Pukeutuminen raskauden aikana

Annikki23

Näppärä viestien naputtelija
Lokakuiset 2023
Tässä kun ahdistun oman vaatekaappini sisällöstä kysyisinkin miten te olette onnistuneet piilottamaan alkavan raskauden? Vai piilotteletteko sitä lainkaan? Itse en vielä haluais että kaikki tietää mut koska olen nii turpea pallo eikä mitkää vaatteet istu päälle ni on aika mahdottomuus salata tätä🐽 joten mitä te puette päälle? 🙈
 
mullakin on jo nyt ihan järkyttävä turvotus. oon kyllä lukenu et toivottavasti kohta laantuis. oon töissä kollari-kankaasta tehdyissä suorissa housuissa, farkkuihin ei pysty, ja löysissä neuleissa. ei siis ole jaossa hyviä neuvoja muuta kuin jotain isoa ja ei puristavaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla on melkeinpä plussauksesta asti tullut heti huono olo jos vatsaa painaa mikään, niin oon mennyt äitiysleggarit & mekko/tunikatyylillä, juhlat löysissä mekoissa jne. Ulkoiluhousut on sit vaan roikottanut vatsan alla :No Evil Monkey: ja pitkä takki.
 
Yli isot hupparit on mun pukeutumis tyyli nykyään. Ja miehen collarit. Minä olen kyllä muutenkin pallo, mutta nyt oikein extra pallo. Onneksi olen hoitovapaalla niin voin pukeutua juuri niihin vaatteisiin kuin tuntuu hyvältä. Vähän jo äitiysfarkkuja sovittelin, mutta saavat vielä odottaa hetken.
 
Mulla on melkeinpä plussauksesta asti tullut heti huono olo jos vatsaa painaa mikään, niin oon mennyt äitiysleggarit & mekko/tunikatyylillä, juhlat löysissä mekoissa jne. Ulkoiluhousut on sit vaan roikottanut vatsan alla :No Evil Monkey: ja pitkä takki.
Mikään ei saa puristaa vatsaa! Lisää vaan ällötyksen tunnetta joten lötköissä housuissa tääl mennään ja hupparissa😃
 
Eli mikäli tässä ymmärrän oikein niin se on vaa mentävä miehen kaapille tästä lähtien. Sieltä ei löydy mitää puristavaa 😆 ❤️ tänään kun alkoi vielä aamupahoinvointi joka kestiki melkee koko päivän niin ne miehen vaatteet alkaa kuulostaa erittäin loistavilta 😅
 
Kehtaanko tunnustaa, että mä oon edelleen käyttänyt raskausalushousuja esikoisen raskaudesta lähtien, non stop? 🙈🙊 Eli sen osalta oon jo ihan valmis uuteen raskauteen 😆. Mä teen suurimmaksi osaksi töitä kotoa, käyn toimistolla vaan kerran kuussa, joten joogahousut on mun vakiovaruste jo muutenkin. Äitiyslegginsejä ja -capreja löytyy sit kun maha alkaa kasvaa. Muuten käytän A mallisia mekkoja ja ihan tavan t-paitoja ja esim farkkupaitaa ja neuletakkeja avonaisina. Jonkun raskaus/imetyspaidan haluan ostaa uuden, kun niiden käyttöikä on huomattavasti pidempi.

Tää on sinänsä hyvä aika olla raskaana, että ei varmaan tarvii miettiä takkia mihin maha menis, kun maha on suurimmillaan kesällä ja sit lokakuussa kun takkia tarvii jo ehkä, niin se aika on tosi lyhyt. Samoin housujen puolesta riittää yhdet farkut ja muuten meen legginseillä, luulen.
 
Mukavat vaatteet, mitkä ei purista. Oon ihan pulassa rintaliivien kanssa jo nyt, ku jotain pitäs käyttää, mut kaikki tuntuu pahalta 🙈 käytän töissä vaan neulemekkoja ja tunikoita joogapöksyjen tai villasukkiksien kanssa. Kotona iiisot collarit ja joku löysä paita. Tai villamekko.
 
