Pulla uunissa..?

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Pakko saaha kirjottaa ja kertoa omista tuntemuksista, henkisesti on aika rankkaa tämä yrittämisvaihe.

Ollaan mieheni kanssa aika tarkkaan vuosi yritetty, ennen sitä käytin 3,5v e-pillereitä, ja lopettamisen jälkeen kierto oli jonkin aikaa vallan sekaisin. Odotukset oli heti aluksi niin korkealla että tuli samantien voimakas valeraskaus (01/10). Sitten toukokuun alussa alkuvaiheen keskenmeno. Elokuussa luulin ja toivoin jo olevani raskaana kun yli kuukauden podin esim unettomuutta, mikä on mulle epänormaalia, eikä menkkoja kuulunut silloin kun odotin niiden alkavan koska siihen mennessä ne oli jo alkaneet tulla inhimillisemmällä kierronpituudella. Mutta ei, tuli ne menkat sieltä sitten..
Marraskuussa ostin sitten ovulaatiotestipakkauksen, sillä kierto oli alkanut tasaantua. Ei tärpännyt marraskuun kierrolla. Seuraava ovulaatio meinasi "unohtua" ja olin laskenut sen ajan kohdan väärin (sitten kun muistin asian).Ovulaation mentyä laskin päivän uudestaan takautuvasti ja aloin muistella että sinä päivänä olisi voinut kuitenkin käydä niin että raskaus olisi päässyt alkamaan.. No nyt on kierron 33pvä, viime menkat oli 29pvän kierrolla, edelliset 32pvä, eikä nyt ole tietoa menkoista (ennen kuin alotin pillerit, kierto vaihteli siin 28-36pvän tienoilla). KUITENKIN nännit aristaa, on aristanut muutaman päivän jo, ja kuukautiskipujen tyylistä tunnetta tuntuu alavatsassa satunnaisesti mutta toistuvasti. Muita mahd oireita en uskalla sanoa varmaksi, pelkään kuvittelevani vain, mutta olen mielestäni hieman väsyneempi ja aika nälkäinen, olen myös ihmetellyt kun hiukset on yhtäkkiä alkanu olemaan koko ajan rasvaiset ja sit huomasin jonkun täällä kirjoittaneen kyseisen seikan olleen itsellään raskauden oire. Tein raskaustestin maanantaina (kierron 29pvä)aamulla ja seuraavan eilen, torstaina (32pvä), päivällä mutta molemmat oli negatiivisia... Jos ei sunnuntainakaan vielä ala niin teen maanantaina taas testin. Noista menkkoja edeltävistä tuntemuksista: mulla yleensä on edellisenä päivänä sellainen jännä kihelmöinti vatsassa mistä olen osannut ennakoida menkkojen alkavan seuraavana päivänä ja samaan aikaan on alkanut värjääntynyt valkovuoto. Nyt kuitenkin kihelmöintiä/kipua on ollut useita päiviä. Usein myös nännit on aristaneet ennen menkkoja, liekö sitäkään siksi voi sanoa varmaksi raskausoireeksi tässä kohtaa..?
Ei ole ketään läheistä kenelle haluaisin avautua, joten halusin kirjoittaa tänne. Saa vapaasti kommentoida:)
Miehelläni on kova vauvakuume myös (itseäni 8,5v vanhempi, alkaa olla jo siinä iässä että todella kaipaa suvunjatkoa, ja muilla sisaruksilla jo on lapsia), suomalainen perus"junttipulla" ei kuitenkaan puhu siitä, mutta huomaan sen käytöksestä. Se paijailee kissoja sylissä kuin pientä vauvaa konsanaan ja usein hakeutuu käsi mun masun päälle ihan "huomaamatta". Keväinen keskenmeno otti miehelläni ehkä enemmän koville kuin minulle, vaikka olin itsekin hämmentynyt ja surullinen. Huoh, kun päättyisi tämä tietämättömyyden piina, lapsi olisi niin odotettu ja toivottu, mutta välillä tuntuu että epätoivo ja turhautuminen musertavat ihan totaalisesti.Etenkin kun suvussa on kaksi pientä vauvaa, "Miksei minulla ole?"

