Rannekanavanoireyhtymä ja raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kattili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kattili

Sanaisen arkkunsa ammentaja
MInulla neukku totesi tossa rv29 et mulla olis tällänen rannekanavanoireyhtymä. Kaikki alko jo joskus rv25 kun aina öisin kädet ranteesta sormiin puutuivat kymmeniä kertoja yössä. sitä kesti aina tuonne rv 29 saakka jolloin puutuminen muuttui kamalaksi kivuksi ja säryksi. levossakin pakottaa ja puristaa. ihan mahdottomalta tuntuva raskausoire mutta pakko kait se on uskoa kun niin todettiin :) no neukku sanoi vaivaa melko yleiseksi, silti en ole koskaan kuullutkaan moisesta raskausoireesta keneltäkään. löytyykö täältä kanssa sisaria? ja jos löytyy niin miten olette asiaa hoitanu? minä en oo saanu neuvolasta enkä neuvolalääkäriltä asiaan minkäänlaista apua. "menee ohi raskauden jälkeen" on kaikkien toteamus. joo niin voi mennäkkin, mutta on tämän tuskan kanssa ihan mahdoton olla. minulla toinen raskaus menossa ja esikoiselta ei kyllä ollu tällästä...:/
kiitos jos löytyy sinulta vastaus!

Moikka! Minulla oli samanlaisia oireita ja kävin tutkimuksissakin. Rannetuet auttoivat selviämään kivuista. Kipu ja oireet kyllä hävisivät synnytksen jälkeen mutta muutamiin sormiin jäi sitten tuntopuutoksia. Suosittelen tutkimuksia ja mahdollista rannekanavien avausta leikkauksella. Tsemppiä odotukseen!

Takaisin