Rakenneultrassa virtsarakko täynnä?

Kapunen

Vasta-alkaja
Silmiini osui tollainen otsake yhdestä vauva-oppaasta. Onko vanhentunuttta tietoa, sillä neuvolassa ei mainittu mitään?
Mullla rakenneultra 24.3. ja viikkoja sillon 22 [:)]
 
Ekassa ultrassa tietysti piti virtsarakko tyhjentää,kun ultrasi sisäkautta ja myös vatsanpeitteiden päältä. Toisessa ultrassa sanottiin sitten,että ei saa käydä pissalla,että rakko täytyy olla täys,niin nähdään kuulemma paremmin. Mulla oli näin.
 
Mulle kans joku oli sanonut et ei sais käydä pissalla vaan kyllä molemmilla kerroilla kävin ennen ultraa.
 
Kättärillä ainakin ihan sanovat vielä ultria ennen, että pissalla pitää käydä..Taitaapa se lukea odotushuoneen vessan ovessakin [:D]
Tulee meinaan pissat housuun, jos sinne rakko täynnä menee, jos vatsaa pitää siellä tädin painella [:D]
 
Alussa kun ultrattiin sisäkautta, piti käydä vessassa. Yksityisen respassa tädit vielä tästä mainitsi. Nt-ultrassa käytiin toisella yksityisellä, siellä ei saanut käydä vessassa ennen ultraa koska näkyy paremmin kun rakossa on jotain, ultrasi mahan päältä. Tietty nyt ei oo ihan mukavin olla jos oot monta tuntia pantannut vessareissua, mutta ettei ihan juuri sitä ennen kävisi(kävin samaisella sedällä keskenmenon aikaan ja olin käynyt juuri vessassa, ei nähnyt kovin hyvin, kohtukin kyllä taaksepäin), rakenneultrassa ei enää mainittu mitään. Kai siinä vaiheessa jo näkyy muksu hyvin olit sitten käynyt vessassa tai ei..
 
Moikka, itekin tätä kyselin vähän aikaa sitten toisessa ketjussa ja tais mennä melkein 50/50 vastaukset että tyhjänä vai täynnä.

No itse päätin sitten mennä rakko täynnä, sen saa äkkiä kuitenkin tyhjäksi jos käsketään. Ja kaikkiin edellisiin ultriin on pitänyt olla täynnä. Ei käsketty tyhjentää mutta musta tuntuu että vauva on siinä jo niin iso että se on ihan sama onko rakko täynnä vai ei...

Mutta jos mietityttää niin sanoisin että ole pissaamatta se pari tuntia ennen kuin menet, voi sitten kysyä vaikka jo luukulla että miten tahtovat.
 
Juuri eilen soittivat minulle ultrasta ja samalla kysyin asiasta. Ei tarvitse kuulemma mennä rakko täynnä, rakenneultrassa sikiö on jo sen kokoinen, että näkyy hyvin. Istukan paikkahan yleensä katsotaan jo ekassa ultrassa, toisessa keskitytään kuitenkin siihen sikiöön enemmän.
 
Kävin Jorvissa ja piti olla rakon "osittain" täysi, eli ei juuri ennen ultraa pissalla, mutta ei tarvinnut montaa tuntia pidättäkkään :)
 
Eilen ultrassa lääkäri totesi, että rakko oli täyttymässä, ja jotain näkyi sen takia paremmin. Eli ei siitä täydestä rakosta ilmeisesti ole suurta haittaakaan.
 
Takaisin
Top