Ei auta kuin odotella...ja toivoa ettei menkat ilmaannukaan nyt sitten ollenkaan.:)

Niin ja minulle kummallisia mielitekoja on tullut, on monen päivänä tehnyt kovasti mieli syödä juustoa sellaisenaan ja sitä on tullut nassutettua enemmän ja vähemmän. IKINÄ ei ole aiemmin tehnyt samalla tavalla mieli syödä juustoa. Samaten suklaa on maistunut, melkein joka päivä jonkun verran, ja just olin saanu itseni "vieroitettua" suklaasta niin ettei sitä oikeastaan tehnyt ollenkaan mieli...
Ja muutenkin on terveellisempi ruoka alkanut maistua, oikein nautin hyvästä ja terveellsestä ruoasta.
Niin ja alavatsan/häpyalueen iho kutiaa vimmatusti kuin iho olisi kuivaakin kuivempi vaikka olen säännöllisesti käyttänyt kosteusvoidetta totunnaiseen tapaan.
Ja iltaisin on ollut lievää pahoinvoinnin tapaista...
Että mitä tästä nyt sitten voi päätellä vai uskaltaako mitään päätellä? Kuitenkin joudun taas vain pettymään, en uskalla toivoa...:(
Ei tällainen mitenkään tavatonta ole yleisesti ottaen, en varmasti ole ainut, mutta hoivavietti ja toive raskaudesta on jo niin suuria että voimat ihan hupenee kun ei mitään tunnu tapahtuvan..

Moikka. Toivottavati nyt sitten teillä tärppäisi !

Itse tein viime tiistaina positiivisen testin ja voin kertoa nyt millaisia ensioireita minulla on tässä ollut, nyt menossa noin. rv5.

Ihan aluksi nännit olivat aika arat, ummetusta (vatsa toimii minulla normaalisti vähän liiankin hyvin), alapaa kuiva kuin aavikko :D, nenkkamainen kipu (olin jo varma ette sieltä ne tulee), olo kuin ilmapallolla, parissa farkuissa, jotka tosin muutenkin aika tiukat vyötäröltä niin niisä ei toivoakaan että menisi kiinni. Ja nyt muutamana viime päivinä on ollut lievää pahoinvointia iltapäivällä /illalla..

Oireet on tosiaan helppo kuvitella, mutta toivottavasti siellä nyt se plussa tulisi kun sitä tosiaan noin paljon toivotaankin :) Minä pidän peukut pystyssä. emoticon

Kiitos vastauksesta! ..Ja ONNEA!!!!=) Hieno kuulla kun jollakulla tärppää!!!emoticon  Onko sulle esikoinen tulossa vasta vai oletko jo ennestään äiti? Ja jouduitteko kauan yrittämään ennen kuin lykästi?

Mulla on jokseenkin hassu olo..ja ajatus siitä että tuolla masussa oikeasti olis joku viehättää kyllä suunnattomasti... emoticon
Ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella, ei uskalla olla varma koska olkapäällä istuva pirulainen kuiskii korvaan että "olet vaan kuvitellut kärsiväsi raskausoireista". Toisaalta tekis mieli paukata kauppaan samantien ostamaan uusi raskaustesti, koska todennäköisesti se jo näkyisi testissä. Hmph... Varmaan hyvin tiedätkin nämä tuntemukset?:D
Päivät ja tunnit kuluu NIIN hitaasti kun ei osaa ajatella mitään muuta kuin sitä että alkaako ne menkat vai onko mulla pieni pullanmuru uunissa vai mitäh...
Päähän tässä hajoaa..emoticon

Laittelen tänne sitten tietoa kun sitä ilmaantuu...:)

Esikoista odotan. Tärppäsi vähän yllättävänkin nopeasti. Lopetin pillerit ja samantien sitten tärppäsi, ei kerennyt luomumenkkoja tulemaan. Itsekkin vähän ymmälläni miten nyt näin nopeasti tärppäsi emoticon

Ensimmäinen neuvola 5.1. siellä toivottavasti selviää onko mahassa kaikki hyvin, nimittäin vähän on ollut ajoittain veristä vuotoa :/ Tosin se kai voi olla ihan normaaliakin näin alussa..

