Pulinaketju

Onks kaikki siirtyny salaiseen ryhmään vai kesälomille, kun tuntuu että ihan hiljentynyt koko tammikuiset yhtäkkiä? 😆
Olen itse ainakin salaisessa mutta ei hajua mikä keskustelu käydään missä, ehkä me sit keskustellaan enemmän siellä 😅
 
Me ollaan nyt tää viikko kuunneltu sydänääniä kotona, kummasti se vaan rauhoittaa mieltä ❤️😅
Mä kattelin doppleria eilen kaupassa vähän sillä silmällä, mut en tiiä uskaltaako 🤔 en oo ihan varma onko uhka vai mahdollisuus, kun oon niin stressiherkkä 😅 oisin ihan löysät housussa aina jos ei sais kuulumaan ääniä, mut toisaalta tuntuu että se äänien kuuleminen taas helpottais
 
Mites teillä muilla painonnousu? Just huomasin että paino on noussut melkein 2kg jo nyt 😬 olen siis viikolla 14, onkohan liikaa? Pitäisi varmaan alkaa liikkumaan enemmän 🤔
 
Mites teillä muilla painonnousu? Just huomasin että paino on noussut melkein 2kg jo nyt 😬 olen siis viikolla 14, onkohan liikaa? Pitäisi varmaan alkaa liikkumaan enemmän 🤔
Mulla taas kävi niinpäin että alotuspainon ku katoin neuvolassa niin siitä pudonnu 5kg ja nyt viikkoja 13+2. Tosin nyt ruvennu ruokaki maistuu taas normaaliin tapaan mikä aikasemmin oli vähän jäissä niin eiköhän se pikkuhiljaa rupee nousemaankin, toki jo ihan vauvan kasvunki takia. Luinki että näillä paikkein rupee paino nousemaan asteittain joten ihan on kyllä normaalia tuo mitä sanoit. Yksilöllistä kaikki 😊
 
Mites teillä muilla painonnousu? Just huomasin että paino on noussut melkein 2kg jo nyt 😬 olen siis viikolla 14, onkohan liikaa? Pitäisi varmaan alkaa liikkumaan enemmän 🤔
Mä oon niin turvonnut että paino on 2-5kg enemmän mitä ennen raskautta, päivästä riippuen 😅 toki mun pcos vaikuttaa painonnousuun varmasti myös omalta osaltaan kun metabolinen aineenvaihdunta on niin paljon pienempi mitä "normaalilla" naisella. Vähän kyllä kauhistuttaa että koska neuvolassa alkaa se jankutus painonnousudta
 
Mulla taas kävi niinpäin että alotuspainon ku katoin neuvolassa niin siitä pudonnu 5kg ja nyt viikkoja 13+2. Tosin nyt ruvennu ruokaki maistuu taas normaaliin tapaan mikä aikasemmin oli vähän jäissä niin eiköhän se pikkuhiljaa rupee nousemaankin, toki jo ihan vauvan kasvunki takia. Luinki että näillä paikkein rupee paino nousemaan asteittain joten ihan on kyllä normaalia tuo mitä sanoit. Yksilöllistä kaikki 😊
Täällä aika samanlaista. Ennen raskautta - tähän hetkeen vaaka näyttää -7kg, ja vaikuttaa vielä menevän alaspäin. Rv 14+0. Itselle tää on positiivista, paino ollut pitkään korkealla, mutta pitää varmaan neuvolassa puhua tästä.

Oon käsittänyt, että runsas laihtuminen ei olisi hyväksi?
 
Täällä aika samanlaista. Ennen raskautta - tähän hetkeen vaaka näyttää -7kg, ja vaikuttaa vielä menevän alaspäin. Rv 14+0. Itselle tää on positiivista, paino ollut pitkään korkealla, mutta pitää varmaan neuvolassa puhua tästä.

Oon käsittänyt, että runsas laihtuminen ei olisi hyväksi?
Just kävin perjantaina toisella neuvolakäynnillä ja edelleen painoa vähemmän kuin esim plussatessa. Rv 15+ Hoitaja kyllä kiinnitti siihen huomiota mutta käytiin läpi ettei painon lasku johdu "tarkoituksellisesta" laihduttamisesta joten asia jäi sikseen. Mulla kahden aikaisemman odotuksen kanssa paino laskenu roimasti ennenkuin rupes nousemaan tasasesti vaikkakin ruokahalua löytyy eikä elämäntavat siltäosin ole muuttuneet. Aikasemmissa odotuksissa laskettuna aikana paino ollut max 7kg aloituspainosta.
 
Täällä aika samanlaista. Ennen raskautta - tähän hetkeen vaaka näyttää -7kg, ja vaikuttaa vielä menevän alaspäin. Rv 14+0. Itselle tää on positiivista, paino ollut pitkään korkealla, mutta pitää varmaan neuvolassa puhua tästä.