Mulla on toisaalta onneksi vähän ongelmainen vatsa, jäi vähän pömpöttämään esikoisesta ja turpoilee syömisistä toisinaan kunnon palloksi, joten toivon, ettei kukaan tutumpi tekis vielä mitään johtopäätöksiä pienestä turvotuksesta. 😅 Tai jos tekee, niin ovat ehtineet jo moneen kertaan erehtymäänkin tässä neljän vuoden aikana. 😅 Ja samalla turpoileva vatsa on jo muokannut vaatekaapin melko joustavaksi ja rennoksi. 😅 Harmi vain, että mulla pääsi syksyllä paino nousemaan muutaman kilon, niin saa nähdä kuinka kauan nämä nykyiset mahtuu. 🙈 Ja kun esikoisen jäljiltä on osa äitiysvaatteista tallessa, mutta mulla on jo nyt painoa sen verran mitä silloin oli vikalla kolmanneksella, niin taidan vielä joutua vaatekaupoille, jos raskaus jatkuu. 😅 Nyt siis käytössä ollut lähinnä collarit ja parit joustavat farkut, t-paitojen ja huppareiden kanssa. Mahdolliset juhlat olis ongelma, kun kaikki siistimmät kiristäis jo muutenkin. 😬
 
Hei te ketkä olette käyttäneet äitiyshousuja: pysyvätkö ihan hyvin päällä, vaikka vatsaa ei olisi vielä kauheasti? Itsellä on sama tilanne, että kaikki vatsan kohdalle loppuvat vyötäröt tuntuvat epämukavilta, mutta äitiyshousuihin siirtyminen tuntuu vielä aika isolta hypyltä 😅
 
Hei te ketkä olette käyttäneet äitiyshousuja: pysyvätkö ihan hyvin päällä, vaikka vatsaa ei olisi vielä kauheasti? Itsellä on sama tilanne, että kaikki vatsan kohdalle loppuvat vyötäröt tuntuvat epämukavilta, mutta äitiyshousuihin siirtyminen tuntuu vielä aika isolta hypyltä 😅
Vastaan, vaikken tiedäkään. 🤣 Esikoisesta vaihdoin äitiyshousuihin, ja nekin vain farkkujen osalta, vasta joskus puolivälin jälkeen, vaikka vatsa alkoi olla jo isompi. Kaikki collarit, trikoot ym vain vatsan alla, ja lähes kaikki mahtui loppuun asti, vaikka vatsa oli ISO. Mutta ainakaan silloin puolivälissä ne äitiysfarkut ei oikein enää pysyneet jalassa, vaan valuivat koko ajan "pallon" päältä alas ja sai kiskoa takaisin ylös. Joten veikkaisin, että mallista riippuen, osa voisi olla ihan hyviäkin ja jalassa pysyviä nimenomaan tässä alkupuolella. 🤔
 
Mistä niitä mammahousuja saa? H&M, Sokos? Tokmanni? 😆🤔 En ehkä haluis tilata netistä, ku niistä ei tiiä miltä ne tuntuu, mut Zalandolta varmaan sais erilaisia? Kertokee työ ketkä ootte käyttäny/tilannu/ostanu. Oon jotenki herkistyny entistä enemmän kaikelle epämukavalle, ni etsinnässä ois nyt ne kaikkein mukavimmat mammahousut, jotka kuitenki näyttää siltä, et niillä kehtaa olla töissä. 🤭
 
Mä olen käyttänyt pääasiassa hm äitiyshousuja. Tänään vedin kotona etäpäivän ajaksi tiukat ulkoiluhousut ja sen kyllä huomaa nyt olossa. Ei pysty enää vetämään jalkaan noin tiukkoja housuja tai olo on oikeasti tukala.
 