Mutta minä pidän peukkuja ja tulehan sitten kertomaan miten kävi kun on enemmän tietoa :)

Peukkuja sullekin että kaikki onnistuu hyvin!=) Sulla kävi tosi hyvä tuuri kyllä kun onnistui noin vauhikkaastiemoticon   :D

On varmaan ihan mieletöntä nähä sitten ensi kertaa oma pikkuinen siellä monitorin ruudulla:) emoticon

Joo onhan tässä kaikkea käynyt päässään jo läpi. Ei oikein sisäistä tätä hommaa vielä itsekkää :D Tänään sain kokea ensimakua hormooneista..

Mies on ollut kaverillaan viikonloppuna ja minä sitten tänään sain hirveita pahoinvointi "kohtauksia" ja itkin ja valitin.. :D Soitin miehellekkin ja hän yritti rauhoitella siinä vähän.. Rauhoituin ja nyt parempi olo.. Huh.. tuo oli vasta varmasti alkua, mitähän tässä osaa oikein odottaa tämän 9 kk aikana emoticon

Tsemiä, toivotaan ettet ihan kauheita oireiluja saa ja ettei koko 9kk olis yhtä tunnemyrskyä:D

Huomen aamuna ois sitte mulla testaaminen (satasesta vaikka vetoa niin on nega...pah), kp 36.

Nännien arkuus on hiipunut, ihan varmana tulee täti kyläsille huomenna...X/ Kunpa ei...

Nega tuli niinku arvasin tulevankin..emoticon  hmph...

Ei edellenkään pientäkään vihiä menkoista.Noh, hyvällä tuurilla vois ehkä perjantaihin asti olla mahd että sais plussan mutta jos ei tuu plussaa/menkkoja niin sit ihmettelen...Ei kai mulla niiiin pitkä kierto voi yhtäkkiä olla??? Tai miksei voi...
Aattelin kokeilla Clearblueta kun seuraavan kerran testaan.

Itkupotkuväsymysturhautuneisuusmasennusharmitusraivari...emoticon 

Jaksaa jaksaa... 

Hei zuvi!

Olen tällä hetkellä samassa veneessä kanssasi... Meillä myös nyt tasan vuosi yritystä takana. Tosin ei vielä ainuttakaan plussaa ilmestynyt testiin tämän vuoden aikana. Alkaa pikku hiljaa tosiaan syödä naista!

Tällä hetkellä itselläni menossa kp 31/28-29 ja kaksi negatiivista testiä takana. Täytyy ilmeisesti myöntää itselleen, ettei tärppiä vielä tullut. Menkoista ei kuitenkaan ole tietoakaan ja oireena on kuvotus, palelu ja lämmöt koholla (36.8-37.00). On tämä yrittäminen kertakaikkiaan raskasta henkisesti ja tähän aikaan kuukaudesta aina kauhulla ajattelee, kuinka kauan vielä tätä trilleriä jatkuu...
Mutta eiköhän meille myös jossain vaiheessa se aurinko paista! Pakko siihen vaan on uskoa... Toivottavasti näyttää teille plussaa loppuviikosta! Täällä on peukut pystyssä
emoticon

Moi!! Ja kiitos vastauksesta!emoticon

Mukava kuulla kokemuksia muilta jotka on samassa tilanteessa. Täytyy sanoa että en olis alkaessani uskonu tämän olevan näin raskasta, tällä hetkellä tuntuu siltä että en yksinkertaisesti jaksais enää tätä turhautumista ja pettymyksiä..:P Kyllä tää fiilis tästä taas vähän kohenee jossain vaiheessa, mutta ei oo helppoa.

Pelottaa se että jos se vauva ei tulekaan ilman hoitoja...emoticon
Toisaalta...eka puol vuotta meni siihen että kierto asettui jotenkuten pillereiden jälkeen ja sen jälkeen on ollu puoli vuotta "kunnon yrittämistä" vai miten sen sanois.. Eli siis puoli vuotta olisi vielä hyvinkin käypää aikaa tulla raskaaksi (suositus kai on että vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin).

