Rakenneultra :)

Minulla rakenneultra 14.2.. Just hyvä päivä <3_<3 Sitä innolla odottaessa ku vissiin saisi lapsen isänki vihdoin lähtemään mukaan!
 
Meillä on rakenneultra 26.2 :D ja silloin ollaan menossa viikolla 22 eli 21+3... Ei malttaisi millään odottaa sinne asti!! Eka ultra oli 27.12. Onneksi viikot menee nopeasti - ainakin tähän asti on mennyt. Me haluttaisiin tietää lapsen sukupuoli jos se on tuolloin mahdollista nähdä. Toki kaikista eniten haluaa nähdä että kaikki olisi kunnossa. Sitä mennäänkö 4D-ultraan ei olla vielä päätetty; varmaan vasta sitten tuon ultran jälkeen tehdään siitä päätös. Joskus kun kuulemma tuokin ultra on jo tosi tarkka ja käymässäni paikassa on tosi uudet ja hyvät kuvantamislaitteet. Näytti silloin ekassakin ultrassa jo meille 3D kuvaa. 
 
Saatiin RU aika sillon NPU (8.1.) yhteydessä, joten odottavan aika on todellakin ollut piitkä ja jatkuu vaan :D
Meillä rakenne olisi luvassa 12.3. jolloin viikkoja 20+6. Kuten tuonne neuvolakuulumisiin jo kirjoittelinkin, niin mieheni ei ole tuossa ultrassa paikalla :( Kätilö "halusi" ultran viikolle 19+ tai 20+ ja mieheni on nuo molemmat viikot poissa kotoa, joten ei sitten jäänyt muita vaihtoehtoja, kuin ottaa annettu aika ja mennä sitten rakenteeseen ystävän kanssa. Seuraavalla mahdollisella ajalla olisi viikot olleet jo 21+6, joten siihen ei sitten enää suositellut lainkaan tuota ultraa, että jäisi sitten aikaa lisätutkimuksille jne. jos jotain vakavampaa rakenteessa huomattaisiinkin, kun keskeytyskin on sitten mahdollinen vain sinne 24 asti. Huoh, toivottavasti sellaista ei jouduta kokemaan :'/
Mennään sitten 4Dhen rakenteen jälkeen ja kysellään sukupuolta vasta sitten siellä, niin on tuleva isukkikin kuulemassa.
 
Meil ois rakenneultra 21.3., eli viel yli 4viikkoa... Ei millään malttaisi odottaa!!!:) Halutaan tietää sukupuoli, eikä tällä kertaa aiotta sitä keneltäkään salaillakaan:) Esikosta päästiin rakenneultrassa 4-D ultraan ja nyt toivotaan samaa onnea ;) Mua hirveästi jotenki pelottaa se, et onko kaikki vauvalla hyvin :/ Kävi miten kävi, vauvan pidämme ehdottomasti, keskeytys ei tulisi kysymykseenkään. Mutta jotenkin tän kakkosen odotus on jotenkin paljon stressaavampaa ku esikon :/
 
Vihdoin tällä viikolla tuli kirje missä on aika rakenneultraan :) Rakenneultra on 28.2. Vielä siis yli kuukaus. Sukupuoli aiotaan selvittää mikäli asukas haluaa sen meille paljastaa :) Vahva tunne oli alussa toisesta sukupuolesta mutta nyt on alkanut tuntumaan voisko se olla sittenkin sitä toista :D Epävarmuus siis iskenyt! Edellisessä raskaudessa oli vahva poika tunne alusta asti ja ultrassa selvis että sellanenhan siellä sitten asusteli. Jospa tälläkin kertaa tuntemukset pitäisivät paikkansa... :)
 
Täällä tuli tänään postissa rakenneultra-aika, eli 12.3 olis :) viikkoja silloin 20+4 :) Sukupuoli halutaan saada selville, emme malta odottaa niin kuin emme esikoisestakaan :D Pieni tyttöhaave olisi, mutta poika on myös tervetullut, kunhan olisi kaikki vain pikkuisella hyvin :) !
 
Tänään varasin ajan rakenneultraan, se olis 28.2, sais aika kyl mennä vikkelään, kova hinku on jo päästä tyyppia taas katsomaan <3
 
Meillä aika on 18.2. Ei olla vielä päästy yhteistymmärrykseen, halutaanko tietää sukupuolta. Mitä jos se meneekin väärin ja sitten on mielessään valmistautunut eri sukupuoleen kuin vauvalla lopulta on?
 
