Puregon/Menopur + ovulaation induktio - kustannukset?

Catriona

Vauhtiin päässyt keskustelija
Meillä on yritetty esikoista puolitoista vuotta ja jollei parin seuraavan kuukauden aikana tärppää luomusti, lienee aika aloittaa hoidot. Mitään varsinaista vikaa ei minusta tai miehestäni ole löydetty, mutta mun keskimääräistä lyhyempi kiertoni (25-26 vrk) tiettävästi hankaloittaa raskautumista.

Meille on ehdotettu FSH-stimulaatiota eli Puregon- tai Menopur-pistoksia ja sitten ovulaation induktiota hCG:lla (Pregnyl tai Ovitrelle). Munasoluja kyllä kypsyy ja mitä ilmeisimmin irtoaa luonnostaankin, mutta tämän hoidon olisi tarkoitus boostata kropan omaa toimintaa ja on kuulemma varsin tuloksellinen hoito näissä nk. selittämättömissä lapsettomuustapauksissa.

Kuulisin mielelläni kokemuksia näistä hoidoista. Millaisilla FSH-annoksilla hoitoja on tehty, paljonko lysti maksaa ja onko piankin johtanut toivottuun tulokseen? Olen ymmärtänyt ettei tuo mitään halpaa hupia ole, joten olisi mukavaa tietää jo etukäteen millaisia summia siihen on syytä budjetoida.
 
Mua kiinnostaisi myös tietää tästä lisää! :) Mä oon noita hintoja katellu vähä tuolta esim. yliopiston apteekin sivulta, on ne kyllä hyvissä hinnoissa! Kela-korvauksen jälkeenkin, mut mitäpä sitä ei ihminen lapsensa eteen tee...myös sen vielä syntymättömän! <3 :)
 
Meillä on 3 epäonnistunutta IVF/ICSI-hoitoa takana, lapsettoomuuden syy miehen huono spermalaatu. Lääkitys ollut Puregon + Orgalutran + Pregnyl + Lugesteron. Ekassa IVF/ICSI:ssä lääkkeisiin meni 500 ja risat (Kela-korvauksen jälkeenkin), tokassa tuli Kela-katto vastaan ja sain Kelalta korvauksia ja kolmannessa maksoin lääkkeistä 1,50€. Ostin lääkkeet viime vuoden puolella vaikka se kolmas ICSI tehtiin helmikuussa, vuoden vaihteessa olisin muuten joutunut taas maksamaan itse lääkkeistä kunnes Kela-katto tulee vastaan. Meillä on suunnitelmissa neljäs hoito mutta lääkkeet joudutaan maksamaan itse.

Ehkä se pelkkä FSH-stimulaatio ja OI on vähän "halvempaa" kuin IVF/ICSI-hoito.

Mulla FSH-annostukset:
1. IVF/ICSI: Puregon 150 IE 8 päivää
2. ICSI: Puregon 225 IE 6 päivää ja 300 IE 2 päivää
3. ICSI: Puregon 200 IE 8 päivää

Niin, ei tämä mitään halpaa hommaa ole mutta mitä sitä ei tekisi oman nyyttinsä eteen <3 :)
 
Juu onkohaan täällä kukaan muu joka olis alottamassa näitä hoitoja, ja ketkä on saanut apua?
Meillä tulee alotus nyt tästä tulevasta kierrosta ja
taas ko katto noita lääkkeitten hintoja niin on aikamoiset.
En tiiä yhtään millasia määriä tullaan ottamaan

Kokemuksia ja mietteitä... Kertokaa miullekki.
 
Muokattu viimeksi:
Miulla alkaa munasolujen stimulointi tänään. :)
Taustaa sen verran, että marras-joulukuun vaihteessa tehtiin tähystysleikkaus ja sen jälkeen todettiin keskivaikea endometrioosi (oireisiin nähden kaikille yllätys).
Tähystyksen jälkeen Procren Depot lääkitys ja piikkejä jouduin pistämään 4kpl (hinta oli á 105,66€).
Nyt tänään siis alkaa Puregon pistokset, hinta näille 523€ (joudun vielä ostamaan lisää, koska ei tuu riittämään lääkärin mukaan)sitten irroituspiikki on alle 10€ ja keltarauhashormoonit (2vko) alkion siirron jälkeen tekee noin 50€
Tälläisiä hintoja on tällä hetkellä ainakin miun tiedossa.
 
kp 5 ja pistoshoidot peruttu..
Vasemmasta munasarjasta löytyi 3cm kystä..
ja siinä näyttääkin olevan se selitys niihin vasemman munasarjan särkyihin..
Lekuri oli taas niin kylmä, että otin loppupäivän vapaata.

