Mä en ainakaan kannata noin tiukkoja rajoituksia, meiltäkin joutuis ajamaan 50-60km ihan vain rakettien takia kun aattona tuskin muuten lähdettäis asioille, ei mitään järkeä. Ei toki viikkoa tarvi myydä, parissa-kolmessa päivässä kyllä oletettavasti osuu jonkun reitille muutenkin.Miksiköhän myyntiaikaa ei rajata vain 31.12. klo 9-18. Luulisi että jos raketteja haluaa paukutella niin ne tuossa ajassa ehtii hommata. Jos on töissä niin voi laittaa kaverin tai puolison asialle tms. Kyllähän tuo vähentäisi sitä ennen uv aattoa paukuttelua, sillä aika harvassa on ne jotka vuoden säästää paukkuja vaan kiusantekoa varten. Uudenvuoden jälkeen ei meillä päin ainakaan ole enää juuri paukkunut aamuauringon valjettua.
Ilotulitteiden myynti on myös monen urheiluseuran tärkeä varainhankintakeino. Ja lähes aina kerätyt varat käytetään lasten ja nuorten urheiluharrastusten mahdollistamiseen, suoraan tai välillisesti (hallivuokrat, valmentajien kulukorvaukset, kisamatkat, jne)
Mä en kannata myöskään kieltoa, tykkään raketeista ja asutaan sen verran syrjemmässä, ettei täällä ole mitään järjestettyä ilotulitusta. Äänenvoimakkuutta sen sijaan saisi rajoittaa, ja itse olen pyrkinyt ostamaan vain patoja tms minkä roskat on helppo kerätä, kun pahvikääreet ei lennä pitkin taivasta. Eikä niitä tarvi mitään isoa läjää. Ja toki vastuullisuutta käyttöön, aikuisille selvinpäin ja sallittuna aikana.