Rakenneultrasta

Maaria83, mulla oli rakenneultra maanantaina (nyt 19+0) ja meillä oli sama juttu: kolmen verisuonen sijaan napanuorassa oli vain kaksi. Mennään uuteen kontrolliultraan vkolla 32.
Kuulemma voi vaikuttaa vauvan kasvuun (käsittääkseni loppuvaiheessa) mutta ultraaja ei kyllä ollut huolissaan ja sanoi ettei tarvitse munkaan huolehtia! :)
 
Hildamaija,mulla oli kans tuo sama ja eilen neuvolassa terveydenhoitajakin sanoi,että jos virtaukset ovat kunnossa niin ei syytä huoleen. Meillä rv 28+ on se kasvukontrolli ja lääkäri päättää seurataanko kasvua vielä pidemmälle vai riittääkö tuo yksi kerta :)
 
Maaria83, mulla oli rakenneultra maanantaina (nyt 19+0) ja meillä oli sama juttu: kolmen verisuonen sijaan napanuorassa oli vain kaksi. Mennään uuteen kontrolliultraan vkolla 32.
Kuulemma voi vaikuttaa vauvan kasvuun (käsittääkseni loppuvaiheessa) mutta ultraaja ei kyllä ollut huolissaan ja sanoi ettei tarvitse munkaan huolehtia! :)

Kiva kuulla muiden kokemuksia. Mulle tosiaan lääkäri vielä sanoi, että pieni hidastuminen vauvan kasvuun ei tässä tapauksessa haittaisikaan. Meinasi ettei minusta yli nelikiloista alakautta synnytetä ja esikoinen jouduttiinkin leikkaamaan.
 
Meillä oli rakenneultra tänään. Kaikki näytti olevan hyvin! :) :Heartpink Vauvan mitat vastasivat n. viikkoa pienempää, mutta se oli ok eikä laskettua aikaa muutettu. 362g oli vauvan paino. Istukka on etuseinässä hyvässä kohtaa niin, että ei ole kohdunsuulla. Ei mikään ihme, että en ole tuntenut liikkeitä läheskään yhtä hyvin kuin kahdesta edellisestä! :D Voi sitä jännitystä, mikä mulla oli ennen ultraa! Mutta siis niin ihana tunne, kun nyt tiedetään tytön kasvavan hyvin ja kaiken olevan hienosti. :love7 Muutenkin tullut viime aikoina fiilis, että apua kuinka mahtavaa on kokea oman vauvan odotus ja syntymän ihme taas! :love017

Rv 21+1
 
Meillä oli myös tänään rakenneultra! Pikkuisella oli kaikki hyvin masussa, mitoiltaan oli n. Viikon "jäljessä" mutta se on kuulemma ihan normaalia :) painoa 342g <3 tyttöä lupaili :)

Mulla on kans istukka ihan tossa edessä navan kohdilla, hyvä paikka ultraajan mukaan. Olinkin epäillyt, että se on pysynyt edessä niinkun nt-ultrassakin oli. Potkut tuntuu vain alavatsalla ja oikealla "reunalla":)

21+1
 
Meillä oli eilen (rv 20+4) rakenneultra, kaikki näytti olevan kunnossa :) Istukka peittää koko kohdun etuseinän joten liikkeet tuntuu vielä tovin huonosti. Mutta ei kuitenkaan ollut liian lähellä kohdun suuta istukka, ja kätilö sanoi että siitä jos vielä liikkuu niin liikkuu pois päin joten ei vaikuta synnytykseen. Varma tyttö oli, kuulemma "pusuhuulet" jalkojen välissä ja sanoi että on kumma jos sinne vielä jotain kasvaa :grin Eli vahva poikaolo ei pitänyt paikkaansa :)
 
Sama juttu meillä, eli istukka on edessä ja alakautta tarkistettiin että ei ole kohdunkaulakanavan päällä - eikä onneksi ollut.
Eläväinen tyttö näkyi meilläkin, sivuprofiilissa ei näkynyt pippelin häivääkään, joten 98% varmuutta luvattiin. Kaikki vaikutti normaalilta, joten taas ollaan askelen pitemmällä!
Oli kiva ultraaja ja oli kiva käynti - mun miestä niin jännitti (sitä jänskättää ihan kaikki tässä raskaudessa.
Pitkät kädet ja sopusuhtaiset jalat oli hällä pitkien luiden mittauksen perusteella. Painoarvio 434g
Katjusha rv 20+5
 
