Rakenneultra

Rakenneultra ohi. Kaikki hyvin :)
Etistä istukkaa seuraillaan edelleen,uusi kontrolli rv 30. Toivotaan että nousee ja menee kohtaan ettei edellisen/ten sektioarven kohdassa niin päästään samaa reittiä ottamaan vauva ulos :) Sieltä löytyi myös lisäistukka,mutta itse hematooma on poistunut. Merkkejä vuodosta oli muttei hätiä :)
 
Meillä oli 3 viikkoa sitten tuo ru. Kaikki oli hyvin, pari päivää isompi kuin viikot (tuolloin 19+3). Mietin tuota sukupuolihommaa kun moni sanoo nähneensä itse. Meillä oli niin juro tai ehkä ujo ultraaja ettei paljoa turhia löpissyt. Ei maininnut missään kohtaa että milloin katsotaan sukupuolta kaikkien mittausten keskellä, totesi vaan jossain vaiheessa hiljaa että poika on. Isäntä sano nähneensä kyllä vehkeet selvästi mutta itse en edes tajunnut koko asiaa kun niin vauhdikkaasti kuvailtiin ja aina edes tiennyt mitä kuvattiin milläkin hetkellä. 3d-kuvia ei katsottu eikä tulostettu kuin pelkästään kasvoista, joten siitäkään ei voinut sanoa mitään :D
 
Miten te aattelette tuon vauvan koon ja viikkovastaavuudet.. meillä esim pää oli vähän pienempi kuin viikot mutta muut osat (reisiluu, käsi, kroppan ympärys?) taas isommat :D mikä on siis se tärkein mitta josta päätellä minkä ikäinen sikiö on vai onko se niiden ka. Meille sanottiin vaan että mitat sopii viikkoihin, mutta sit kun tarkemmin katselin mittoja niin kaikki heitteli ja jopa viikolla :D
 
Meillä ei tietääkseni näe niitä mittoja mistään, eli on uskottava mitä ultraaja sanoo..
 
Ehkä ne on kaikkien arvojen summa, et joku yhden arvon heitto sinne tänne ei merkitse vielä mitään. Just siks ei ehkä niitä niin kannata ite alkaa selvittämäänkään. Niillä on tietokoneet, mitkä tekee laskelmat ja ite ainakin tyydyn siihen tietoon:)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä taas pää vastas viikkoa isompaa ja reisi just sitä kyseistä mittausaikaa, kroppa oli siltä väliltä. Itse en ehkä niinkään noihin edes ihan täysii usko koska meillä esim tämän isä on 190cm enkä itsekään mikään lyhyt ole, joten on erittäin mahdollista että tulee hieman "normaalia" pidempi kaveri ainakin pihalle.. pää sais kyllä jäädä "normi"kokoiseksi kiitos xD
 
Tuskinpa mitään millimetrejä saadaan koskaan mitattua aivan tarkalleen, että joka mitta vastaisi just yhtä tiettyä päivää eli että jokainen raaja ym. vastaisi just tarkalleen vaikka rv 21+3. Ja veikkaan että vatsavauva ottaa välillä milloin minkäkin raajan/osan kanssa kasvuspurttia että voi pientä heittoa tulla. Joten kaikki on varmasti kunnossa kun mitat vastaavat kutakuinkin lähipäiviä, eikä ole mitään selvästi havaittavia eroja että esim. pää laahaisi mitoissa selvästi jäljessä jolloin siihen on saattanut tulla jokin kehityshäiriö.
 
Niin näin aattelinkin. Kyllä ne meille näytti ne käyrät missä kuljetaan ja aikalailla tasaiselta näytti. Kädet oli kyllä super pitkät mutta kuulemma se mittajärjestelmä antaa niille usein isommat viikot jostain syystä. :) oon vaan niin utelias ja ois kiva tietää kaikki mahdolliset jutut. Me saatiin viime neuvolakäynnillä semmoinen tuloste missä näkyi kaikki ne viikkovastaavudet.
 
Mun käsittääkseni nt-ultran jälkeen ei enää yritetä varsinaisesti määrittää sikiön ikää koska tuon vaiheen jälkeen vauvoilla alkaa olla esim ihan geneettisistä syistä kokoeroja. Tämän takia laskettua aikaakaan ei enää muuteta vaikka esim rakenneultrassa olis isompaakin heittoa.
 
Niin meilläkin varmaan vauveli tulee vanhempiinsa pitkineen raajoineen :) meidän suvun kaikki lapset on aika hoikkia ja pitkiä :D
 
Takaisin
Top