Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania ultrakuulumisia taas! Vähän ehkä haikea olo kun tuota omaa muksua ei pääse kurkkimaan enää ennen kesäkuuta..
Tuohon värikeskusteluun; meillä ei myöskään aiota pukea tyttöä pinkkiin, me molemmat vihataan sitä väriä yli kaiken. Lastenhuone maalattiin juuri neutraalisti vihreeksi ja vaatteet on kaiken värisiä, yks ainoo body taitaa olla ns selkeesti pinkki. Kaikille ollaan sanottu et älkää pliis tuoko mitään prinsessaunelmapinkkiröyhelöä, ei tule käyttöön kuitenkaan. Väriä kuitenkin saa/pitää olla. Se on sit eri asia mitä likka haluaa kun osaa jo ite haluta asioita. Mun missio on koittaa vahvistaa muksun kuraojissa ja metsissä rymyävää, tulevaisuuden koirakisaaja-puolta. :grin

Hyviä uutisia taas, ihanaa!!:hello2 Onnea Kaikille ultrassa käyneille!:Heartblue:Heartpink

Vaate/värikeskusteluun: Itsekkään en välitä pukea poikaa vain ja ainoastaan siniseen tai ns poikaväreihin. Tykkään kuviollisista ja värikkäistä vaatteista :) Onneksi on ihana käly joka ompelee lastenvaatteita, niin saa vaikka minkälaisia esikolle ja tulevallekkin. Ainut on että pojalle ei vaaleanpunaista, en tykkää muutenkaan vaaleanpunaisesta tai pinkistä. Mun sisko puki tyttöään neutraalisti ja luononv'reihin, mutta neiti 4v, ei nykyisin halua mitään muutakuin pinkkiä ja prinsessa hörhelöä:D että kyl ne lapset jossain vaiheessa alkaa oman mielipiteensä ja tahtonsa ilmasee, saa nähä mitä meillä viellä tullaan vaatimaan. En tykkää disney vaatteista yms, mutta lyödään vetoa että jossain vaiheesa on joku autot meillekki rantautunu.

Onnea hyvistä uutisista!

Itse tarkoitin vaatekeskustelulla lähin pikkuvauvoja, ne ei kauheesti osaa vaatia mitä vaatetta päällensä haluaa. Valitettavasti jotkut pitää myös lastaan jonain mallinukkena.

Oot oikeassa Moonflower nimittäin oon kuullu ystävältäni, ku hän piti ennen ku mä sain itse lapsia muskareita, et siellä alko olla vauvoilla merkkikamaa. Nää muskarit oli siis ystäväni "piirien" muskari. Ei mikään kunnan tms. Vähän alko mennä överiksi, ku meni kilpailuhenkiseksi koko muskari. :D itseäni nauratti kovastikin koska halloooooooo????? Mitäköhän äidit tuumanneet ku mennyt porkkanasosetta johonkin Timberlandin bodyyn :D hahh hahh haahhhhhh
Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko!

Välillä tuntuu kyllä menevän mammoilla shoppailu överiksi. Mä tykkään itekin hyvälaatuisista lastenvaatteista, mutta en oo valmis käyttämään naurettavia summia niihin. Enkä ite voi sietää vaatteita, joissa lukee isolla joku merkki.

Täällä sama noiden merkkivaatteiden suhteen. Toki jos kirppikseltä joku merkkivaate nyt löytyy edullisesti (siis oikeasti parilla eurolla, eikä 40 euron body 25 eurolla) niin en mä kiellä ettenkö sitä ostaisi.

Mutta pointti taiskin olla se, että se lapsi puetaan aina parhaimpiinsa esittääkseen muille... jotain? Ja mä väitän, että ne vanhemmat, jotka pienestä alkaen ei totuta omiaan niihin kalliisiin merkkivaatteisiin, pääsee paljon helpommalla. Miettii vaan, että mitä se vaatteiden ostelu on teini-iässä, jos lapsi tottunut koko ikänsä kulkemaan kalliissa vaatteissa.

Ja päteehän tähän vähän sama kuin esimerkiksi Iittalan laseihin. Vaikka ne kuinka on arvotavaraa ja kalliita, niin samoin tavoin ne voi särkyä pudotessaan kuin Ikean euron lasit. :pompus:

Kyllä Timantti pointtini oli just se muille esittäminen. Mä kyl laitan rahaa lasten ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin. Mutta mulla onkin just hyvin, kun on kaksi poikaa ja vuoden ikäerolla. Eli käytänössä oon ostanut esikoiselle ja sit menee seuraavana kuopukselle. Ja nekin yleensä hulluilta päiviltä taikka talvialesta. Mä en siedä sitä et esitetään jotain muiden takia. Oli kyseessä minä itse taikka mun lapset.
Olin tuossa reilu vuosi sitten menossa matkalle ja päätettiin tavata ystävien kans ja ystävät taas kutsu pari heidän ystävää. Ja luoja mulla meinas mennä kahvit väärään kurkkuun, ku porukka oli tyyliin bratznukke meikeillä ilmestynyt sinne. Ilmeisesti sosiaalinen media vaikuttanut näihin kypsiin naisiin. Mut mulla ja mun ystävällä oli kyllä hauskaa, ku ei tarvinnut kuumassa ravintolassa miettiä, miltä meikki nyt mahtaa näyttää. :D

Joo ku on näitä ku pukee muksunsa vinpan päälle hienoisiin merkkivaatteisiin ja sit kuvataan mukulaa edestä, takaa, sivulta, alhaalta, ylhäältä ja vaikka mistä..