Rakenneultrassa käyty, pienellä kaikki kunnossa. Kontrolli saatiin istukan paikan tarkistukseen syyskuun lopulle. Tällä hetkellä oli takana ja aika alhaalla. Sukupuoli jäi vielä vähän arvailun varaan. "Ei näy merkkiäkään pojasta mutta ei voi sanoa varmaksi tytöksikään". Ehkäpä udellaan syyskuussa uudestaan :D Painoarvio 379g rv 20+4
 
Käytiin eilen 8.7. rakenneultrassa ja aika "hyvin syönyt lapsi" tällä hetkellä kuten lääkäri sanoi :D rv 19+6 ja pituus 17,9 cm ja paino noin 433 g. Minua jäi mietityttämään kun lääkäri sanoi, että kohtu on herttamainen? Mitä se tarkoittaa? En tajunnut kysyä. Lääkäri sanoi että seuraavalla kerralla pitää tarkistaa tilanne. Lueskelin netistä niin jotenkin ymmärsin ettei vauva pääse sit kääntymään oikeaan asentoon ja et synnytys hoituu luultavasti leikkauksella.
 
Jewell, mulle sanoi lääkäri alkuraskauden ultrassa myös herttamaisesta/ sydämen muotoisesta kohdusta. Mainitsi, että vauva todennäköisesti syntyy sen vuoksi ennen laskettua aikaa ja sitä seurataan raskauden loppuvaiheessa tarkemmin. Tuolloin en osannut vielä sen enempää kysyä ja piti np-ultrassa kysyä asiasta tarkemmin, mutta toimitus oli sen verran nopea ja lääkäri tyly, että unohdin ja asia jäi minuakin vaivaamaan.
Itsellä rakenneultra reilun viikon päästä, joten silloin otan asian taas esiin. Yritin neuvolassakin terkalta kysellä, mutta hänellä ei ollut mitään tietoa asiasta.
 
Meidän murunen taisi nukkua ultran ajan. :sleep002 Piti käsiä kasvoilla eikä juuri liikkunut mihinkään, vaikka aiemmilla kerroilla on ollut hyvinkin vilkas menijä.

Mitat saatiin silti otettua ja vauva vastaa viikkojaan hyvin (360 g) eikä mitään poikkeavaa näkynyt. Istukka on kuulemma passelisti takaseinässä ja tarpeeksi ylhäällä ja napanuorassa on tarpeeksi suonia. Sukupuoli jätettiin yllätykseksi aiemman suunnitelman mukaan.

Kätilö toivotteli tervetulleeksi synnyttämään, mistä lupasin pidättäytyä vielä muutaman kuukauden ajan :)
 