Mistä niitä mammahousuja saa? H&M, Sokos? Tokmanni? 😆🤔 En ehkä haluis tilata netistä, ku niistä ei tiiä miltä ne tuntuu, mut Zalandolta varmaan sais erilaisia? Kertokee työ ketkä ootte käyttäny/tilannu/ostanu. Oon jotenki herkistyny entistä enemmän kaikelle epämukavalle, ni etsinnässä ois nyt ne kaikkein mukavimmat mammahousut, jotka kuitenki näyttää siltä, et niillä kehtaa olla töissä. 🤭

Ihan perus prismastakin löytyy äitiysvaatteita 😁
 
Itse tilasin jo h&m mama legginsit testiin ja aika hullulta tuntui ne laittaa kun yletti kainaloihin saakka. Vielä en ole niitä käyttänyt mutta kohta varmaan täytyy kun tuntuu että korkeevyötäröiset legginsitkin rullantuu ja alkaa painamaan. Töissä onneksi voi olla rennot housut ja muutenkin olen jo jonkin aikaa käyttänyt urheilulegginsejä pääsääntöisesti melkein kokoajan joten kukaan ei ole vielä ihmetellyt asiaa. Farkkujen pito ei tule kuuloonkaan, onneksi mulla on yksi löysä mekko jota olen voinut pitää virallisimmissa tilaisuuksissa kuten juhlissa😅
 
Jos jollain on vinkata mukavia suoria mustia housuja (työkäyttöön) ni otan vinkit suurella ilolla vastaan. Alkaa olla omat entiset liian tiukat vaikka kuinka roikutan niissä nappia auki 🙈😅
 
Mua vähän kauhistuttaa tämä koko aihe... Käytän joka päivä tiukkoja farkkuja töissä ja tuntuu, että herätän heti huomiota, jos yhtäkkiä en enää käytäkään monen vuoden jälkeen... Nappia vähän availin jo turvotuksen takia, mutta saattaahan olla että pääsee pitkällekin ilman vatsan kasvua. Tai sitten ei. En muutenkaan haluaisi käyttää rahaa raskausajan vaatteisiin, niiden käytön kun kuvittelen jäävän vähäiseksi. Onneksi nyt ei ainakaan kylmimmällä pakkasella tarvitse tätä miettiä. Mut ehkä mäkin päädyn jossain vaiheessa shoppailemaan...
 
Mua vähän kauhistuttaa tämä koko aihe... Käytän joka päivä tiukkoja farkkuja töissä ja tuntuu, että herätän heti huomiota, jos yhtäkkiä en enää käytäkään monen vuoden jälkeen... Nappia vähän availin jo turvotuksen takia, mutta saattaahan olla että pääsee pitkällekin ilman vatsan kasvua. Tai sitten ei. En muutenkaan haluaisi käyttää rahaa raskausajan vaatteisiin, niiden käytön kun kuvittelen jäävän vähäiseksi. Onneksi nyt ei ainakaan kylmimmällä pakkasella tarvitse tätä miettiä. Mut ehkä mäkin päädyn jossain vaiheessa shoppailemaan...
Itsellä esikoisesta käytin normivaatteita. Vikalla kolmanneksella ostin yhdet äitiysleggarit ja neki oli käytössä lähinnä sektiohaavan takia synnytyksen jälkeen kun kaikki muut hinkkas haavaan. Synnyttämään lähdin freddyfarkut jalassa😂 nyt viikolla 11 tilasin jo äitiysleggarit kun kaikki kiristää. Taitaapi tulla toisella kertaa isompi vatsa nopeempaa😄
 
Käyn tänään kyl hakemassa parit isommat legginssit ja sukkahousut. Ei varmaan mammahousuja vielä tällä kierroksella, mut pakko saaha jotain mukavaa housua neulemekkojen alle töihin.
 
Mulla oli yksi päivä ulkohousut jalassa päivän ja illalla totesin, että niitä housuja en enää pysty pitämään kun nukkumaan mennessä oli niin kovat kivut kun suoli oli ollut turvotuksen takia ihan puristuksissa.

Äitiyshousuilla siis mennään.
 
Takaisin
Top