Puolison kanssa riitely

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaista riitelynne on? Miten usein riitelette, mistä asioista? Onko jompi kumpi pitkävihainen?
 
Minä olisin pitkävihainen, jos riideltäisiin. Emme kuitenkaan riitele. Saatamme olla eri mieltä, mutta en koe, että se olisi riitelyä, vaan pikemminkin keskustelua.
 
Meillä on miehen kanssa ehkä kerran vuodessa iso riita, joka ratkeaa hyvin nopeasti. :grin
Molemmat ollaan nopeasti tulistuvia, mutta myös pyydetään anteeksi tosi herkästi.
 
Hmm... me ei nyt varsinaisesti riidellä, välillä leimahdetaan kumpikin milloin mistäkin syystä, mutta se tuli sammuu sitten myös saman tien, eikä kumpikaan jää mököttämään tai vatvomaan asiaa jälkikäteen, vaan se on semmoinen kertarysäys ja sitten jatketaan elämää.

Eniten minua ehkä hiertää se, kun miehellä on usein niin lyhyt pinna meidän 2v 9kk pojan kanssa, ja normaalista aamupalastakin saavat jo aikaiseksi kinaa välillä. Hermostun sitten siitä, kun mies ärisee pojalle aivan turhaan jo heti aamusta, ja sitä en millään jaksaisi. Asioita tietysti hankaloittaa omalta osaltaan se, kun poika ei vielä kovinkaan paljoa puhu, ja mies ei jaksa kysellä pojalta samalla tavalla asioita kuin minä, ja hermostuu sitten kun poika ei osaa vielä selkeästi ilmaista itseään ihan joka asiassa. Minä taas jaksan paljon paremmin kommunikoida pojan kanssa, ja olen muutoinkin paremmin perillä pojan vähistä puheista, mitä ne tarkoittaa, kun olen paljon enemmän pojan kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Ei varsinaisesti riidellä. Joku äkillinen kiukunpuuska saattaa jommalla kummalle tulla ja sanoa väärällä äänen sävyllä jostain asiasta niin että toinen hermostuu. Väsymys yleensä taustalla. Eniten riitoja tullut vauvan herätellessä yöllä kun purkaa toiseen turhautumistaan, kun ei vauvallekkaan voi kiukutella. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan valvottavia lapsia.
Myöskin jos yöllä tai päivällä äksyilty niin nopeasti on pyydetty molemmin puolin anteeksi ja mietitty mistä suuttui tai mikä ärsytti.
 
Harvemmin riidellään. Yleensä minä aloitan sen kun olen pahalla päällä ja tekee mieli purkaa kiukkua :sad001 Onneksi ukko on pitkäpinnainen, eikä lähde mukaan äksyilyyn vaan koittaa vain lohduttaa.
 
Harvemmin nykyään. Helpoiten riitaa tulee silloin kun mies on väsynyt tai torkahtanut juuri, hän on ihan älyttömän kiukkuinen ja ärsyttävä silloin, haastaa helposti riitaa ja suuttuu helposti. Muissa tilanteissa harvemmin, osataan lukea toista aika hyvin ja pystytään myös puhumaan sekä selvittämään ongelmia. Minä olen meistä pitkävihaisempi ja yleensä kyllä nopeammin suuttuvakin.
 
Takaisin
Top