Rakenneultra takana, varma poikalupaus annettiin! <3 Painoa oli 366g. Rakenteet muutoin kunnossa mutta sydäntä ja ylähuulta ei nähnyt kunnolla, joten uusintaultra 1,5 viikon päästä... Lisäksi ultraava lääkäri otti VIHDOIN mun supistukset ja kivut alavatsalla ja selässä tosissaan ja merkkasi määrittämättömän riskiraskauden seurannan diagnooseihin... Ultrasi kohdunkaulan ja totesi sen olevan hieman huolestuttavan lyhyt, kun oli 2,8cm. Kohdunsuu oli kuitenkin onneksi kiinni. Laittoi lähetteen Taysiin, jossa toivottavasti jatkossa tutkittaisiin kohdunkaulaa ja supistuksia, näki seurannan todella aiheelliseksi mutta totesi että saa nähdä miten Tays asiaan suhtautuu... Keskiviikkona siellä olin päivystyksessä ja suhtautuminen kaikkinensa oli jälleen huonoa kuten tähänkin mennessä. Toivottavasti sieltä nyt kuitenkin yllätettäisiin. Puolentoista viikon päästä maanantaina uusintaultra sitten sikiö sydämen, ylähuulen ja kohdunkaulan tilanteen vuoksi. Nyt mut määrättiin lepoon; ei rasitusta, nostelua, seksiä eikä saunaa. Imurointi kielletty, samoin kai pienikin nostelu mitä ainakin muiden kokemuksia netistä luin. Täytyy ottaa tämä kaikki nyt mieluummin tosissaan kuin että ottaa riskejä, koska epämääräiset huolestuttavat vatsakivut vaivanneet rv 11 lähtien, eilen alaselkä oli aivan tulessa, ilmeisesti siis supistuksia selkään... Ja kun kohdunkaula on lyhyt ja vielä kaiken päälle me molemmat olemme mieheni kanssa keskosia ja lisäksi myös isoveljeni on.  Vaikka olisi syyskuun puoliväli, riskiraskaus olisi huolestuttavaa, saati että oon vasta 20+2. Kunpa rakas Sisumme nyt vaan jaksaisi kasvaa kehossani loppuun asti turvallisesti! Ja kunpa kaikki suojelusenkelit tekisivät hyvää työtä meidän eteemme. Ja kunpa sydän ja ylähuuli olisivat kunnossa. Ja kunpa kohdunkaulani ei lyhenisi emmekä saisi liian aikaista keskosta tai ylipäänsä keskosta.
 
Voi noita pettymysten huokauksia, kun "Pesosta" niin kaikki muut toivoivat, mutta aivan niin kuin oma vaistonikin sen jo ihan alusta alkaen sanoi, niin "Viiruhan" siellä vilahteli... :happy:
Eli tyttöähän ne meillekin tänään lupailivat. :dummy1::Heartpink
Ja rakenneultrassa muutenkin kaikki ihan tosi hyvin. Laskettu aika heitti yhdellä päivällä aikaisemmin aivan kuin nt-ultrassakin, ja painoarvio oli 390g, eli ihan hyvä.
Uusi ultra saatiin kuitenkin vielä viikolle 28, koska on se r.diabetes silloin alussa todettu, ja vielä senkin vuoksi, kun olen käynyt läpi paljon leikkauksia ja minulla on kohdussa vielä 3 myoomaa. Niitäkin täytyy kuulemma seurata, kun saattavat raskaushormoonien takia innostua kasvamaan.
Mutta tällä hetkellä tilanne on erittäin hyvä ja onnellinen. :happy: :Heartred
Ja kyllä se mieskin on jo vähän innostunut, vaikkei nyt poikaa tulekkaan.
Ja itsetuntokin nousi, kun sai kuulla, että mahtavat rakastajathan ne tekevät niitä tyttöjä. :joyful:
Mutta joo...kait se on sitten lähdettävä metsästämään niitä tyttöjen vaatteita, kun olis vain noita poikien vaatteita tyrkyllä. :wink
-m-
 
Moona, ihania uutisia. Onnea tyttölupauksesta!!
Tämä nyt on sitten toisen ketjun asiaa oikeastaan, mutta onko sulla pysynyt sokerit hallinnassa? Ymmärrän, että nuo myoomat on seurattavia, joten oikein hyvä että valvovat niitä. Mulla on kans radi-diagnoosi rv. 17 ja seurantaa oon nyt tehnyt kolmisen viikkoa. Eivät ole luvanneet ylimääräisiä ultria, vaan huomennapa on seuraava neuvola, että terkkari saa katsoa mun seurantavihkoa "sillä silmällä".
Katjusha rv. 22+4
 
Katjusha
On juu ollu nyt sokerit ihan kunnossa.
Aikasemmin piti mittailla 3 x vk 5 x pv ja nyt enää 2 x vk. Mutta jos joku arvo nousee, ni sit täytyy taas enempi mittailla ja tarvittaessa ottaa yhteys neuvolaan, jos paljo nousee.
Aika usein kuulemma raskauden loppuvaiheessa alkaa nousee noi arvot, ni siks täytyy kuitenkii mittailla säännöllisesti nyt sitte ihan loppuun asti.
 
Takaisin
Top