Rakenneultrat ja sukupuoli

AadaEveliina, meillä Lahessa niitä 4D-ultria on kahdessa paikassa (PerheArte ja Terveystalo), ensimmäisessä sen ultran tekee kätilö ja jälkimmäisessä lääkäri. Hinta-arviot taisi olla n. 160 € ja noin 270 €.

Argh kun ei ole mitään fiilistä kumpi tulee...viimeksi oli niin selkeä tyttöolo. Nyt ihan yhtäkkiä alkoi häiritä ettei voi jo ostella kaikkea kivaa, vaan pitäis odottaa marraskuun 5.päivä asti...on tullu jotenkin koko ajan vastaan kaikkea kivaa, etenkin vaatteita, sekä tytöille että pojille. Samoin lastenhuoneen sisustusta olen kuumeisesti miettiny, ja niitäkään visioita ei pääse toteuttamaan ennen kun tietää kumpi tulee...ja vielä enemmän ärsyttää, että mietin moista asiaa niin kovasti, koska ei meille ole väliä kumpi tulee, haluan vaan jo TIETÄÄ, ja hävettää ihan miten taka-alalle rakenneultran todellinen tarkoitus on jäänyt näitä miettiessä, eli että onko kaikki hyvin ja kasvanu normaalisti yms...

En edes haluaisi 4d ultraan, vaikka ne halvempia olisikin. Koen ne ihan järkyttävinä ja ällöinä, kun näkyy parhaillaan mähmän peittoinen nassu, josta saa vaikutelman epämuodostunut :confused:

BabyBlues et ole ainoo :grin Mä haluan kans vaan Tietää jo!Ihan hirvittävän kamalan ärsyttävää vaan odottaa että pääsis sinne rakenneultraan näkemään kumpi on :think005

Meillä olis ru 31.10, kauheen pitkä aika odottaa tietoa et kaikki osat omilla paikoillaa ja terveeltä vaikuttais noin muutenkin ja tietenkin se sukupuoli, helpottaa huomattavasti hankintoja etenkin huoneen sisustuksen kanssa :grin

Joo se huoneen sisustaminen...Vaatteitakin nyt vielä ehtii ostaa keväämmälläkin, mutta olis kiva päästä jo puhailemaan (rakentamaan pesää, selvästi) ja järjestelemään. Varmaan tämän pesänrakennusken takia odotan jouluakin jo tavallistakin yli-innokkaammin, ihan vaan että pääsisin verhoja ja koristeita ripustelemaan ja leipomaan ja muuten kotoilemaan, mitä en muulloin oikein niin paljon harrasta. Joulun aikaan sitäkin enemmän, ja nyt joudun käyttämään ihan tahdonvoimaa etten aloita ennen marraskuuta! Siis normaalisti jaksan kyllä odottaa ainakin sinne joulukuun vaihteeseen kuten normaalit ihmiset...

Voi minäkin odotan jo joulua ja samat mielessä! :D

Onko kenelläkään muulla sellaista ongelmaa, että mies ei missään nimessä halua tietää lapsen sukupuolta ennen syntymää, ja itse haluaisitte? Minä ainakin olen todella kärsimätön ja jotenkin tuntuu että saisin sulateltua sitä vauvan tuloa paremmin kun saisin tietää siitä tuon vähän enemmän.. Nyt sitten toisaalta olen miettinyt josko jättäisinkin kysymättä, kun kuitenkin muuten möläyttäisin. Kaduttaakohan se sitten jälkikäteen jos ei kysykään?

Meillä sama, siis että mies ei halua tietää ja mä haluun. Just siitä syystä että olismahdollista ennakoida vaatetta ja huonettakin :) Meillä on aikaa rakenneultraan vielä 3 viikkoo joten katotaan mihin lopulta päädytään ;)

Pöh. Olenpa itsekäs, mutta mä ainakaan en korvaani lotkauttais jos mies vaatis jotain tollasta, koska onhan MULLA oikeus silti tietää vaikka se ei haluis. Lähettäisin varmaan ukon ultrasta kesken pois sitten, jos se haluis niin salaisuutena pitää itselleen. Ja möläyttämisestä en huolehtis, kun se kuitenkin haluis sitten jossain vaiheessa(pian)tietää kun tietäis mun tietävän :D oon kyllä aika natsi...mut mun mielestä kaikki pitää aina PERUSTELLA, ja mulla olis hankinnat perusteluna, ja lisäks se että kun kerran ilmaiseksi on mahdollisuus. Ja että mitä väliä?!? Jos hakee jotain suurta 'yllätystä' niin voin kertoa että kyllä siinä syntymätapahtumassa ihmettelemistä ja mietittävää riittää kerrakseen, ja että sukupuolen kyttäämiseen tuskin kannattaa/jaksaa muutenkaan sillä hetkellä keskittyä... ohhoh, olenpas taas hormonihöyrykiukkuinen :D

Rakenneultrassa käytyy hyvin oli kasvannut ja kaikki kunnossa. Tänään rv 20+2 ja vauva vastasi kokoa 20+4 :). Ihana vilkas tyttövauva tulee meille ❤❤❤ onpa haikeeta kun ei enää ultria ole tulossa :(

mä oon kanssa just niin itsekäs etten oo ees kysyny mieheltä haluaako se tietää vai ei. Minä haluan :) ja nyt on jotenkin niin vahva tyttö olo et oikeen jännittää et kumpi siel mahtaa olla :) vielä kaks viikkoa...

