RASKAAKA(KO) ? neuvoja yms...:)

babywishes

Oman äänensä löytänyt
Heippa kaikki! Oon siis uus täällä ja tarviisin kaikkia neuvoja yms... koska olen vasta nuori ja uusi täällä sivuilla eli en oikeen tiedä olenko nyt raskaana vai en eli voisin kertoa nyt tästä mun tilanteestani;

Mulla on ollut käytössä minipillerit, desogestrel sandoz (en tiedä onko oikein kirjoitettu) mutta jokatapauksessa, niitä käyttänyt sen muutaman kuukauden ja pari pilleriä on jäänyt ottamatta. Onko mahdollista tulla raskaaksi siitä?

Eilisestä asti on ollut vatsa- ja selkäkipuja, pahoinvointia eilen ja muutama päivä aikaisemminkin. Päänsärkyä, palelua, rinnoissa vähän turvotusta (tai sitten vaan kuvittelen), sekä hirveää pistelyä alavatsassa.. onko normaaleita raskausoireta?

Ongelmana tässä on se, että en tiedä milloin pitäisi alkaa seuraavaksi menkat koska kahteen kuukauteen ei ole ollut säännöllisiä noiden pillereiden takia , enkä ovulaatiosta tai kiertopäivistäni tiedä yhtään mitään :D Eli en pysty vielä varmaan tekemään testiä kun en tiedä noista menkoista? Toinen tilanne on myös se että en tiedä milloin olisi tärpännyt jos on eli HELP me :sad001 Oon ihan pihalla mitä pitäis tehä tässä tilanteessa ?

Plussatesti on siis toiveissa :Heartred mutta on täs nyt vähän pihalla :sad001
 
Mä ootan toista lasta, käytössä ollu tavalliset pillerit, ja multa ei mitään unohtunu mut silti kävi näin. Tajusin olevani raskaana pelkästään siitä että töissä huomasin kaiken tuoksuvan ja haisevan ihan erinlaiselta.. rinnat tosin kans oli heti ihan turvonneet.

raskays oireet muistuttavat useimmiten tosipaljon kuukautisoireita, tosin paljon voimakkaampina. Muistatko yhtään mihin aikaan kuusta oli viimeks kuukautiset? Apteekissa myydään herkkiä testejä joista näkee tuloksen jo 4 päivää ennen kuukautisia. Eipä tuohon oikeen muuta osaa sanoa, kun tee testi ja toivo parasta :P
 
Sopiiko kysyä, että miksi syöt pillereitä jos raskautta yritätte? No mutta silti.. eli testi tietenkin kannattaa tehdä, jos epäsäännölliset kuukautiset ollut, ja ehkä ensin kannattaa joku halpa tehdä, ja jos antaa plussan, niin kannattaa ostaa CB:n digitaalinen testi, joka antaa viikot, niin tietää ainakin suuntaa antavasti kuinka pitkällä on.
Jos ei vielä plussaa anna, mutta kuukautiset ei ala kuitenkaan, niin muutaman päivän päästä kannattaa uusia testi.

Mulla myös tämä viimeisin raskaus alkoi pillereistä huolimatta, vaikka yhtäkään ei jäänyt ottamatta ja kellon tarkasti söin. Oli tosin eri merkkiset.
 
Mun mielestä mul oli just tähän aikaan kuukautiset yleensä mut ei oo tullu niiden pillereiden takia.. koska ollut tosi epäsäännölliset ku syöny niitä pillereit sen verran vähän aikaa.. Pitääpä varmaan sitte tehä se testi joku päivä :)
 
Pillereitä syön siksi kun tota raskautta vasta vähän aikaan ollaan suunniteltu mutta nyt kyl lopetan ne :) mietin vaan just että voiko tulla raskaaks jos pari on unohtanut mutta näköjään sitten kyllä jos muillakin on niin tapahtunut.
Mut tosta testistä ku en tiedä yhtään millon hedelmöittyminen olis alkanut eli vaikee tehä testiä :/
 