Sulla on sinänsä hyvät chancet vielä tässä kun menkat on vasta pari päivää myöhässä, se plussa voi hyvinkin tulla sieltä vielä!:D
Mulla meinaa toivo hiipua, perjantai on varmasti ehdoton takaraja, luulisin... Olin mielestäni myöhässä tehny ovis-testin ja se näytti haaleaa positiivista, ajattelin että olin siis oviksen loppusuoralla, mutta tänään hoksasin että jospa olinkin oviksen alkumatkassa vasta ja oletettu ovista seuraavana päivänä (jonka olin jo tuominnut hedelmättömäksi) hommailtiin kyllä joten jos mun kierto olikin tällä kertaa sit pidempi ja olisinkin tullut raskaaksi...? En osaa muuten tätä oireilua selittää..tosin luulis sen jo näkyneen testissä mutta eihän noista aina tiedä varmaksi.:P Toinen vaihtoehto on että kaikki on -taas- mun mielikuvituksen tuotetta VAIKKA en hetkeäkään uskonu että tässä kierrossa mitään tapahtuisi, siks tuntuu hassulta se että olisin kuvitellu nämä oireet epätoivoissani...?:O ne vaan ilmaantu..

Toivon ja peukutan sun puolesta että saat iiison plussan mittariin!!!=) Kerrohan sitten kun testailet taas.
Onko muuten ensimmäinen teillä kans työn alla?

Oj, löysinpä rohkaisevan kysymyksen+vastauksen täältä sivuilta...:)

Antoi mulle toivoa!!:D

Kysymys:
Olen 25-vuotias nainen. Yritämme mieheni kanssa saada lapsen. Kuukautiskiertoni on säännöllinen 32 pv. Nyt olen jo kiertopäivässä 37, eikä kuukautisiani kuulu, mutta raskaustestit näyttävät negatiivista. Raskausoireita minulle tuli jo viisi päivää ovulaation jälkeen jatkuen tähän päivään (tunnen ovulaationi vihlontana). Oireina ollut: vihlontaa, nipistelyä, n.8 hormoninäppylää per nänni, nännien arkuutta, etovaa oloa, ilmavaivoja, päänsärkyä (n. vko ovulaation jälkeen), nopeutunut aineenvaihdunta, lämpöä parina iltana ja eräänä iltana kieleni kärkeä alkoi poltella kunnolla (!), join vettä, jolloin selvä metallinen maku levisi suuhuni. Tämä ei ole toistunut. Onko mahdollista, että olen psyykannut itselleni raskausoireet (ikään kuin luulosairaus), vai voinko olla raskaana, vaikka testit muuta sanoisivat?

Vastaus:
Tuo pidentynyt kierto ja raskaustuntemukset voivat merkitä kyllä aivan alkuraskautta. Raskaushormoni on voinut käväistä hiukan koholla, mutta apteekin raskaustesti ei ole ollut riittävän herkkä mittaamaan raskaushormonia. Todennäköisempi syy on kuitenkin juuri tuolle kierrolle sattunut tilapäinen hormonihäiriö. Jos kuukautisia ei ala kuulua ja raskaustesti on toistuvasti negatiivinen, on syytä ottaa yhteyttä gynekologiin. Jatkossa on hyvä seurata pari kiertoa ovulaatiotestiä ( kotitesti, jonka saa apteekista; helppo suorittaa pienestä aamuvirtsanäytteestä).

Toivotaan, toivotaan, toivotaan:D:D:D:D

Heips!

No ensimmäistäpä hyvinkin yritämme saada alulle. Vielä ei ole menkkoja näkynyt, mutta ns.raskausoireet alkaa hiipua... Enää on jäljellä vain tavallista korkeampi ruumiinlämpö. Itse olen asennoitunut odottamaan niitä menkkoja, sillä nyt alkaa tutut tuntemukset olla jo vatsassa, joten eiköhän ne sieltä pian tule.
Tavallisesti kun kierto on kellon tarkka, niin väkisinkin siinä vain toivo herää. Jos jokin ihme tapahtuu ettei niitä ala kuulumaan, niin testaan uudelleen lauantaina. Silloin olis tarkoitus maistella viiniä kavereiden kans, joten olis kiva saada jotain selvyyttä tähän tilanteeseen!

