! Puoliväli !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mä77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mä77

Näppärä viestien naputtelija
Kun kerran tässä kaikki ketjut hävisivät, niin otan varaslähdön :happy7

Se on PUOLIVÄLI!!! :smiley-bounce012 :smiley-bounce013

Mitäs puolivälin ajatuksia teillä on? Näin pitkällä ollaan, mutta silti on vielä matkaa jäljellä.

Minulla on huomenna 20 viikkoa täynnä ja ihan mukavasti tässä porskutetaan. Pahat alkuoireet ovat menneet, eivätkä loppupuolen vaivat vielä vaivaa. Melkeen mennään normaaleissa oloissa, paitsi maha ottaa välillä jalkoihin ikävästi vastaan, kun istualtaan pitäisi kumarrella jotain lattialta. Muita kolotuksia ei ole vielä ilmennyt ja energiaakin löytyy ihan normaalin verran. Sitä jätti-super-hyper energia- ja touhulatausta en ole kyllä saanut. Siivousinspiraatiokaan ei ole pahemmin iskenyt.

Että en minä nyt tällä hetkellä pahemmin valita!

Tuntuu kyllä vähän kummalta, että kohta ollaan puolessa välissä. Raskaus näkyy jonkin verran, mutta ei vielä niin paljon että kaikki huomaisivat sen.

Mulla alku oli aika hankala pahoinvoinnin takia, mutt nyt on olo hyvä. Ei ole vielä tullut painoa lisää eikä mitään kolotuksia tai vaivoja.

Puolitoista viikkoa vielä rakenneultraan. Sitä odotellessa. :)

Mulle puoliväli on jotenkin tuon 12 viikon jälkeen semmoinen seuraava etappi jota oon odottanut kovasti. Vointi hyvä, massu vaan alkaa olla tiellä ja herättää huomiota, siihen saanee hetkisen vielä totutella :) Ihana ajatella että ns. voitonpuolella ollaan!

Tuntuu, että puoliväliin on vielä aikaa...tänään 18+1. Vähän ristiriitainen olo muutenkin tuosta puolivälistä. Raskaus on tietysti puolivälissä kun on 20 viikkoa täynnä, mutta silloin olen tiedostanut ja kokenut raskauden vasta 16 viikkoa...ja 20 viikkoa vielä edessä...ja monillahan menee pari viikkoa yli. Pitkä tie siis vielä edessä.

On mullakin olo myös parantunut etenkin pahoinvoinnin osalta, mutta toisaalta tuntuu, että on tullut uusia vaivoja tilalle ihan jatkuvalla syötöllä. Tuntuu, että melkein joka viikko on jotain uutta huolehdittavaa: milloin selkä/pakarakipuja, milloin mahakipuja, päänsärkyä, ja viimeisimpänä flunssa ja hammassärky. Huonomminkin voisi varmasti olla, mutta en odota pääseväni erityisen helpolla toisestakaan puolikkaasta.

Mulla 18+3 ja alan vasta heräilemään siihen että paha olo on poissa ja on ihanaa olla taas raskaana. Hyvä vaihe käynnissä siis. :) Paino on mulla kyllä noussut omasta mielestäni vähän liikaakin jo, nimittäin 6 kiloa! Nyt täytyisi laittaa herkuttelulle stoppi, kun on pahasta olostakin selvitty jo.

Jee.. huomenna rv 20+0 paukkuu ja poksuu!!! Hurjaa että näin pitkällä jo mennään :)

Hei Ilpis ja tervetuloa! Puoliväli sielläkin ylitetty! Joka päivä tulee lisää sakkia tähän jengiin :)

19+2 tänään joten maanantaina on 20 viikkoa täynnä!! Aika on mennyt nyt tosi nopeesti sen jälkeen kun pahoinvointi loppui... Keskiviikkona (24.4) olisi rakenneultra joten sitä odotellessa... :)

Jihuu! Nyt olen minäkin puolivälissä :)

Oikeestaan tässä ei ole mihinkään mikään kiire, mutta kun on ollut viime aikoina huolia mm. tuosta miten selkä kestää loppuun asti, niin on se kivaa olla jo näinkin pitkällä. Tästä se toinen puolisko lähtee sitten etenemään :) Kesälomaan on enää 6 viikkoa jaksamista töissä ja sitten loman jälkeen enää 5-6 viikkoa ennen äitiyslomaa. Eiköhän tässä vielä sinne syyskuullekin selvitä.

