Rakenneultra

Mio

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuiset 2022
Onko joku jo käynyt tai koska luvassa? Mitä näkyi ja tuliko yllätyksiä? Tuliko tietoa sukupuolesta tai tarjottiinko 4D mahdollisuutta?

Meillä aika 23.8. ja kovin malttamaton olen.
 
Meillä on 9.9. jolloin on 20+0. Oli kätevää kun ajan sai varattua heti siellä nt-ultrassa. Ja ihan kohtahan tuo jo onkin! :)
 
Rakenneultra huomenna, siirsivät aikaa kun halusivat nähdä nopeammin. Perään lääkäriaika. Ahdistus huipussaan, miten saisi edes hetken nukuttua...
 
Rakenneultra huomenna, siirsivät aikaa kun halusivat nähdä nopeammin. Perään lääkäriaika. Ahdistus huipussaan, miten saisi edes hetken nukuttua...

Tsemppiä! Se sujuu aivan varmasti hyvin :) Miten olet nyt muuten voinut?
 
Samallalailla. Kohta kaksi viikkoa sohvanpohjalla. Pää hajoaa ihan just.
 
Tuo on varmasti päätä hajottavaa, varsinkin jos on tottunut olemaan aktiivinen :sad001 Onko mahdollista, että saat täyslepoon "helpotusta" jossain vaiheessa?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Rakenneultrasta kotiuduttu. Olin jo ehtinyt unohtamaan miten tarkkaan siellä katsotaan vauvan rakenteet. Niiden osalta kaikki siis ok. Lasketusta ajasta muutamaa päivää sirompi tyttö siellä piti kovaa elämää. Muutoksia kohdunkaulassa ei ole myöskään tapahtunut. Eli tavallista elämää voi viettää voinnin sallimissa rajoissa. Sairausloma jatkuu koska supistukset rajoittavat elämää sen verran. Kaiken kaikkiaan loistavia uutisia siis :Heartpink
 
Rakenneultrasta kotiuduttu. Olin jo ehtinyt unohtamaan miten tarkkaan siellä katsotaan vauvan rakenteet. Niiden osalta kaikki siis ok. Lasketusta ajasta muutamaa päivää sirompi tyttö siellä piti kovaa elämää. Muutoksia kohdunkaulassa ei ole myöskään tapahtunut. Eli tavallista elämää voi viettää voinnin sallimissa rajoissa. Sairausloma jatkuu koska supistukset rajoittavat elämää sen verran. Kaiken kaikkiaan loistavia uutisia siis :Heartpink
Onnea Miio pienestä tytöstä:Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Mio, onnea hyvistä uutisista ja tytöstä! :smiley-angelic003Kiva kuulla, jos sait vähän "helpotusta" oleiluun :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Mekin ehdittiin jo käymään rakenneultrassa(20+2) ja kaikki näytti olevan just niinkun pitikin. Sukupuoli meillä olikin jo aikasemmin tiedossa eikä se tässäkään muuttunut :grin mitat vähän laskettua aikaa edellä, mutta oikeen nätisti rajojen sisällä kuitenkin.
 
Rakenneultra oli tänään. Vaavelilla kaikki Ok. Himpun pienempi oli kuin mitä pitäisi, mutta norm. Rajoissa kuitenkin.

Istukka mulla onkin etinen.. kerkesin jo tässä iloita takana olevasta istukasta muutaman viikon, mutta nyt tosiaan selvisi että se tulee myös eteen. Jos ei siirry niin sektio edessä. Kätilö, lääkäri (ja puhelimen päässä vielä toinen lääkäri jota konsultoiva) Pohtivat mikä olisi viisainta sen suhteen että mulla menee toi vertaohentava lääkitys. Päätyivät nyt vielä siihen että lääkitys jatkuu. Jos yhtään vuotoa (veriviiru) niin lääke tauolle,
ja näytille lähettävä sairaalaan jos tulee verta siteeseen asti. Nyt ei siis vuotoja ole, mutta mitä nyt taas tutustuin aiheeseen niin hyvin todennäköisesti niitä tulee :nailbiting:

mulla oli siis siinä ihan ensimmäisessä raskaudessa etinen istukka, ja oli paljon vuotoja, mutta poika kuoli sitten muihin syihin.. ja ei siis tullut kokemusta siitä että miten vaikuttaa etinen istukka loppu raskauteen.

Jos olisin nyt töissä, niin saikulle jäisin, mitään raskasta ei nyt suositella tehtäväksi, mutta lapseni saan hoitaa. Jos supistelee, niin otettava rauhallisesti.

näillä mennään. Vaavelilla asiat hyvin, mutta asunnon turvallisuus on nyt huolen aiheena, kestääkö kämppä loppuun asti..

:Heartred
 
Rakenneultra oli tänään. Vaavelilla kaikki Ok. Himpun pienempi oli kuin mitä pitäisi, mutta norm. Rajoissa kuitenkin.