Nyt kun vuosi jo yritetty, niin mullakin ajatukset alkaa olla aika synkkiä. Entä jos sitä lasta ei sittenkään saada ja onko ensi vuonna kalenteri täynnä lääkäriaikoja... Tarkoitus olisi kyllä mennä selvittämään syitä ja hakemaan vastauksia heti vuoden vaihteen jälkeen. Jos ei vikaa löydy, niin saa vähän mielenrauhaa ja jos löytyy, niin pääsee ainakin ajoissa tekemään asialle jotain. Me ollaan kuitenkin molemmat jo 28-vuotiaita.

Olipa sitä vuosi takaperin vielä niin sinisilmäinen näiden asioiden kanssa, etten olisi uskonut millainen vuoristorata tästä kehkeytyy. Tekis mieli ottaa elämäntehtäväksi valistaa kaikkia naisia siitä, että heti kun oikea kumppani löytyy ja alkaa tuntumaan siltä, että olisi aika perheenlisäykselle, niin ehkäisy pois! Miten kauan sitä itse söi tavallaan turhaan e-pillereitä...

Tsemppiä sulle oikein kovasti! Eiköhän se pian sitten selviä tuleeko täti vai ei.:P Kivempi tietty jos ei tulis vaan olisit raskaana..!

Mua harmittaa myös miksen tajunnu jättää pillereitä aiemmin pois, oltais sitten vaikka kumia käytetty jonkun aikaa että olis tullu sopiva ajankohta aloittaa yrittäminen, puoli vuotta meni pillereiden takia (ainakin!) hukkaan...
Tänään on ollut TODELLA raskas päivä, yhtä mielenmyllerrystä ja epätoivoa kun en tiedä yhtään missä mennään. Uusia oireita muka ilmaantu ja menkkoja ei kuulu, osa edellisistä oireista on kuitenkin hävinny...

Sullekin peukkuja ja plussatuulia täältä paljonpaljon!!! Plussatuulia meille kaikille...!

Tämä keskustelupalsta tuntuu olevan mulle oikea henkireikä tällä hetkellä, ilman tätä tuntuis siltä että olen "yksin" tämän asian kanssa (no mies ei tajua samalla tavalla kuin toinen nainen, vaikka miehelleni voinkin puhua).
KIITOS kaikille teille, täältä saa tukea!:)

+++++++++++!!!!!

Kp 42/29, tein äsken testin herättyäni ja...ei mitään!

Huomenna soittoa lääkäriin... Jommankumman, plussan tai menkkojen olis kaiken järjen mukaan täytynyt tulla koska ovistestiin tuli viiva kun sitä testailin oviksen aikaan..??

Mikä tässä nyt mättää...:O Kaikesta huolimatta olo on kuin raskaanaolevalla, mielialat heilahtelee laidasta laitaan, välillä itken välillä huudan ja raivoan, olen käsittämättömän väsynyt, nyt alkoi sitten rinnat kokonaisuudessaa kipeytyä, edelleen alavatsa kutiaa, kummallisia tuntemuksia alavatsassa edelleen etc..

Jos lääkärissä sais vähän selvyyttä...

Päätin että lopetan ressaamisen koko yrittämisestä ja annetaan sen pienen tulla ajallaan mutta täytyis saada tämä päällä oleva tilanne nyt selväksi...emoticon

Tämmönen on aika raskasta...:(

Soitin terkalle ja kyselin voisko mitään tehä, neuvoi odottelemaan vielä rauhassa. Meinas että voi olla oman ressaamisen takia menkat myöhässä tai sitten voi jostain syystä olla niin että olen raskaana mutta se ei vielä näy testissä, ettei sekään olis niin tavatonta..? No nyt kyllä alko jonkunnäköinen tuhruvuoto, ihan vähän ruskehtavaa vuotoa/verta, huomenna selviää tuliko täti vai onko jotain muuta vuotoa...:O On ristiriitaiset fiilikset täällä mutta eiköhän tilanne huomenna selvene. Edelleen on kyllä oireitakin!! Siis "raskausoireita" eli pientä toivoa vielä kuitenkin elättelen että nyt ei olis täti tulossa vaan olis vain harmitonta tiputtelua... en tiiä..:/

