Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Omppunen23
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä rakenneultrassa vasta selvisi. Monta vihjettä oli ja itse epäilin, mutta asia missattiin kahdessa ultrassa, siksi pelkäsin tyyliin epämuodostumaa tjsp. Koska tuntemukset oli niin outoja.
Oho!

Eikö se eka ultra oo just sitä varten? :O
Vai onko vaa ollu nii epäpätevä ultraaja? o_O

Meilläki ru takana ja tyttölupaus tuli, vaikka itse kuvittelin että sielä ois ollu poika. Vauvalla kaikki hyvin, mut jäi mietityttämään kun mulla on kuulemma "kakkumainen" istukka? Onko kellään kokemusta samalaisesta? Ja vaikuttaako mihinkään? Kätilö vaan mietti, että jääkö vauvalle tilaa kasvaa jos istukka on niin iso, ja hän lupasi konsultoida lääkäriä, että jos tarvii kontrolli ajan niin vkolla 28 mennään lääkärin puheille..
Mullekkin sano et on jotain tollasta mut ei kyl puhunu mitään et ois ahasta vauvalla..

Mua kiinnostaisi tietää, onko muilla ollut napanuora haarojen välissä, kun ultrattu? Me saatiin heikko tyttölupaus mutta nyt en yhtään tiedä luottaako tuohon, kun oli napanuora tiellä... Haluisin niin jo ostaa jotain söpöä pienelle ja muutenkin asennoitua tytön/pojan tuloon!
Mun kohdalla sillon -87 on pojan vehkeet löytyny ja sanottu 100% pojaksi. Äitillekin oli vehje näytetty ja äitikin vakuuttu, että poikahan se. Yllätys oli melkoinen eräänä marraskuisena aamuna...:grin Äiti epäilee, että oisko ollu sit just napanuora sopivasti sillee, että näytin pojalta.
Veljenpojan taas piti olla tyttö ja kaverilla myös 100% varma poika muuttu synnytyksessä tytöksi.

Siks mä en oikein luota ja tuntuu tällä hetkellä turhalta, että edes kysyttiin. Saatiin epävarma, mutta ei kuitenkaan niin epävarma poikalupaus. Eipä se kätilö ensin osannu päättää, mut sano et jos hänen jotaki täytyy veikata, niin pojalta se vaikuttais.

Vauva oli päättäny parkeerata ittesä niin, että jalkoväli oli navan vieressä. Joka kerta ku kätilö oli just saamassa vehkeen kunnolla kuvaan, niin kuva katos siitä kohtaa, ku mun napa oli tiellä!:grin Jompi kumpi hän on ja oli kumpi tahansa, niin ihan yhtä toivottu ja tervetullut on meidän elämään.:Heartred

Oho!

Eikö se eka ultra oo just sitä varten? :O
Vai onko vaa ollu nii epäpätevä ultraaja? o_O
Eka ultra(12+5) oli vaikea, mun kohtu on erittäin voimakkaasti taakse kallellaan ja vauvaa jouduttiin etsimään kun ultrattiin alakautta. Tämän vuoksi päältä ei ultrattu ollenkaan. B-vauva jäi siis A-vauvan taa.

Neuvolassa (rv17+4) ultra oli outo. Laitteet rikki ja sydän äänet hukassa. Ja kun löytyi katsottiin yhtä vauvaa ja hänen istukkaansa. Ilmeisesti B-vauva oli kyseessä. Itse näin kaksi päätä mutta lääkäri selitti että se oli viistokuva... vähän itseä mietitytti kyllä :D

Menimme siis "teillä ei ole vauvaa" keskustelusta epämuodostuma-epäilyn (koska epäloogiset liikkeet) kautta kaksosiin. Todellinen elämän vuoristorata! :eek::p

Muokattu viimeksi:
Meille sanoi kätilö heti, että tässä ultrassa ei enää määritetä viikkoja. Se ensimmäinen ultra on sitä varten ja nyt jo yksilöllistä kasvua alkaa olla sen verran, että ei mitään järkeä. La tulee olemaan se mikä on määritelty edellisellä kerralla. Sitten hän vasta alkoi ultraamaan :)

Meille sanoi kätilö heti, että tässä ultrassa ei enää määritetä viikkoja. Se ensimmäinen ultra on sitä varten ja nyt jo yksilöllistä kasvua alkaa olla sen verran, että ei mitään järkeä. La tulee olemaan se mikä on määritelty edellisellä kerralla. Sitten hän vasta alkoi ultraamaan :)
Meille kätilö sanoi, että jos rakenneultrassa on paljonki heittoa, niin la vaihdetaan vielä. Näköjään tämäki käytäntö vaihtelee.