Ja parasta että raskaus on edennyt vauvan kannalta hyvin tähän asti. Ei oo mitään syitä uskoa, etteikö pikkuisella olisi kaikki ihan hyvin. Ens viikolla onkin rakenneultra.

Pikkuhiljaa ne päivät etenevät. Kiva kun muutkin ylittävät tuon merkkipaalun.

Itse olen katsellut lisää omia tärkeitä päivä. Viikon 25 jälkeen vauvalla on jo hyvä mahdollisuus selvitä hengissä ja sitten viikon 30 jälkeen vielä parempi. Minulla jo melkein 22 viikkoa täynnä, joten nyt odotan toukokuun loppua ja sitten kesäkuun jälkeen voi taas hieman helpottaa.

Kyllä tuo puoliväli on seuraava etappi, ekan 12 viikon ressaamisen jälkeen.. :) Nyt samalla sitte ku odottaa puoltaväliä, odottaa samalla rakenneultraa kovalla jännityksellä!! :)

'Mulla on rakenne ultara vasta viikolla 22 ja perjantaina kävin yksityisellä ultrassa ja sanoi että olis n. viikkoa pidemmällä. Ton viimesimmän ultran mukaan mä olisin nyt puol välissä, siis poksuis tänään :)
Sukupuolta ei viel kunnolla erottanut, ja se oli vanha ultra. Lääkäri sanos vaan että se voi olla tyttö ja voi olla poika :)
Mä odotan sitä viikkoa 24 ja seuraava 28, 24 vauva voi jo jäädä henkiin jos syntyy ja 28 vauvalla on kohtalaiset mahdollisuudet jäädä henkiin jos syntyy. (Toivottavasti kuitenkin kaikilla menee ihan loppuun asti. Niin et vauva sais itse tulla kun on siihen valmis :) )

Jee, tänään 20+0! On tätä odotettu! Mitähän sitä seuraavaksi alkaisi odottamaan? ;) Joku välitavoite vois olla kiva, laskettuun aikaan on vielä niin kauan...

Mä odotan ainaki kesälomaa ;) Enää 5,5 viikkoa! Ja on kyllä mukavaa kun viikot alkaa nyt kasvaa tästä, kohta on jo 20+n.

Minusta on varmasti myös hienoa sitten kun on 30 viikkoa täynnä. Silloin olisi 3/4 raskaudesta takana. Ja ainakin täällä lukee että useimmat sen jälkeen syntyvistä lapsista jo selviävät :)

Mutta nyt aion nauttia näistä 20 + n viikoista :)

Itsellä vielä reilu viikko puoliväliin, mutta halusin tulla kommentoimaan sitä, mitä odotan puolenvälin jälkeen. Oikeastaan odotan sitä jo tässä samaan aikaan kuin puoliväliä: nimittäin kesäloman (ja heti sen perään äitiysloman) alkamista. Minulla on vielä 2,5 kk töitä ennen lomille jääntiä. Tavallaan tuntuu pitkältä ajalta, mutta sitten kun ajattelee esim. miten nopeasti tämä huhtikuu meni, niin tuntuu lyhyelle ajalle :)

Yksi vaihe mitä kovasti odotan on muuten äitiyspakkauksen saapuminen! Vielä kaksi viikkoa siihen kun on seuraava neuvolakerta, ja sen jälkeen pääsen vasta tilaamaan sitä. Että varmaan kuukauden verran saa vielä odotella pakkausta. On nyt ollut nuo vaateasiat mielessä ja oon tuijotellut noita äitiyspakkauksen kuvia, että millaisia ne mahtaa olla. Olis kiva, jos se tulis pian, niin selviäisi sitten, mitä niiden lisäksi ehkä vielä tarvitaan... :)

Tänään puoliväli-ikuisuus-etappi saavutettuna!! :) Tätä on jankattu jo monta viikkoa että "kohta on puoliväli", joka tietysti tuntu ikuisuudelta.. :) On tämäkin vain mahtava fiilis. Vauvan ihanat potkut tuntuu joilloinka niin mahtava hyvänmielen valtaus menee koko kehon läpi ja oma mies yhtä onnellisena vieressä. <3 Onko teillä tuntunu vauvan potkut jo ulkoa päin? Meillä mieheni tunsi nyt ensimmäisen kerran vappuna! :)

Takaisin