Puolivuotiaan öinen levottomuus

syllogismi

Asioista perillä oleva
Elokuiset 2025
Vähän vajaa 6 kk vauvani pärjäsi pitkään kahdella syötöllä per yö, ja ensimmäinen unipätkä saattoi venyä jopa kuusituntiseksi. Syntymästään saakka on nukahtanut nätisti ja nukkunut hyvin, eikä mitään maha- tms. vaivoja ole kummemmin ollut. Täysimetetty on ja kiinteitä ei ole vielä aloitettu.

Aatonaatosta alkaen kuitenkin yöheräilyt ovat lisääntyneet selvästi, pahimmillaan 6-7:ään kertaan, ja aika usein kyse ei ole ollut mistään pikku väninästä vaan hysteerisestä huudosta joka ei ota talttuakseen millään.

Nyt ollaan (ehkä) jo menossa parempaan suuntaan, viime yönä ainoat ”ylimääräiset” herätykset tulivat ennen klo 01 jolloin olin itse vielä hereillä, ja rauhoittuminen käy selvästi helpommin. Itku ei myöskään enää ole ihan järkyttävää lohdutonta parkua, vaan kuulostaa enemmänkin siltä ettei ole ihan kunnolla edes hereillä. Itse ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi vielä rauhoitu vaan tarvitsee apua. Mulla on keinot aika vähissä koska unet on tähän asti olleet niin ongelmattomat.

Ihmettelen, mistä oikein voisi johtua, onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Lisäkierteen asiaan heittää että herra heräilijä on kaksonen, ja veljensä nukkuu aivan kuten ennenkin (eikä (onneksi!!!) edes herää toisen mekastukseen). Veli on myöskin se vähemmän dramaattinen hereillä ollessaan, tiedä onko asioilla mitään yhteyttä 😄

Takaisin