kolme henkeä töissä, joten ei koko maailmalle tarvinnut kuuluttaa.
Nyt on sellainen olo, että uudesta raskaudesta voisin kertoa vasta muutaman viikon odotuksen jälkeen. Aiomme mennä sitten, kun joskus uudestaan raskaudun, varhaisultraan. Muuten en varmasti saa minkään näköistä mielenrauhaa moneen viikkoon.
Luultavasti en kuitenkaan pysty äidiltäni asiaa salaamaan, vaikka haluaisinkin. Enkä yhdeltä hyvältä ystävältäni, jonka kanssa aiheesta on paljon keskusteltu. Molemmilla, kun yritys on päällä ja ystävälläni jo yksi lapsi on, puheet aika usein kääntyvät raskauteen ja lapsiin.

Raskaudesta puheenollen, tänään sohvalla maatessani oli hetken aikaa pientä menkkajomotuksen tunnetta alamahassa oikealla puolella. Nyt on menossa kp 20/24-28 Jänniä aikoja eletään. Tuo mun ticker heittää yhdellä päivällä, kun laitoin siihen kierron pituudeksi 27 päivää.

Nythän tämä keskustelupalsta alkaa olemaan jo hyvä emoticon

Meillä ekan lapsen kohdalla yrittämisestä ei puhuttu kellekään, mutta sit kun tärppäs  niin tulevat isovanhemmat sai tietää melko pian. Muille kerrottiin vasta, kun kyselivät. :) Nyt toisen kohdalla lähimmät ihmiset tietää, et ehkäisy on jätetty kokonaan pois. Katsotaan, mitä jatkossa saadaan kertoa. :)
Olen nyt maanantaista asti tikutellut joka päivä ja joka päivä tikkuun on ilmestynyt haamu, eli en ainakaan vielä ole ilmeisesti ovuloinut. =/ Ohjeen mukaan testiviiva pitää olla yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Eli tämä kierto venyy taas pitkäksi, jos nyt edes ovuloin... Jännä vain, et jo kuuden päivän ajan se on näyttänyt selvää haamua. Mut huomenna jatkuu... :) Se täytyy sanoa, et omalla kohdalla tikut on auttanut sen verran, etten pahemmin ole stressannut tätä vauvatouhua. En ole yrittänytkään tutkailla kroppaani ja hakea merkkejä mahdollisesta ovulaatiosta. Ollaan otettu ihan rennosti. :)
Oikein hyvää kevään odotusta kaikille ja niitä plussatuulia! Ihana kun aurinko paistaa! :D

Takaisin