Eilen oli rakenneultra. Onneksi kaikki hyvin, poika liikkui kovasti eikä oikein suostunut pysymään paikoillaan kuvattavana :)

Painoarvio oli 387g. Mitat vastasi yhden päivän heitolla viikkoja, kasassa siis 21+0 ja mitat vastasi 20+6. Onko muilla kokemusta kuinka hyvin tässä vaiheessa pitäisi vastata viikkoja? Kätilö ei tuntunut kovin huolissaan olevan päivän heitosta, mutta jäi silti mietityttämään.
Jotenkin vois kuvitella tosiaan et erikokosia voivat olla jo tuossa iässä. Parinpäivän heitot on yleisiä näissä ultrissa. Johan sekin voi sen päivän heiton aiheuttaa et toinen on hedelmöittyny 00.50 ja toinen 23.15 samana päivänä :wink ei mitään huolta!

Meillä ultraan vielä viikko.
Mä täällä pohdin et niin paljon on jo ultrakuulumisia tullu et onkohan monella vielä tän viikon jälkeen ultra? Kello tulee 16 niin enää pe ultrapäiviä tällä viikolla!

Ja mulle sanottiin ( kätilö) et jos 2 viikkoo heittää la niin sit vasta harkitaan la siirtoa. Vissiin vähän riippuu käytännöistä.

Niistä käytännöistä että vaihdetaanko enää laskettua aikaa ru:ssa :

Esikoisen kohdalla ekassa ultrassa laskettu muuttu 6 pv myöhäisemmäksi. Ru:ssa sitten ultraaja tuumaili että mittojen mukaan suurempi ku neuvolakortin viikot näyttää. Päätteli että eka ultraaja tehny mittavirheen, ja palautti lasketun ajan 6pv aikaisempaan, siihen ihan alkuperäiseen, joka menkkojen mukaan laskettu ja täsmäs ru:n mittoihin.

Yleensä kuulemma tossa kohtaa ei enää mennä vaihtamaan laskettua, vaan selvitetään mistä koon heitto voisi johtua. Meillä se sitten oli kuulemma perusteltua vaihtaa, kun kuitenkin päädyttiin siihen ihan alkuperäiseen.

Ja loppujen lopuks poika sit synty 5pv viel totakin aiemmin.

Meillä tosiaan aika keskiviikkona(sillon rv 21+1). Ei malttas ootella! Onko kaikki muut jo käyny? :D

Mekin käytiin eilen. Pulla oli oikein virkeä ja kaikki osat paikoillaan. Kätilö sanoi että on oikee linssilude kun esitteli niin sormiaan ja varpaitaan useaan otteeseen vielä siinäkin vaiheessa kun ne oli jo tutkittu. :joyful:

Pikkuinen vastasi täysin viikkoja, eli eilen 20+4. Painoarvio 355g. Hyvä siis ettei se np-ultran tekijä käynyt LA vaihtamaan, koska siinä np-ultrassa Pulla oli 6pv pienempi mitä viikkojen perusteella ois pitäny olla.

Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa VÄ merkintä äippäkortin kohdassa savuketta/pv? Koko käynnin aikana ei ollut mitään puhetta minun eikä miehen kanssa tupakoinnista, en polta enkä koskaan ole polttanutkaan - samoin mieheni. Itse tulkkaisin sen "VÄ" tarkoittavan vähän, mutta miksi ihmeessä siihen niin ois merkattu?! :wideyed:

Mullla lukee siinä tupakoinnin kohdalla nolla.
Kysy seuraaval kerral neuvolas et mitä tää tällänen peli on. Vai onko merkannu vauvan liikkeet väärään kohtaan. :D äitiyskortille on pitkä matka, mutta oisko siinä just liikkeiden kohdalle merkattu toi vä.

