Rakkauspakkauksille annetut nimet

NuuNu

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2015
Tähän voi halutessaan kertoa minkä nimen on lapselleen valinnut. Onko mukana suvussa kulkevia nimiä? Oliko jotakin muita kriteerejä? Löytyikö nimi helposti vai joutuiko ennalta suunniteltua nimeä vaihtamaan kantajansa näköiseksi? Päästiinkö nimestä helposti yksimielisyyteen jne :)
 
:HeartpinkAlina Ella Aurora:Heartpink
Etunimi löytyi helposti eikä hyviä haastajia oikeastaan löytynyt. Toisiksi nimiksi vaihtoehtoja taas oli ihan liikaakin! Sommittelin paljonkin eri nimiyhdistelmiä ja esittelin niitä miehelle melkeen kyllästymiseen saakka varmaan raskauden puolivälistä saakka. Miehen kyllästymiseen siis :p Koitin saada mukaan suvussa kulkevan nimen, joka on mummoni ja oma toinen nimeni, mutta en saanut sen kanssa mieluista yhdistelmää. Näin ollen nämä kaikki nimet on ns. keksittyjä nimiä. Näistä sommitelmista löytyy jo valmiiksi mahdollisen tulevan pikkukakkosen nimikin, jos sattuu olemaan tyttö :)

Mies kävi ottamassa tytön nimen käsivarteen ristiäisten jälkeen. Aika oli varattu jo rakenneultran aikaan ja vihdoin se on siinä :happy:
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    103.9 KB · Katsottu: 86
Meidän tyttö on Cecilia Amanda. Meidän sukunimi on ruotsinkielinen niin haluttiin että etunumikin olis saman henkinen. Nimi oli kyllä valittu jo ennen tytön syntymää, mutta helppoa se ei ollu, kun mun miehelle ei meinannu kelvata mitkään nimet, kun kaikista nimistä tuli kuulemma jotain ikäviä mielleyhtymiä (tyyliin oma exä, kaverin hoito, joku tyhmä tyttö ala-asteelta jne...) Jos ois saatu poika niin sille olis ollu montakin molempia miellyttävää nimivaihtoehtoo. Onks muilla ollu vaikeuksia nirson isukin kanssa?
 
Meidän neidistä tuli Ilona Enni Olivia..
Itse halusin kauan, että jos tytön saan niin tästä tulee Mirella :wink Oli jo koko nimi valmiina ja siinä jatkuisi suvussa ja itsellä olevia nimiä.. Mies ei kuitenkaan nimeä hyväksynyt ja hyvä niin näin jälkeenpäin mietittynä.. :)

Nykyinen nimi koostuu niin, että eräänä aamuna mieleen tuli nimi Ilona, mutten sitä miehelle sanonut kun halusin natustella itse sitä ensin.. Saman päivän iltana mies sitten sanoi saman nimen :eek: Oli hänen koneensa nimipäivä ohjelmaansa jäänyt jumiin moneksi viikoksi :p Tuon jälkeen lähtikin toimimaan ja vaihtoi nimipäivän ajantasalle :wink Ja kun se molempien mielessä oli niin sellainen sitten jäi :)

Enni tuli siitä, että mies oli sitä ajatellut eräänä päivänä ja tykästyin nimeen ja ehdotuksena olikin Enni-Ilona jonkin aikaa, mutten halunnut etunimeksi niin lyhyttä..

Ja kolme nimeä tahdoin tytölle niin mietittiin kolmatta ja Olivia tuli siitä, että miehen edesmenneen isän toinen nimi oli Olavi, joten tyttö sai siitä muistuttavan kolmannen nimen, ja hän venytti syntymäänsä juuri tämän edesmenneen pappansa nimipäivälle..

Pappi ei jostain syystä nimen tarinaa kertonut ristiäisissä :wink

Niin ja nimi ei ollut täysin varma ennen syntymää, mutta kun tyttö siihen rinnalle laskettiin niin heti oli selvä, että Ilona se siinä :Heartred Sopi niin hyvin heti :)
 
Meidän pipana sai nimekseen Ella Elena Lila :smug: :Heartpink

Mikään nimistä ei kulje kummankaan suvussa ja oon sen jo päättänyt yli kymmenen vuotta sitten :)
Äidiksi oon halunnut jo kauan ja ex mies.. no ei siitä sen enempää...

Ella nimestä oon aina tykännyt ja enkä tunne/oo tuntenut ketään Ellaa :wink

Elena tulee vähän hassusti/hölmösti siitä kun -98 tuli Zorron naamio leffa ja kasiluokkalaisen mielestä Catherine Zeta-Jonesin hahmo Elena oli maailman kaunein ja rohkein jne. nainen... päätin että jos joskus saan tytön ni siitä tulee Elena :)

Ja Lila on ollut niin monta vuotta ehdoton lempiväri ( Lila oli ainoo mistä mies ensin vähän pisti hanttiin mutta huomas ettei se auta ja sanoin että jos tulee poika ni se saa päättää nimen ) :D

Joten näistä tuli neidin nimi :) :Heartred
 
Lumi-Tuulia
Tuulia on mun toinen nimi ja se päätettiin jo heti aluksi että tytölle tulee äidin toinen nimi ja pojalle isän. Luontonimet tuntui läheisiltä joten Lumi löytyi hyvin nopeasti. Aluksi ei edes ajateltu nimeä väliviivalla mutta kun tyttö syntyi niin nimen lopullinen muoto vahvistui. :-)
 
Venni Toivo Kaspian :Heartred
Kaspian kutsumanimi, "perintönä" omalta äidiltäni, jolla myös viimeinen nimi kutsumanimenä. Toivo puolestaan sitten isän puolelta. Poika oli odotusajan Toivo Daniel, mutta synnyttyään ei Daniel sitten niin kolahtanutkaan, vaikka viimeiseen asti pähkäiltiinkin :wink
 
Jesmiina Edit-Amanda ♡♡♡

Jesmiina jo Ipanan esitietolomakkeen kohdassa hätäkaste. Ja tietty se mätsää isosiskojen nimeen. Edit on miehen mummun älyttömän kaunis nimi. Amanda on prinsessanimi, kaikilla tirpusilla on A:lla alkava prinsessanimi. Listasin miehelle muutamia omia suosikkeja (Amalia, Amalie Amelie) joista valitsi ton. Väliviiva tossa kohdassa ja muutenkin nimen muoto on samantyylinen ku esikoisella.

Kaikki tylleröt ovat siis
Mimmiina-Alexandra (Mimmi)
Emmiina Lila-Aurora (Emi)
Jesmiina Edit-Amanda (Jesmi)
 
Takaisin
Top