Harmony: Mäkin kyllä käytän rahaa lapsen ulkovaatteisiin ja kenkiin, koska siinä asiassa hyvää ei vaan saa halvalla ja pitää tosi hyvä tuuri käydä, jos meinaa jostain kirpparilta löytää juuri oikeankokoiset, vähänkäytetyt ja silmääkin miellyttävät kamppeet.

Ja meillä on pojalla sekaisin sellaisia vähän asiallisempia vaatteita ja sitten sellaisia, joissa voi sotkea huoletta enemmän. Kyllä mä laitan pojalle päälle jotain omasta mielestä kivaa päälle, jos me lähdetään vaikka kyläilemään. Kotonakin katson aina sen verran, että housut ja paita mätsäävät yhteen, koska mun silmät ei vaan kestä, jos vaatteitten värit riitelee keskenään (niin kuin usein miehen pukemisen jäljiltä). :nailbiting: Nyt mä tosiaan odotan keskiviikkoa ihan tohkeissani, jotta pääsen ostamaan uudelle vauvalle kotiintulovaatteita. En oikein viimeksikään tainnut tehdä mitään hankintoja ennen rakenneultraa. Se on mulle joku henkinen rajapyykki selkeesti. :grin Keskiviikon jälkeen hommataan myös vauvavakuutus ja ruvetaan tosissaan etsimään tuplarattaita. Aikas jännää! :smiley-bounce012

Niin ja laitetaan heti kuvia faceen ku ollaan käyty hop lopissa, Serenassa, jäätelöllä, uimassa jne jne. Mua ottaa välillä päähän ja lujaa ku mennään ystävien kans vaik johonkin snadi Stadiin ja ne räpsii kuvia ja kahvihetkellä laitetaan faceen ja instragrammiin! Tuntuu et oma elämä on siellä somessa. Eikä voi edes juoda kahvit niin et katse olis ystävässä eikä ruudussa!

Olen myös samaa mieltä muiden kanssa lastenvaatekeskustelusta! Tykkään kyllä lapsillani näteistä vaatteista, mutta ihan perushintaisilla vaatteilla mennään, onhan ne käyttöön tarkoitettu eikä mihinkään hienosteluun! Lindeksin vaatteista olen tykännyt, ne ovat olleet hyvän mallisia meidän lapsille mm.housut pysyneet päällä ja lisäksi ovat hyvän laatuisia eivätkä venahda pesussa. Talvivaatteissa, hanskoista ja kengissä en katso yhtään hintalappua, vaan valitsen sellaiset vaatteet joissa on hyvä ja kestävä pinta ja lämmin vuori. Tietysti jos aleista sattuu jotain löytymään, aina parempi!

Harmony, oon niin samaa mieltä!!

Ei mikään oo raivostuttavampaa kuin se, että omistakin FB-kavereista yks lisäilee päivittäin joko videoiden, kuvien tai tilapäivitysten avulla että mitä "hienoa" lapsi on oppinut. :finger002

Me ollaan aika paljon saatu kavereilta vanhoja vaatteita ja ne usein juuri toimii meillä kotivaatteina millä ei ole niin väliä ja sitten uusina ostan ne vaatteet joita käytetään kun lähdetään kyläilemään, kerhoon tms.

Kolmas kerta ( viesti ) toden sanoo.....

Sitähän mun tässä alunperin piti kirjoittaa että onnea kaikille ultrassa käyneille ihanista uutisista!! :Heartred

Rakkaus asuu odotusauloissa! :love7Tsemppiä ultraan! Tuut sitten kertomaan hyvät uutiset. (Poika on selkeesti nukkunut ihan liian pitkät päikkärit, kun mulla on aikaa täällä kommentoida joka väliin.)

Ja oikeasti onnea kaikille hyvistä uutisista! Täällä on lähtenyt keskustelu vähän raiteiltaan. :oops:

Se on niin kutkuttava tunne odottaa sitä omaa nimeään huudettavan. Varsinkin, jos ajat myöhässä.

Muistan, että np-ultrassa kyttäsin koko ajan malttamattomana vastaanottohuoneen ovenkahvaa, että koska se aukeaa. :woot:

Takaisin