Rakenneultrat

Ihania ultrauutisia täällä :)

Meillä myös rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin. Sirokokoinen vauveli siellä heilui, 330g painoa :Heartred Nyt ei olekaan enää ultraa koko loppuraskauden aikana (ainakaan meilläpäin)..! Sydänääniä pääsee onneksi neuvolassa kuulemaan :Heartred
 
Meillä kans tänään rakenneultra takana ja kaikki hyvin, paitsi istukan paikka. Kiersi takaata eteen ja aika alhaalla kohdunsuuta nähden. Yleensä se kuulemma vielä nousee ja siirtyy pois edestä, mutta rv 30 uusi ultra, jossa tilanne tarkistetaan.

Ja NIPT:ssä luvattu tyttö kai edelleen tulossa, mutta sanoi ettei lähtis arvaamaan jos ei olisi tyttöä virkattu, mutta ei kyllä mitään killuttimia myöskään nähnyt. Mutta yllätys, että NIPT:ssä sanottu sukupuoli on kuulemma epävarmin asia mitä siitä selviää. Pidin sitä ihan varmana kun DNA:sta tutkitaan.
 
Minulla myös todettiin etuseinässä olevan istukan sijaitsevan alhaalla johon lääkäri sanoi että voi nousta vielä raskauden edetessä ja että tulossa synnytystapa-arvio myöhemmin vaikka totesikin että tapauksessani tulossa sektio kun alateitse ei onnistu. Tällä hetkellä pikkuisen potkut tuntuneet todella alhaalla ja vitsailtu miehen kanssa että kohta jollain sikiön potkaisukerralla ilmaantuu jalka näkyviin :D
 
Meillä oli tänään rakenneultra ja siellä kaikki hyvin :happy: Alustavasti saatiin kuulla tytöstä mutta tosiaan eivät varmaksi sanoneet.
Kylläpä jännitti ultra! Tuntui ettei verikierrä päässä kun odotin vaan kokoajan et sieltä tulee jotain kamalaa. Istukkaa seuraillaan kun pitäisi nousta vähän mutta eivät olleet huolissaan.
 
Mulla oli kans sillon nt tultaessa istukka kohdun suulla. Mut nyt ku olin rakenneultrassa ni se oli noussu sen verran ylös, et sen puolesta alatie synnytys onnistui. Toivotaan et teilki kaikilla lähtee se viel nousuun ku kohtu kasvaa :)
 
Mä en omasta istukasta laittanutkaan mitään, kun iloitsin niin tuosta ultrasta :) Mulla istukka etuseinällä, mutta sopivan ylhäällä. Liikkeet tuntuu ihan alavatsalla ja joskus joku satunnainen ylempänä, mutta istukka vaimentaa kuulemma hyvin.
 
Mulla istukka noussu kuukaudessa 3cm, oli siis vielä rv15 melkein kohdunsuulla edessä alhaalla, nyt tossa edessä vähän oikealla. Vaimentaa edelleen liikkeitä tosi tehokkaasti, mut potkuja alkanu tuntua ihan alamahalle. Hauska miten nää tuntemukset muuttuu ihan parissa päivässä :D
 
Meillekki tehtiin aivan rakenneultraa vastaava ultra tässä yllärinä, vaikka pari viikkoa vielä varsinaiseen. Jouduin pieneen leikkaukseen (umpisuoli) ja sen jälkeen huolesta soikeena sain oikein perusteellisen ultran, luojan kiitos ♡ lähes 300g pientä poikaa masussa, eli äidin vaisto voitti jälleen :D
 
Rakenneultra takana. Ei näkynyt kunnolla mitään. Kuukauden päästä erikoislääkärin ultrattavaksi.
Varasin ajan Perhe Arteen 3/4D ultraan ensi maanantaille. Lakkaan kohta käymästä koko PHKS:ssä ku kaikki ultrat pitää tehdä kahteen kertaan, mitään ne ei kuuntele ja ajat aina niin myöhässä (tänäänki tunnin myöhässä) että pitää varuiks aina pyytää koko päivä töistä vapaata ku ei tiiä millo sieltä pääsee pois. Ja etenki ku 50% näistä käynneistä on näköjään turhia reissuja ja ajomatka sinne yli puoli tuntia sivu.
 
Rakenneultra takana. Ei näkynyt kunnolla mitään. Kuukauden päästä erikoislääkärin ultrattavaksi.
Varasin ajan Perhe Arteen 3/4D ultraan ensi maanantaille. Lakkaan kohta käymästä koko PHKS:ssä ku kaikki ultrat pitää tehdä kahteen kertaan, mitään ne ei kuuntele ja ajat aina niin myöhässä (tänäänki tunnin myöhässä) että pitää varuiks aina pyytää koko päivä töistä vapaata ku ei tiiä millo sieltä pääsee pois. Ja etenki ku 50% näistä käynneistä on näköjään turhia reissuja ja ajomatka sinne yli puoli tuntia sivu.
Tosi erilainen kokemus kuin mulla, mulla oli ultrassa erikoislääkäri ja lääkäri ja tutkivat kunnolla. Voin kuvitella miten turhauttavaa kun jännittääkin ja haluaa tietty tietää et kaikki ok. Selkiskö miksi eivät nähneet (osaaminen, välineet tms)?
Toki ton myöhästymisen kanssa on kyllä samat kokemukset, menee tosiaan puolipäivää tuolla josta suurinosa siihen odottamiseen. Turhauttavaa!!
 
Näkyvyys niin huono. Niinku aina. Ku on noita vatsanpeitteitä niin paljon. Mutta onhan tommonen rakenneultran jättäminen rv 24+6 tosi myöhäistä...
 
Mashnu, tosi kurjaa.. :sad001 mä painan reippaasti yli 100 kiloa ja kyllä multa ovat aina saaneet jotain kautta näkymään.. Esikoistakin odottaessa olin samoissa painoissa ja hyvin näky kaikki. :eek:
 
Mä oon aina saanut kuulla samaa laulua. Sama juttu se oli esikoista odottaessa. Huonosti näkyy. Miks ne vaivautuu edes laittamaan minkään kätilön ultrattavaksi ku joka kerta pitää ottaa sit uusiks lääkärin kanssa. Saati nää radi seurannat. Jos ei kerta näy kunnolla niin miten ne voi varmaksi mittailla vauvan kokoa??
 
Myöskin täällä on tota omaa massaa enemmän ku tarpeeksi mutta silti saatiin ultrattua kaikki ihan hyvin. Myös nt-ultra tehtiin mahan päältä eikä sanottu että olisi ongelmaa....

On kyl kummallista miten erilailla meitä kohdellaan :'(
 
Takaisin
Top