Sen takia kannattaa ostaa niitä halpistestejä, jos ei vielä näykkään, että on liian aikaista, kun se CB:n digi on aika hintava, että se kannattaa tehdä vasta kun plussan olet saanut, siis jos plussan saat heti ekaan testiin, niin sillä kannattaa niitä viikkoja sitten hieman varmistella :) Tietenkin jos esim. tänään teet testin mutta antaa negan ja viikon päästä teet uuden testin ja antaa plussan, niin sittenhän se raskaus on vasta ihan alussa, jolloin ei välttämättä kannata digiin tuhlata.
 
Citymarketeista ja prismoista vissiin myös saa ainakin pregcheck-merkkisiä liuskatestejä, hinta jotain alle 3 € / 2 liuskaa per paketti. Netistä saa vielä halvemmalla useamman mut niillä tietty kestää sit saapua. :)
 
Saa marketeista ja ärrältäkin, nykypäivänä melkein mitä vaan saa mistä vaan :) Joten siinäkin mielessä helppo käydä ostamassa, kun melkein joka paikasta löytyy joku paikka mistä saa :)
 
Niinpä. Plus apteekeissa on usein perus liuskatestitkin kalliimpia kuin marketeissa. No on joissain apteekeissakin noita pregcheckejä edullisesti kai. Sieltä intiimituotteiden luota löytyy missä on höylät, kondomit jne. ja ainakin Joensuun citymarketissa on ovulaatiotestejäkin samassa hyllyssä. :)
 
Apua mulla tuli äsken todella pientä vuotoa :eek: eli voisiko olla kiinnittymisvuoto? Kun ei ole enää vuotoa eli tuskin oli menkat
 
Itselläni oli hormonikierukka ja se otettiin 10.2.2014 pois.. samana iltana sitten kun mitään kipuja ei ollut eikä tiputteluvuotoa tullut niin peuhattiin.. noh..saman viikon keskiviikkona alko (12.2.2014) alko tiputteluvuoto ja perjantai-aamuna oksentelin todella voimakkaasti ja sitä kesti koko perjantaipäivän.. perjantai-iltana nousi sitten kuume 38,1.. toiveajattelua.. kai ? Nyt viikon päästä sitten testi kehiin.. :)

Tosiaan kannattaa odottaa.. eikä hätäillä testin kanssa :)
 
No toi oksentelu voi kaiketi johtua tosta kierukasta? Mutta mulle sanottiin että pitää mennä laittamaan kierukka heti kun menkat alkaa ja niiden olis pitäny alkaa vast 21 päivä tätä kuuta mutta alkoi jo 16.. Että entiiä mitä toi nyt vois olla :/ eka mietin että joku keskenmeno varmasti mut ei ollu mitään kipuja ainakaan että entiiä. Kai ne sit normimenkat on mutta vähän ajoissa.. Rupee jo pelottaa etten voikkaan saada lapsia kun ei oo tärpänny vieläkään :sad001 mutta toivottavasti sulla tärppäis :) mullaki kyl mahassa outoja tuntemuksia välillä nut voi johtua kans toiveajattelusta..:)
 
Siis anteeksi nyt kun puhut tossa ettei ole tärpännyt vieläkään, niin tuskin nyt hirveän helposti tärppääkään jos pillereitä syöt?? o_O Vai menikö multa jotain ohi?

Näkyy olevan vanha viesti mut pakko kommentoida :)
 
Aivan, siis en käytä enää pillereitä. Tai silloin kun tämän viestiketjun aloitin :) pillereiden lopettamisesta oli pari kuukautta ja sinä aikana emme käyttäneet mitään ehkäisyä.

Tällä hetkellä tilanne on hieman muuttunut, ja minulla käytössä nyt hormonikierukka. :)
 
Takaisin
Top