Oli kyllä tosi mukava se sairaanhoitaja, jonka kanssa juttelin, oikein asiallinen eikä yhtään tyrmänny mun mielipiteitä. Hormonitoiminta on niin herkkä kaikelle stressille sun muulle, joten hän ei silleensä kovin suurena ihmeenä pitänyt tällaista "heilahtelua", sanoi että kun ei näistä ota aina selvää..:)
Mutta jos nyt sitten tulee menkat niin hyvä sekin, pääsee sitten kohta taas yrittämään!=)

(Jos ei tulis menkkoja eikä toisaalta edelleenkään plussausta niin hoitsu suositteli yksityistä gyneä.)

Onneksi pahin ressi on helpottumaan päin, nyt koitan ottaa relammin ja jos vauva on tullakseen niin tulee (jos en nyt sit vielä olekaan raskaana).
PLUSSATUULIA SULLE JUNE!!!:))
Ja reippautta kaikille!!=) ++++++

Joooo...täti tuli kylään, toissapäivänä alko se tuhruvuoto ja nyt on sitte aika normaali menkkapäivä.
Jospa nyt sitte yrittäis saaha taas elämänsyrjästä kiinni ja antaa ajan kulua...

tapahtupa ees JOTAKI..!:)

ps. vaihteeksi taas yks uus tuttu oottaa vauvaa, tyyliin heti tärppäs. Tasan ei mee nallekarkit...

Tulinpa vielä tännekin ilmoittamaan, että sama kävi mulle kuin Alissa22: lle. Täti paholainen se sieltä kurvasi paikalle kp 33. Nyt alkaa olla taas parempi fiilis ku ovis oli eilen ja jännäpäivät lähestyy... Sain myös ajan varattua yksityiselle, jossa tehdään mulle munatorvien aukiolo-tutkimus ja miehen simpat tutkitaan.

Toivotaan parempaa vuotta 2011 ja toivottavasti tänä vuonna meille vihdoin se plussa pärähtää!

emoticon

Amelille toivotaan että tutkimuksissa kaikki on OK ja että vauveli tulee sieltä pian!=)
Se epätietoisuusvaihe kun menkat on myöhässä eikä tuu plussiakaan, on niin raastava..emoticon
Peukkuja että se oli viimeinen täti sulla piiittkään aikaan!:))

Oma napa: hjoo, kp11. Loppuviikosta pitäis yrittää bongailla ovista..?? Sorruin ostamaan greippimehua, tuskin se sen kummemmin ihmeitä saa aikaiseksi mutta tuleepahan nyt sitten koitettua (juu en ressaa yhtään, voi HEMMETTI että on päivät erilaisia! Täytyis saada taas nollattua toi aivotoiminta ja ladattua sinne muuta ajattelemista..)
Päätin että jos sitä kärvistelis vielä pari kuukautta ja jos ei mitään tapahdu niin mentäis täälläki sitten tutkittavaksi. Kuites meni pillerien lopettamisen jälkeen aikaa kiertojen kans että "vuoden jälkeen tutkimuksiin" ei ihan ehkä sovellu tähän tilanteeseen, mutta en turhaan aio venyttääkään tätä yrittämistä jos ei kevääseen mennessä mitään ala kuulua. (on useampi tuttu jotka reilu vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen tuli raskaaksi)

Mihin sitä kääntäis ajatuksensa ettei tulis pyöriteltyä vain näitä vauva-ajatuksia ees sun taas koko ajan..???
Saa antaa vinkkejä, t. epätoivoinenemoticon

Mutta IHANA tämä palsta täällä kun saa kärtytä ihan vapaasti ja saapi vähän vertaistukea.emoticon

+++++++++++++

Takaisin