Puolivälin pulinat :D

IhaNainen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Luodaanpa tämä seuraava etappi tänne jo! Kohtahan osalla jo paukkuu puolivälin viikot plakkariin.
 
Täällä mennään jo puolivälissä. Ei voi kun ihmetellä kuinka nopeasti tää aika on mennyt :)
Eikä voi olla kun onnellinen siitä, että on ollut suht helppo raskaus. Ei pahoinvointia eikä pahemmin mitään kolotuksiakaan. :)
Eiköhän täällä puolivälin pulinoisssa jo pikkuhiljaa sitten oo muitakin.

 
Muistimpas, että täällä oli tällainenkin aihe ja ajattelin nostaa tätä. Eilen tuli täyteen 20 viikkoa ja se olikin aika odotettu etappi. Mukavasti alkaa tässä vaiheessa masu näkyä, ja ekat liikkeet ovat täälläkin vihdoin alkaneet tuntua :) Äkkiä mennyt eka puolikas. Tosin tiesin vasta 7. viikolla olevani raskaana, joten ei ihan 20 viikkoa tarvinnut alusta tähän odottaa.
 
täälläki ollaa puolivälissä nyt :) nopeesti on aika.menny :)) viel olis toiset samanlaiset.
 
Heips :) Täällä ollaan kanssa puolessa välissä :) Äkkiä on tosiaan aika menny. Mahaa oli jo omasta takaa, mutta nyt alkaa jo pikkusen masua näkyä muutenkin. Liikkeetkin mukavasti välillä tuntuu, vaikka istukka onkin vähän vaimentamassa. Iloista odotusta vaan muillekkin :) <3
 
Täälläkin on nyt puoliväli saavutettu, eli tänään 20+0 :)
Yhden raskauden jo kokeneena ihan hirvittää, miten nopeesti tää toinen puolikas oikeen meneekään.. Vaikka onkin puoliväli, ja viikkoja vielä monta edessä, mutta siltikin niitä on toisaalta niin vähän enää.. :o

Tänään ja huomenna järkätäänkin huonekalut uusiks, että saatais enemmän tilaa uutta vauvaa varten :) siinä kuluu mukavasti aikakin, kun siivoilee samalla, eikä koko ajan mieti ens viikon rakenneultraa :)
 

Samoilla päivillä mennään eli tänään paukahtaa puoliväli :D tuntuu ihanalta ja jännältä. Sokerit on pysyneet aisoissa ja muutenkin olo on hyvä, ei kolotuksia tai vaivoja, joten mikäs tässä. Kyllä tää loppu menee varmaan taas huimaa vauhtia, kun alussa päivät tuntuu viikoilta niin loppupuolella se menee toisinpäin.

 
Meidän perheessä kans aika on oikein hujahtanut, johtuen noista kahdesta aiemmasta tapauksesta :D 
Esikoista odotti ja odotti, toisen kohdalla meni nopsempaan ja nyt ei voi, ku ihmetellä, kun viikkoja on täynnä 21+2 ja ylihuomenna rakenneultra! 
Mutta silti aina yhtä jännittävää on. 
Tässä raskaudessa olen saanut kokea kaikki pahoinvoinnit, tulehdukset ym. Kahdessa aiemmassa ei ollut mitään vaivaa ja olivat samanlaisetkin.
Pelkäsin jo monikkoraskautta, mutta ainakin edellisessä ultrassa siellä köllötteli vain yksi tulokas.
Hyvä puoli tässä pahoinvoinnissa on se, että on joutunut totuttelemaan säännöllisiin ruokailuihin. Eli jos en syö tasan 3 tunnin välein tulee oksennus. Siitä syystä muutenkin ylimääräisestä painosta tippui kaksi kiloa, mikä oli ihan mukavaa ylipainoiselle :)  
 
Mulla painaa mitä ilmeisemmin tuo kohtu jo palleaa. Ajoittain tulee tosi huomo olo, ei okseta tai huimaa, vain sellainen kuin joskus nuorena kun innostuin äkkiseltään pelaamaan lenttistä :D helpottaa kun roikottelee masua jumppapallon päällä tms. konttausasennon tapaisessa. Tuossa viikolla kun oli neuvola niin sf-mitta oli jo 22cm vaikka viikot taisi olla 19+3. En muista milloin esikosta alkoi tällaiset tilantarpeet tuntua. Mulla ilmeisesti tuo kohtu kasvaa ihan pystysuunnassa :) 
 
Mulla kans kolme viikkoa sitten sf-mitta oli 18,5cm eli selvästi yli käyrien. Kahdesta aiemmasta käyrä ei ulettunut koko sivulle vasta loppupuolella eli rennietä on saanut jo nyt todella aikaisin popsia närästyksen vuoksi öisin. 
Mutta pahoinvointi ei siitä sitten johdu eli ainoa mitä se tuo on ylhäällä keikkuva maha ja ne pahat närästykset, joista en "tavallisessa" elämässä kärsi lainkaan.. 
 
SF-mitta 19cm ja rv 21+2.
Pahoinvointi on enää vain ajoittaista, mutta lonkkiin on tullut uutta kipua joka aina välillä vaivaa. Olen ensisynnyttäjä, ja kaikki nämä väsymykset ym olen koettanut ottaa vain sillä asenteella, että ne valmentavat minua tulevaan. Jalkojen turvotus alkoi jo nyt! Minä kun kuvittelin että sitten kesällä vasta
 
:happy119 21 viikkoa kasassa Tänään tuli taas aamulla iumatouhuihin lähdössä syötyä aamupala juuri ennen autoilua, ja jostain kumman syystä mulla tulee nuo pahoinvoinnit tuollaisessa tilanteessa. Esikoisesta ei olllut mitään pahointointeja, mutta nyt tämä sama yökkäily on toistunut samoissa tilanteissa niin monesti että ilmeisesti johtuu tästä raskaudesta, siis raskauspahoinvointi. Muuten voin kyllä ihan hienosti edelleen, ainoa harmi on että jos jää liian pitkä syömisväli tulee tosi hontelo olo.
 
Täällä tänään 22+0. En oo ehtiny lukemaan enkä kirjottelemaan vähään aikaan (kolmee viikkoo?) ku on ollu muuttopuuhat menot ja olin työharjottelus neljä viikkoo. Noitten jäljiltä oon niin poikki et en kyl jaksa ens viikol palata viel koulun penkille :sad001 Supistellu on jonkun verran kipeitäkin, harkkasuppareita on tuntunu jo viikkokausia, mut nyt meinasin ottaa viikon saikkua et saa hermot ja kroppa levätä.
 
Täälläkin puoliväli saavutettu mukavasti Pallaksella eräkämpällä hiihdellen :) Nyt 20+2. Uutta neuvolaa saa odotella muuton jälkeen vielä pari viikkoa, jospa sitten saisi ensimmäisen sf-mitankin.
 
Takaisin
Top