Meillä on rakanneultra 22.2. varattiin se jo nt- ultrassa käydessä...aateltiin kyl kysyä sukupuoli jos sen sattuu näkemään. :) Tääl meillä päin ei vissiin muualla oo 4d-ultraa ku yksityisillä ja hintoja ku kyselin viikolla nii olivat 250e-300e, joten jää käymättä. Tuleepahan nuokin rahat "törsättyä" vauvan kamppeisiin tms.. :)
 
meillä on nyt sitten rakenneultra 15.2. =)) enää vajaa pari viikkoa, voi hitsi! tuolloin viikkoja 20+1.
 
Mulla rakenneultra 14.2, vielä yksitoista päivää pitäis oottella, miten sitä sais ajan oikein lentämään <3 

Monilla teillä näyttää nää kaikki ultra kutsut ja muut tulevan kirjeinä kotiin, onkohan vain sitten eri käytännöt eri kaupungeissa. Mulla jo ensimmäisellä neuvola käynnillä sillon kun viikkoja oli 5+0, niin neuvola täti antoi ajan nt-ultraan, kirjoitti vain lapulle ylös mulle sen ajan muistiin.

Joskus viikolla 9 käytiin TYKS:issä ja siellä lääkäri antoi ajan tuohon 14.2 rakenneultraan, sitten mulla on vissiin toinenkin rakenneultra 1.3. Luulen, että syy miksi mulla on noita ultria kaksi on, että toinen tieto menee sairaalalle ja toinen äitiyshuollon ultraääniyksikölle. Sillä se 1.3 oleva ultra on tuolla äitiyshuollon ultraääniyksikössä. Hassua etteivät he kommunikoi mitenkään keskeenään näistä tiedoista vaan ultria on kaksi. Noh, en tiedä mulla on noita ultria muutenkin tosi paljon. 

Nimittäin siellä TYKS:issä olessani multa kysyttiin, että haluanko osallistua sellaisen tutkimukseen, että miten äidin ja vauvan välit kehittyvät jo raskausajalla. Siihen sisältyy kyselylomakkeen täyttäminen eri vaiheissa raskautta, 4D ultra ja raskausajan viikkopäiväkirjan kirjoittaminen. Täällä foorumeita selaillesani, jotkut puhuivat 4D ultraan menemisestä ja siitä kuinka se maksaa noin 200 euroa.
Mua tässä ihmetyttääkin, että miksi sain 4D ultran ilmaiseksi ja saan vielä toukokuussa lahjakortin siitä, että osallistuin tähän ja, että miksei kaikilta sitten kysytä haluavatko he osallistua tähän tutkimukseen, vai kysytäänkö. Oon ihan pihalla näistä käytännöistä ja tästä ultrien paljoudesta, sillä nt-ultrassa ja niiden jälkeen olleissa verikokeissa ei ollut mitään viittauksia kromosomi poikkeavuuteen, niin miksi tämä paljous. Onhan se kiva saada vauvellista paljon kuvia ja videokin, en valita.
 
Vitsit kun tuntuu että teillä kaikilla on rakenneultra paljon aiemmin kuin itsellä. Mulla kun se vasta tosiaan rv 22... No, toisaalta - ehkä sitten vielä suurempi todennäköisyys nähdä vauvan sukupuoli kun vauva jo isompi. Käytännöt vaihtelee kyllä tosi paljon eri kaupungeissa. Meillä kyllä täällä mielestäni tosi hyvin toimivat käytännöt; neuvolakäynnillä saa aina seuraavan neuvola-ajan ja np-ultrassa annettiin aika rakenneultraan. Itse siis ei tarvitse varailla mitään kun vaan muistaa viedä itsensä ja masunsa paikalle <3. 
 
Snuikkeli: Nyt löytyi siis joku muukin, jonka ei tarvitse aikoja itse varata tai odotella postissa saapuvaa aika. Meilläkin menee juuri noin, että neuvolasta sai ajan nt-ultraan ja seuravaan neuvola käyntiin ja nt-ultrasta sai ajan myös rakenneultraan, mutta mua hämmentää miksi mulla on kaksi rakenneultraa, toinen on kun vauva on rv 18+6 ja toinen rv 21+0. Tykkään myös tuosta vähän myöhemmästä ajasta, jos vaikka sukupuoli näkyisi helpommin, vaikka joka tapauksessa se selviää sitten 4D ultrassa, jos kummassakaan rakenneultrassa eivät ota selkoa.
 
