Rakennekynnet ja raskaus

Toivo2015

Silmät suurina ihmettelijä
Mitä mieltä olette voiko raskauden aikana tehdä itse tai ottaa (akryyli) rakennekynsiä? Päätyökseen tekevät sanovat että siitä vaan ja muut sanoo ettei missään nimessä. Itse olen siis vuoden opiskellut kynsien tekoa ja tehnyt niitä sivutoimena. Teen kynnet myös itselleni. Nyt on pulma että uskallanko jatkaa vai en!
 
Hei, nämä ovat hyvin yksilöllisiä kysymyksiä. Itse en uskaltaisi altistaa itseäni vahvoille kemikaaleille raskauden aikana. Poistatin rakennekynnet ennen raskautta ja luovuin kynsilakankin käytöstä. Laitan manikyyrin takaisin kuntoon, kun en enää imetä. Mielestäni on pieni hinta luopua vuodeksi kemikaaleilla kyllästetystä manikyyristä, jos voi välttää tarpeettomat terveysriskit sikiölle. Kynsi valitettavasti läpäisee myrkkyjä, eikä niiden terveysvaikutuksista sikiölle ole riittävää näyttöä. Tämä on tietty oma valintani, enkä tuomitse muihin ratkaisuihin päätyneitä. :)
 
Mä teen kynsiä (ja muutakin kauneudenhoitoon liittyvää) työkseni ja en pystyisi lopettamaan koska oon yrittäjä. Raskaus on vielä toiveissa. Mutta akryylejä en tekisi missään tapauksessa, raskaana tai ei. Liikaa pölyä ja hajuja. Geeleissäkin pölisee mut huomattavasti vähemmän. Ja teen geelimuoteilla, en liimalla ja tipeillä. Uskon että kun tuun raskaaksi pidän kynnet kunnes synnytys lähestyy niin sit otan pois. Ja varmaan kyllä laitan takaisin aika pian, minäkin teen ne itselleni. Sarja millä teen, on myrkytön. Tietenkin asiakkaani itse valitsevat sen pitävät kynsiä vai ei mikäli ovat raskaana.
Ripsipidennyksiä teen myös ja se on taas asia mikä mua mietityttää tosi paljon . Mutta uskon että ratkaisen sen asian sit kun testi näyttää kahta viivaa.
 
Eihän niistä mitään haittaa ole? Toisilla ei vaan tahdo raskaana ollessa rakennekynnet pysyä, se kannattaa ottaa huomioon jos aikoo ottaa.
 
Takaisin
Top