Mua jäi mietityttää kun tän palleron paino oli sillon ru:ssa 320g. Oli just 20+2 viikot, jos en väärin muista.
Niin aika pieni. Kun kattellu muiden kokoja ja sitten ton vau-kalenterin ns koko arvioo. Joo tiedän että ei saa ei piä verrata. Neuvolassa kysyin kokoo kun en sitä muistanu ultrasta. Sanoin siinä ääneen että ompa pieni, niin th sanoi että normaalin kokoinen.
Alkoi epäilyttää että syönkö tarpeeks, saako pallero tarpeeks ravintoo.

Mekin käytiin eilen. Pulla oli oikein virkeä ja kaikki osat paikoillaan. Kätilö sanoi että on oikee linssilude kun esitteli niin sormiaan ja varpaitaan useaan otteeseen vielä siinäkin vaiheessa kun ne oli jo tutkittu. :joyful:

Pikkuinen vastasi täysin viikkoja, eli eilen 20+4. Painoarvio 355g. Hyvä siis ettei se np-ultran tekijä käynyt LA vaihtamaan, koska siinä np-ultrassa Pulla oli 6pv pienempi mitä viikkojen perusteella ois pitäny olla.

Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa VÄ merkintä äippäkortin kohdassa savuketta/pv? Koko käynnin aikana ei ollut mitään puhetta minun eikä miehen kanssa tupakoinnista, en polta enkä koskaan ole polttanutkaan - samoin mieheni. Itse tulkkaisin sen "VÄ" tarkoittavan vähän, mutta miksi ihmeessä siihen niin ois merkattu?! :wideyed:

Mä luulin aluksi mun neuvolakortissa, että se oli VÄ kunnes tajusin että sehän on UÄ= ultraääni. Ihmettelinkin, että miksi kohdunpohjan korkeus on vähän. :D Mutta oisko sulla mennyt väärään kohtaan?

Bepant, ihan kivalta painolta kuulostaa. Mun esikoistyttö oli 20+1 rakenneultras 312g. Pienenähän se syntyi, mutta terve ja tomera tapaus :) Kyllä kätilö sitte sanoo jos on aihetta huoleen. Ja jos on, niin lähete tulee varmasti äippäpolille kokoseurantaan.

Rv 20+5 tänään. Meillä oli rakenneultra 14.9. ja vahvasti näyttää siltä, että poikavauva siellä köllöttelis. Tyttöä odotettiin ja toivottiin, mutta pettyneitä ei voida missään nimessä olla, koska vauvalla näyttää kaikki olevan ihan just niinku pitääkin ja istukkakin kuulemma hyvällä paikalla takaseinässä :D Vauvan koko vastasi viikkoja päivälleen ja hän oli oikein virkeän olonen; nyrkit viuhto ja jalat heilu, yhdessä vaiheessa siellä jopa sormea "heristi" :) Oli ihana tunne nähdä pikkunen ja kuulla, että kaikki on noin hyvin. Olen kiitollinen.

Bepant samaa oon itse pohtinut, kun lukenut muiden kokoarvioita. Meidän mookeli oli 20+2 vain 305g eli vielä pienempi kuin teidän. Ja omasta syömisestä ei ainakaan johdu, siitä oon pitäny huolen :D Mutta kun luin, että jonkun kaksosetkin oli kooltaan suurempia ni aloin miettimään, et miten on... Oon toki itsekin ollut pieni syntyessäni, vain 2700g, josko se siihen vaikuttaisi..? Mun pojat on olleet syntyessään 3300g et ei kovin isoja hekään. En haluaisi alkaa asiasta hermoilemaan, ärsyä! Me kyllä aateltiin mennä 4D ultraan mutta se ois vasta 5 viikon päästä. Mites muut, oletteko menossa 4D:hen?

Takaisin