Arvostan todella jos joku pystyy oleen tiedustelematta sukupuolta! Eihän sitä vielä jonkin aikaa sitten tiedetty kumpaa sukupuolta tulee(ei käytetty ultria), ja jännitys säilyi loppuun asti :) Vaatii tahdonvoimia mitä Multa Ei Löydy :D pakko saada tietää, liittynee varmasti tuohon suunnittelu puoleen, mutta on itsellä ainakin heikkous myös eli malttamattomuus.

Totta on myös se että se synnytys itsessään on sen verran yllätyksellinen ja tunteita heittelevä kokemus että tilannetta voi ehkä rauhoittaa tieto edes jostain mitä tuleman pitää. Tai sitten ei. Vaikeita kysymyksiä...

Muokattu viimeksi:
Pääseekö teillä kaikilla miehet mukaan rakenneultraan? Meillä alkaa näyttään pahasti siltä että sattuu työreissu just niin että mies ei oo siis paikalla kun on ultra... :( Saakohan sinne ottaa mukaan jonkun "ulkpuolisen", siis ystävän, äidin? Inhottavaa mennä yksin... :(

Mies pääsi mukaan, mutta tokihan sinne saa ottaa mukaan jonkun muunkin aikuisen, jos haluaa. Lapsia ei haluta sinne häiritsemään.

Eiköhän sinne saa yhden aikuisen ihmisen ottaa mukaan kaveriksi..

Mulla on pää sekaisin nyt tästä "kysyä vaiko ei"-pohdinnasta. Anoppi (tai siis tuleva, kunhan joskus naimisiin mennään) ilmoitti ykskantaan ettei hänelle saa kertoa kumpi sieltä on tulossa. Mies edelleen sitä mieltä että hän haluaa saada pitää sen jännityksen synnytykseen asti. Ja kyllä minä nyt häntäkin ymmärrän kun on aiheesta pitempiä pätkiä juteltu.

Itse perustelin omaa kysymisenhaluani sillä, että saisin jotenkin "konkretisoitua" lapsen tuloa mielessäni, ja että se helpottaisi hankintoja. Noh, hankinnat ovat vähän huono syy, koska a) meillä ei ole rahaa hankkia juuri mitään, saatika sisustella lapsen mukaisesti ja b) ostaisin joka tapauksessa sukupuolineutraaleja vaatteita ym. koska en tykkää yhtään vaaleanpunaisesta tai mistään erityisen poikamaisista jutuista. En tiedä liittyykö se siihen että olen aina itse ollut vähän poikatyttö, sellainen väliinputoaja sukupuolirooleja ajateltaessa.. :rolleyes:

Onneksi on mietintäaikaa marraskuun puoliväliin asti! :p

Pääseekö teillä kaikilla miehet mukaan rakenneultraan? Meillä alkaa näyttään pahasti siltä että sattuu työreissu just niin että mies ei oo siis paikalla kun on ultra... :( Saakohan sinne ottaa mukaan jonkun "ulkpuolisen", siis ystävän, äidin? Inhottavaa mennä yksin... :(
Ainakin PHK-S:n ohjeessa luki, että mukana saa olla isä tai tukihenkilö (aikuinen), tukihenkilön henkilöllisyyttä ei oltu määritelty sen kummemmin :)

Lismubettiina: enpä minäkään ole sisustellut ihmeellisemmin vieläkään, poikien huone on täynnä kamaa kuitenkin leluja, kirjoja ym.ja suurin osa saatuja kun en viitsi itse usein ostella ja niitä saa lahjaksi ja muuten vain tuttujen isommilta lapsilta. Muutettiin kesällä uuteen omakotitaloon ja tilaa nyt on, mutta haluan pitää vaaleana ja avarana, poikien huone on tosi kotoisa ilman kummempaa sisustusta. Kirjojakin haetaan lähes joka viikko kirjastosta. Tuo 3v kun kyllästyy vanhoihin satuihin nopeasti jo. Sama juttu vaatteiden kanssa! Suurin osa saatuja, tosin tiettyjä juttuja pakko ollut ostaa ja nyt huomannut että käytettynä ei noita isompien vaatteita enää samalla lailla saa joten joutuu ostamaan. Ja nyt taas olen innostunut ostamaan esim.facebookin kirppis ryhmien kautta edullisemmin juttuja :)

Ja tämä ei siksi etteikö meillä olisi varaa, mut on itse pienestä asti opetettu siihen ettei tuhlailla turhia vaikka rahaa oliskin. Mies on aikalailla samoilla linjoilla. Tosin me törsätään ruokaan ihan hirveesti rahaa, ollaan pikku kulinaristeja ja terveellinen ruoka on aika kallista myös. Ostetaan kaikki mahdollinen luomuna ja prosessoimattomana mut toki syödään about kerran viikossa ulkonakin.

Mulla on kans vähän epäselvää vielä pääseekö mies ultraan joten äitini on sitten varalla tulossa jos ukolla liian kiireistä töissä. Tosin sätin sitä että paree tulla kun oma lapsi kyseessä :D mies hyvin utelias myös sukupuolesta joten koitetaan ottaa selvän siitä.

Olin itse parhaan ystäväni esikoisen rakenneultrassa, kyllä sinne voi kenet vain aikuisen ottaa mukaan :)

Ok kiva, varmaan pyydän sit omaa äitiä mukaan ultraan jos mies ei pääse. Tietysti molemmat toivottais että pääsis, mutta aina ei työaikatauluihin pysty vaikuttaan itse :(

Takaisin