Istukka mulla onkin etinen.. kerkesin jo tässä iloita takana olevasta istukasta muutaman viikon, mutta nyt tosiaan selvisi että se tulee myös eteen. Jos ei siirry niin sektio edessä. Kätilö, lääkäri (ja puhelimen päässä vielä toinen lääkäri jota konsultoiva) Pohtivat mikä olisi viisainta sen suhteen että mulla menee toi vertaohentava lääkitys. Päätyivät nyt vielä siihen että lääkitys jatkuu. Jos yhtään vuotoa (veriviiru) niin lääke tauolle,
ja näytille lähettävä sairaalaan jos tulee verta siteeseen asti. Nyt ei siis vuotoja ole, mutta mitä nyt taas tutustuin aiheeseen niin hyvin todennäköisesti niitä tulee :nailbiting:

mulla oli siis siinä ihan ensimmäisessä raskaudessa etinen istukka, ja oli paljon vuotoja, mutta poika kuoli sitten muihin syihin.. ja ei siis tullut kokemusta siitä että miten vaikuttaa etinen istukka loppu raskauteen.

Jos olisin nyt töissä, niin saikulle jäisin, mitään raskasta ei nyt suositella tehtäväksi, mutta lapseni saan hoitaa. Jos supistelee, niin otettava rauhallisesti.

näillä mennään. Vaavelilla asiat hyvin, mutta asunnon turvallisuus on nyt huolen aiheena, kestääkö kämppä loppuun asti..

:Heartred

Mukava kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin! :Heartred Mietinkin juuri alkuviikosta, että nyt taisikin tällä viikolla olla tammikuisilla ensimmäisiä rakenneultria edessä.

Ja nyt pidetään peukut pystyssä, että vauvan yksiö kestäisi loppuun asti! Juuri tänään taisinkin jotain lukea etisestä istukasta, mutta en nyt enää muista tarkalleen muuta kuin tuon sektion, jos istukka ei sattuisi siirtymään. En muuten ennen raskautta ollut tietoinen, että istukkakin voi raskauden kuluessa muuttaa kohdussa paikkaa! Onneksi täällä on huippu terveydenhuolto, olette aivan varmasti molemmat vauvan kanssa turvassa :Heartred
 
Hetken jo toivoin että päättävät tauottaa vertaohentavan lääkityksen, kuulosti lohdulliselta että sillä ollut suurin merkitys ensimmäiset 12 viikkoa kun istukka muodostunut. Ja minun kannaltani tärkeimmät viikot lääkitykselle 6 vko synnytyksestä, kun silloin minulla suurin riski saada tukos. Eli jos lääkitys lopetetaan, niin ei tukoksista pitäisi olla välittömästi vaaraa.. luonto on kuulema hoitanut asian niin että istukasta voi mennä puolet toimintakyvystä ennenkuin vaikuttaa vauvaan (tämän vastauksen sain kun kyselin mahdollisten tukosten syntymistä, lääkityksen lopettamisen seurauksena).

nyt siis melkein toivon että lääkitys lopetettaisiin. Pelottaa mahdollinen massiivinen verenvuoto. Lääkäri sanoi että jos rupeaa vuotamaan, niin sitä tulee paljon.. jotenkin karulta kuulosti sekin kun käski seurata vähäistäkin vuotoa ja siihen kylkeen vauvan liikkeitä että onko sillä kaikki hyvin, koska voi vähäinenkin vuoto olla merkki että vuotaa jonnekin sisälle ja tihkuttaa sitten ulos kalvojen välistä. Joo, selvä seurailu ohje, mutta nyt tuntuu että rupesin ihan just pelkäämään jokaista vatsajomoa ja vessareissua..

:sad001
 
Tänään jo parempi mieli :happy:

Mietiskelin edellisiä raskauksia, kaikissa kolmessa, myös kahdessa loppuun saakka edenneessä mulla ollut ”epäkypsä tilanne” ja pitänyt käynnistellä lääkkeillä jokaista. Synnytykset alkaneet vesienmenolla kotona, mutta paikat olleet siis käsittääkseni melko kiinni ja korkealla.

Joten.. näistä nyt päättelin, ja toivon :smiley-angelic001
Että nytkään ei kypsymistä, avautumista, laskeutumista tapahtuisi ennen aikojaan, vaan päästäisiin hyville viikoille ”vakaalla tilanteella”. Jos istukka ei siirry, niin sitten suunniteltuun sektioon asti :smiley-angelic002
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä kovasti elolle! Epätietoisuus on raastavaa ja on todella kuluttavaa olla jatkuvasti varpaillaan pahimman varalta.
 
Meillä on keskiviikkona vihdoin rakenneultra (21+0), jota odotan kuin kuuta nousevaa! Ollaan pidetty sitä ns. Rajapyykkinä, jonka jälkeen saa alkaa valmistautumaan materialistisesti ja "julkisesti". Toki lähipiirille ja töihin raskaus tullut jo esiin, mutta vaikka raskaus mennyt tähän asti hyvin, en uskalla heittäytyä onnen fiilikseen ennen kuin on varmistettu että kaikki on ok :Heartbigred
 
Takaisin
Top