Oon käsittänyt, että runsas laihtuminen ei olisi hyväksi?
Runsas laihtuminen ei ole hyväksi, koska siinä yhteydessä kehossa olevat varastorasvaan kertyneet kemikaalijäämät kuten esim raskasmetallit lähtevät / vapautuvat myös verenkiertoon ja voivat kulkeutua pieneen saakka.
Stressitöntä raskautta koko teidän kuu ryhmälle, nousevista ja laskevsta painoista huolimatta!
 
Huomasin juuri, että 2.raskaudessa sikiön liikkeet alkoi tuntua "tänään" eli 15+6, nyt ei vielä mitään sen kaltaisia tuntemuksia. Mitenkäs muilla?
 
Just kävin perjantaina toisella neuvolakäynnillä ja edelleen painoa vähemmän kuin esim plussatessa. Rv 15+ Hoitaja kyllä kiinnitti siihen huomiota mutta käytiin läpi ettei painon lasku johdu "tarkoituksellisesta" laihduttamisesta joten asia jäi sikseen. Mulla kahden aikaisemman odotuksen kanssa paino laskenu roimasti ennenkuin rupes nousemaan tasasesti vaikkakin ruokahalua löytyy eikä elämäntavat siltäosin ole muuttuneet. Aikasemmissa odotuksissa laskettuna aikana paino ollut max 7kg aloituspainosta.
🙏. Tää on jotenkin hankala aihe itellä, kun tekee mieli syödä vähemmän, tekee pääsääntöisesti mieli terveellisempää, radin takia pitäisikin kiinnittää huomiota ruokavalioon ja ruokarytmiin. Sekä painon vuoksi pitää kilot kurissa. ...mutta ei saisi hirveästi laihtua. 🙈

Huomaan stressaavani tätä, mutta varmaan vähän turhaan. Onneksi tosiaan neuvola pian, niin saapi hieman rauhoittelua.
 
Joko ootte tunteneet potkuja/liikkeitä? Itse nyt rv17+4 ja luulen, että tunnen jotakin kun tuntuu kuin ilmakuplia tai sen tyylisiä tuolla aika alhaalla vatsassa, välillä tuntuu aika paljonkin ja sit on aikoja kun ei tunnu mitään 🙈
 
Joko ootte tunteneet potkuja/liikkeitä? Itse nyt rv17+4 ja luulen, että tunnen jotakin kun tuntuu kuin ilmakuplia tai sen tyylisiä tuolla aika alhaalla vatsassa, välillä tuntuu aika paljonkin ja sit on aikoja kun ei tunnu mitään 🙈
Mulla tänään 17+2 ja mustakin nyt alkanut tuntumaan sellaiselta et kupla poksahtaisi alhaalla vatsassa. Muutama päivä vasta tuntenut. Tosiaan ekat kolme raskautta tunsin tosi aikaisin näitä (rv12-14). Mut nyt tämä ja edellinen raskaus liikkeet tuntunut ”vasta” näin myöhään. Vatsarasvallakin mun kohdalla voi olla tekemistä tän asian kanssa 🤪
 
Just tänään aamulla mietin, että voiko jo tässä vaiheessa tuntua liikettä, kun viikkoja on vasta 14+4 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta tosiaan tällä viikolla olen kiinnittänyt huomiota siihen, että alavatsalla tuntuu toisinaan just tollasta kuplintaa tai tollasta jännää möyrintää, ja mietin, että onko se vain suolisto vai voiko se vauvan liikehdintä jo tuntua 😄
 
Onko muilla tietoa että "uusiutuuko" limatulppa raskauden aikana? Äsken vessassa paperiin tuli sellainen limanokare, ehkä peukalonpään kokoinen. Pitääkö tässä huolestua vai onko tuollainen ihan normaalia? Normaalia valkovuotoa se ei kuitenkaan ollut
 
Onko muilla tietoa että "uusiutuuko" limatulppa raskauden aikana? Äsken vessassa paperiin tuli sellainen limanokare, ehkä peukalonpään kokoinen. Pitääkö tässä huolestua vai onko tuollainen ihan normaalia? Normaalia valkovuotoa se ei kuitenkaan ollut
Ei kyl ainakaan mulla tietoa. 😟 Kysyitkö neuvolasta?
 
Onko muilla tietoa että "uusiutuuko" limatulppa raskauden aikana? Äsken vessassa paperiin tuli sellainen limanokare, ehkä peukalonpään kokoinen. Pitääkö tässä huolestua vai onko tuollainen ihan normaalia? Normaalia valkovuotoa se ei kuitenkaan ollut
Selvisikö?
Musta limatulppa uusiutuu koko ajan ☺️
 
Takaisin
Top