Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Omppunen23
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyykös olla virtsaamatta ennen rakenneultraa? Tuossa infolapussa ei ainakaan lukenut mitään asiasta. :oops:

Meillä luki odotushuoneen seinällä, että nimenomaan pitää käydä pissalla ennen tutkimusta.

Meillä tekee lääkäri kaikki ultrat. Näköjään paikkakuntakohtaista... Ja tuo, että pitääkö olla virtsaa rakossa, niin mulle ainakin sanottiin, että pitää...et eroaako tämäkin paikkakunkittain vai mistähän on kyse?

Mut käskettiin jo np-ultrassa käymään vessassa, että saatiin kunnon näkyvyys. Luultavasti siis täällä päin pitää olla käynyt vessassa ennen ultria :) Luin jostain, että jotkut on jopa pelännyt katetrointi uhkaa jos ei oo saanut rakkoa tarpeeksi tyhjäksi :confused: :eek:

Meillä ultra torstai aamuna:) Ei edes jännitä yhtään kun käytiin jo yksityisellä muutama viikko sitten kurkkimassa pientä ja selvitettiin sukupuoli samalla:)
Paljonka maksaa yksityisellä? Yrittäny googlaa ja kattoo paikallisiii en näe hintoja netistä. :/

Meillä tekee lääkäri kaikki ultrat. Näköjään paikkakuntakohtaista... Ja tuo, että pitääkö olla virtsaa rakossa, niin mulle ainakin sanottiin, että pitää...et eroaako tämäkin paikkakunkittain vai mistähän on kyse?
Meillä lukee jo odotustilassa että täytyy käydä vessassa ja vielä uudestaan kätilö tarkisti että olenhan käynyt. Haittaa näkyvyyttä jos rakko on täynnä.

Olihan hieno kokemus tuo rakenneultra. Vauva liikkui runsaasti, kuten tuntuu liikkuvan joka päivä, mutta silti saatiin hyvin kaikki tutkittua ja mitat otettua. Ja parasta tietysti, että kaikki vaikutti olevan hyvin. Ultraava kätilö oli ihana ja ystävällinen, mutta sopivan neutraali, eli ei liikaa "lässytellyt" vauvalle. Varma poikauutinen oli mulle pieni pommi, koska luulin hyvin vahvasti odottavani tyttöä. No nyt on aikaa totutella ajatukseen. Vauveli on ollut kokoajan hieman pieni laskettuun aikaan nähden, mutta nyt oli kirinyt kasvussa, enää yksi päivä jäljessä. Hyvä 3d-kuva vauvan kasvoista kotiin tuomisiksi. Tosi kiva lukea muiden kokemuksia ultrasta, kiitos kun jaatte mietteet!

Muokattu viimeksi:
Mulla rakenneultraan vielä vajaa kolme viikkoa, en jaksais millään odotella enään :D Tosi mukava kuite lueskella täältä muiden kuulumisia rakenneultrasta :happy:

Rakenneultra takana ja vauvalla kaikki hyvin <3 Hän oli vähän huonossa asennossa, eikä saatu sataprosenttista varmuutta sukupuolesta, mutta kätilön arvio oli tyttö. Ei silti vielä uskalleta ostaa megatyttövaatteita, jos hän onkin poika. ;)

Onnea hyvistä ultrauutisista :)

Takaisin