Noraww, oliko tuo tutkimus Finnbrain tai jotain sinne päin? itse täällä Turun suunnalla asustelen ja mulle tarjottiin mahdollisuutta osallistua johonkin sellaiseen, en vaan saanut kyllä mitään tollasia ultratietoja:D kuulostaa hyvin samalta. Mulla on vieläkin se kirjekuori tuolla kaapissa odottamassa, tuskin koskaan ehtii postiin asti.

Ja minä saan neuvolasta aina maksusitoumuksen medisonariin (gynekologikeskus) johon otan itse yhteyttä ja varaan oikealle viikolle ajan. Ei tarvitse munkaan postissa mitään ootella!=)
 
Ei se ole tuo Finnbrain-tutkimus, sillä itse osallistutaan siihen ja siitä tulee vain kysymyslomakkeita ja yhdet verikokeet. Ei mitään ylimääräisiä ultria, höh.
Mä oisin mielelläni menny kaikkiin ylimääräisiin ultriin mitä ois tarjottu. :D

Meillä myös täällä varataan itse ajat Medisonariin, neuvolasta saa sen ostopalvelusopimuksen eli maksulapun. Tämä sen takia, että täällä mis asun ni ei ainakaan ole ultraa neuvolan käytössä ollenkaan ja ultralaitekin ilmeisesti vain kerran viikossa tk:n käytössä. 
 
Ninspe: Ei ollut Finnbrain tutkimus. Kysyttiin kyllä, että tahdonko siihen osallistua, mutten halunnut.
 
Täällä taas joutuu ite varailee aikaa ultriin suoraan sairaalasta K-HKS, mutta koska neuvola kirjotti lähetteen (kun viime raskaus ei ollu normaali) niin ekaan ultraan tuli aika postissa ja toinen varattiin sitten sen yhteydessä kun siellä paikan päällä käytiin.
Siinäkin taitaa olla eri käytäntöjä miten se ultra tehdään, hämeenlinnassa ainakin mahan päältä. Ja siellä ei suostuta ees tekee rakenneultraa ennenku 21 viikkoo on täys.
Tuonne toisaalle kirjotinkin jo, että rakenneultra 21.2 kun rv 21+2  Ja sukupuoli halutaan ehdottamasti tietää, raivostuttaa kun ei voi ostella vauvanvaatteisiin väritäydennystä. Esikoisella oli paljon vauvanvaatteissa valkosta ja vihreetä, vaikka sillon kyl tiedettiin että tyttö on tulossa.
Myös mielikuva vauvasta vahvistuu kun tietää kumpaa ajatella. Koen tän ainaki itelleni tärkeeks, mutta varmasti myös tärkeetä miehelleni.
 
Ainoa mikä mun piti varata puhelimitse oli se nt-ultra. Neuvolassa saatiin sillon ne liput ja laput mihkä pitää soittaa, meillä noi ultrat on Terveystalolla tampereella.  Ja sit nt-ultrassa kattottiin rakenneultran aika! :) Ja nyt siis rakenneultra on 26.2.
 
Veikkaan, että täällä sen takia ultra-ajat tulee postissa, (eikä paljoo kyselä, että sopiiko vai ei :D) koska kättärillä ja naistenklinikalla on noita asiakkaita pilvinpimein, joten luulen et tää käytäntö vähän helpottaa niiden työtä. :) Saahan sitä aikaa toki vaihdettua jos on tarvis, mut mun mielestä tää on kyllä ihan hyvä käytäntö, ei tarvitse itse soitella mihinkään, vaan ajat tulee suoraan kotiin. :)
 
Minä varasin meille eilen rakenneultra-ajan K-HKS:n äitiyspolilta :) Se on 7.3, joka on myös minun ja avopuolisoni syntymäpäivä :D Silloin viikkoja 20+6, sanoivat ainakin että riittää :) Ensin ehdottivat että 10.3 tietämillä, tai siitä eteenpäin, mut kysyin sitten että eihän tuo 7.3 olisi liian aikaisin kun on meille semmonen special-päivä, ei kuulemma ole :) Jos tuuri käy niin sukupuoli näkyy, sitä odotamme innoissamme! :) Mikäs sen parempi synttärilahja voisikaan olla ;)
 
Takaisin
Top