Resepti pistoslääkkeisiin, housut pois, ultra, housut jalkaan
Pam. tääl onki tällänen pahkura, ei aloteta hoitoja,
ota terot alota ne oliko muuta?
Aloin itkemään ja lääkäri totes et onhan tää vähän ikävää.
- Jos tarviit keskustelu apua ota yhteys kättärille. Meetkö nyt sinne pistosopetukseen?
- En mene turhaan.
- Älä sit alota niitä pistoksia vielä ko ei niistä mitään hyötyä ole.

Kun olin vähä koonnut itteeni ja toinen lääkäri oli ojentanut mulle paperii et saan silmät pyyhittyyn.
Ni sain viel kyseltyy sitl lekurilta pikkusen..
Hoitoa ei tarvita tulee kuulemma itestään pois ko on noin pieni,
ei kyl mun mielest mikään pieni löydös.
Kerroin säryistä ja lekuri vaan totes et toiset on herkempii.
En oo ite mitenkään herkkä kivulle, et jos sattuu ni sillon sattuu.

Todella huono päivä... koko käynti oli hirveä.
Mulla on ihan tuotantolehmä olo!

Poustasin tän muuallekki, ko en jaksanut samalla kirjottaan moneen ketjuun,
mut tänne tää parhaiten kuuluu olis mukava kuulla muitenki fiiliksii hoidoista.

Meillä kun toi oviksen aikaan saanti on niin hankalaa, ni mietin olisko tuol taustalla kummittelemassa endokin... :/
 
Oon pahoillani Jaica siun puolesta!
Tiedän tunteen! Miulla kävi silleen, että soitin aikaa aukiolotutkimukseen, niin hoitaja lukee puhelimessa, että joo, täällä onkin merkitty sitten, että inseminaatiolla lähdetään liikenteeseen joko tässä tai seuraavassa kierrossa. No, miehän olin ihan innoissani. Sit kun pääsin aukiolotutkimukseen, niin se ei ensinnäkään onnistunut (kohdunsuu niin hirveen tiukka->loop-hoitoon) ja lääkäri oli sitä mieltä, että tähystysjonoon vaan! Totta kai siinä itkut sitten tuli kun lääkäri sanoi, että hoidot voidaan aloittaa aikaisintaa tänä keväänä ja se oma odotus silloin oli, että jopa samasta kierrosta lähdetään koettamaan! Pettymys oli valtava, ihan niin kuin siulla nyt!
Miulla se lääkäri teki kyllä oikean päätöksen, tähystys oli se mitä pitikin tehdä, sieltä se ongelma (endometrioosi) löytyi!
 
Periaatteessa ei.
Menkkakivut aina olleet ehkä normaalia kovemmat, mutta niitten kanssa on vaan oppinut elämään.
Ja miulla vaihteli kuukautiset vielä niin, että saattoi olla etten tarvinnu kun yhden särkylääkkeen ottaa ja se oli siinä, sit taas saattoi olla niin, että 2-3 päivää söin särkylääkettä.
Mutta mie en oo varma, että kun yks lääkäri tuntui tarttuvan enemmän siihen, että olin joskus 14 vuotta sitten saanu klamydian, että jos se on aiheuttanut jotain kiinnikkeitä, et ymmärsin, että sen takia laittoi miut tähystykseen ja nyt eka kerta leikkauksen jälkeen kun kävin sairaalassa, niin toinen lääkäri puhui endoepäilystä, että sen takia tähystettiin. No, olihan siellä joku pikkuriikkinen endoepäily, mut sillon se sanoi, että se ei oo este hoitojen aloittamiseen.
Joten oli miun kannalta onni, että tuolla sairaalassa on ollu joka kerta eri lääkäri ja "jouduin" leikkaukseen, koska diagnoosi leikkauksen jälkeen oli oikeesti iso yllätys myös lääkäreille.
Ja se lähetteen kirjoittanut lääkäri sanoi, että parempi tehdä se tähystys ennen kun aloitetaan hoidot, säästytään kaikki turhalta työltä ja mielipahalta, jos siellä jotain on.
Voi kun siekin pääsisit varmuuden vuoksi siihen tähystykseen!
 
Tuntuu kyllä et täällä ei tehdä mitään mitä itse toivoo..
Täytyykin kysästä ens kierrossa, nyt en oo ees laskenut kierron päiviä mut nooh kohtahan se on taas terojen alotus tiedossa..
Jännää viime kierron ovis plussan jälkeen on ollut se et limat on pysyneet.
Kuivaa kautta ei siis oo tullut, ei ees menkkojen jälkeen..
 
Takaisin
Top