Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ahven
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos. <3 Kyllä, ensimmäinen raskaus ja ei ole edes alla kokemuksia keskenmenoista tai muusta, eli en ole edes varma että mistä kaikki pelko kumpuaa. Ehkä pitää alkaa kuvitella ihan jokainen muljahdus liikkeeksi ihan vain että hakkaisi itselleen päähän että siellä se on.

Heippa, täällä kanssa eka raskaus tänään 18+1, enkä oo viel omasta mielestäni tuntenut mitään hipaisuja yms... Tai ehkä oon mutta en tiiä oonko ne kuviteltu vai oikeita. Mulla myös aikalailla samankuuloisia pelkotiloja kun sinulla. Omat pelot kantautuu kavereiden huonoista raskauskokemuksista.

Mutta tosiaan, turha murehtia. Tilanne on pois sun käsistä tällä hetkellä. Jos elät niin hyvin kuin voit, syöt terveellisesti ja oot perusfiksu niin kaikki loppu mitä tapahtuu tai ei tapahdu on poissa sun käsistäs tällä hetkellä. Eli turha murehtia ennen kuin sulle sanotaan että on syy murehtia.

Mä otin tän asenteen ja koen sen paljon helpompana kun sen että mietin mitä kaikkia skenaarioita voi tapahtua.

Mulla ru 20+3 eli maanantaina! Veikkaan poikaa kun on niiiin erilainen raskaus ollut (ja esikoistyttö totesi painokkaasti että siellä masussa on veli). Kohta se (toivottavasti) selviää! Enemmän olen kyllä kiinnostunut kaikesta muusta eli että tyyppi on kaikin puolin kunnossa.

Rakenneultrasta kotiuduttu! Kaikin puolin mallikkasti kasvanut pienokainen 361g leikki innokkaasti napanuoralla ja antoi ottaa mitat hienosti. Omaa veikkaustani vastaan saatiin äärimmäisen varovainen tyttöarvaus eli taitaa olla niin että kaksi tyttöä mutta kaksi täysin erilaista raskautta. No, tytölle meillä onkin nimivaihtoehtoja ja vaatteita valmiina. Mitään järkevää kuvaa ei saatu mukaan, pari kasvokuvaa nykerönenästä, "parhaan kuvan saa kun se tulee ulos" totesi kätilö :)

Täällä kanssa jännittää vaikkei ole itsellä kokemusta keskenmenoista ja muutenkin kaikki on mennyt tosi hyvin. Mut silti miettii et mitä jos.. luulen myös et kavereiden huonoista kokemuksista kumpuaa tämä pelko. Kaks viikkoa vielä pitäis odottaa rakenneultraan. Jännää!

Tsempit kaikille tän viikon ultraan menijöille :)

Rakenneultrassa käyty, pienellä kaikki oikein hyvin. ❤️Hienosti antoi aluksi ottaa mittoja mutta lopuksi oli vähän hankalaa saada viimeiset mitat ja lääkäri tuskasteli sen kanssa ja mietti joudutaanko katsomaan uudestaan toisella kerralla mutta sai kun saikin lopulta kaikki.. :D Varovaisen poikaveikkauksen sain. ❤️

Mulla on rakenneultra 20+1. Eli kahden viikon päästä jo:)
Nyt neuvolassa seurataan viikottain vauvan sydänääniä(veressä ssa-vasta aineet koholla), ja varhaisrakenneultra ollut jo. Joten eipä oikeestaan ultra enää jännitä. Muuten kyllä jännittää tämä odotus. Niin älyttömästi on riskejä, ja lisää tulee kun nyt löyty virtsasta streptokokki bakteeri:/

Muokattu viimeksi:
Tänään oli mullakin. Tunnin tutkimus! Ensin pikkuinen liikkui vähän turhankin vikkelään, ja sitten väsähti niin kippuraan, ettei viimeisiä mittoja meinattu saada. Kaksi kertaa nousin jo jalkeille, että saatais beibi kääntymään, mutta ei auttanut. Onneksi kätilö lopulta löysi aortan virtauksenkin, mikä oli ainoa puuttuva kohde. Sukupuolta ei haluttu tietää, eikä kätilö onneksi edes vihjaillut. Halutaan tälläkin kertaa pitää jännitys loppuun saakka.

Aikooko joku mennä sinne 4D- ultraan?

Me aiotaan mennä. En oo kahdessa aikaisemmassa käyny ja nyt kun tämä on viimeinen raskaus niin haluan kokea sen. Olen myös ajatellut, että otetaan lapset mukaan jotta asia konkretisoituu heille myös sitä kautta :)

Ylihuomenna rakenneultra ja jännittää ihan sikana onhan kaikki kunnossa.
Liikkeitä en tunne vieläkään ja huomenna rv 20. Mutta mulla on istukka edessä joten neuvolatäti sanoi jo että voi mennä vielä muutama viikkokin...

Meillä ru 9.5 :)
Jännittääkö teillä se?
Minulla kyllä vähän jänskättää.. toivottavasti kaikki on hyvin :angelic:

Mullakin 9.5 klo 10, onko sulla monelta?
Vai että jännittääkö? Ihan pirusti:D
Meillä muuten enää 2viikoa ja 6 päivää(=ikuisuus) ultraan ;)

Rv 20+1 ja rakenneultra oli tänään. Kaikki hyvin ja vauva kasvaa keskikäyrällä. Hieman haastavaa ultrauksesta teki edessä oleva istukka joka heitti varjoa ja mitä kaikkea se lääkäri selitti. Mutta kaikki kunnossa.

Samassa katseltiin noita mun sokerijuttuja mutta kirjotan siitä tonne rd ketjuun.

Meillä oli myös tänään rakenneultra ja kaikki oli hyvin :) Pientä poikaa odotetaan ja hän siellä pyöriskeli menemään, tapansa mukaan. Todella helpottunut ja huojentunut olo. Meillä oli todella mukava kätilö kuvaamassa, vanhempi nainen ja ihana oli, kun varmana pitkästä työurasta huolimatta liikuttui kuvatessaan ja meidän onnesta :) Minähän siellä nyt itkin silmät päästäni ;) Kysyi heti, kun näki meidät, että miksi mua niin kovasti jännittää, joten silmää oli seurata myös äitin mieltä, sillä olin aivan paniikkikohtauksen partaalla :D Istukka oli hyvässä paikkaa takana ylhäällä

Takaisin